Clicky

dinsdag 18 juni 2024 - 10:39 uur
Home Blog

Nieuwe spuisluizen Afsluitdijk vertraagd door duikongeval

werkzaamheden aan de Lorentzsluizen

DEN HAAG – Nieuwe spuisluizen in de Afsluitdijk bij Den Oever zijn niet eind 2025, maar eind 2026 af. Dat schrijft demissionair minister Mark Harbers (Infrastructuur en Waterstaat) aan de Tweede Kamer. Aanleiding is een ongeluk in 2022 waarbij een duiker om het leven kwam.

Na dat ongeluk lagen de werkzaamheden bij de nieuwe spuien enkele weken stil. In overleg met de Arbeidsinspectie is de manier van werken bij de dijk vervolgens aangepast, wat vertraging oplevert.

Samen met bijzondere omstandigheden bij de Afsluitdijk, zoals de beperkte ruimte, zorgt dat volgens Harbers voor een “domino-effect” waardoor de oplevering een jaar is uitgesteld.

Vorige maand zijn ook zes enorme nieuwe pompen geplaatst bij Den Oever. Deze worden ingezet als het water in de Waddenzee te hoog staat om het water vanzelf het IJsselmeer uit te laten stromen. “Spuien als het kan, pompen als het moet”, schrijft Rijkswaterstaat.

Slowakije steunt NAVO-kandidatuur Mark Rutte

Rutte

BRATISLAVA – Mark Ruttes nieuwe baan als secretaris-generaal van de NAVO is een stap dichterbij gekomen nu ook Slowakije zijn kandidatuur steunt. Het was een van de laatste landen die nog dwarslagen. Nu moeten alleen Hongarije en Roemenië nog worden overtuigd.

Bratislava had lang bedenkingen bij de kandidatuur van Rutte. Maandag zei president Peter Pellegrini dat hij nog “in bespreking” was over de aanstelling van de Nederlandse demissionair premier.

Slowakije wilde dat Oost- en Centraal-Europa goed vertegenwoordigd zouden worden binnen de NAVO. Dinsdag maakte Pellegrini bekend zijn bezwaren tegen Rutte te laten varen.

Rutte had maandag ook “een goed gesprek” met de Hongaarse premier Viktor Orbán. Het lijkt erop dat Boedapest ook bereid is Rutte te steunen. Roemenië heeft de eigen president Klaus Iohannis voorgedragen als nieuwe secretaris-generaal. Hij is Ruttes enige tegenkandidaat.

Wat kan een gebruikte pallettruck voor jouw bedrijf doen?

Pallettruck
Foto: Adobe Stock

Een pallettruck is een essentieel hulpmiddel voor het verplaatsen van zware ladingen binnen magazijnen, fabrieken en distributiecentra. Deze machines, variërend van handmatige tot elektrische modellen, bieden een kosteneffectieve en betrouwbare oplossing voor intern transport. Het kiezen voor een gebruikte pallettruck kan grote besparingen opleveren, zonder de kwaliteit en duurzaamheid op te geven.

Waarom kiezen voor een tweedehands pallettruck?

Gebruikte pallettrucks zijn een uitstekende keuze voor bedrijven die hun interne transportbehoeften efficiënt en kostenbewust willen beheren. Deze tweedehands machines bieden diverse voordelen die het aantrekkelijk maken voor kleine en grote bedrijven.

Kwaliteit en betrouwbaarheid

Gebruikte pallettrucks worden grondig gecontroleerd en gereviseerd voordat ze opnieuw op de markt komen. Dit zorgt ervoor dat ze:

  • Functioneel en betrouwbaar zijn
  • Duurzaam genoeg zijn voor langdurig gebruik
  • Direct klaar zijn voor inzet

Breed assortiment

Het aanbod van gebruikte pallettrucks is breed en divers, waardoor je altijd een model kunt vinden dat perfect aansluit bij je specifieke behoeften. Types pallettrucks zijn:

  • Handpallettrucks
  • Elektrische pallettrucks

Kostenefficiëntie

Een van de grootste voordelen van tweedehands pallettrucks is de kostenefficiëntie. In vergelijking met nieuwe modellen zijn deze machines veel voordeliger. De voordelen hiervan zijn onder andere:

  • Lagere aanschafkosten
  • Meer budget over voor andere investeringen
  • Vermindering van operationele kosten

Milieuvriendelijk

Het hergebruiken van pallettrucks draagt bij aan duurzaamheid en milieuvriendelijkheid. Door te kiezen voor een tweedehands model, help je mee aan:

  • Verminderen van de vraag naar nieuwe productie
  • Beperken van de ecologische voetafdruk
  • Ondersteunen van een circulaire economie

Direct beschikbaar

Pallettrucks zijn meestal direct beschikbaar, omdat ze al op voorraad zijn. Dit betekent:

  • Snelle levering
  • Minimale wachttijden
  • Snelle implementatie in de bedrijfsprocessen

Tweedehands pallettrucks voor jouw bedrijf

Gebruikte pallettrucks bieden een uitstekende combinatie van betrouwbaarheid, kostenefficiëntie en milieuvriendelijkheid. Voor bedrijven die op zoek zijn naar deze voordelen, is het de moeite waard om een kijkje te nemen bij gespecialiseerde aanbieders. Een goede start is Lisman Forklifts, waar je een breed assortiment van hoogwaardige tweedehands pallettrucks kunt vinden.


Dit was een gesponsord artikel. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoud. Bent u ook geïnteresseerd in de mogelijkheden om een gesponsord artikel te plaatsen? Neemt u vrijblijvend contact op

Vijftigtal gemeentes en fietsbond: doe iets aan opgevoerde fatbike

fatbike

DEN HAAG – Zo’n vijftig gemeenten en meerdere organisaties roepen via een petitie de Tweede Kamer op om iets te doen aan opgevoerde fatbikes. Onder meer wethouders van Amersfoort, Amsterdam en Haarlem, artsen en een vertegenwoordiger van de Fietsersbond gaan dinsdag naar Den Haag om daarover een petitie aan te bieden aan de Tweede Kamercommissie Infrastructuur en Waterstaat. Zij vinden dat opgevoerde fatbikes op steeds meer plekken leiden tot grote onveiligheid in het verkeer.

De petitie is ook ondertekend door de Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen, VeiligheidNL en Artsen Voor Veilig Fietsen. Zij zeggen de afgelopen maanden al meerdere keren demissionair minister Mark Harbers (Infrastructuur) te hebben gevraagd om aanvullende maatregelen tegen de snelle fatbikes, ook om “om de grote risico’s die worden veroorzaakt door de vaak jonge bestuurders”.

De ondertekenaars zien graag een verbod op de verkoop van opgevoerde fatbikes. Ook willen ze een onderzoek naar de invoering van een minimumleeftijd voor de snelle fietsen en een landelijke campagne om ouders en kinderen te wijzen op de gevaren van een opgevoerde fiets. Volgens de petitie kunnen jonge kinderen “de gevaren van met 40 tot 50 kilometer per uur over straat rijden nog niet inschatten en kunnen ze daar de rest van hun leven gevolgen van moeten dragen. Daarnaast kunnen de financiële gevolgen voor hun ouders desastreus zijn, omdat berijders van een opgevoerde fatbike onverzekerd rondrijden en daardoor kunnen opdraaien voor de ziekenhuiskosten en schadevergoeding als ze iemand aanrijden.”

“Uit recente cijfers van VeiligheidNL blijkt dat het in meer dan de helft van de slachtoffers van ongelukken met fatbikes gaat om kinderen tussen de 10 en 14 jaar en dat een kwart met hersenletsel op de spoedeisende hulp belandt. Deze cijfers maken weer pijnlijk duidelijk dat er echt snel maatregelen moeten komen om kinderen en alle medeweggebruikers te beschermen tegen deze risico’s”, aldus de opstellers van de petitie.

Inspectie legt Turkish Airlines last onder dwangsom op voor gebruik vervuilende hulpmotoren

Turkish Airlines

DEN HAAG – De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) heeft een last onder dwangsom (LOD) opgelegd aan Turkish Airlines. Dit omdat de luchtvaartmaatschappij op Schiphol ongeoorloofd gebruik heeft gemaakt van de ingebouwde, vervuilende hulpmotor (de auxiliary power unit, APU) van het vliegtuig terwijl er schonere alternatieven beschikbaar waren op het platform.

Bij elke volgende overtreding die de ILT constateert, verbeurt Turkish Airlines een dwangsom van €2.500,- tot een maximum van €50.000,-. De LOD wordt opgelegd om herhaling in de toekomst te voorkomen. Indien nodig kan de inspectie een nieuwe, eventueel hogere LOD opleggen aan de luchtvaartmaatschappij.

Tot nog toe ontvingen in totaal 8 luchtvaartmaatschappijen, 1 grondafhandelingsbedrijf en luchthaven Schiphol een waarschuwing van de inspectie in verband met het onrechtmatig gebruik van APU’s.

Toezicht leidt tot verbetering

De ILT constateert dat haar controles hebben geleid tot een verbetering in de naleving van de regels voor het APU-gebruik op Schiphol. Ook werkt de luchthaven Schiphol eraan om op meer platforms schonere alternatieven beschikbaar te stellen. Niettemin werd in februari 2024 opnieuw ongeoorloofd gebruikgemaakt van de APU door KLM. Hierdoor verbeurde KLM een dwangsom van € 2.500,–. Ondanks deze nieuwe overtreding, ziet de ILT bij KLM een verbetering in de naleving.

APU schaadt luchtkwaliteit

Een vliegtuig heeft ook wanneer het stilstaat op een opstelplaats van de luchthaven energie nodig. Deze energie wordt onder andere gebruikt voor elektriciteit en airconditioning aan boord. Hier wordt vaak de ingebouwde APU voor gebruikt. De APU werkt op kerosine en veroorzaakt schadelijke uitstoot van onder andere stikstofoxiden, zwaveldioxiden en (ultra)fijnstof. In het belang van de luchtkwaliteit moet de APU daarom zo min mogelijk aan staan.

Schonere alternatieven

Het gebruik van de APU staat beschreven in het luchthavenverkeerbesluit Schiphol, de Regeling milieu-informatie luchthaven Schiphol en Aeronautical Information Publication. Een vliegtuig dat niet voor langere tijd stilstaat, heeft altijd stroom nodig. Vliegtuigen mogen de APU alleen gebruiken als er geen schonere alternatieven voorhanden zijn. Zoals een installatie voor de airconditioning (pre-conditioned air unit, PCA), een vaste stroomaansluiting (fixed power unit, FPU) of een mobiele stroomvoorziening (ground power unit, GPU). De APU mag ook worden ingezet bij bepaalde weersomstandigheden, bijvoorbeeld bij zeer lage of hoge temperaturen. Vlak vóór vertrek van de opstelplaats of net ná aankomst mag de APU ook worden gebruikt.

Naleving regels op Schiphol

Begin 2023 kregen Schiphol en de sectorpartijen de opdracht tot het opstellen van een actieplan met concrete maatregelen om het APU-gebruik te verminderen. Sindsdien wordt uitvoering gegeven aan dit actieplan. Schiphol heeft inmiddels 26 vliegtuigopstelplaatsen voorzien van beide schonere alternatieven PCA en FPU. Hoewel de naleving van de regels voor het APU-gebruik op Schiphol verbetert, blijft de inspectie hier actief op controleren. Ook blijft de inspectie met de sector in gesprek over de voortgang van het actieplan. Met haar toezicht wil de ILT een bijdrage leveren aan een veilig, gezond en duurzaam Schiphol.

Voedselprijzen verder omhoog, sector in ‘crisismodus’

EDE – De prijs voor een biertje op het terras of een broodje op het station gaat dit jaar met 3 tot 5 procent omhoog. Dat verwachten veel zogeheten foodservicebedrijven, waaronder horeca en supermarkten, in een inventarisatie van het FoodService Instituut Nederland (FSIN).

Iedere twee jaar peilt FSIN hoe het ervoor staat bij de vijfhonderd grootste foodbedrijven in Nederland, zoals Albert Heijn en Thuisbezorgd. Ondernemers zitten volgens het instituut in “crisismodus”.

FSIN ziet een branche die worstelt met het verdienmodel, ondanks een gezamenlijke omzetsprong van ruim 20 procent naar ruim 61 miljard euro vorig jaar. Er zijn namelijk grote zorgen om krimpende marges, personeelstekorten en schaalproblemen.

De flinke omzetstijging van vorig jaar is dan ook vooral te danken aan inflatie en het herstel van de coronacrisis, stelt FSIN. Zo zien supermarkten zoals Jumbo en Lidl hun omzet wel stijgen, maar neemt het daadwerkelijke aantal verkochte producten juist af.

Prijsverhogingen zijn overigens niet de enige maatregel die bedrijven in de voedingssector kunnen nemen om de omzet op peil te houden. Zo wordt het beperken van voedselverspilling, schaalvergroting en het accepteren van een lagere winstmarge genoemd door bedrijven in de inventarisatie van FSIN. Er wordt ondanks de zorgen een omzetgroei van bijna 15 procent verwacht dit jaar. FSIN-directeur Inga Blokker spreekt van een “schril contrast tussen de omzetstijgingen en de mening van ondernemers”.

Elektrische autobouwer Fisker vraagt faillissement aan

DELAWARE – De Amerikaanse bouwer van elektrische auto’s Fisker heeft faillissement aangevraagd, nadat gesprekken over een investering van een groot autobedrijf in Fisker op niets waren uitgelopen.

Fisker had eerder dit jaar al gewaarschuwd dat zonder extra geld het voortbestaan van de onderneming in gevaar was.

Fisker heeft nu een aanvraag voor faillissement ingediend bij een rechtbank in de staat Delaware. Het bedrijf kampte al langer met productieproblemen, waardoor zijn SUV-model Ocean met vertraging op de markt kwam.

Afgelopen jaar bouwde Fisker meer dan 10.000 Ocean-auto’s, waarvan er bijna 5000 werden afgeleverd aan klanten.

In maart werd de productie bij Fisker stilgezet om geld te besparen. Fisker heeft daarnaast ook te maken met de afzwakkende markt voor elektrische auto’s en sterke concurrentie. Het bedrijf werd opgericht door de Deense auto-ontwerper en ondernemer Henrik Fisker, die eerder als ontwerper werkte bij onder meer BMW en Aston Martin.

Kabinet-Schoof staat dinsdag 2 juli op het bordes

Schoof

DEN HAAG – Het nieuwe kabinet wordt op 2 juli beëdigd. Die dinsdagochtend staat de ministersploeg op het bordes, aldus beoogd premier Dick Schoof. “Dat staat nu vast.” De bordesscène wordt niet op maandag 1 juli gehouden, omdat dan Keti Koti wordt gevierd, ter gelegenheid van de afschaffing van de slavernij.

De Tweede Kamer gaat naar verwachting diezelfde week nog met de nieuwe premier Schoof in debat over de regeringsverklaring, waarin de plannen van het kabinet staan. De precieze datum moet nog worden vastgesteld.

De vrijdag voor de beëdiging houdt het beoogde kabinet zijn oprichtingsvergadering, formeel het constituerend beraad genoemd. Daarin worden nog enkele afspraken over de taakverdeling gemaakt. Na de bordesscène zal de kabinetsploeg gaan werken aan het invullen van het coalitieakkoord. Er volgt een regeerakkoord met meer gedetailleerde plannen.

Gesprekken

Schoof ontmoette maandag “plezierige mensen” die er “allemaal zin in” hebben. Hij sprak onder anderen met de beoogde vicepremiers van PVV, VVD, NSC en BBB. Zij worden belangrijk voor het contact met de vier Kamerfracties, verwacht Schoof, omdat hij zelf partijloos is.

De beoogde premier hield het opnieuw kort bij de pers. Op vragen over beoogd PVV-minister Marjolein Faber over wie onrust was ontstaan, zei hij alleen: “Voor ons is het belangrijk om zo meteen op onze woorden en daden in de kabinetsperiode beoordeeld te worden.”

Winkelketens volgen AH nog niet met extra veiligheidsmaatregelen

kassa supermarkt

DEN HAAG – Grote winkelketens komen nog niet met aanvullende veiligheidsmaatregelen in navolging van Albert Heijn. Die supermarktketen kondigde maandag aan dat medewerkers geen naamplaatje meer hoeven te dragen, extra training krijgen over hoe ze klanten kunnen aanspreken op ongewenst gedrag en dat de regels in de supermarkten zijn uitgebreid.

Onder meer Kruidvat, IKEA en HEMA merken net als AH dat personeel te maken krijgt met bijvoorbeeld agressie en overlast, maar niet zo vaak als de supermarktketen. Albert Heijn zegt hierover duizenden meldingen per jaar te krijgen van werknemers.

IKEA meldt via een woordvoerder dat werknemers via hun naamplaatje wel eens op sociale media zijn benaderd door klanten. “Na het lezen van het bericht van Albert Heijn gaan wij intern bespreken of wij daaraan mee moeten doen. Het geeft ruimte tot nadenken, maar ik vermoed dat wij niet dezelfde weg inslaan.”

Kruidvat

Bij Kruidvat dragen medewerkers sowieso geen naambordjes, aldus een woordvoerster van de drogisterijketen. “Wat je in de maatschappij ziet, zie je ook in de winkel. Het gebeurt niet zo veel dat we meer maatregelen nemen.” Ook HEMA zegt geen aanleiding te zien om de veiligheidsmaatregelen te veranderen.

Andere supermarktketens zien net als Albert Heijn veel agressie tegen winkelmedewerkers, maar volgen hun concurrent niet met extra maatregelen binnenkort. “Agressie is helaas in onze gehele sector een probleem”, zegt een woordvoerster van Lidl. Volgens haar krijgen werknemers trainingen om met agressie, geweld en andere vervelende situaties om te gaan. In de supermarkten hangen camera’s en als het nodig is, komen er beveiligers.

Andere supermarktketens

DekaMarkt ziet ook dat de agressie is toegenomen, aldus een woordvoerder. Die keten biedt medewerkers volgens hem al extra training aan om hier goed mee om te kunnen gaan. Jumbo, de op een na grootste supermarktketen, heeft nog niet gereageerd op vragen over toegenomen agressie en extra maatregelen.

Branchegenoot Dirk van den Broek meldde in april dat werknemers een bodycam krijgen die ze aan kunnen zetten als een situatie uit de hand dreigt te lopen. PLUS zei al eerder vaker agressieve situaties in zijn winkels te zien. Daarom krijgen werknemers dit jaar extra trainingen op het gebied van veiligheid.

Basisschool IKC Regenboog Oss dicht om bedreiging leerlingen groep 8

OSS – Basisschool IKC Regenboog in het Brabantse Oss sluit dinsdag de deuren omdat leerlingen van groep 8 volgens de politie online zijn bedreigd. Er zijn meerdere aangiften gedaan, stelt de politie.

De scholengemeenschap spreekt zelf van een “onrustige situatie”. Een gemeentewoordvoerder wil niets over de situatie zeggen.

Omroep Brabant meldt dat de scholieren met de dood zijn bedreigd. Enkele leerlingen zouden afgelopen vrijdag via berichtendienst Telegram foto’s hebben ontvangen van kogels met daarop namen. Ook werd een foto van pistolen gedeeld.

Een politiewoordvoerder zegt “die foto’s te hebben gezien”, maar wil in het kader van het lopende onderzoek niets kwijt over de aard van de bedreigingen. Ook is niets bekend over de hoek waar de bedreigingen uit komen.

Hoelang de school dicht blijft, is niet bekend. “We openen IKC Regenboog weer als we samen met de gemeente voldoende vertrouwen hebben in een veilige omgeving voor kinderen”, meldt SAAM*scholen, de overkoepelende scholengemeenschap. Voor kinderen die thuis niet opgevangen kunnen worden, wordt op een andere locatie noodopvang geregeld.

Beoogd PVV-minister Madlener van Infrastructuur: mooi en realistisch akkoord

DEN HAAG – PVV-Kamerlid Barry Madlener, die waarschijnlijk in het kabinet-Schoof plaatsneemt als minister van Infrastructuur, vindt dat hij uitvoering gaat geven aan een “mooi” en “realistisch” coalitieakkoord.

“Ik ga er mijn best voor doen”, aldus de politicus.

Madlener moet onder meer voor elkaar krijgen dat er ook overdag weer 130 kilometer per uur mag worden gereden op de snelweg. Of dat kan met het oog op de stikstofuitstoot, is nog maar de vraag.

Hoe realistisch het is wil Madlener zelf nog niet zeggen. “We gaan het allemaal zien. Ik vind het voornemen in ieder geval heel goed”, aldus de aanstaande bewindsman na een gesprek met de formateur en de beoogde premier.

Zwaargewonde vrouw steekpartij Amsterdam overleden

AMSTERDAM – Een 46-jarige vrouw is overleden na een steekpartij in Amsterdam Nieuw-West in de nacht van donderdag op vrijdag, bevestigt een politiewoordvoerster na berichtgeving van lokale media maandag.

De politie kreeg vrijdag rond 01.20 uur meerdere meldingen van een steekpartij bij een flat aan de Ookmeerweg. Daarna werden twee gewonden gevonden, twee anderen werden aangehouden.

De gewonden werden gevonden op de Ookmeerweg en aan de Nieuwe Laan, beiden werden naar het ziekenhuis gebracht. De vrouw was zwaargewond, de ander had steekverwondingen en ligt maandag nog in het ziekenhuis, aldus de politiewoordvoerster.

Vrijdagnacht werden in de omgeving van de Ookmeerweg twee verdachten aangehouden. Een van hen, een 38-jarige man uit Amsterdam, is maandagmiddag voorgeleid aan de rechter-commissaris op verdenking van betrokkenheid bij beide steekincidenten, aldus een woordvoerder van het Openbaar Ministerie. Hij blijft nog veertien dagen langer vastzitten. De andere verdachte is zaterdag in vrijheid gesteld, aldus de woordvoerder.

Twee nieuwe Volvo Electric trekkers voor Laarakkers

BOXMEER – Met de levering van twee Volvo FH 4×2 Electric trekkers heeft Laarakkers haar wagenpark verder uitgebreid. De nieuwe trekkers worden voornamelijk in Duitsland ingezet voor het vervoeren van steenpuin, gebroken puin, grond en grint. Een mooie mijlpaal naar meer schone kilometers.

In september 2023 heeft Laarakkers bij BAS Truck Center de order getekend voor twee Volvo FH 4×2 Electric trekkers. Deze voertuigen zijn inmiddels door Laarakkers in ontvangst genomen. Met deze aanschaf zet Laarakkers een volgende stap in de verduurzaming van haar wagenpark.

De elektrische trucks zullen voornamelijk in Duitsland ingezet worden voor het vervoer van steenpuin, gebroken puin, grond en grint bij onze (sloop-) projecten. Elektrisch aangedreven vrachtwagens stoten geen schadelijke stoffen uit zoals CO2, stikstofoxides (NOx) of fijnstof. Ook zijn de e-trucks stiller dan hun dieselaangedreven equivalenten, wat de geluidsoverlast in steden en woonwijken vermindert.

Met de inzet van de elektrische trucks kunnen we aan de hoge eisen voldoen welke bij onze binnenstedelijke projecten gevraagd worden; een reducering van de geluids- en emissieniveaus, verduurzamen van de bouwlogistiek zonder in te leveren op prestaties. Op deze wijze kunnen wij ook bijdragen aan een beter en schoner milieu voor onze medewerkers op de bouwplaats, maar ook voor de mensen in de omgeving.

“Het gebruik van moderne en emissiearme machines is als onderdeel van onze duurzaamheidsstrategie essentieel. Met synthetische dieselbrandstoffen en elektromotoren dringen we onze uitstoot verder terug.” aldus Marcel Laarakkers, Mede-eigenaar van de Laarakkers Groep.

Laarakkers blijft investeren in een duurzaam wagen- en machinepark. Met de twee nieuwe Volvo FH 4×2 Electric trucks van Laarakkers en de vorig jaar geleverde e-trucks bij Wim Martens Logistics, heeft de Laarakkers Groep nu in totaal vier e-trucks. In december 2023 heeft Laarakkers de eerste elektrische 35-tons graafmachine in Noordrijn-Westfalen aangeschaft.

Het familiebedrijf Laarakkers werd in 1945 opgericht in Nederland en inmiddels uitgegroeid tot een een gerenommeerde en toonaangevende internationale totaalontzorger. Onze specialismen zijn onder andere sloop, asbestverwijdering, grond- en bouwstofrecycling en gebiedsontwikkeling.

Met meer dan 600 projecten per jaar is Laarakkers één van de grootste dienstverleners op de markt in Noordrijn-Westfalen (DE) en in Nederland. Binnen de Laarakkers Groep zijn diverse bedrijven actief op het gebied van onder andere sloop energiecentrales, industriële sloop, recycling, kippertransport en grondverzet.

Slachtoffers fatbike-ongeluk Breda 8 en 13 jaar oud

BREDA – De twee kinderen die zaterdag gewond raakten bij een ongeluk met een fatbike in Breda, zijn meisjes van 8 en 13 jaar oud. Dat meldt de politie.

Het meisje van 8 werd zaterdag met zware verwondingen overgebracht naar een ziekenhuis in Rotterdam, het 13-jarige slachtoffer werd naar een ziekenhuis in Breda gebracht.

Hoe het met de twee slachtoffers gaat, is verder niet bekend. “Daar kunnen wij geen uitspraak over doen”, meldt een politiewoordvoerster.

Een 25-jarige automobilist uit Zwolle is na het ongeval verhoord. Zaterdag meldde de politie dat hij was aangehouden, maar dat blijkt niet het geval. Hij wordt wel verdacht van het gebruik van drank en/of drugs. Een eerste speekseltest viel na het incident positief uit, maar een bloedtest moet uitsluitsel bieden.

Op een later moment bepaalt het OM of de man ook vervolgd wordt voor de aanrijding. “Tot die tijd is hij een betrokkene van deze aanrijding en niet meer zodanig een verdachte”, meldt de woordvoerder.

TruckXL en Bluekens Truck en Bus vestiging Oosterhout bundelen krachten

OOSTERHOUT – TruckXL en Bluekens Truck en Bus zijn verheugd om hun nieuwe samenwerking aan te kondigen. Deze strategische beslissing heeft als doel om een robuust en betrouwbaar aftersales netwerk te creëren, gericht op elektrische voertuigen voor klanten van Bluekens EV.

Deze overeenkomst markeert een belangrijke stap voor beide bedrijven. TruckXL, bekend om haar uitgebreide netwerk van onafhankelijke truck- en trailerwerkplaatsen, zal haar infrastructuur en expertise delen met Bluekens Truck en Bus. Dit stelt Bluekens, gevestigd in Oosterhout, in staat om hoogwaardige aftersales services te bieden aan hun EV klanten, gebruikmakend van de betrouwbare en bewezen diensten van TruckXL.

“Deze samenwerking stelt ons in staat om onze klanten nog beter van dienst te zijn door gebruik te maken van het sterke netwerk en de expertise van TruckXL,” aldus Ton Hamelink, Parts- en accountmanager after sales bij Bluekens Truck en Bus

“We zijn ervan overtuigd dat deze overeenkomst niet alleen onze dienstverlening zal verbeteren, maar ook nieuwe zakelijke kansen zal creëren voor zowel onze bedrijven als onze partners.”

TruckXL ziet een partnerschap met Bluekens Truck en Bus als een belangrijke stap in de uitbreiding van hun dienstverlening naar de EV-markt. “Wij zijn enthousiast over de samenwerking met Bluekens Truck en Bus en kijken ernaar uit om onze gezamenlijke expertise in te zetten om een toonaangevend aftersales netwerk voor EV-diensten te ontwikkelen,” zegt Thies Elbertsen, Formule Manager bij TruckXL.

Deze samenwerking benadrukt het gezamenlijke commitment van TruckXL en Bluekens Truck en Bus om duurzame en innovatieve oplossingen te bieden aan hun klanten en partners. Beide bedrijven zien uit naar een succesvolle samenwerking die de weg vrijmaakt voor verdere groei en ontwikkeling in de snel evoluerende wereld van elektrische voertuigen.

LAATSTE NIEUWS

Pallettruck

Wat kan een gebruikte pallettruck voor jouw bedrijf doen?

Een pallettruck is een essentieel hulpmiddel voor het verplaatsen van zware ladingen binnen magazijnen, fabrieken en distributiecentra. Deze machines, variërend van handmatige tot elektrische...