Clicky

zaterdag 26 juli 2025 - 11:01 uur
Home Blog Pagina 7

Poolse vrachtwagenchauffeur op Duitse parkeerplaats nog altijd niet nuchter

Foto: Adobe Stock

WALDMOHR – Op de parkeerplaats Waldmohr langs de Duitse A6 zit al ruim een week een 40-jarige Poolse vrachtwagenchauffeur vast. De man werd daar vorige week aangetroffen door de politie in zwaar beschonken toestand. Sindsdien is hij meerdere keren gecontroleerd en telkens bleek zijn alcoholpromillage nog fors boven de limiet te liggen. Volgens de Duitse omroep SWR is de man inmiddels meer dan een week niet van zijn plek gekomen, omdat zijn werkgever geen vervangende chauffeur beschikbaar heeft.

De vrachtwagenchauffeur, die werkzaam is voor een Poolse transportfirma, werd op de parkeerplaats gecontroleerd na een melding van een getuige. De politie trof hem daar tijdens een reguliere pauze, maar constateerde al snel dat hij niet in staat was om te rijden: een blaastest liet een promillage van meer dan drie promille zien.

Sindsdien heeft de politie hem dagelijks gecontroleerd. Vorige week donderdag werd zelfs een promillage van 3,7 gemeten.

Omdat de man volgens eigen zeggen alcoholverslaafd is, verloopt het afbouwen van de alcohol langzaam.

De politie heeft zijn rij- en kentekenbewijs in beslag genomen en controleert hem dagelijks. De chauffeur is in contact met zijn werkgever, die had toegezegd hem het afgelopen weekend op te halen samen met een vervangende chauffeur. Tot nu toe is die belofte niet nagekomen en is er nog altijd niemand verschenen om hem en de vrachtwagen op te halen.

Volgens politiewoordvoerder Kai Fauss is het onduidelijk wanneer de man wordt opgehaald. De chauffeur kan zich wel wassen en voorzien in zijn basisbehoeften op de parkeerplaats. De politie benadrukt dat de situatie niet uitzonderlijk is, het komt geregeld voor dat vrachtwagenchauffeurs uit het verkeer worden gehaald wegens alcohol- of drugsgebruik. In dat geval worden rijbewijzen ingenomen en mogen de betrokken chauffeurs pas weer rijden zodra ze nuchter zijn.

De Duitse hulporganisatie “Hellwach mit 80 km/h” maakt zich al jaren zorgen over alcoholgebruik onder vrachtwagenchauffeurs. Volgens oprichter en oud-politiefunctionaris Dieter Schäfer kampen naar schatting meer dan 6.000 chauffeurs uit Oost-Europa met alcoholproblemen. Hij pleit daarom voor een Europese nultolerantie voor alcoholgebruik onder beroepschauffeurs, inclusief afdwingbare sancties over landsgrenzen heen.

Schäfer waarschuwt dat de huidige regelgeving tekortschiet, vooral bij buitenlandse chauffeurs: “De lange arm van de Duitse wet reikt niet tot in Oost-Europa,” aldus Schäfer. Ook ontbreekt het aan middelen om structurele medische of psychologische controles, zoals een verplichte MPU, af te dwingen.

De situatie van de gestrande chauffeur bij Waldmohr is volgens Schäfer een symptoom van een breder, al jarenlang bekend probleem. De hoop is nu dat de werkgever alsnog snel actie onderneemt en de chauffeur op korte termijn van de parkeerplaats wordt opgehaald.

Snelweg A4 richting Amsterdam dicht door ongeval met bussen

NIEUW-VENNEP – De snelweg A4 van Den Haag richting Amsterdam is ter hoogte van Nieuw-Vennep dicht door een ongeluk met twee bussen en twee auto’s, melden de ANWB en Rijkswaterstaat.

Ook de A44 die bij Nieuw-Vennep aansluit op de A4 is afgesloten. Volgens de ANWB gaat het om twee bussen van Flixbus.

Het ongeval gebeurde bij knooppunt Burgerveen. Volgens een woordvoerder van de veiligheidsregio zijn er voor zover bekend geen zwaargewonden. Wel zijn enkele mensen met nekklachten door de ambulancedienst nagekeken.

Een woordvoerder van Flixbus laat weten “de oorzaken en gevolgen van het ongeluk” te onderzoeken. Er is vervangend vervoer onderweg om de passagiers van de bussen mee te nemen, aldus Rijkswaterstaat.

Verkeer vanuit Den Haag richting Amsterdam kan volgens de ANWB omrijden via Utrecht, over de A12 en de A2. Rijkswaterstaat verwacht dat de afhandeling tot in de avond duurt.

PACCAR, moederbedrijf DAF, heeft last van onzekere Amerikaanse markt

Foto; Adobe Stock

BELLEVUE – PACCAR, het Amerikaanse moederbedrijf van truckfabrikant DAF, heeft in het afgelopen kwartaal een lagere winst en omzet gerapporteerd. Het concern heeft in de Verenigde Staten last van zwakke marktomstandigheden en onzekerheid over de Amerikaanse invoerheffingen van de Trump-regering.

De nettowinst daalde tot 723,8 miljoen dollar (624 miljoen euro), van 1,1 miljard dollar in dezelfde periode vorig jaar. De resultaten in de eerste jaarhelft werden gedrukt door een eenmalige last van 264,5 miljoen dollar in verband met rechtszaken in Europa.

De omzet van PACCAR, dat in de VS ook de merken Kenworth en Peterbilt heeft, daalde in het tweede kwartaal tot 7,5 miljard dollar. Een jaar eerder bedroegen de totale verkopen nog 8,8 miljard dollar.

Vorig jaar werd bekend dat het in Eindhoven gevestigde DAF in Duitsland met tientallen bedrijven waaronder spoormaatschappij Deutsche Bahn een grote schikking had getroffen voor de jarenlange kartelfraude bij de verkoop van vrachtwagens.

Arriva mag 12,5 jaar langer het busvervoer in Oost-Brabant verzorgen

‘S-HERTOGENBOSCH – Vervoerder Arriva blijft ook na 2026 verantwoordelijk voor de ov-concessie in Oost-Brabant. Dit blijkt uit de gunningsuitslag van de aanbesteding die de provincie heeft georganiseerd. Ook EBS had zich ingeschreven voor de concessie. Beide inschrijvers kwamen voor gunning in aanmerking, maar de bieding van Arriva is in de aanbestedingsprocedure als beste beoordeeld door een team experts van de provincie.

Het openbaar vervoer in Brabant werkt met drie concessiegebieden, waarvan Oost-Brabant met stip de grootste is. Het gebied strekt zich uit van Hilvarenbeek en Waalwijk tot Oss en Boxmeer. De nieuwe concessie belooft een flinke kwalitatieve plus voor het openbaar vervoer in het midden en noordoosten van Brabant.

Extra aanbod

De concessie betekent onder meer 15 procent extra aanbod (dienstregeling uren), meer en snellere rechtstreekse reismogelijkheden én verschillende nieuwe verbindingen. Zo krijgen zowel Kaatsheuvel/Efteling als Waalwijk de snelste verbinding naar Tilburg én ’s-Hertogenbosch en wordt de huidige lijn 99 Uden-Nijmegen een hoogwaardige Bravodirectlijn. Daarnaast gaan meer dan 170 nieuwe comfortabele en toegankelijke zero-emissie bussen rijden. Op de belangrijkste stadslijnen in Tilburg en ’s-Hertogenbosch gaan bussen met een metro-achtige uitstraling rijden.

Extra budget

De provincie Noord-Brabant zet bovenop het huidige OV budget jaarlijks 3,5 miljoen extra budget in om het openbaar vervoer in Oost-Brabant de komende jaren mee te laten groeien met de verstedelijking. Daarmee blijven steden als Tilburg, ’s-Hertogenbosch en Oss ook in de toekomst goed bereikbaar met de bus. Vooruitlopend op de nieuwe concessie introduceert de provincie bovendien al vanaf januari 2026 de hub- en haltetaxi Bravoflex in het concessiegebied als aanvulling op het openbaar vervoer.

Brabant in beweging

“Na een lastige periode rondom corona is ons openbaar vervoer nu echt weer aan het groeien”, zegt gedeputeerde mobiliteit Stijn Smeulders. “Dat is goed om te zien, want we hebben de bus keihard nodig om Brabant in beweging te houden. Met het extra aanbod van snelle en rechtstreekse bussen zetten we in de nieuwe concessie een eerste stap richting Bus Rapid Transit.”

Jan Pieter Been, regiodirecteur Arriva Zuid: “We zijn echt ontzettend blij dat de concessie Oost-Brabant opnieuw aan ons is gegund en dat we klaar mogen blijven staan voor alle Oost-Brabantse reizigers.

Met deze gunning kunnen we het openbaar vervoer in dit gebied met hart en ziel verder ontwikkelen en onze dienstverlening richting de reizigers optimaal organiseren. We zijn trots op dit resultaat en bedanken dan ook graag alle reizigers, Provincie Noord-Brabant voor het vertrouwen en natuurlijk vooral ook alle Arriva-collega’s die samen, elke dag weer, klaar staan voor al onze reizigers!”

Na het verstrijken van de wettelijke bezwaartermijn zullen komend najaar meer details over het toekomstige ov-aanbod bekend worden gemaakt. De nieuwe concessie gaat in op 13 december 2026 en kent een looptijd van 12,5 jaar.

Al meerdere keren deze maand voorwerpen, zoals brokken beton, op snelwegen bij Apeldoorn

Foto: Adobe Stock

KLARENBEEK/UGCHELEN/BEEKBERGEN – De politie is een onderzoek gestart naar meerdere incidenten op de A50 en A1 waarbij voertuigen schade opliepen door voorwerpen die op de weg lagen.

Er zijn inmiddels meldingen binnen van zeker vier nachten in juli waarin automobilisten over of tegen brokstukken reden. Niemand raakte gewond, maar er ontstond wel materiële schade aan meerdere voertuigen.

De meldingen hebben betrekking op de volgende nachten:

  • Zondag 6 op maandag 7 juli – A50 bij Klarenbeek
  • Dinsdag 15 op woensdag 16 juli – A50 bij Klarenbeek
  • Vrijdag 18 op zaterdag 19 juli – A50 bij Beekbergen
  • Maandag 21 op dinsdag 22 juli – A1 bij Ugchelen

Tijdens het meest recente incident ging het volgens de politie om brokken beton. Eerder werd melding gemaakt van een groot stuk steen of andere brokstukken op de rijbaan.

Politie roept hulp in van weggebruikers

De politie roept mensen die in de genoemde nachten op deze locaties hebben gereden en mogelijk iets verdachts hebben gezien, op om zich te melden. Ook dashcambeelden zijn van groot belang voor het onderzoek. Informatie kan worden doorgegeven via het tipformulier van de politie of anoniem via Meld Misdaad Anoniem.

Onderzoek naar verband tussen incidenten

Hoewel de incidenten zich in korte tijd en op vergelijkbare locaties hebben voorgedaan, trekt de politie nog geen conclusies over een mogelijk verband. “We houden rekening met meerdere scenario’s,” aldus de politie. “Het is nog niet vast te stellen of de voorwerpen opzettelijk op de snelweg zijn geplaatst.”

Naast het publieksonderzoek voert de politie zelf ook verschillende acties uit, zoals buurtonderzoek en extra surveillance in de nachtelijke uren. Ook Rijkswaterstaat is alert op verdachte situaties langs de snelwegen.

Britse minister noemt beelden uit Gaza misselijkmakend

LONDEN – De Britse minister van Buitenlandse Zaken heeft de situatie in de Gazastrook scherp veroordeeld. David Lammy zei tegen de BBC beelden uit het gebied “walgelijk” en “misselijkmakend” te vinden.

“Dit zijn niet de woorden die een minister van Buitenlandse Zaken normaal gesproken gebruikt als hij diplomatiek probeert te zijn. Maar als je onschuldige kinderen hun hand ziet uitsteken voor voedsel en je ziet hoe ze worden neergeschoten en gedood, zoals we de afgelopen dagen hebben gezien, dan moet Groot-Brittannië daar natuurlijk tegen in het geweer komen”, zegt Lammy tegen de Britse omroep.

“Het doden van burgers die hulp zoeken in Gaza valt niet te rechtvaardigen”, stelde ook EU-buitenlandchef Kaja Kallas dinsdag. Ze zei op X de Israëlische minister van Buitenlandse Zaken Gideon Saar duidelijk te hebben gemaakt dat de Israëlische krijgsmacht “moet stoppen met het doden van mensen bij distributiepunten”, verwijzend naar de plekken waar hulpgoederen opgehaald kunnen worden. “Alle opties” staan volgens Kallas open als Israël afspraken niet nakomt.

Israël legt schuld bij Hamas

Saar stelt dat Kallas zich beter op Hamas kan richten. “Ik heb haar verteld dat Hamas een leugencampagne voert, en gelijktijdig frictie veroorzaakt tussen de burgerbevolking, de voedseldistributiecentra en de IDF”, aldus de minister op X. “De internationale gemeenschap mag niet in de val van Hamas lopen!”

Het Verenigd Koninkrijk, Nederland en andere landen eisten deze week een onmiddellijk einde aan de oorlog in Gaza. In een gezamenlijke verklaring klonk kritiek op de dood van honderden Palestijnse burgers die de afgelopen tijd probeerden om humanitaire hulp te bemachtigen. De landen veroordeelden daarnaast Hamas voor het “op wrede wijze vasthouden” van gijzelaars.

Winstval autoconcern General Motors door kosten heffingen

DETROIT – Het Amerikaanse autoconcern General Motors (GM), met merken als Chevrolet, Buick, Cadillac en GMC, heeft in het afgelopen kwartaal een fors lagere winst behaald door kosten voor de importheffingen van president Donald Trump. GM heeft fabrieken in Mexico en Canada en die landen kregen tarieven op export van auto’s en onderdelen naar de Verenigde Staten opgelegd.

Volgens GM hadden de heffingen een impact op de winstgevendheid van 1,1 miljard dollar. Het bedrijf boekte een nettowinst van 1,9 miljard dollar, 35 procent minder dan een jaar eerder. GM kampt ook met hogere kosten voor geïmporteerd staal en aluminium door de heffingen van Trump.

GM zegt dat voor heel 2025 de impact van de tarieven wordt geraamd op 4 miljard tot 5 miljard dollar. Het bedrijf uit Detroit investeert miljarden om de Amerikaanse productiecapaciteit te vergroten.

GM wil minstens 30 procent van die importkosten over heel 2025 opvangen door onder meer kostenverlagingen en aanpassingen in productieprocessen. Het bedrijf verlaagde begin mei nog de winstverwachting voor dit jaar door die heffingen. Die prognose laat het bedrijf nu onveranderd.

De omzet in de afgelopen periode nam met bijna 2 procent af tot ruim 47 miljard dollar.

Journalist Derk Sauer ernstig gewond geraakt bij ongeluk met zeilboot

AMSTERDAM – Journalist Derk Sauer is ernstig gewond geraakt bij een ongeluk op zijn zeilboot. Dat meldt Het Parool, waarvoor hij al jaren wekelijks een column schrijft.

“Derk en zijn vrouw Ellen hebben drie weken geleden een ongeluk gehad op hun zeilboot, daarbij is Derk ernstig gewond geraakt aan zijn rug”, staat in een bericht op de site van Het Parool.

“Hij is op dit moment herstellende en zal voor langere tijd afwezig zijn. Wij wensen Derk en zijn familie heel veel sterkte in deze moeilijke periode.”

De 72-jarige Sauer is behalve columnist voor Het Parool ook onder meer oprichter van de krant The Moscow Times.

Lindt maakt chocoladerepen fors duurder vanwege recordhoge cacaoprijs

ZÜRICH – Chocoladefabrikant Lindt & Sprüngli heeft zijn prijzen in het afgelopen halfjaar met bijna 16 procent verhoogd om de recordhoge cacaoprijzen te compenseren. Hierdoor verkocht het Zwitserse bedrijf wel 4,6 procent minder pralines, chocoladerepen en truffels.

Door de prijsverhogingen wist Lindt & Sprüngli een omzet van 2,4 miljard Zwitserse frank te boeken in de eerste jaarhelft, omgerekend 2,6 miljard euro. Dat is een stijging van 9 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

De nettowinst daalde met meer dan 13 procent tot 189 miljoen Zwitserse frank.

Topman Adalbert Lechner spreekt van “uitdagende marktomgeving”. Toch verhoogde het bedrijf, vooral bekend om zijn Lindor-pralines en gouden chocoladepaashazen, zijn verkoopdoelstelling voor heel 2025.

Impact handelsoorlog op overslag haven Rotterdam dit jaar gering

ROTTERDAM – Als de dreigende Amerikaanse importheffingen uitmonden in een handelsoorlog heeft dat dit jaar “niet of nauwelijks” effect op de overslag in de Rotterdamse haven. Dat zei topman Boudewijn Siemons van het Havenbedrijf Rotterdam dinsdag bij de presentatie van de halfjaarcijfers. “We zien het nog niet”, aldus Siemons.

Maar de havenbaas waarschuwde dat onzekerheid nooit goed is voor de economie. “Het betekent dat er op termijn investeringen uitgesteld zullen worden.” Dat heeft vervolgens ook nadelige economische gevolgen, zoals een lager consumentenvertrouwen. Het Havenbedrijf Rotterdam rekent voor de rest van dit jaar onder meer op een lichte groei van de containeroverslag, maar die hangt af van een mogelijke handelsoorlog.

Volgens Siemons blijven de directe effecten van een handelsoorlog beperkt. De hoeveelheid goederen die vanuit Europa via de haven naar de Verenigde Staten wordt verscheept, vormt slechts een klein percentage van de volledige exportstroom.

Goederenoverslag

De Amerikaanse importheffingen van de Verenigde Staten op goederen uit Europa en China hadden in het eerste halfjaar “nog geen aantoonbaar negatief effect” op de afhandeling van containers in de Rotterdamse haven, maakte de haven al bekend.

De totale goederenoverslag is in de eerste zes maanden met 4,1 procent afgenomen, onder meer doordat er minder kolen en ijzererts werden overgeslagen. Dat heeft te maken met de lagere productie van de Duitse staalindustrie. Voor de totale overslag verwacht het Havenbedrijf in de tweede helft van het jaar een licht herstel van de volumes. Wel wordt gerekend op een blijvend lagere aanvoer voor de industrie.

Rode Zee

Siemons stipte verder aan dat de effecten van de situatie op de Rode Zee nog steeds voelbaar zijn in de haven van Rotterdam. Veel schepen varen al langere tijd niet meer door het Suezkanaal, de belangrijke vaarroute tussen Europa en Azië, in verband met aanvallen van Houthi-rebellen uit Jemen op schepen in de Rode Zee.

Het gevolg daarvan is dat schepen omvaren via zuidelijk Afrika en langer onderweg zijn. Schepen worden ook voller beladen en zetten per keer meer op de kant. Dat is een van de redenen dat het momenteel druk is bij de afhandeling van containerstromen, waardoor binnenvaartschepen en het wegvervoer in de Rotterdamse haven kampen met langere wachttijden dan gebruikelijk.

Uitval van treinen door kapot spoor bij Delft

DELFT – Tussen Den Haag en Rotterdam rijden veel minder treinen, meldt de NS. De oorzaak is een defect spoor tussen Delft en Schiedam.

De NS verwacht dat de hinder nog tot dinsdag 19.30 uur aanhoudt. Reizigers tussen Den Haag en Rotterdam krijgen het advies om via Gouda te reizen.

Door het defecte spoor rijden ook tussen Rotterdam en Dordrecht minder treinen, meldt ProRail. “We hebben besloten om het spoor vanavond na de spits te herstellen, op dat moment is er geen treinverkeer mogelijk.”

Vanaf hoe laat dat is, is nog onduidelijk. ProRail adviseert reizigers om de NS-app te checken voor vertrek.

Oproep aan transportbedrijven om mee te doen aan IRU-onderzoek naar chauffeurstekort

Illustratie: Adobe Stock | franz massard

DEN HAAG – De internationale wegtransportorganisatie IRU is gestart met haar jaarlijkse onderzoek naar het wereldwijde chauffeurstekort. Transportbedrijven worden opgeroepen om de enquête in te vullen, zodat actuele gegevens kunnen worden verzameld over de oorzaken van het tekort én mogelijke oplossingen.

De uitkomsten worden gebruikt voor lobbyactiviteiten op Europees en nationaal niveau.

De IRU voert het onderzoek sinds 2019 uit en brengt jaarlijks trends in kaart. Daarmee kan worden beoordeeld welke effecten interventies en beleidsmaatregelen daadwerkelijk hebben.

In Nederland gebruikt Transport en Logistiek Nederland (TLN) de resultaten van het IRU-rapport als onderbouwing voor belangenbehartiging richting overheid en politiek.

De enquête is beschikbaar in het Nederlands en kan nog tot 30 september 2025 worden ingevuld. TLN en IRU roepen alle transportbedrijven op om deel te nemen, zodat er voldoende betrouwbare data beschikbaar komt voor effectief beleid.

>> Deelnemen aan de enquête kan via deze link.

Duitse minister hamert op belang uitzetcentra asielzoekers

KOPENHAGEN – Duitsland wil afspraken over uitzetcentra voor afgewezen asielzoekers vastleggen, zei de Duitse minister van Binnenlandse Zaken Alexander Dobrindt. Ze moeten worden opgenomen in het voorstel van de Europese Commissie voor nieuwe terugkeerregels. Nieuwe terugkeerregels zonder zulke centra zijn volgens hem niet geloofwaardig, zei Dobrindt voor aanvang van overleg met de EU-ministers die verantwoordelijk zijn voor asiel en migratie.

Ook Frankrijk is voorstander van terugkeercentra, zei minister Bruno Retailleau (Binnenlandse Zaken) bij aankomst. “Ik ben voorstander van alles wat uitzettingen van afgewezen asielzoekers efficiënter maakt.”

Volgens de Duitse minister zijn er mogelijkheden om met landen buiten de EU afspraken te maken voor de realisatie van die returnhubs, zoals de uitzetcentra ook worden genoemd. Dobrindt vindt dat daar binnen de EU voorwaarden voor moeten worden geschapen, maar staat positief tegenover landen die daar nu al mee experimenteren of dat willen gaan doen.

Hij sluit niet uit dat Duitsland zich aansluit bij initiatieven van EU-lidstaten. “Duitsland maakt weer deel uit van het team van Europese landen dat illegale migratie wil bestrijden”, zei Dobrindt.

De Franse minister noemt nieuwe regels voor terugkeer “van fundamenteel belang. De huidige regels zijn bedoeld om illegalen de kans te geven om vrijwillig te vertrekken, maar ze maken van die gelegenheid gebruik om te vluchten.”

Terugkeeroperaties moeten efficiënter zijn, benadrukte Retailleau. “Wat gedwongen uitzettingen betreft, staan we volledig machteloos.”

Ook Nederland is voorstander van uitzetcentra.

Momenteel keert een op de vijf uitgeprocedeerde asielzoekers terug naar het land van herkomst.

CEVA Logistics opent internationaal TIR-centrum in Chinese grensstad Alashankou

ALASHANKOU – CEVA Logistics heeft op 22 juli een nieuw internationaal wegtransportcentrum geopend in Alashankou, een Chinese stad aan de grens met Kazachstan. Het 4.300 vierkante meter grote centrum – inclusief een aparte ruimte van 1.000 m² voor de behandeling van gevaarlijke stoffen – is CEVA’s eerste faciliteit voor het consolideren van inkomend en uitgaand TIR-vervoer.

De vestiging is gelegen in het Cross-Border eCommerce Industrial Park binnen de Comprehensive Bonded Zone van Alashankou. De locatie biedt strategische voordelen voor grensoverschrijdend wegtransport richting Centraal-Azië, de Kaukasus en Europa, met onder andere snelle douaneafhandeling, belastingvrije opslag en stimuleringsmaatregelen voor e-commerce en productie.

Het nieuwe TIR-centrum stelt CEVA in staat om LTL-zendingen (deelladingen) te bundelen, waardoor verschillende verladers gezamenlijk gebruik kunnen maken van truckcapaciteit. In vergelijking met conventioneel wegvervoer levert dit model een tijdswinst op van bijna 30 procent en een gemiddelde kostenbesparing van 15 procent.

Binnenkort zal het centrum het knooppunt vormen van een nieuw, veilig en stabiel TIR-netwerk dat circa 30 steden in 15 landen in Centraal-Azië, de Kaukasus en Europa met elkaar verbindt.

Kelvin Tang, Vice President Ground & Rail, Greater China en Global Cross-Border & Multimodal Leader bij CEVA Logistics: “Alashankou is niet langer slechts een doorgangspunt, maar een lanceerplatform voor de Euraziatische supply chains. Door de eenvoud van het TIR-systeem te combineren met het vooruitstrevende beleid van de stad bieden we klanten een snellere, volledig transparante logistieke oplossing van begin tot eind.”

CEVA Logistics is onderdeel van de CMA CGM Group en actief in meer dan 170 landen. Met circa 110.000 medewerkers en een omzet van 18,3 miljard dollar in 2024, is het bedrijf wereldwijd actief in contractlogistiek, lucht-, zee- en wegtransport, en de distributie van afgewerkte voertuigen.

 

 

 

 

Vragen aan ChatGPT

Bill Cosby rouwt om dood televisiezoon Malcolm-Jamal Warner

Bill Cosby is geraakt door de dood van Malcolm-Jamal Warner, die zijn zoon speelde in de serie The Cosby Show. Een woordvoerder voor Cosby zegt tegen verschillende media dat het overlijden van Warner Cosby deed denken aan de dood van zijn eigen zoon Ennis, die in 1997 werd doodgeschoten.

De komiek liet ook van zich horen in een telefonisch interview met ABC News. In het gesprek zei Cosby dat hij erg genoot van werken met Warner. “Hij was erg professioneel. Hij kende altijd zijn tekst en wist altijd waar hij heen moest”, aldus Cosby. De 88-jarige komiek zei verder dat hij ook na het einde van The Cosby Show nog lang in contact bleef met Warner.

Warner verdronk zondag voor de kust van Costa Rica. Hij speelde in The Cosby Show de rol van Theodore Huxtable, de zoon van Bill Cosby’s personage Heathcliff. Dat deed hij van 1984 tot 1992.

×