Technische Unie is dé groothandel in technische installatiematerialen voor de bouw, installatiebranche en de industrie. Voor het transport werkt Technische Unie met 350 voertuigen vanuit 17 hubs in heel Nederland. Op dit moment worden zeven nieuwe MAN TGL bakwagens uitgeleverd.
Naast bestelwagens omvat het wagenpark van Technische Unie 210 bakwagens. Deze trucks rijden door heel Nederland en voeren per dag tussen de 45 en 50 stops uit, met een gemiddeld jaarkilometrage van rond de 80.000 kilometer.
“Dat is een intensieve inzet, vandaar dat voor ons het servicenetwerk en de betrouwbaarheid van enorm belang zijn”, aldus wagenparkbeheerder Marcel van Haasen.
Duurzaamheid
Technische Unie heeft in toenemende mate te maken met de Zero Emissie zones in de grote steden. Van Haasen: “Voor ons betekent dat veel in de toekomst, maar door nu nog een deel van het wagenpark te vervangen door deze MAN’s met Euro 6 E motoren op HVO kunnen we de komende vijf jaar vooruit. De ontwikkelingen op elektrisch gebied gaan snel en zo kunnen wij ons rustig oriënteren. De nieuwe, elektrische eTGL ziet er bijvoorbeeld goed uit en daar gaan we dan ook naar kijken voor de toekomst.’’
Ergonomisch
De nieuwe MAN TGL 10.190 bakwagens zijn voorzien van extra bescherming onder de voorbumper, flitsers voor en achter voor extra veiligheid en het MAN OptiView camerasysteem, inclusief dode hoek camera, waardoor alle dode hoeken zijn verdwenen, 360 graden rond het voertuig. Verder is er gekozen voor een volledig aero pakket op de cabine en voor een Jonker laadbak met een aflopende daklijn. Vanwege de vele stops is de laadbak voorzien van een uitklapbare, ergonomische opstap met wegrijbeveiliging.
“Samen met de ruime dagcabine en de achttraps MAN PowerMatic automaat zorgt dat voor een ergonomisch en comfortabel stuk gereedschap voor onze chauffeurs”, aldus Marcel Van Haasen.
De Powermatic is door de koppelomvormer enorm soepel en schakelt zonder trekkrachtonderbreking. Daarnaast zorgt deze aandrijflijncombinatie ook nog eens voor brandstofbesparing.