Clicky

zondag 21 september 2025 - 21:12 uur
Home Blog Pagina 56

Buitenlandminister Veldkamp stapt op vanwege Israël-maatregelen

DEN HAAG – Minister van Buitenlandse Zaken Caspar Veldkamp (NSC) stapt op. Dat heeft hij gezegd na afloop van de ministerraad. “Ik zie dat ik in onvoldoende mate betekenisvolle aanvullende maatregelen kan treffen” om druk op Israël op te voeren, zei hij. Hij voelt zich in zijn ruimte beperkt “om zelf beleid te voeren, de koers uit te zetten die ik nodig acht”.

De stappen tegen Israël die Veldkamp had voorgesteld, zijn volgens hem “serieus besproken”. Na de maatregelen die hij eerder tegen Israël instelde, ervoer hij “in achtereenvolgende ministerraden tegendruk”.

Nu stapt de demissionaire bewindsman dus op omdat hij “onvoldoende vertrouwen had dat ik in de komende weken, maanden, het komende jaar zo u wilt, naar bevind van zaken kan handelen als minister van Buitenlandse Zaken.”

Veldkamp gaat nu naar huis om zijn ontslagbrief te schrijven, zegt hij tegen de verzamelde pers. Hij gaat dus niet naar de Tweede Kamer, die klaarstond om in debat te gaan over de humanitaire noodsituatie in Gaza. Uit die Kamer kreeg Veldkamp “vaak unfaire kritiek”, vindt hij. Hij begon ook over “maatschappelijke organisaties die posters ophangen alsof ik geen geweten heb en dergelijke”.

Omroep MAX stopt voorlopig met Sterren op het Doek met Akyol

HILVERSUM – Omroep MAX stopt na dit jaar voorlopig met het programma Sterren op het Doek van presentator Özcan Akyol. Het programma kwam eerder in opspraak nadat omroepbaas Jan Slagter eind juli op televisie zei dat hij niet verder wilde met Akyol, vanwege uitspraken die hij deed over Matthijs van Nieuwkerk in het programma Zomergasten.

De beslissing is volgens Omroep MAX “het resultaat van de gesprekken die afgelopen dagen zijn gevoerd tussen Omroep MAX, de NPO en Özcan Akyol”, zegt de omroep. “Zowel de presentator als de omroep is tevreden dat ze nu een streep kunnen zetten onder het geschil en in harmonie afscheid van elkaar nemen. Omroep MAX bedankt Özcan Akyol voor zijn bijdrage aan het programma Sterren op het Doek en wenst hem het allerbeste toe voor zijn verdere loopbaan.”

Akyol maakte Sterren op het Doek sinds 2019 voor Omroep MAX. Hij laat volgens de omroep weten dat hij “met veel plezier, samen met een professionele redactie, aan deze serie heeft gewerkt”.

Begin augustus stelde Akyol nog dat Omroep MAX voor 2026 een nieuw seizoen van Sterren op het Doek had toegezegd. De serie die dit najaar op televisie komt, is volgens MAX de laatste.

Opgepakte verdachte van dood Lisa ook verdachte in derde zaak

AMSTERDAM – De 22-jarige man die verdacht wordt van het doden van de 17-jarige Lisa en een ernstig zedenmisdrijf in het centrum van Amsterdam, wordt ook verdacht van een derde incident.

Dat heeft hoofdofficier René de Beukelaer gezegd op een persconferentie. Het ging om een poging tot seksueel geweld op 10 augustus, aldus politiechef Peter Holla.

Trump dreigt Fed-bestuurder Cook te ontslaan als ze niet opstapt

WASHINGTON – De Amerikaanse president Donald Trump dreigt met het ontslaan van Federal Reserve-bestuurder Lisa Cook als ze niet zelf opstapt.

Trump heeft Cook beschuldigd van hypotheekfraude en eiste eerder deze week al haar vertrek bij de Amerikaanse centrale bank. Tegen verslaggevers in Washington zei Trump vrijdag dat hij haar ontslaat als ze niet uit eigen beweging vertrekt.

Cook, in 2022 aangesteld door toenmalig president Joe Biden, zei eerder al zich “niet te laten intimideren om af te treden”. Fed-voorzitter Jerome Powell ging tijdens zijn speech vrijdag in Jackson Hole niet in op de zaak.

De verdenkingen tegen Cook hebben betrekking op twee hypotheken van de Fed-bestuurder. Cook zou bankdocumenten en eigendomsgegevens hebben vervalst om gunstigere leningsvoorwaarden te krijgen, verklaarde Bill Pulte eerder. Hij is het hoofd van de Amerikaanse Federal Housing Finance Agency (FHFA) en een trouwe bondgenoot van Trump.

Verdachte zedendelict Weesperzijde ook verdacht van dood 17-jarige Lisa

AMSTERDAM – De 22-jarige man die donderdag werd aangehouden voor een ernstig seksueel misdrijf aan de Weesperzijde in Amsterdam, wordt ook verdacht van het doden van de 17-jarige Lisa in Duivendrecht. In die zaak is volgens de politie vooralsnog geen aanwijzing van seksueel geweld tegen het slachtoffer.

De verdachte is een man zonder vaste woon- en verblijfplaats. Hij is aangehouden in een asielzoekerscentrum van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA). De man wordt verdacht van betrokkenheid bij de moord of doodslag op Lisa.

Vorige week werd aan de Weesperzijde in de hoofdstad rond 00.30 uur een vrouw ernstig seksueel mishandeld. Afgelopen dinsdag- op woensdagnacht werd de 17-jarige Lisa met ernstig geweld om het leven gebracht aan de Holterbergweg, een weg die van en naar Amsterdam-Zuidoost loopt, via Duivendrecht. Lisa fietste rond 03.30 uur vanaf het centrum van Amsterdam naar haar huis in Abcoude. Haar lichaam werd rond 04.15 uur gevonden aan de weg, nadat zij zelf de hulpdiensten had gebeld.

In een filmpje op sociale media laat de politie weten nog steeds op zoek te zijn naar een scooterrijder en de inzittenden van een bestelbus en een Birò die in de nacht van de dood van Lisa over de Holterbergweg reden. De mensen reden daar in die voertuigen tussen 04.10 en 04.30 uur. De politie kreeg tot dusver zo’n tweehonderd tips binnen over het geweld op Lisa.

Tot dusver 200 tips in onderzoek naar dood 17-jarige Lisa

AMSTERDAM – De politie heeft tot dusver zo’n tweehonderd tips binnengekregen over de dood van de 17-jarige Lisa uit Abcoude, bevestigt de politie na berichtgeving van AT5.

Donderdag meldde de politie op zoek te zijn naar de mensen die in drie specifieke voertuigen zaten en rond het tijdstip van de vondst van het meisje langsreden.

De tips die zijn binnengekomen “worden op bruikbaarheid onderzocht”, aldus de woordvoerder. De getuigen die de politie zoekt zaten op een scooter, in een bestelbusje en in een Birò. De politie hoopt dat deze mensen meer kunnen zeggen over de verdachte van het ernstige geweld waarmee Lisa om het leven is gebracht.

Het meisje fietste in de nacht van dinsdag op woensdag vanuit het centrum van Amsterdam naar haar huis in Abcoude toen zij op de Holterbergweg werd aangevallen door een man. De politie vond haar lichaam rond 04.15 uur, nadat Lisa zelf alarm had geslagen via 112. De getuigen reden tussen 04.10 en 04.30 uur op de Holterbergweg.

NAVO-chef roept op bezoek in Kyiv om robuuste veiligheidsgarantie

KYIV – De secretaris-generaal van de NAVO, Mark Rutte, heeft op bezoek in de Oekraïense hoofdstad Kyiv opgeroepen tot “robuuste veiligheidsgaranties voor Oekraïne”.

Die zouden ervoor moeten zorgen dat er na een eventuele vredesregeling tussen de strijdende partijen geen nieuwe dreiging of aanval uit Rusland komt.

Rutte zei op bezoek bij president Volodymyr Zelensky dat er nu aan die garanties wordt gewerkt. Ze zijn essentieel, aldus Rutte.

Meer dan 1200 cybercriminelen opgepakt in Afrika

LYON – In Afrika zijn meer dan 1200 cybercriminelen opgepakt bij een grote Interpol-operatie, meldt de internationale politiedienst. Achttien Afrikaanse landen en het Verenigd Koninkrijk werkten samen om mensen op te sporen die zich schuldig maakten aan onder meer onlineoplichting en het versturen van gijzelsoftware.

Volgens Interpol hebben de criminelen gezamenlijk bijna 88.000 slachtoffers gemaakt. De schade betrof zeker 484 miljoen dollar (417 miljoen euro), waarvan tijdens de operatie bijna 100 miljoen dollar is teruggevonden.

Het grootste criminele netwerk werd ontmanteld door de autoriteiten in Zambia. Daar hadden oplichters 65.000 mensen misleid om te investeren in cryptomunten via vervalste apps.

De Interpol-operatie had de naam Serengeti 2.0. Andere deelnemende landen waren onder meer Ivoorkust, Angola en Nigeria.

Vrachtwagenchauffeur drie weken zonder noemenswaardige rust onderweg uit angst om baan te verliezen

slaperige vrachtwagenchauffeur
Foto: Adobe Stock

De Duitse snelwegpolitie heeft donderdag 21 augustus een vrachtwagenchauffeur aangehouden die wekenlang zonder voldoende rustpauzes reed en meerdere keren fors te hard heeft gereden.

Rond 11.20 uur zagen agenten op de A2 bij Porta Westfalica, richting Hannover, een Spaanse truck inhalen terwijl daar een inhaalverbod gold.

Chauffeur drie weken zonder vrije dag

Achter het stuur zat een 50-jarige Roemeense chauffeur in dienst van een Spaans transportbedrijf. Bij controle van de tachograaf bleek dat de man niet alleen herhaaldelijk de maximumsnelheid had overschreden – met een geregistreerde topsnelheid van 115 km/u waar 80 km/u is toegestaan – maar ook structureel de rusttijden had genegeerd.

Zo reed hij tussen 19 juli en 8 augustus vrijwel onafgebroken, zonder één volledige rustdag te nemen. De chauffeur verklaarde dat hij bang was zijn baan te verliezen en daarom de instructies van zijn werkgever opvolgde.

Hoge boetes voor chauffeur en werkgever

De politie legde een borgsom op: de chauffeur moet rekening houden met een boete van meer dan € 3.000, terwijl het Spaanse transportbedrijf een boete van ruim € 11.000 kan verwachten.

Politie benadrukt risico’s

De Duitse snelwegpolitie voert regelmatig controles uit in het vrachtverkeer, waarbij de nadruk ligt op naleving van rij- en rusttijden. Volgens de politie vormen oververmoeide chauffeurs een groot risico, zeker bij files en stuitingen op het einde van een verkeersopstopping, waar ernstige ongevallen vaak het gevolg van zijn.

Klanten failliete Paardekooper zoeken nieuw verpakkingsbedrijf

Albert Heijn

DEN HAAG – Klanten van verpakkingsleverancier Koninklijke Paardekooper Group (KPG), zoals Albert Heijn en koekenproducent De Koekfabriek, zoeken nieuwe leveranciers. Het bedrijf is donderdag failliet verklaard en tijdelijk gestopt met het leveren van verpakkingen.

Paardekooper was voor Albert Heijn leverancier van onder meer zakken voor stokbroden en zakjes voor groenten en fruit, laat een woordvoerster van de supermarktketen weten. Volgens haar is de voorraad op dit moment nog wel “toereikend”.

De Koekfabriek nam tot het bankroet van Paardekooper dozen met zijn naam af van het bedrijf. “We hebben nog wat op voorraad en kunnen de komende weken vooruit. Reguliere dozen kun je makkelijk bij andere leveranciers bestellen. De hele dag worden we gebeld door andere leveranciers”, zegt manager Fanny Davelaar.

Genoeg alternatieven

Tuincentrumketen Intratuin zegt dat het nog onduidelijk is wat het faillissement voor de beschikbaarheid van verpakkingsmaterialen betekent. Samen met Paardekooper ontwikkelde het winkelbedrijf een verpakkingslijn voor het huismerk van Intratuin, met aandacht voor duurzaamheid.

Wibra, dat plastic opvulmateriaal van Paardekooper gebruikt, meldt dat er geen grote impact is op de winkelketen. “Onze leveringen en verpakkingsmaterialen zijn geborgd en we voorzien geen problemen of tekorten”, aldus een woordvoerster.

Eerder vrijdag zei slijterijketen Mitra ook te zoeken naar een nieuwe verpakkingsleverancier en dat er nog genoeg alternatieven zijn.

Nieuwe Sluis Terneuzen volledig in gebruik: North Sea Port vergroot maritieme toegang

Foto: North Sea Port

TERNEUZEN – Op 1 augustus 2025 is de Nieuwe Sluis in Terneuzen volledig in gebruik genomen. Met deze mijlpaal wordt de capaciteit van het Noordzeesluizencomplex aanzienlijk vergroot en krijgen grotere zeeschepen vlottere toegang tot North Sea Port en het Europese achterland.

Succesvolle proefvaarten

In mei 2025 vonden de eerste proefvaarten plaats. Onder gecontroleerde omstandigheden deden loodsen, sleepdiensten, schippers en operators ervaring op met het bedienen van de sluis, het begeleiden van schepen door de kolk en de werkzaamheden op het sluisplateau. De testen verliepen voorspoedig en bevestigden dat de Nieuwe Sluis veilig en efficiënt in gebruik kan worden genomen.

Meer capaciteit, betere toegankelijkheid

Dankzij de Nieuwe Sluis kunnen vooralsnog schepen met een diepgang tot 12,5 meter voortaan bij elk getij geschut worden om het Kanaal Gent-Terneuzen op of af te varen. Dat is een grote verbetering ten opzichte van de oude situatie, waarin dit alleen bij hoogwater mogelijk was. Dat betekent meer flexibiliteit, betrouwbaarheid en doorstroming voor de scheepvaart.

Indrukwekkende afmetingen

De Nieuwe Sluis is een technisch hoogstandje:

  • 427 meter lang
  • 55 meter breed
  • 16,44 meter diep

Dit maakt de sluis geschikt voor schepen tot 366 meter lang, 49 meter breed en 14,5 meter diep. Daarmee sluit zij aan bij de internationale trend van steeds grotere schepen en is de Nieuwe Sluis vergelijkbaar met de moderne sluizen in het Panamakanaal.

Sterkere verbinding in Europa

Met deze uitbreiding verstevigt North Sea Port zijn positie als toonaangevende logistieke hub en maritieme toegangspoort tot Europa. De Nieuwe Sluis verbetert de toegang van en naar de Noordzee, de Westerschelde en het Kanaal Gent-Terneuzen. Zo versterkt North Sea Port de internationale vaarroute tussen Rotterdam en Parijs en speelt het in op de groei van de wereldwijde scheepvaart.

Met deze tweede zeesluis, gelegen naast de Westsluis voor zeevaart, kan North Sea Port bovendien een permanente toegang voor zeevaart garanderen naar het havengebied achter de sluis. Zo is er een alternatief beschikbaar tijdens bijvoorbeeld onderhoud van een zeesluis en blijft de bevoorrading van de bedrijven steeds verzekerd. Daarnaast kan deze grotere sluis ingezet worden om te spuien.

De Oostsluis blijft, als derde sluis in het complex, van belang voor het schutten van binnenvaartschepen.

Kanaal optimaliseren: eerst varen tot in Terneuzen en nadien tot in Gent

North Sea Port maakt er geen geheim van dat het heel graag, snel, een dieper kanaal ziet met een diepgang voor schepen van 14,5 tot 15 meter, tot bij de massagoedhaven in Terneuzen. Dat is zo’n twee kilometer voorbij de sluis en technisch haalbaar om op korte termijn te verdiepen. Dan dienen zeeschepen niet langer op de Westerschelde te lichteren om door de Nieuwe Sluis te kunnen maar kan dat veiliger en goedkoper aan deze haven gebeuren.

Het havenbedrijf kijkt er ook naar uit om vervolgens met 43 meter brede schepen van aan de Nieuwe Sluis tot aan het Kluizendok en het Rodenhuizedok in Gent te varen. Voor zo’n schip dat droge of vloeibare bulk vervoert, loopt dat op tot een kostenbesparing van enkele honderdduizenden euro.

Cornelissen Transport verwelkomt 23 elektrische MAN-trucks voor distributie Albert Heijn

Cornelissen Transport heeft de eerste van in totaal 23 nieuwe elektrische trucks in ontvangst genomen die exclusief zullen worden ingezet voor de distributie van Albert Heijn. Het gaat om 21 eTGX trekkers en 2 eTGS bakwagens van MAN. Met deze trucks laten Albert Heijn en Cornelissen zien hoe hun samenwerking direct bijdraagt aan duurzamere distributie.

Gezamenlijke ambitie

Cornelissen en Albert Heijn werken al jaren nauw samen aan het verlagen van de CO₂-uitstoot in de logistieke keten. Waar de afgelopen jaren al forse stappen zijn gezet met de inzet van Bio-LNG trucks , koeltrailers met energie-assen en de eerste generatie zware elektrische trucks, vormt de instroom van deze nieuwe voertuigen een volgende concrete stap.

Mark van der Drift, CEO Cornelissen Groep: “Voor ons is deze levering meer dan het verwelkomen van een nieuwe truck of een nieuw merk in de vloot. Het is een bewijs van de kracht van ons partnership met Albert Heijn. Alleen door samen te werken, te investeren, te testen en door te ontwikkelen komen we dichter bij ons doel: een volledig emissievrije bevoorrading van de supermarktketen.”

Albert Heijn: verduurzamen van dagelijkse bevoorrading

Met ruim 1290 winkels in Nederland en België vertrouwt Albert Heijn dagelijks op een sterke logistieke operatie. Door het wagenpark van Cornelissen versneld te verduurzamen, wordt stap voor stap invulling gegeven aan de klimaatambitie van Albert Heijn om in 2030 alle winkels in Nederland en Belgie volledig emissievrij te bevoorraden.

“Samen met strategische partners als Cornelissen kunnen we onze ambities op duurzaamheid realiseren. Met deze stap zijn we goed opweg naar emissievrije winkel distributie in Nederland en België 2030”, aldus Annemieke Sirre director Transport bij Albert Heijn.

Nieuwe generatie elektrische trucks

De nieuwe trucks zijn speciaal ontwikkeld voor intensieve winkeldistributie en bieden met een actieradius van circa 450 kilometer voldoende capaciteit voor de dagelijkse ritten tussen distributiecentra en winkels. Dankzij laadmogelijkheden aan beide zijden op de truck en de voorbereiding op Megawatt Charging (MCS) zijn ze bovendien klaar voor de toekomst, waarin laadtijden verder omlaag gaan en 24/7 inzet nog eenvoudiger wordt.

“Wij zijn trots dat Cornelissen Transport kiest voor onze elektrische trucks. Dankzij de combinatie van onze compacte wielbasis en grote actieradius sluiten deze voertuigen perfect aan bij hun winkeldistributie. Hiermee zetten we samen een grote stap richting duurzame stadslogistiek”, zegt Jacobjan Vermeiden, Manager Transport Solutions bij MAN Trucks & Bus b.v.

Breed gedragen duurzaamheidsstrategie

Cornelissen combineert elektrificatie met andere duurzame innovaties. Zo beschikt het familiebedrijf over een vloot van meer dan 100 Bio-LNG-trucks, zijn eigen laadpleinen in Nijmegen, Tilburg en Zwolle, een BREEAM-Excellent warehouse en een groeiend aantal koeltrailers met elektrische assen. Dit jaar heeft Cornelissen 80 volledig elektrische voertuigen operationeel.

Mark van der Drift, CEO Cornelissen Groep: “Elektrisch transport is voor ons geen toekomstbeeld, maar de realiteit van vandaag. Door de instroom van deze nieuwe voertuigen voor Albert Heijn versnellen we samen de transitie. Het partnership met Albert Heijn geeft ons de zekerheid en de schaal om deze investeringen verantwoord en met vertrouwen te doen. Dat maakt dit project zo bijzonder: we bouwen niet alleen aan de logistiek van morgen, maar doen dat samen, vandaag.”

Samenwerken in de keten

De introductie van deze trucks laat zien hoe nauwe samenwerking in de keten, van fabrikant tot retailer en logistiek dienstverlener, leidt tot concrete vooruitgang. Waar de energietransitie vaak nog wordt gezien als toekomstmuziek, bewijzen Albert Heijn en Cornelissen dat verduurzaming in de supermarktlogistiek vandaag al zichtbaar en haalbaar is.

Politie onderzoekt vechtpartij met Israëliërs op vakantiepark

WESTERHOVEN – De politie onderzoekt een vechtpartij tussen Nederlanders en Israëlische toeristen op een vakantiepark in het Brabantse Westerhoven. “In dit incident lijkt sprake te zijn van geweld met een mogelijk discriminerende context”, zegt de politie. Een 15-jarige jongen uit Maarssen is aangehouden op verdenking van mishandeling en poging tot zware mishandeling. Hij zit vast.

De vechtpartij gebeurde donderdagmiddag op het vakantiepark. Tussen twee groepen die aan het paintballen waren, ontstond toen ruzie over de manier waarop het spel gespeeld werd. De onenigheid ontaardde in een vechtpartij. Door meerdere mensen werden “flinke klappen” uitgedeeld en volgens getuigen en betrokkenen werden ook “discriminerende en mogelijk bedreigende leuzen geroepen”.

Een 37-jarige en een 41-jarige man uit Israël raakten bij de vechtpartij gewond. Zij zijn door ambulancepersoneel behandeld. De mogelijk discriminerende context van het incident is onderwerp van onderzoek, aldus de politie.

“Dit is niet de eerste keer dat Israëliërs die Nederland bezoeken worden aangevallen”, reageert de Israëlische ambassade in Nederland. “De opeenvolging van gewelddadige incidenten is zeer alarmerend.” De ambassade verwacht dat de Nederlandse autoriteiten “alle nodige maatregelen nemen om Israëliërs en Joden in Nederland te beschermen”.

Center Parcs, uitbater van het vakantiepark, laat weten dat de groepen die betrokken waren bij de vechtpartij inmiddels niet meer op het park verblijven. “Er zijn direct maatregelen genomen om de situatie te beheersen”, laat een woordvoerder weten. “Onze inzet blijft erop gericht dat onze gasten onbezorgd kunnen genieten van hun verblijf in een prettige en gastvrije omgeving.”

Hof: transportbedrijf moet ruim 14.000 euro terugkrijgen na beëindigde samenwerking

Foto: Adobe Stock | RomanR

‘s-HERTOGENBOSCH – Het gerechtshof in ’s-Hertogenbosch heeft in hoger beroep geoordeeld dat een transportbedrijf recht heeft op terugbetaling van ruim € 14.000 na een misgelopen samenwerking met een buitenlandse partner. Dat blijkt uit een op 22 augustus 2025 gepubliceerde uitspraak.

Samenwerking en lening

Het Nederlandse transportbedrijf was in 2017 een samenwerking aangegaan met een eenmanszaak uit Polen. Daarbij stelde het bedrijf een vrachtwagen beschikbaar voor opdrachten en verstrekte het een lening van € 30.000. Later zouden er aanvullende bedragen zijn geleend, tot een totaal van € 50.000. Over de lening was een rente afgesproken van 9,5 procent per jaar.

Toen de samenwerking in 2019 eindigde, ontstond onenigheid over de financiële afwikkeling. Het Nederlandse bedrijf claimde dat de lening niet volledig was terugbetaald en vorderde daarnaast contractuele rente, boetes en schadevergoedingen.

Oordeel hof

Het hof stelde vast dat de oorspronkelijke lening van € 30.000 volledig was afgelost. Wel bleek dat er buiten die overeenkomst om aanvullende bedragen waren verstrekt. In totaal resteerde er nog een schuld van € 11.900. Over dit bedrag moet wettelijke rente worden betaald vanaf juli 2021.

Daarnaast moet de Poolse eenmanszaak nog € 2.590,74 voldoen wegens openstaande posten uit de samenwerking, vermeerderd met wettelijke handelsrente.

De gevorderde contractuele rente van 9,5 procent over hogere bedragen en de boetes wees het hof af, omdat daarvoor onvoldoende onderbouwing was. Ook de buitengerechtelijke kosten kwamen niet voor vergoeding in aanmerking.

Proceskosten gecompenseerd

Omdat beide partijen deels in het gelijk en deels in het ongelijk zijn gesteld, besloot het hof dat ieder de eigen proceskosten draagt.

Verboon Groep neemt Van der Graaf Transport over

DEN HAAG – De Verboon Groep neemt per 8 september 2025 alle activiteiten van Van der Graaf Transport B.V. over. De overname omvat de locatie aan Schietlood 15 in Den Haag, het volledige wagenpark en het personeel.

Van der Graaf Transport, opgericht in 1955, is een bekende naam in Zuid-Holland en gespecialiseerd in het kippertransport van grond, zand en sloopafval. Het bedrijf staat vooral bekend om zijn inzet van vrachtwagens met 10×4- en 10×8-configuratie.

Continuïteit verzekerd

Directeur Rob van der Graaf benadrukt dat de keuze voor Verboon Groep en medeondernemer Lars van Buijtene bewust is gemaakt: “We hebben dit traject in vertrouwen en collegialiteit doorlopen. Ik ben ervan overtuigd dat de voortzetting van ons bedrijf in goede handen is bij de juiste partners.”

Uitbreiding dienstenpakket

Volgens Job Verboon past de overname in de groeistrategie van de groep: “De nadruk binnen onze organisatie ligt de afgelopen jaren sterk op transport en grondhandel. Met Van der Graaf Transport breiden we onze portefeuille verder uit en versterken we ons aanbod richting klanten.”

Lars van Buijtene voegt toe dat Van der Graaf Transport zijn eigen identiteit behoudt, maar dat er duidelijke voordelen ontstaan door de samenwerking met de Verboon Groep en het Regionaal Sorteercentrum West (RSW): “We combineren schaalvoordelen met korte lijnen en persoonlijke dienstverlening. Zo zetten we het familiebedrijf voort en bouwen we verder aan een professioneel en toekomstgericht wagenpark.”

×