Clicky

dinsdag 6 mei 2025 - 00:28 uur
Home Blog Pagina 67

Vrachtwagen geschaard op A32 [+foto’s]

Foto: Rens Hulman fotografie/Arnoud vaartjes

STEENWIJK – Midden in de avondspits is door nog onbekende oorzaak een vrachtwagen geschaard op de A32 ter hoogte van de afrit Steenwijk, in de rijrichting van Heerenveen.

De trekker en oplegger staan dwars over de weg waardoor de volledige rijbaan geblokkeerd is. Het ongeval is precies tussen de af- en oprit gebeurd waardoor verkeer daarlangs kan passeren. Dit zorgt echter wel voor flinke vertraging.

Rijkswaterstaat meldt dat de weg naar verwachting pas rond 20:00 uur weer vrij is.

De vertraging bedraagt momenteel 30 tot 45 minuten. Voor zover bekend is er niemand gewond geraakt.

Woensdag Kamerdebat over lintjes, mogelijk motie tegen Faber

DEN HAAG – De Tweede Kamer debatteert woensdagochtend over het besluit van asielminister Marjolein Faber (PVV) om niet te tekenen voor lintjes voor vrijwilligers die werken met vluchtelingen. Premier Dick Schoof en minister Judith Uitermark (Binnenlandse Zaken, NSC) willen wél tekenen, maar Faber blijft bij haar standpunt. Oppositiepartijen hekelen de gang van zaken, en vinden dat de eenheid van kabinetsbeleid is gebroken.

Meerdere partijen dreigen al met een motie van wantrouwen tegen Faber. Voor onder meer het CDA en de ChristenUnie ligt ‘de vertrouwensvraag’ op tafel. CDA-leider Henri Bontenbal wil excuses van Faber, of hij zegt het vertrouwen in haar op. Direct na het debat wordt gestemd over een eventuele motie van wantrouwen.

De Kamer gaat met Faber én premier Schoof in debat. Jesse Klaver (GroenLinks-PvdA) wil voorafgaand een brief van hen beiden, waarin zij uitleggen of er nog sprake is van eenheid van kabinetsbeleid. Ook wil hij weten wat er precies is gebeurd in het kabinet.

Het debat kwam er na steun van onder meer coalitiepartijen NSC en BBB.

Trekker verliest trailer in Nijkerk

Foto: Persbureau Heitink

NIJKERK – Een trekker is dinsdagmiddag rond 16:30 uur in Nijkerk zijn trailer verloren.

De brandweer kwam ter plaatse om assistentie te verlenen. Met een kraan van een bedrijf uit de buurt word geprobeerd de trailer weer recht te krijgen.

In de bocht van de Beurtschipper met de Touwslager schoot de trailer los. De trailer kwam tegen een lantaarnpaal tot stilstand.

Door het incident moest veel verkeer rond het industrieterrein omrijden.

Start vaarseizoen: vernieuwde bedientijden bruggen Noord-Holland

HAARLEM – 1 april is de officiële start van het vaarseizoen. Vanaf vandaag gelden daarmee ook nieuwe bedientijden voor de bruggen in Noord-Holland. Brugbediening is voor beroeps- en recreatievaartuigen mogelijk tussen 05.30 en 22.00 uur. Brugbediening tussen 22.00 en 05.30 uur is voor beroepsvaart mogelijk wanneer zij dit vooraf aanvragen bij de provincie.

Aangepaste bedientijden

Voor een aantal bruggen geldt dit vaarseizoen een aangepaste bedientijd.

Leeghwaterbrug – Alkmaar

De Leeghwaterbrug wordt niet meer geopend in de spits tussen 06:00 en 08:45 uur en tussen 15:30 en 17:30 uur. Tussen de spitsen in, geldt er een bedienpauze van 20 minuten. Zo kunnen files die door de brugopeningen ontstaan oplossen.

De Leeghwaterbrug ligt in de N242, over het Noordhollandsch Kanaal. Dit stuk van de N242 is onderdeel van de Ring van Alkmaar en met ongeveer 77.000 voertuigen per etmaal één van de drukste provinciale wegen van Nederland. Het stuk Noordhollandsch Kanaal is daarnaast onderdeel van het Basisnet Beroepsvaart en een Staande Mastroute voor recreatievaart. Scheepvaart hoger dan 4,4m is daarom afhankelijk van een brugopening en daarmee de bereikbaarheid over water van Alkmaar, Schagen, Zaanstad en Den Helder. Jaarlijks gaat de brug gemiddeld 2.000 keer open voor 1.500 beroepsvaartuigen en 1.000 recreatievaartuigen.

De provincie heeft de afgelopen jaren mede geïnvesteerd in de haven Boekelermeer met als voorwaarde dat de scheepvaart in de haven moet kunnen keren. Dit scheelt openingen van de Leeghwaterbrug. De brug hoeft nu namelijk niet langer twee keer geopend te worden voor schepen die in Alkmaar moeten keren.

Leimuiderbrug, Bosrandbrug, Aalsmeerderbrug en Schipholdraaibrug

De vier bruggen over de Oostelijke Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder worden tijdens de spits niet apart bediend voor de recreatievaart. Voor de beroepsvaart worden de bruggen in de spits wel geopend. De recreatievaart mag op die momenten wel meeliften. Na een brugopening geldt er in de spits een bedienpauze van 30 minuten. Zo kunnen files die door de brugopeningen ontstaan oplossen.

De Oostelijke Ringvaart hoort bij het Basisnet Beroepsvaart, faciliteert bijzondere transporten en is onderdeel van de landelijke Staande Mastroute voor recreatievaart. De Leimuiderbrug, Bosrandbrug, Aalsmeerderbrug en de Schipholdraaibrug die dit vaartraject kruisen, gaan ongeveer 4.000 keer per jaar open voor 2.000 beroepsvaartuigen en 7.000 recreatievaartuigen.

Ook op het provinciale wegennet dat de ringvaart kruist, is het druk. De provincie ontvangt veel klachten over de bediening van de bruggen. Op basis van de meldingen en klachten, is er een analyse uitgevoerd en het bedienbesluit aangepast.

Blauwe Golf – Digitale vaargids

De provincie werkt samen met 10 andere (vaar)wegbeheerders aan het project Blauwe Golf voor een betere doorstroming op de weg en het water. Door een digitale vaargids te gebruiken kunnen recreatieschippers automatische openingsverzoeken indienen bij meer dan 50 aangesloten bruggen.

Samenwerking Van Hooft Transport, De Kreek Transport en GS Meppel resulteert in unieke 4-assige laagbouw aanhangwagen

HOEVELAKEN/RIDDERKER/MEPPEL – Twee vooraanstaande transportbedrijven, Van Hooft Transport uit Hoevelaken en De Kreek Transport uit Ridderkerk, hebben samen met GS Meppel een unieke aanhangwagen ontwikkeld. Het resultaat van hun samenwerking is een 4-assige laagbouw aanhangwagen, die dankzij de compacte afmetingen en bijzondere configuratie voldoet aan Nederlandse wet- en regelgeving om tot een combinatiegewicht van 78 ton ingezet te worden.

Maarten Bos van Van Hooft Transport en Marco de Kreek van De Kreek Transport hebben samen met Anton Meurs van GS Meppel hun krachten gebundeld om een technisch perfecte oplossing te bedenken voor inzet in hun dagelijkse werk.

Na intensief tekenwerk, veel denk- en rekenwerk en meerdere bezoeken aan de RDW werd het ontwerp van de aanhangwagen werkelijkheid. Het ontwerp richtte zich op het realiseren van een aanhangwagen die enerzijds compact is om binnen de wettelijke afmetingen te blijven, maar anderzijds over voldoende laadvermogen beschikt voor zware ladingen.

De nieuwe 4-assige laagbouw aanhangwagen mag technisch 40 ton wegen en biedt een totaal combinatiegewicht van maar liefst 78 ton, mits gebruikt achter een trekkend voertuig met de juiste configuratie. De aanhangwagen is uitschuifbaar in de wielbasis en/of aan de achterzijde waardoor deze geschikt is voor diverse toepassingen zoals het vervoer van zware machines of het transport van bouwmaterialen en andere zware ladingen.

Van Hooft Transport B.V. is gevestigd in Hoevelaken en sinds 1967 gespecialiseerd in het vervoeren van zware objecten en hightech apparatuur. Onder leiding van directeur Maarten Bos, die in 2023 het roer overnam, heeft het bedrijf zich gepositioneerd als een vooraanstaande onderneming in de sector. Van Hooft Transport beschikt over een uniek wagenpark waaronder twee Volvo’s FH 10×4 met een Erkin-autolaadkraan van 225 ton/meter, de zwaarste opvouwbare autolaadkraan van Europa. Dit maatwerkvoertuig wordt onder andere ingezet voor specialistisch werk, zoals het plaatsen van transformatorstations ten behoeve van de energietransitie.

De Kreek Transport BV, gevestigd in Ridderkerk, is al ruim 92 jaar een vertrouwde naam in de transportsector. Dit familiebedrijf combineert kwaliteit, vakmanschap en betrouwbaarheid. Het levert goederen en voert hijswerkzaamheden uit door heel de Benelux, Duitsland en Frankrijk. Met inmiddels de 4e generatie aan het roer is het bedrijf de afgelopen tijd flink gegroeid in het zware segment met o.a. de aanschaf van een Scania R560 10×4 met Palfinger 135 ton/meter en een Volvo FM 10×4 met HMF 95 ton/meter. Beide voertuigen worden voornamelijk ingezet voor het plaatsen van transformatorstations. Het bedrijf staat bekend om zijn flexibele en innovatieve benadering, waarbij maatwerk voor de klant altijd centraal staat. Met een modern wagenpark en een team van toegewijde chauffeurs garandeert De Kreek Transport stipte leveringen en persoonlijke service.

GS Meppel is een gerenommeerde leverancier van op maat gemaakte voertuigen en transportoplossingen. Het bedrijf heeft zich gepositioneerd als een specialist in het ontwerpen en bouwen van innovatieve en veilige transportmiddelen. GS Meppel staat bekend om zijn expertise in het ontwikkelen van hoogtechnologische trailers en voertuigen, met een sterke focus op kwaliteit, veiligheid en duurzaamheid.

Hun samenwerking met Van Hooft Transport en De Kreek Transport bij de ontwikkeling van de 4-assige laagbouw aanhangwagen toont hun innovatieve kracht en toewijding aan het leveren van op maat gemaakte oplossingen voor de transportsector. GS Meppel biedt klanten niet alleen maatwerk, maar ook een hoog niveau van technische ondersteuning en expertise om de meest efficiënte transportoplossingen te realiseren.

Innovatie als sleutel tot succes

De samenwerking tussen Van Hooft Transport, De Kreek Transport en GS Meppel benadrukt het belang van innovatie en samenwerking in de transportsector. Het creëren van op maat gemaakte oplossingen zoals deze 4-assige laagbouw aanhangwagen maakt het mogelijk om aan de steeds complexer wordende eisen van de markt te voldoen. Door het combineren van expertise op het gebied van ontwerp, techniek en transport heeft dit project een belangrijke stap gezet in de richting van nog efficiëntere en duurzamere transportmogelijkheden.

Verdachte steekpartij met vijf slachtoffers in Amsterdam blijft langer vastzitten

AMSTERDAM – De 30-jarige Oekraïense man die verdacht wordt van betrokkenheid bij een steekpartij in Amsterdam op donderdag 27 maart, blijft voorlopig vastzitten, meldt het Openbaar Ministerie. De rechter-commissaris van de rechtbank in Amsterdam heeft besloten dat de man nog zeker veertien dagen in bewaring blijft.

Bij de gewelddadige steekpartij vielen vijf slachtoffers, waarvan er op dit moment nog vier in het ziekenhuis liggen. Volgens de laatste informatie is hun situatie stabiel.

Het Openbaar Ministerie verdenkt de man van vijf pogingen tot moord of doodslag, waarbij sprake zou zijn van een terroristisch oogmerk. Het onderzoek naar de zaak is in volle gang en wordt geleid door twee officieren van justitie.

De verdachte zit momenteel in volledige beperkingen. Dat betekent dat hij alleen contact mag hebben met zijn advocaat. Om die reden verstrekt het OM voorlopig geen verdere inhoudelijke informatie over het onderzoek.

De politie zette eerder al beelden van de plaats delict en de arrestatie online om duidelijkheid te geven over het incident. Wat de exacte motieven van de verdachte zijn, is nog niet bekendgemaakt.

Motie tegen plan gevangenen Coenradie weggestemd na telfout

DEN HAAG – De motie tegen het plan om gevangenen maximaal veertien dagen eerder vrij te laten, is verworpen. Bij de hoofdelijke stemming werd een tegenstander te veel geteld, waarmee 75 Kamerleden tegen de motie waren en 74 voor. Voor de uitslag maakte dat niet uit. Omdat de stemmen vorige week staakten, zou de BBB-motie bij een gelijkspel ook van tafel zijn gegaan.

Meerdere Kamerleden kwamen naar voren om te zeggen dat er maar 148 Kamerleden in de zaal aanwezig waren, waardoor de uitslag onmogelijk kon kloppen. “Wij hebben een fout gemaakt, dat geven we ruiterlijk toe”, zei Kamervoorzitter Martin Bosma. Een herstemming kan volgens de voorzitter alleen als alle Kamerleden dat willen, daar leek geen sprake van.

Staatssecretaris Ingrid Coenradie (Justitie) kondigde vorige maand aan dat ze gevangenen met relatief lichte straffen eerder naar huis wil sturen dan de drie dagen die nu al gangbaar zijn. Oorzaak is de nijpende krapte in de gevangenissen. De staatssecretaris vindt het ook een “rotmaatregel”, zei ze meermaals, maar andere opties zijn uitgeput.

PVV, VVD en BBB keerden zich tegen het plan. NSC steunde Coenradie als enige coalitiepartij. De motie van BBB-Kamerlid Marieke Wijen-Nass om de veertien dagen niet door te voeren, biedt volgens Faith Bruyning (NSC) “geen enkele oplossing voor de problemen die voorliggen, waardoor deze alleen nog maar groter zullen worden”.

A9 zeker tot na avondspits afgesloten

HAARLEM – De snelweg A9 blijft zeker tot na de avondspits dicht tussen knooppunt Holendrecht en Aalsmeer, meldt Rijkswaterstaat.

Tijdens werkzaamheden raakte een stuk weg bij de Schipholbrug beschadigd, waardoor de weg uit voorzorg werd afgesloten.

De afsluiting zorgde dinsdag tijdens de ochtendspits voor flinke drukte op meerdere snelwegen en andere wegen rond Amsterdam.

Rijkswaterstaat verwacht de weg voor de ochtendspits van woensdag gerepareerd te hebben, laat een woordvoerder weten.

Faber staat nog steeds achter besluit niet te tekenen voor lintje

DEN HAAG – Asielminister Marjolein Faber staat nog steeds achter haar besluit om niet te tekenen voor lintjes die vijf vrijwilligers in de vluchtelingensector zouden krijgen. “Ik ben als minister geen stempelmachine, als ik er niet voor wil tekenen, dan ga ik niet tekenen.” Faber erkent dat ze er een signaal mee heeft willen afgeven. “De aanhoudende asielstroom moet worden gekeerd.”

Zij legt zich erbij neer dat premier Dick Schoof en minister Judith Uitermark (Binnenlandse Zaken, NSC) wel gaan tekenen. “Daar ga ik niet voor liggen.” Volgens Faber (PVV) is hiermee de eenheid van kabinetsbeleid niet gebroken.

Daar denken partijen in de Kamer anders over. Mirjam Bikker (ChristenUnie) wil een brief van Schoof en Faber, waarin zij uitleggen hoe er nu nog sprake is van eenheid van kabinetsbeleid. Voor Henri Bontenbal (CDA) is “de vertrouwensvraag” aan de orde, aangezien Faber geen excuses wil maken. Jesse Klaver (GroenLinks-PvdA) vindt de eenheid van het kabinet “failliet”, en vindt niet dat Schoof dit mag accepteren. Klaver wil hier dinsdagavond nog een debat over.

Ruzie maken

Faber gaf geen antwoord op vragen, maar las steeds hetzelfde antwoord op. “Ik wil dit nog honderd keer beantwoorden, geen enkel probleem”, aldus Faber. Ook op vragen van Joost Eerdmans (JA21) en Marieke Wijen-Nass (BBB) die algemener waren, gaf ze hetzelfde antwoord over dat de asielinstroom naar beneden moet. “Dit is een complete riedel van niks. Dit is helemaal geen antwoord”, aldus Eerdmans. Hij noemde de antwoorden van Faber “onzin”.

Diederik Boomsma (NSC) vroeg Faber of het weigeren van tekenen voor lintjes voor vrijwilligers helpt om de asielinstroom te beperken, wat voor Faber de reden was niet te tekenen. Ook daarop gaf de minister hetzelfde antwoord.

D66-Kamerlid Rob Jetten noemde Faber daarop een antwoordmachine. Hij zei dat Faber alleen maar bezig is met ruzie maken. “U bent een schande voor het ambt van bewindspersoon.” Jetten wil dat Schoof uitleg geeft over het “walgelijke gedrag” van Faber.

Na VVD is ook coalitiepartij NSC voorstander van vuurwerkverbod

DEN HAAG – Coalitiepartij NSC is ook voorstander van een vuurwerkverbod. Dat maakte Tweede Kamerlid Faith Bruyning dinsdag bekend na de fractievergadering. Vorige week ging regeringspartij VVD ook al overstag.

Net als de VVD stelt NSC wel voorwaarden aan het verbod. Zo wil NSC dat het afsteken van vuurwerk mogelijk blijft “in georganiseerde vorm”, zoals een vuurwerkshow. Ook wil NSC meer grenscontroles kunnen uitvoeren, omwille van de handhaafbaarheid.

Bruyning wil nog niet zeggen hoe het moet met compensatie voor vuurwerkverkopers. Zij verwijst naar de VVD, die dat als nadrukkelijke voorwaarde heeft gesteld voor steun. Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland vraagt om 895 miljoen euro compensatie, staatssecretaris Chris Jansen (Infrastructuur, PVV), denkt eerder aan 100 tot 150 miljoen euro.

Met de steun van de partij van Pieter Omtzigt is er voldoende steun voor een initiatiefwet van GroenLinks-PvdA en de Partij voor de Dieren voor een vuurwerkverbod. De Tweede Kamer debatteert donderdag over het voorstel. Regeringspartijen PVV en BBB blijven tegen een verbod.

Vrachtwagen in sloot gekanteld in Zenderen, chauffeur gewond

Foto: News in Beeld

ZENDEREN – Een vrachtwagen is dinsdagochtend door nog onbekende oorzaak van de weg geraakt en in de sloot gekanteld.

De chauffeur raakte gewond en is door de brandweer uit zijn cabine gehaald. Vervolgens is hij met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. De aard en de ernst van de verwondingen zijn niet bekend.

Het ongeval gebeurde op de Zeilkerweg na een scherpe bocht.

De vrachtwagen is geladen met cement. Een bergingsdienst is onderweg om de vrachtwagen te takelen.

De Zeilkerweg zal voorlopig gestremd blijven voor het verkeer.

Verkoop Tesla keldert met ruim 60 procent in Nederland

AMSTERDAM – De verkoop van Tesla’s in Nederland is vorige maand met meer dan 60 procent gekelderd tot 1536 stuks. In het eerste kwartaal van dit jaar halveerde de verkoop tot minder dan 3500 auto’s. Ook in andere landen gaan de verkopen van de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto’s scherp omlaag.

Tesla kampt onder meer met verouderde modellen en toegenomen concurrentie van goedkopere Chinese auto’s. Ook krijgt Tesla-topman Elon Musk kritiek op zijn werk voor de Amerikaanse president Donald Trump.

In totaal werden in Nederland in het eerste kwartaal nog geen 92.000 auto’ s verkocht. Dit betekent een daling van 10 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, maakten de autobrancheorganisaties BOVAG en RAI Vereniging en RDC bekend. In maart bedroeg de verkoopdaling zelfs bijna 15 procent.

“Enerzijds zorgt de flinke inhaalslag van eind vorig jaar nu voor een dip in de nieuwverkoop. Ook zien we het consumentenvertrouwen dalen”, zegt Bert de Kroon, voorzitter van BOVAG. Daarbij zijn auto’s minder goed te financieren door de hoge rente. “Voeg daar de onzekerheid rondom elektrische auto’s en mondiale ontwikkelingen aan toe, en je begrijpt waarom de verkoop onder druk staat”, aldus De Kroon.

De verkoop van elektrische auto’ s daalde in het afgelopen kwartaal met 8 procent tot ruim 32.400 stuks.

Kia, de nummer één in Nederland, verkocht in maart 2859 auto’s. Daarmee komt het marktaandeel uit op 9,1 procent. Toyota (7,6 procent) en BMW (7 procent) staan op de tweede en derde plek.

Chinese militairen oefenen precisieaanvallen en blokkade Taiwan

BEIJING – De Chinese krijgsmacht houdt grootschalige oefeningen rondom Taiwan. Militairen oefenen volgens een verklaring precisieaanvallen, aanvallen op “maritieme doelen” en een mogelijke blokkade van het eiland.

Het leger, de marine en de luchtmacht doen mee aan de oefeningen ten noorden, zuiden en oosten van Taiwan. Het leger zei eerder dat de oefeningen dienen als een “strikte waarschuwing en krachtige afschrikking” voor wat China “de separatisten op het eiland” noemt. Het zou gaan om een “legitieme en noodzakelijke actie om de soevereiniteit en nationale eenheid van China te beschermen”.

Taiwan veroordeelt dergelijke Chinese acties. De autoriteiten zeggen tijdens de Chinese exercities 71 vliegtuigen en 13 marineschepen te hebben gedetecteerd. Taiwan heeft in reactie eigen vliegtuigen en schepen ingezet en Beijing de “grootste onruststoker” ter wereld genoemd.

Afvallige provincie

De Taiwanese president Lai Ching-te, die in mei 2024 aantrad, is mondiger dan zijn voorganger als het gaat om het verdedigen van de soevereiniteit van Taiwan. Hij noemde China vorige maand een “vreemde vijandige macht” en stelde maatregelen voor om de groeiende Chinese spionage en infiltratie te bestrijden.

Taiwan wordt sinds 1949 onafhankelijk bestuurd. Beijing ziet Taiwan als een afvallige provincie van China en vindt dat het ooit weer deel moet uitmaken van het land. De relatie tussen de twee regeringen is nooit stabiel geweest en de spanningen nemen de laatste jaren alleen maar toe. China oefent regelmatig druk uit op Taiwan, op zowel politiek als militair gebied.

Invasie

Het conflict begon na de Chinese burgeroorlog. Communistische strijders wonnen en de nationalisten vluchtten naar Taiwan. Taiwan beschouwt zichzelf als een soeverein land, maar heeft onder druk van China geen formele onafhankelijkheid uitgeroepen. Elf landen en het Vaticaan erkennen het land Taiwan.

De Filipijnen, die met China zijn verwikkeld in territoriale geschillen, houden rekening met een eventuele invasie in Taiwan. De Filipijnse legerchef heeft dinsdag gezegd dat zijn land er “onvermijdelijk” bij betrokken zal raken. Hij verklaarde tegen troepen op het noordelijke eiland Luzon, dat ten zuiden van Taiwan ligt, dat zij met voorbereidingen moeten beginnen voor onder meer de “redding” van landgenoten in Taiwan.

Munckhof neemt BAB-VIOS Touringcars en Hofstad Tours over

HORST – Vanaf 31 maart 2025heeft Munckhof Groep alle activiteiten van de touringcarbedrijven BAB-VIOS en Hofstad Tours overgenomen.

Het bedrijf BAB-VIOS is in 1922 opgericht als VIOS (Vooruitgang Is Ons Streven) en heeft als familiebedrijf door de jaren heen verschillende bedrijven, waaronder BAB (Buitelaars Automobiel Bedrijf) overgenomen. Het bedrijf draagt sinds 2022 het predicaat Hofleverancier. Hofstad Tours is er voor het hogere segment met extra stijl, luxe en comfort. Beide bedrijven zijn gevestigd in Wateringen (Zuid-Holland).
Sterke positie in de regio

Arjan Wiering, Managing Director bij Munckhof, is verheugd over de overname. “We zijn ontzettend trots dat we deze mooie bedrijven en haar medewerkers mogen verwelkomen”. Munckhof is bekend in de regio vanwege meerdere vervoersopdrachten en verstevigt met deze overname haar positie in de Randstad en in de dynamische busmarkt. “Met deze overname versterken we niet alleen onze positie in de regio, maar groeit ook onze landelijke dekking als kwalitatieve en duurzame vervoerder.”
Persoonlijke service, loyaliteit, kwaliteit en duurzaamheid

Voormalig eigenaar Michel Kortekaas had geen opvolging voor zijn bedrijf en heeft zich sterk gemaakt voor het voortbestaan van zijn bedrijven, de werkgelegenheid en de service aan zijn klanten. Munckhof, BAB-VIOS en Hofstad Tours streven dezelfde normen en waarden na, nl. persoonlijke service, loyaliteit, kwaliteit en duurzaamheid. Dat verklaart waarom hij direct gehoor vond bij Munckhof.

Over de overname zegt Kortekaas: “Mijn gevoel zegt dat we een prachtige combinatie van bedrijven gesmeed hebben waarmee we in onze stad die uitzonderlijke positie en status blijven behouden en kijk daarom met veel plezier naar een uitdagende toekomst.”
Samen verder bouwen aan een schitterend bedrijf

Arjan Wiering kan dat alleen maar bevestigen: ‘BAB-VIOS Touringcars en Hofstad Tours zijn mooie bedrijven met een geweldige reputatie in de regio Den Haag en daarbuiten. Het eerste wat we gaan doen, is zorgen dat de nieuwe collega’s zich thuis voelen binnen onze organisatie. Daarna gaan we aan de slag met het harmoniseren van werkprocessen. Het uiteindelijke doel is om de activiteiten in de regio Den Haag verder uit te breiden. We zijn Kortekaas dankbaar dat hij de komende maanden aan boord blijft voor een soepele overdracht en kijken ernaar uit samen aan de slag te gaan.”

Croonen Transport neemt na 18 jaar weer Scania in gebruik

NIJMEGEN – Internationaal Transport Croonen BV kiest na 18 jaar weer voor Scania. Het transportbedrijf uit Nijmegen heeft onlangs twee Scania 500R A6x2 trekkers in gebruik genomen. De nieuwe voertuigen worden ingezet voor het beleveren van bouwplaatsen in zero-emissiezones.

Croonen Transport werd 77 jaar geleden opgericht door Broer Croonen, die zijn eerste Scania kocht bij M.C. Gerritse Bedrijfswagens in Tiel. In de daaropvolgende jaren groeide het bedrijf en ook het aandeel Scania binnen het wagenpark. Na de verhuizing naar Nijmegen in 2004 verdween het merk uit beeld. Tot nu.

Enkel positieve ervaringen

Om te voldoen aan de steeds strengere emissie-eisen op bouwplaatsen, waar de voertuigen van Croonen Transport regelmatig opereren, ging het bedrijf op zoek naar nieuwe trucks. Tijdens het oriëntatietraject was het voorstel van Scania dermate positief. Dat leidde tot de keuze voor twee Scania 6×2 voorloopastrekkers.

Croonen licht de beslissing toe: “Scania Nijmegen zit op slechts 300 meter afstand, het contact met de verkoper is goed en onze ervaringen met de werkplaats zijn tot nu toe veelbelovend. We verwachten dat de voertuigen goed zullen presteren en dat de samenwerking met de dealer naar tevredenheid zal verlopen. Van collega’s die Scania rijden, horen we positieve ervaringen.”

Prettige rijervaring

Bij de configuratie van de R-cabines is rekening gehouden met het rijcomfort en de veiligheid van de chauffeurs, die regelmatig onderweg in de voertuigen overnachten. Ze zijn uitgerust met een standairco, lederen bekleding en Scania’s nieuwe digitale dashboard Smart Dash. Daarnaast beschikken ze over de verplichte veiligheidssystemen, waaronder dodehoeksensoren. De trucks zijn voorzien van aluminium Alcoa velgen en worden aangedreven door de Scania Super aandrijflijn, die bijdraagt aan een efficiënte en zuinige rijprestatie.

Er wordt positief gereageerd op de eerste ervaringen met de nieuwe Scania trucks: “De chauffeurs zijn enthousiast. Vooral de rijeigenschappen en het rijcomfort worden gewaardeerd. Met name de luchtgeveerde vooras, die ze voorheen niet hadden, zorgt voor een prettige rijervaring.”

Internationaal Transport Croonen BV, gevestigd in Nijmegen, is gespecialiseerd in het vervoeren van dakpannen, stenen en andere bouwmaterialen in opdracht van fabrikanten en leveranciers in de bouwsector. Met een team van twintig medewerkers en een vloot bestaande uit vijftien voertuigen, waaronder twee Scania trucks, rijdt het familiebedrijf af en aan naar groothandels, particulieren en bouwplaatsen in de Benelux en Duitsland.

×