Clicky

donderdag 12 december 2024 - 05:34 uur
BAS World

HomeTRANSPORTNIEUWSLogistiekDHG start bouw 70.000 vierkante meter logistiek in Vlissingen

DHG start bouw 70.000 vierkante meter logistiek in Vlissingen

SCHIEDAM – DHG is de bouw gestart van 70.000 m² hoogwaardige distributiecentra op risico volgens haar SMARTLOG concept in het havengebied van Vlissingen. De ontwikkeling volgt op de succesvolle verwerving van 12 hectare grond van North Sea Port (NSP), waarvan de overeenkomst vorig jaar werd gesloten.

De distributiecentra worden gerealiseerd met een milieu categorie 5.2, wat betekent dat ze voldoen aan strenge milieunormen en geschikt zijn voor zeer brede industriële activiteiten. De verwachte oplevering staat gepland voor Q4 2025. Het project biedt flexibiliteit, aangezien deelverhuur mogelijk is vanaf 11.902 m².

De distributiecentra worden gebouwd volgens de standaarden van DHG TwoZero, waarbij duurzaamheid centraal staat. Daarbij verzorgt DHG TwoZero hoogwaardige energie-oplossingen voor huurders, voor nu en de toekomst. SMARTLOG Vlissingen wordt full-electric, levert energie aan haar omgeving en zal gebouwd worden volgens de BREEAM Very Good norm.

Strategische locatie en voordelen

SMARTLOG Vlissingen is gelegen in de West-Europese haven North Sea Port. Deze trimodale locatie, met een spoorverbinding, een aansluiting op het rijkswegennet zonder verkeerscongestie en een inland container terminal, biedt optimale verbindingen met de deepsea haven van Rotterdam en het achterland.

LEES OOK
Kuehne+Nagel gaat nieuw distributiecentrum voor de LEGO Groep in Australië exploiteren

Dankzij de samenwerking met partner Verbrugge, is het mogelijk containers rechtstreeks vanaf de terminal bij de distributiecentra te laten leveren.

Door de beperkte beschikbaarheid van grond en arbeidskrachten worden alternatieve locaties, zoals de zeehaven van Vlissingen, steeds aantrekkelijker. Deze locatie biedt interessante kansen die nog niet door de markt zijn onderkend”, zegt Hans van Driel, Logistics Director bij DHG.

“De mogelijkheid om gebruik te maken van de dagelijkse inbound containertransfer en het concurrerende tariefniveau van het vastgoed dragen bij aan een ongekend kostenefficiënte logistieke operatie”, voegt hij hieraan toe.

 

MEER NIEUWS
×