PUTTEN – Op de Groot Hellerweg in het Gelderse Putten is vrijdagavond een persoon overleden bij een ernstig eenzijdig ongeval. Dat meldt de politie op X.
De politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeluk.
PUTTEN – Op de Groot Hellerweg in het Gelderse Putten is vrijdagavond een persoon overleden bij een ernstig eenzijdig ongeval. Dat meldt de politie op X.
De politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeluk.
GLASGOW – De Amerikaanse president Donald Trump ontkent dat hem ooit is verteld dat zijn naam voorkomt in dossiers over de overleden Amerikaanse zedendelinquent Jeffrey Epstein. Hij beweert dat hij “nooit, nooit is geïnformeerd”.
Trump zei dat na zijn aankomst in Schotland voor een meerdaags bezoek. The Wall Street Journal heeft onlangs gemeld dat het ministerie van Justitie in mei Trump had geïnformeerd over zijn naam in de roemruchte Epstein-documenten. Eerder had het Witte Huis de berichtgeving al nepnieuws genoemd.
De president was jarenlang bevriend met Epstein, maar probeert nu afstand te nemen van de in ongenade gevallen financier, die in 2019 in de gevangenis stierf.
Tegenstanders, maar ook een deel van zijn aanhangers, verwijten Trump een en ander te verdoezelen om rijke en machtige figuren te beschermen die mogelijk betrokken waren bij het schandaal rond het misbruik van vrouwen en kinderen.
DEN HAAG – Weggebruikers op weg naar Oostenrijk en Zwitserland moeten dit weekeinde en de dagen erna rekening houden met noodweer dat gepaard gaat met zeer veel neerslag. Dat kan leiden tot hinder op de wegen, waarschuwt de ANWB.
In Oostenrijk worden vooral in de deelstaten Tirol en Vorarlberg grote hoeveelheden regen verwacht en in Zwitserland in het noordoosten van het land. De weerdiensten verwachten zaterdag 250 millimeter regen. Ook zondag vallen nog buien.
Door het gevallen water van de afgelopen week is de grond op veel plekken naar verwachting verzadigd. Dat zorgt voor risico op verzakkingen en modderstromen. Ook op maandag en dinsdag regent het waarschijnlijk de hele dag.
Enorme regenval kan grote gevolgen hebben in de Alpen, stelt Weeronline. Kleine riviertjes veranderen in grote snelstromende rivieren en de neerslag verzamelt zich in de dalen.
BRAKE – In de haven van het Duitse Brake heeft zich vrijdagmiddag een ernstig scheepsongeval voorgedaan waarbij een Nederlands baggerschip zwaar beschadigd raakte. Volgens de Duitse politie raakte het schip door nog onbekende oorzaak uit koers en botste het op een kade-installatie.
Het baggerschip voer eerst door een voorliggende constructie heen en kwam vervolgens met grote kracht in aanvaring met de kade. Bij die aanvaring viel een aan wal staande kraan om en kwam op het schip terecht. Daarbij raakte een hydraulische leiding van de kraan beschadigd, waardoor een kleine hoeveelheid olie in het havenbekken is terechtgekomen.
Het voorste deel van het schip raakte fors beschadigd; de romp is op meerdere plaatsen opengescheurd. De Duitse scheepvaartinspectie (SEE BG-afdeling Schiffssicherheit) heeft een vaarverbod opgelegd aan het schip.
Wonder boven wonder raakte niemand gewond bij het incident. De havenautoriteiten overleggen momenteel met de rederij en bergingsbedrijven over de verdere afhandeling.
De waterpolitie van Brake is gestart met een onderzoek naar de toedracht van het ongeval. Over de precieze oorzaak is nog niets bekend.
OBERHAUSEN – Het zware ongeval met een vrachtwagen donderdagavond 24 juli in het stadsdeel Holten van Oberhausen blijkt tragischer dan eerder gemeld. Bij het incident kwam een 43-jarige voetgangster om het leven en beroofde de 38-jarige vrachtwagenchauffeur zichzelf van het leven nadat hij met zijn voertuig tegen een woonhuis was gereden. Een derde persoon raakte gewond.
Het incident vond plaats rond 18.00 uur op de Bahnstraße. Volgens de politie meldden meerdere getuigen via het alarmnummer dat een vrachtwagen meerdere geparkeerde auto’s ramde en vervolgens tegen de gevel van een woonhuis tot stilstand kwam. De vrachtwagen liet vanaf de Emscherbrücke een spoor van vernieling achter. Diverse auto’s raakten zwaar beschadigd en werden door de kracht van de impact opzij geslingerd.
Tijdens de rit trof de vrachtwagen ook een 43-jarige vrouw die op dat moment op straat liep. Zij overleed ter plekke aan haar verwondingen. Na de botsing met de woning heeft de 38-jarige chauffeur volgens de huidige stand van het politieonderzoek zelf een einde aan zijn leven gemaakt. Direct opgestarte hulpverlening mocht niet meer baten.
Een 37-jarige man raakte bij het incident gewond en is medisch behandeld. Voor zowel ooggetuigen als politieagenten werd slachtofferhulp ingeschakeld vanwege de ingrijpende gebeurtenissen.
De politie zette een gespecialiseerd verkeersongevallenonderzoeksteam in. De plaats delict werd uitvoerig onderzocht, getuigen werden gehoord en een drone werd ingezet voor de reconstructie. Ook de brandweer rukte massaal uit, en er werd een traumahelikopter ingezet. De hulpverlenings- en onderzoekswerkzaamheden duurden tot in de vroege ochtend van vrijdag 25 juli.
Over de exacte toedracht en achtergronden van het incident doet de politie nog nader onderzoek.
SCHIPHOL – De luchthavens van Royal Schiphol Group, waaronder Amsterdam Airport Schiphol, Eindhoven Airport en Rotterdam The Hague Airport, hebben in de eerste helft van 2025 opnieuw sterke operationele prestaties geleverd. Schiphol viel met name op door de toename van het aantal stillere vliegtuigen, mede dankzij aangepaste tarieven die luchtvaartmaatschappijen stimuleren om minder lawaaiige toestellen in te zetten.
Hogere tarieven voor lawaaiige vliegtuigen werpen vruchten af
Sinds 1 april 2025 hanteert Schiphol nieuwe havengelden waarbij stillere vliegtuigen financieel worden beloond. Deze maatregel heeft geleid tot een duidelijke verschuiving in het gebruik van toestellen: 30% van alle vliegtuigen viel in het tweede kwartaal binnen de stilste twee tariefcategorieën, een stijging van 7 procentpunt ten opzichte van dezelfde periode in 2024. Het aandeel lawaaiige toestellen daalde in gelijke mate.
Meer passagiers en vluchten
In totaal reisden 37,2 miljoen passagiers via de drie Nederlandse luchthavens van Royal Schiphol Group, een stijging van 3% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Daarvan vlogen 32,8 miljoen via Schiphol. Het aantal vliegtuigbewegingen op Schiphol steeg licht met 1% tot 232.709 vluchten. Het vrachtvolume daalde echter met 7% tot 0,7 miljoen ton.
Investeringen in kwaliteit en duurzaamheid
In de eerste helft van 2025 investeerde Schiphol 495 miljoen euro in onder meer onderhoud, verduurzaming van voertuigen en apparatuur, en de vernieuwing van lounges. Opvallend is ook dat op alle 385 werkplekken in de bagagehallen tilhulpen zijn geïnstalleerd om de fysieke belasting voor personeel te verlagen. Schiphol loopt hiermee wereldwijd voorop in werkplekverbetering binnen bagageafhandeling.
Financiële resultaten en toekomstverwachting
Het onderliggend nettoresultaat van Schiphol steeg naar 214 miljoen euro (2024: 99 miljoen euro). De omzet nam met 20% toe tot 1,26 miljard euro. Ondanks een negatieve kasstroom van 111 miljoen euro als gevolg van hoge investeringen, spreekt Schiphol van een solide financiële basis. CFO Robert Carsouw benadrukt het belang van gezonde resultaten om toekomstige investeringen van in totaal zes miljard euro te kunnen blijven dragen.
Voor heel 2025 verwacht Schiphol bijna 70 miljoen reizigers te verwelkomen, net onder het pre-coronajaar 2019. CEO Pieter van Oord ziet duidelijke verbeteringen: “We bouwen aan een luchthaven waar reizigers zich welkom voelen, collega’s met plezier werken en vliegtuigen stiller worden.”
LA PLAGNE – Thymen Arensman heeft zijn tweede ritzege in de Tour de France geboekt. De 25-jarige wielrenner van Ineos-Grenadiers kwam na 93,1 kilometer solo aan op La Plagne. De Deen Jonas Vingegaard eindigde vlak achter hem als tweede en geletruidrager Tadej Pogacar werd derde.
Arensman won eerder de veertiende bergetappe van Pau naar Luchon-Superbagnères na een solo.
Pogacar is ook na de laatste bergetappe leider in het algemeen klassement. Hij heeft 4.24 minuten voorsprong op concurrent Vingegaard van Visma – Lease a Bike. De Duitser Florian Lipowitz is de nummer 3 op 11.09 minuten.
Negentiende etappe
De negentiende etappe werd donderdagavond ingekort in verband met een uitbraak van een veeziekte vlak bij de Col des Saisies. In de 129,9 kilometer lange etappe van Albertville naar La Plagne werd die beklimming geschrapt. Daardoor werd het een kortere bergrit met eerst de Col du Pré en de klim van tweede categorie Cormet de Roseland en na een lange afdaling de slotklim naar La Plagne, ruim 19 kilometer met een gemiddeld stijgingspercentage van 7,2 procent.
Aan het begin van de etappe probeerde Primoz Roglic het. De Sloveen van Red Bull – Bora-hansgrohe ging met de Franse renners Lenny Martinez en Valentin Paret-Peintre over de top van de eerste twee beklimmingen, maar zijn maximale voorsprong van ongeveer een minuut werd in de lange afdaling tenietgedaan door Pogacars teamgenoot Tim Wellens.
Favorieten
Roglic moest er in de klim naar La Plagne al snel af in de groep van favorieten. Arensman plaatste een demarrage op 14 kilometer van de finish. Pogacar nam die aanval over en alleen Vingegaard kon volgen. Het tweetal liet Arensman terugkeren en de Nederlander probeerde het nogmaals. Deze keer lieten de twee klassementsrenners Arensman gaan, waarop die ongeveer een halve minuut uitliep. Pogacar hield de Nederlander daarna steeds op zo’n 20 seconden met in zijn wiel Vingegaard, Lipowitz en de Brit Oscar Onley, de nummers 2, 3 en 4 uit het algemeen klassement.
Op het moment dat Onley het tempo niet meer kon volgen, nam Lipowitz het initiatief over om zo’n 40 seconden uit te lopen op zijn concurrent. In de slotkilometer had Arensman nog enkele seconden voorsprong over. Vingegaard trok achter hem de sprint aan en bleef Pogacar voor, maar de zege ging naar Arensman. Hij werd de opvolger van Michael Boogerd, die in 2002 de laatste Touretappe die finishte op La Plagne won.
DEN HAAG – Het Nederlands Verbond voor Progressief Jodendom vindt dat het “zo niet verder kan” in de strijd tussen Israël en Hamas. “We zien vreselijk veel verlies, angst en verdriet – bij Palestijnen én Israëli’s. Dát raakt ons en iedereen, ongeacht overtuiging of afkomst”, zeggen de rabbijnen en het bestuur van het genootschap waarbij tien gemeenten zijn aangesloten.
Het conflict is volgens het verbond wel “te complex en te zeer met emoties beladen” voor een gezamenlijk politiek standpunt. “Ook binnen onze gemeenschap bestaan uiteenlopende opvattingen”, zeggen ze in een verklaring.
Het verbond noemt het begrijpelijk dat Israël zich verdedigt, “zolang Hamas gijzelaars vasthoudt, openlijk oproept tot de vernietiging van Israël en koste wat kost aan de macht wil blijven”. Tegelijk is het volgens het verbond “van groot belang dat het handelen van álle partijen wordt getoetst aan de ethische en morele normen die we internationaal hebben vastgesteld”.
‘Morele plicht’
Los daarvan is volgens het verbond “één ding voor iedereen zichtbaar: het eindeloze lijden van mensen – Palestijnen en Israëli’s”. Het verbond vindt dat het lijden nu zo snel mogelijk moet stoppen. “Daar ligt nationaal en internationaal een morele plicht, niet alleen van onze joodse gemeenschap maar van alle geloofs- en wereldbeschouwelijke gemeenschappen. Daar moet het gesprek nu dus over gaan. Dat is een gezamenlijke verantwoordelijkheid.”
De rabbijnen en het bestuur roepen politieke leiders ook op niet langer te wachten en deze crisis aan te grijpen om “op een eerlijke en vooral evenwichtige manier daadwerkelijk te werken aan echte en daardoor dan duurzame vrede, voor alle betrokkenen”.
LEEUWARDEN – De rechtbank Noord-Nederland, locatie Leeuwarden, heeft de schippers van de watertaxi en de veerboot die betrokken waren bij de dodelijke aanvaring op de Waddenzee op 21 oktober 2022 veroordeeld tot een taakstraf van 240 uren en een voorwaardelijke gevangenisstraf van 3 maanden.
Aanvaring
In de vroege ochtend van 21 oktober 2022 vond in het Schuitengat op de Waddenzee, vlakbij Terschelling, een aanvaring plaats tussen snelle veerboot de Tiger en watertaxi de Stormloper. De kapitein van de veerboot was onderweg van Terschelling naar Harlingen en de schipper van de watertaxi was met zeven opvarenden op weg van Harlingen naar Terschelling. De opvarenden zouden op Terschelling in de bouw aan het werk gaan. Eén van hen was een 12-jarige jongen, die een dagje met zijn vader mee was.
Diepe impact
Na de aanvaring belandden een aantal opvarenden direct in het koude water, terwijl andere opvarenden vastzaten in de met water vollopende zinkende watertaxi. Als gevolg van de aanvaring zijn vier opvarenden, waaronder de 12-jarige jongen, overleden. Wonder boven wonder hebben de andere drie opvarenden en de schipper van de watertaxi het wel overleefd.
Twee opvarenden bleken zwaar lichamelijk letsel te hebben. Het is bijzonder beangstigend, pijnlijk en traumatisch wat de opvarenden van de watertaxi hebben meegemaakt. Voor alle opvarenden was levensgevaar ontstaan, waarbij dit gevaar zich in het geval van vier opvarenden heeft verwezenlijkt. Daarmee is aan de nabestaanden van deze vier opvarenden onherstelbaar leed toegebracht. Dit ongeval heeft diepe impact op de direct betrokkenen, maar ook op de eilandbewoners en de Friese gemeenschap als geheel.
Oordeel van de rechtbank
De rechtbank is van oordeel dat de dood van de vier opvarenden, het zwaar lichamelijk letsel van twee opvarenden en het zinken van de watertaxi aan de schuld van de beide schippers te wijten is. De schippers hebben zich naar het oordeel van de rechtbank verwijtbaar aanmerkelijk onvoorzichtig gedragen.
Terwijl beide schepen elkaar op korte onderlinge afstand waren genaderd en in elkaars vaarwater zaten, hebben beide verdachten hun te hoge vaarsnelheid onverminderd doorgezet, onvoldoende gecommuniceerd over de wijze van passage en zich er onvoldoende van vergewist dat zij hun koers veilig konden wijzigen. De rechtbank neemt de schippers dit zeer kwalijk.
Om van en naar de Waddeneilanden te gaan, is men afhankelijk van vervoer via de veerboten en watertaxi’s. Gelet op deze afhankelijkheid kan men niet anders dan vertrouwen hebben in de kennis en kunde van de schippers en erop vertrouwen dat de overtochten op een veilige manier gebeuren.
De beide schippers hebben dit vertrouwen ernstig geschonden.
HILVERSUM – Omroep KRO-NCRV heeft overeenstemming bereikt met de oud-deelnemers van het programma Spoorloos die eerder door het programma aan verkeerde families in Colombia waren gekoppeld. Dat laten de omroep en De Vries Van Spanje advocaten, dat de oud-deelnemers bijstaat, weten in een gezamenlijke verklaring. Inhoudelijke details over de deal worden niet gedeeld.
“Wij hebben Spoorloos 35 jaar lang gemaakt vanuit de overtuiging dat iedereen het recht heeft om te weten waar hij of zij vandaan komt”, zegt mediadirecteur Sandra Hilster van KRO-NCRV. “Het spijt ons enorm dat daarbij destijds fouten zijn gemaakt, dit had nooit mogen gebeuren en onze diepste excuses zijn hierbij op z’n plaats.”
Ze deelt dat het de omroep en de gedupeerden is gelukt om “met aandacht voor de individuele situaties en bijbehorende emoties, overeenstemming te bereiken”. De omroep komt daarbij “voor zover mogelijk – tegemoet aan het leed dat de onjuiste matches hebben veroorzaakt” en wenst de kandidaten “alle sterkte en kracht toe om deze periode in hun leven te kunnen verwerken”.
Tevreden
Advocaten Royce de Vries en Annemiek van Spanje delen dat is afgesproken geen details naar buiten te brengen. “Namens onze cliënten kunnen wij wel zeggen dat zij tevreden zijn over de wijze waarop de KRO-NCRV hen tegemoet is gekomen”, zeggen ze. De advocaten hebben de rechtbank laten weten dat er geen getuigen meer gehoord hoeven te worden. Eerder stapten de gedupeerden naar de rechter omdat ze er met de KRO-NCRV niet uitkwamen om tot een schikking te komen.
In 2022 liet misdaadjournalist Kees van der Spek in zijn RTL 5-programma Oplichters Aangepakt zien dat deelnemers van Spoorloos in Colombia aan de verkeerde biologische ouders waren gekoppeld. Dat zou zo’n twintig jaar geleden gebeurd zijn. Het programma startte daarop een eigen onderzoek. Daaruit bleek dat er inderdaad mensen aan verkeerde ouders waren gekoppeld, maar dat er geen sprake was van kwade opzet. In februari van dit jaar gaf KRO-NCRV aan met Spoorloos te stoppen.
MÜNCHEN – MAN Truck & Bus heeft een solide eerste halfjaar achter de rug, met een bijzonder sterk tweede kwartaal. Dat blijkt uit de op 25 juli gepresenteerde cijfers van de truck- en busfabrikant.
Dankzij een aantrekkende markt en vroeg ingezette kostenbesparingen wist MAN de aangepaste operationele marge in het tweede kwartaal te verhogen naar 7,9 procent. Over het gehele eerste halfjaar kwam de marge uit op 6,4 procent.
De aangepaste operationele winst bedroeg €426 miljoen in de eerste zes maanden van 2025. Daarvan werd €283 miljoen gerealiseerd in het tweede kwartaal en €143 miljoen in het eerste kwartaal. De omzet daalde met 6 procent ten opzichte van een jaar eerder, tot €6,7 miljard.
Ordergroei van 43 procent
Het aantal bestellingen steeg met maar liefst 43 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar en kwam uit op zo’n 52.500 voertuigen. De verkopen daalden licht met 5 procent naar 47.030 eenheden, maar in het tweede kwartaal werd duidelijk herstel zichtbaar: toen verkocht MAN 28 procent meer voertuigen dan in het eerste kwartaal.
Explosieve groei e-voertuigen
De verkoop van elektrische voertuigen zit stevig in de lift. MAN verkocht in de eerste helft van 2025 circa 800 elektrische trucks, bussen en bestelwagens – een stijging van maar liefst 238 procent ten opzichte van vorig jaar. Dat is mede te danken aan de succesvolle introductie van de serieproductie van de MAN eTruck. Vooral elektrische stadsbussen blijven goed verkopen: MAN is marktleider in dit segment binnen Europa. Ook bij zware elektrische trucks is MAN een van de snelst groeiende fabrikanten, met inmiddels meer dan 700 orders voor de nieuwe vlaggenschepen.
Topman: “Duidelijk herstel, maar nog geen hoog niveau”
MAN-CEO Alexander Vlaskamp noemt de stijgende vraag bemoedigend, maar benadrukt dat het totale niveau nog laag ligt: „Onze thuismarkt Duitsland zit nog altijd op het niveau van tijdens de coronapandemie. Toch laten we zien dat MAN een stuk robuuster is geworden en bestand tegen moeilijke marktomstandigheden.”
Ook CFO Inka Koljonen blikt positief vooruit, maar houdt een slag om de arm: „We blijven onze kostenstructuur en kasstromen optimaliseren om nog weerbaarder te worden. We zijn voorzichtig optimistisch dat het herstel zich voortzet in de tweede jaarhelft.”
Met de combinatie van stijgende orders, sterke kwartaalprestaties en een versnelde elektrificatie van het wagenpark lijkt MAN zich stevig te positioneren voor verdere groei in de Europese truck- en busmarkt.
FRANKFURT – De rente in de eurozone hoeft niet verder omlaag, vindt bestuurslid Martins Kazaks van de Europese Centrale Bank (ECB). De centrale bank hield donderdag zoals verwacht het belangrijkste rentetarief in het eurogebied onveranderd op 2 procent. Volgens Kazaks, centralebankpresident van Letland, zijn er weinig redenen om de leenkosten later dit jaar verder te verlagen.
“Het is verstandig om de rente op het huidige niveau te houden”, zei Kazaks in een interview met persbureau Bloomberg in Frankfurt. De tijd van voor de hand liggende stappen om de rente te verhogen of te verlagen is volgens hem “voorbij”. “Nu is een standvastig beleid gepast.”
ECB-president Christine Lagarde liet donderdag al weten dat de centrale bank in een “goede positie” verkeert met het huidige renteniveau om de verdere ontwikkelingen rond het Amerikaanse handelsbeleid af te wachten. Lagarde gaf verder aan geen enkel scenario, waaronder ook renteverhogingen, uit te sluiten.
“Met een inflatie van 2 procent en een economie die zich grotendeels in lijn ontwikkelt met de prognoses van de ECB, zijn de redenen voor een verlaging in september – zoals een meerderheid van de economen voor de vergadering van deze week verwachtte – niet evident”, aldus de baas van de Letse centrale bank.
De opmerkingen van Kazaks sluiten aan bij die van ECB-directielid Isabel Schnabel. Schnabel wees voor het rentebesluit van donderdag al op de veerkrachtige Europese economie en verklaarde dat de lat voor verdere verlagingen van de leenkosten “hoog ligt”. De Franse centralebankpresident François Villeroy de Galhau staat daarentegen open voor verdere renteverlagingen, gezien de zorgen over een sterkere afzwakking van de groei door de Amerikaanse importheffingen.
De groeizorgen zouden volgens Kazaks echter kunnen worden weggenomen bij een snelle oplossing van het handelsconflict met de Verenigde Staten. Een handelsdeal zou daarbij kunnen leiden tot een verbetering van het vertrouwen en de investeringen en consumptie kunnen stimuleren. De negatieve impact van de handelstarieven zou daarmee verminderd kunnen worden.
MAASTRICHT – Maastricht Aachen Airport (MST) gaat samenwerken met FlowerWatch, een gespecialiseerde consultancy op het gebied van kwaliteitsbewaking in de bloemenlogistiek. Het doel van de samenwerking is het verbeteren van de kwaliteit en houdbaarheid van bederfelijke goederen die via de Limburgse vrachtluchthaven worden vervoerd, met name bloemen.
Door gebruik te maken van geavanceerde monitoringtechnologie van FlowerWatch, zoals dataloggers en realtime analysetools, wil MST temperatuurschommelingen tijdens het transport transparant maken en direct kunnen bijsturen. Zulke temperatuurverschillen kunnen volgens MST tot wel 20 procent verlies veroorzaken bij het vervoer van bloemen.
“Minder verspilling, hogere winst”
“Door deze schommelingen inzichtelijk én beheersbaar te maken, kunnen we verliezen drastisch terugdringen, de winstgevendheid voor onze klanten verhogen en zorgen dat bloemen verser aankomen en langer meegaan bij de consument,” aldus Dean Boljuncic, Head of Commercial Development bij Maastricht Aachen Airport.
De verzamelde data maakt het mogelijk om de afhandeling van kwetsbare vracht te optimaliseren, van het vertrekpunt – vaak Afrika – tot de eindgebruiker in Europa. De luchthaven spreekt van een belangrijke stap om de concurrentiepositie te versterken.
Strategische ligging en snelle doorvoer
Maastricht Aachen Airport is de op één na grootste vrachtluchthaven van Nederland en heeft als enige nog ruimte voor nieuwe routes. De luchthaven beschikt over een strategische ligging met directe snelwegverbindingen en korte wachttijden. Bederfelijke goederen zoals bloemen, groenten en fruit kunnen binnen twee uur na landing de luchthaven verlaten.
De samenwerking met FlowerWatch volgt op eerdere uitbreidingen van de vrachtactiviteiten op MST, waaronder nieuwe vrachtvluchten van Turkish Cargo en een recente samenwerking met ECS Livestock voor het transport van paarden.
Met deze stap zet Maastricht Aachen Airport verder in op groei en hoogwaardige service voor gevoelige lading.
NIJEWIER – De kandidaat-lijsttrekker voor de Fryske Nasjonale Partij (FNP) Aant Jelle Soepboer verlaat per direct de Tweede Kamer. Soepboer nam daar nog een zetel in voor NSC en kondigde eerder aan dat hij in september zou vertrekken.
In een brief aan Kamervoorzitter Martin Bosma schrijft hij dat die “gekozen route niet werkt” door de media-aandacht voor zijn mogelijke lijsttrekkerschap.
“Ik merk dat ik met hoofd en hart bij de deelname van de FNP aan de landelijke verkiezingen zit, daar zit de energie en de kracht, en ik wil alle pijlen daarop kunnen richten zonder mij daarbij met handen gebonden te voelen en mij ongemakkelijk te voelen richting NSC”, schrijft Soepboer.
In een terugblik op zijn Kamerlidmaatschap stelt Soepboer dat hij “ook de lelijke kanten van politiek” heeft kunnen zien. “Ik en Nederland zijn toe aan betere, nettere en normalere politiek.”