Clicky

maandag 5 mei 2025 - 21:25 uur
Home Blog Pagina 96

Netbeheerder Enexis bouwt nieuw distributiecentrum in Hoogeveen

Foto: Adobe Stock

HOOGEVEEN – Enexis Netbeheer gaat op het bedrijventerrein Riegmeer in Hoogeveen een compleet nieuw distributiecentrum bouwen. Dit moderne centrum van Enexis is nodig om te kunnen voldoen aan de snel stijgende vraag naar materialen om het energiesysteem uit te breiden.

De nieuwe locatie vervangt het huidige distributiecentrum aan De Stroom in Hoogeveen, dat uit zijn voegen barst. De hoeveelheden kabels, leidingen en transformatorhuizen die nodig zijn voor het vernieuwen en uitbreiden van het energienetwerk groeien de komende jaren explosief. Het nieuwe distributiecentrum krijgt de benodigde capaciteit om al deze materialen op te slaan en van daaruit te verdelen over het noorden en oosten van het Enexis-verzorgingsgebied: Overijssel, Drenthe en Groningen.

Door de snelle verduurzaming en elektrificatie van Nederland neemt het werk van de netbeheerder snel toe. Het totale werkpakket van Enexis was in 2024 bijna 1,5 miljard euro en zal de komende jaren verder stijgen. “En daarom is meer ruimte ook echt hard nodig”, vertelt Michel Wauters, Directeur Supply Chain Management bij Enexis.

“We zijn bezig met een historische verbouwing van de energie-infrastructuur. Het stroomnet moet overal worden uitgebreid. Alle benodigde materialen op het juiste moment op de juiste plek krijgen is een grote, logistieke uitdaging. Met de komst van dit moderne distributiecentrum kunnen we nog veiliger en efficiënter werken en zijn we ervan verzekerd dat Enexis ook de komende jaren in Noord-Nederland in een hoog tempo door kan gaan met het bouwen aan ons nieuwe energiesysteem.”

Nieuwe locatie distributiecentrum is 7,5 voetbalvelden groot

Bij het distributiecentrum op het nieuw te ontwikkelen bedrijventerrein ten zuiden van Hoogeveen is flink meer ruimte beschikbaar. De totale oppervlakte van de locatie is 54.000 m2, zo’n 7,5 voetbalvelden groot. Ongeveer 2,5 keer zo groot als de huidige locatie. Het betreft binnen- en buitenruimte waar de vele leveranciers van Enexis uit binnen- en buitenland materialen naartoe brengen. Ook blijft Enexis werken met externe partners in de regio voor opslag. Daardoor blijft de organisatie flexibel en kan het indien nodig ook op andere plaatsen extra opslag realiseren.

In het hart van verzorgingsgebied

Michel Wauters is blij dat het gelukt is om in de gemeente Hoogeveen te blijven: “Hoogeveen is echt een mooie, centrale plek in het hart van ons noordelijke verzorgingsgebied. Het nieuwe bedrijventerrein Riegmeer is gunstig gelegen voor onze logistieke medewerkers, onze aannemers en ten opzichte van de voorraadpunten waar onze storingsmonteurs materialen ophalen.”

Enexis start nu met de aanbesteding voor een architect en een bouwaannemer. Als alles volgens planning verloopt, kan de netbeheerder het nieuwe distributiecentrum in de loop van 2027 in gebruik te nemen.

RvS: minister mocht DHL vrijstelling van verkeersregels weigeren

DEN HAAG – De minister van Infrastructuur en Waterstaat mocht DHL een vrijstelling weigeren van bepaalde verkeersregels, heeft de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State woensdag geoordeeld. De pakketbezorger wilde een vrijstelling van sommige regels, zodat bezorgers met hun busjes ook op stoepen en fietspaden kunnen parkeren en niet telkens naar een parkeerplaats hoeven te zoeken om een pakketje af te leveren of op te halen.

PostNL heeft wel zo’n vrijstelling, maar DHL kreeg die van de minister niet. DHL had dit bij de rechter aangevochten, maar de bestuursrechter heeft de bezwaren van DHL in hoger beroep afgewezen.

De minister wilde DHL de vrijstelling niet geven, omdat de dienstverlening van DHL geen openbare dienst is of iets wat daarmee gelijkgesteld kan worden. PostNL is door de overheid aangewezen als uitvoerder van de universele postdienst (UPD) en heeft de taak gekregen voor een basispakket aan postdiensten. De vrijstelling die het postbedrijf heeft gekregen is dan ook voor de uitvoering van de werkzaamheden die onder de universele postdienst vallen. Die is nadrukkelijk niet bedoeld voor de diensten die PostNL daarbuiten levert.

DHL: gelijkstelling werkzaamheden

Maar volgens DHL is de vrijstelling aan PostNL in feite verleend voor alle werkzaamheden van het postbedrijf. De pakketbezorger redeneert daarom dat de werkzaamheden van DHL ook gelijkgesteld moeten worden met een openbare dienst en dat DHL ook een vrijstelling moet krijgen.

De Raad van State gaat hier niet in mee. “Uit de bewoordingen van de aan PostNL verleende vrijstelling blijkt dat deze alleen is verleend voor UPD-werkzaamheden”, oordeelt de rechter. De minister heeft volgens het oordeel bovendien “terecht opgemerkt dat, voor zover PostNL in de praktijk de vrijstelling ten onrechte ook gebruikt voor het verrichten van niet-UPD-werkzaamheden, het gelijkheidsbeginsel niet meebrengt dat de minister voor deze, ook voor PostNL niet toegestane, handelingen aan DHL een vrijstelling moet verlenen.

Teleurstelling

DHL vindt de uitspraak “teleurstellend”, laat een woordvoerder weten. Volgens de zegsman valt 95 procent van de pakketten en post buiten de werkzaamheden vanuit de UPD. DHL blijft daarom achter het standpunt staan dat het gelijkheidsbeginsel niet voldoende gehanteerd wordt.

Heus Logistics BV failliet verklaard

faillissement

HOOFDDORP – Heus Logistics BV uit Hoofddorp is dinsdag 18 maart 2025 voor de rechtbank van Den Haag failliet verklaard.

Het pensioenfonds heeft het faillissement aangevraagd laat de curator desgevraagd weten.

Heus Logistics werd, volgens de Kamer van Koophandel, opgericht in 2019. Er werkten circa tien werknemers.

Volgens het bestuur lag het bedrijf al een tijdje stil. De curator meldt dat er daarom ook geen doorstart zal komen.

Dode aangetroffen na woningbrand in Drachten

Brandweer

DRACHTEN – De brandweer heeft een overleden persoon aangetroffen in een woning aan de het Schuttersveld in Drachten. De politie doet momenteel onderzoek naar de identiteit van deze persoon, de toedracht van het overlijden en de toedracht van de brand, meldt de politie.

Woensdag rond 00:30 uur ontvingen de hulpdiensten een melding van een woningbrand. Ter plaatse zijn naastgelegen woning ontruimd. De brandweer trof in de woning een overleden persoon aan. Omstreeks 04:30 uur gaf de brandweer het sein brandmeester.

De politie is direct een onderzoek opgestart en vermoedt dat de persoon al enige tijd voor de brand is overleden. Er is een plaats delict ingericht om uitgebreid onderzoek te kunnen doen, dat zich richt op de identiteit van deze persoon, de toedracht van het overlijden en de oorzaak van de brand.

De politie is in het onderzoek op zoek naar getuigen, die mogelijk iets gezien hebben voorafgaand de brand of in bezit zijn van camerabeelden waarop mogelijk iets te zien is. Ook is de politie benieuwd wanneer er voor het laatst activiteit in en rondom de woning is geweest.

VS overwegen om niet langer hoogste NAVO-commandant te leveren

ARLINGTON – De Verenigde Staten denken erover de post van hoogste commandant van de NAVO in Europa op te geven. Voor die terugtrekkende beweging uit Europa en de NAVO zijn op het Pentagon plannen gemaakt, meldt de Amerikaanse nieuwszender NBC.

De zogeheten Supreme Allied Commander Europe (SACEUR), die de verdediging van Europa leidt, is sinds de oprichting van de NAVO altijd een Amerikaanse generaal. Maar de regering van president Donald Trump wil bezuinigen en de aandacht verleggen naar het pareren van opkomend China. Daarom wil zij de taak voortaan aan een Europeaan laten, zo klinkt het al langer. Inmiddels liggen er plannen op tafel voor zo’n beladen reorganisatie, concludeert NBC uit gesprekken met twee ingewijden en een vergaderverslag.

De huidige SACEUR, viersterrengeneraal Chris Cavoli, zwaait komende zomer af. De tweede man is in de regel een Brit en dat is ook nu zo. Een Europese SACEUR is in het verleden vaker geopperd, maar dan werd vaak tegengeworpen dat een Amerikaan beter het bevel zou kunnen voeren over ook de nucleaire strijdkrachten van de NAVO.

Reorganisatieplan

Het plan om de leiding over de verdediging van Europa af te staan, maakt volgens NBC deel uit van een breder reorganisatieplan. Sommige van de huidige elf Amerikaanse commandocentra zouden kunnen worden samengevoegd en zo teruggebracht tot vijf. Het militaire zenuwcentrum voor Europa en voor Afrika zouden bijvoorbeeld kunnen samengaan. De SACEUR is ook hoofd van het Amerikaanse commando in Europa.

De reorganisatie zou kosten moeten besparen. Of en wanneer die zijn beslag zou moeten krijgen, is volgens NBC onduidelijk. Voor sommige onderdelen is steun nodig van het Congres, het parlement van de VS.

Japanse autofabrikanten waarschuwen voor productieverlagingen

TOKIO – Grote Japanse autofabrikanten waarschuwen voor mogelijke productieverlagingen als de Amerikaanse president Donald Trump zijn geplande invoerheffingen op auto’s doorvoert. De auto-industrie is een van de belangrijkste pijlers van de Japanse economie, goed voor ongeveer 10 procent van de werkgelegenheid in het land.

“We maken ons zorgen dat de extra invoertarieven van 25 procent op auto’s, die momenteel door de Trump-regering worden overwogen, negatieve gevolgen zullen hebben. Als deze tarieven worden toegepast, zal dit zowel de Amerikaanse als de Japanse economieën aantasten”, zei Masanori Katayama, voorzitter van de Japan Automobile Manufacturers Association (JAMA). “Als het doorgaat, kunnen aanzienlijke productieaanpassingen plaatsvinden”, waarschuwde hij tijdens een persbijeenkomst in Tokio.

Japan heeft een belangrijke auto-industrie, met merken als Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Suzuki, Subaru en Mitsubishi. Het land exporteert veel auto’s naar de Verenigde Staten. Per jaar gaat het om ongeveer 1,4 miljoen voertuigen.

Japanse ministers hebben hun Amerikaanse collega’s benaderd om vrijstellingen van de invoerheffingen te verkrijgen voor goederen uit Japan, maar tot nu toe zijn deze verzoeken afgewezen. Van de totale Japanse export naar de VS, ter waarde van omgerekend 1,3 miljard euro vorig jaar, bestond ongeveer een derde uit auto’s.

Duitsland verwijt Poetin spelletjes te spelen na nieuwe aanvallen

BERLIJN – De Duitse minister van Defensie Boris Pistorius vindt dat de Russische president Vladimir Poetin “spelletjes speelt” met zijn belofte een maand lang geen infrastructuur voor de Oekraïense energievoorziening aan te vallen. Volgens Pistorius zijn in de eerste nacht na de aankondiging aanvallen geweest op burgerdoelen.

Dit gebeurde volgens Pistorius “na het zogenaamde baanbrekende telefoongesprek tussen Poetin en president Donald Trump van de VS”.

De Oekraïense luchtmacht meldt dat er in de nacht van dinsdag op woensdag 145 aanvallen met drones zijn geweest. Volgens de luchtmacht zijn 72 drones neergehaald. Ook zijn er berichten over schade aan energie-infrastructuur na aanvallen. De krant Kyiv Post bericht dat een deel van de stad Slovjansk in Donetsk zonder elekriciteit kwam te zitten na een luchtaanval. Die zou kort na het gesprek tussen Poetin en Trump hebben plaatsgevonden.

Rusland meldt ondertussen dat de Oekraïense aanvallen niet zijn gestopt. Afgelopen nacht zijn 57 Oekraïense drones vernietigd, de meeste in de Russische regio Koersk volgens het defensieministerie in Moskou. In de regio Krasnodar is volgens het ministerie een olieopslagplaats getroffen door een Oekraïense aanval.

Doden gemeld na nieuwe nachtelijke aanvallen op Gazastrook

GAZA-STAD – De autoriteiten in de Gazastrook hebben woensdag dertien doden gemeld door nieuwe Israëlische luchtaanvallen. Ook raakten volgens de Civiele Bescherming tientallen mensen gewond, onder wie vrouwen en kinderen.

Israël voerde eerder deze week de zwaarste bombardementen uit sinds in januari een bestand met Hamas was ingegaan. De autoriteiten in de door Hamas bestuurde Gazastrook maakten na die aanvallen melding van meer dan vierhonderd doden.

Premier Benjamin Netanyahu waarschuwde dinsdagavond dat die aanvallen “pas het begin” zijn. “Vanaf nu zullen onderhandelingen alleen nog onder vuur plaatsvinden.”

Gijzelaars

Netanyahu zei dat militaire druk essentieel is om meer gijzelaars vrij te krijgen. Palestijnse groepen houden voor zover bekend nog 24 levende gijzelaars vast. Ook zijn nog niet alle lichamen overgedragen.

De Israëlische krijgsmacht meldt dat een aanval is uitgevoerd in het noorden van de Gazastrook. Een militaire locatie van Hamas zou het doelwit zijn geweest.

Schending bestand

Hamas wil dat Israël wordt gedwongen het bestand na te leven en heeft opgeroepen tot internationale druk op de Verenigde Staten, de belangrijkste bondgenoot van Israël. Een Hamas-functionaris zei vanuit Caïro tegen AFP dat de groep nog openstaat voor onderhandelingen.

Het in januari gesloten bestand voorzag in meerdere fases. Tijdens de eerste fase zijn gijzelaars geruild voor Palestijnse gevangenen. Die fase verliep begin maart en er was geen overeenstemming over hoe het verder moest.

Fieten Olie breidt uit en groeit door met Volvo Trucks

Fieten Olie groeit. Daarom heeft het bedrijf onlangs drie nieuwe Volvo-trucks aan de vloot toegevoegd: een Volvo FH Aero 6×2-trekker, een Volvo FH Aero 4×2-trekker en een Volvo FM 4×2-trekker. De nieuwe trucks worden ingezet voor het bevoorraden van tankstations, de distributie van AdBlue en leveringen aan klanten. De trucks zijn geleverd door de vestiging Beilen van Volvo Trucks-dealer Nijwa.

“Onlangs hebben we onze tachtigste tanklocatie geopend en dit jaar groeien we door naar honderd locaties”, zegt Richard Fieten, algemeen directeur van Fieten Olie. “We geloven sterk in een mix van fossiele en duurzame brandstoffen en dat zie je terug op onze tanklocaties, waar een mix van brandstoffen beschikbaar is. Op steeds meer locaties kun je bijvoorbeeld ook HVO 100 tanken, een duurzaam alternatief voor diesel. Daarmee is een CO2-reductie van 92 procent mogelijk. We investeren daarnaast in de aanleg van waterstofstations en snelladers voor elektrische voertuigen om aan de veranderende marktvraag te voldoen. Verder leveren we brandstoffen en smeermiddelen aan diverse afnemers, zoals agrariërs, loonbedrijven, transportbedrijven en aannemers.”

Fan van Volvo Trucks

Ook het wagenpark van Fieten Olie groeit. Met een vloot van 32 tankwagens, waarvan 28 eigen trucks, bedient Fieten Olie klanten door heel Nederland en bevoorraadt het zijn tankstations. De nieuwste aanwinsten in de vloot zijn een Volvo FH Aero 460 6×2-trekker, een Volvo FH Aero 460 4×2-trekker en een Volvo FM 460 4×2-trekker.

De nieuwe Volvo FH Aero’s worden ingezet voor de distributie van AdBlue, klantleveringen en de bevoorrading van tankstations. “We zijn van huis uit Volvo-minded”, vertelt Richard Fieten. “Persoonlijk ben ik een groot fan van Volvo Trucks. Als er een nieuw model uitkomt, willen we daar ook graag mee rijden en vandaar dat we nu hebben gekozen voor de Volvo FH Aero. De Volvo FH Aero heeft een fraai design, met een gestroomlijnde neus. Met het nieuwe front was het wel even puzzelen met de kleurstelling, maar we zijn zeer tevreden met het eindresultaat.”

Keuze voor de Volvo FM vanwege lage instap

Met de Volvo FM levert Fieten Olie brandstoffen bij de klanten, zoals agrariërs en bouwbedrijven. “Voor deze werkzaamheden kiezen we voor de Volvo FM vanwege de lage instap. Met zo’n 25 adressen per dag stappen chauffeurs vaak in en uit de cabine en een truck met een lage instap is dan makkelijker.”

Eén adres voor truck en oplegger

Ook voor service en onderhoud werkt Fieten Olie samen met Nijwa. “Een groot voordeel van Nijwa Zwolle is dat we hier het onderhoud van de trucks en de brandstofopleggers op één plek kunnen laten uitvoeren. Daarnaast zijn de vestigingen van Nijwa in Zwolle, Veenoord en Beilen gunstig gelegen ten opzichte van onze eigen locatie in Hollandscheveld. Dit maakt het onderhoud efficiënter en bespaart ons tijd.”

Samenwerking met Nijhof-Wassink

Fieten Olie werkt ook samen met Nijhof-Wassink, het zusterbedrijf van Nijwa. Nijhof-Wassink rijdt met vier combinaties in de kleurstelling van Fieten Olie. “Just-in-time levering is voor ons erg belangrijk”, zegt Richard Fieten.

“We bevoorraden tachtig tanklocaties en de planning is dynamisch. De trucks van Nijhof-Wassink hebben dezelfde boordcomputers als onze eigen voertuigen en worden door onze eigen planning aangestuurd. Een van onze allerbelangrijkste taken is natuurlijk ervoor te zorgen dat onze tankstations gevuld blijven, zodat onze klanten te allen tijde kunnen tanken. We verwachten van een logistiek dienstverlener dan ook flexibiliteit en betrouwbaarheid. De service van Nijhof-Wassink, met veel ervaring in Fuel Distribution, is van hoog niveau. We werken samen met vaste chauffeurs van Nijhof-Wassink. Zij staan weliswaar niet bij ons op de loonlijst, maar het voelt alsof het onze eigen chauffeurs zijn. Samen zijn zij onze ogen en oren onderweg. Overigens gaat Nijhof-Wassink binnenkort ook met Volvo Aero-trucks voor ons rijden.”

‘We helpen en versterken elkaar’

“Samenwerking met betrouwbare partners is een must om onze groeiambities waar te maken”, vertelt Fieten. “Nijwa en Nijhof-Wassink zijn voor ons al jarenlang betrouwbare partners, zowel voor ons eigen transportmaterieel als voor de levering van extra wielen. Er zijn veel raakvlakken tussen Fieten Olie, Nijwa en Nijhof-Wassink. We zijn allebei van oorsprong familiebedrijven met groeiambities. We helpen en versterken elkaar.”

Tankwagen gekanteld op N378

Foto: Noordernieuws

STADSKANAAL – Op de Boekerenweg, N378, heeft woensdagochtend een ongeval plaatsgevonden met een vrachtwagen.

Een tankwagen is gekanteld op de rotonde.

Rond 09:07 uur werden de hulpdiensten, waaronder ook een traumahelikopter, opgeroepen voor het ongeval.

De tankwagen zou geladen zijn met mest.

De weg is momenteel afgesloten.

Autoshow Vancouver verwijdert Tesla om zorgen veiligheid

VANCOUVER – Tesla is verwijderd als deelnemer aan de autoshow in het Canadese Vancouver, mede door zorgen over de veiligheid, na een reeks incidenten met vandalisme tegen auto’s van het merk. Die incidenten waren het gevolg van protest tegen de enorme bezuinigingen die Tesla-topman Elon Musk doorvoert bij de Amerikaanse federale overheid voor president Donald Trump. Ook is er woede in Canada over dat Trump het land wil annexeren als nieuwe Amerikaanse staat en over de importheffingen die hij heeft opgelegd aan het buurland.

Volgens de Vancouver International Auto Show die woensdag begint, werd het besluit genomen nadat Tesla “meerdere mogelijkheden had gekregen om zich vrijwillig terug te trekken” van de tentoonstelling. De organisatoren zeggen dat de veiligheid van deelnemers, bezoekers en personeel van de autoshow de hoogste prioriteit heeft.

Bij protesten tegen Musk is schade aangericht aan Tesla-auto’s en showrooms van het merk. Zo zijn Cybertrucks in brand gestoken en zijn hakenkruisen op Tesla’s geverfd. De Amerikaanse federale opsporingsdienst FBI zegt incidenten van vermoedelijke brandstichting van Tesla-auto’s in Las Vegas en Kansas City te onderzoeken. Trump heeft dat geweld al bestempeld als “binnenlands terrorisme”.

De Amerikaanse minister van Justitie Pam Bondi heeft gezegd dat er al een aantal mensen wordt aangeklaagd voor geweld tegen Tesla-auto’s en showrooms. Volgens haar wordt ook onderzocht wie “achter de schermen” die aanvallen zou coördineren en financieren.

Amerikaanse rechter blokkeert Trumps transgenderverbod voor leger

WASHINGTON – Een Amerikaanse rechter heeft tijdelijk de uitvoering geblokkeerd van een decreet van president Donald Trump dat transgenders uitsluit van militaire dienst. Een door twintig huidige en toekomstige militairen aangespannen rechtszaak waarin de grondwettelijkheid van het decreet wordt betwist, loopt nog.

Rechter Ana Reyes oordeelde dat Trumps bevel van 27 januari “waarschijnlijk” in strijd is met het verbod op seksediscriminatie in de Amerikaanse grondwet. “De wrede ironie is dat duizenden transgender militairen offers hebben gebracht, soms met gevaar voor eigen leven, om anderen de gelijke beschermingsrechten te garanderen die het militaire verbod hen wil ontzeggen”, zei Reyes, die door Trumps voorganger Joe Biden is benoemd.

Het leger kondigde op 11 februari aan dat het transgenders niet langer zou toestaan​ zich bij het leger aan te sluiten en zou stoppen met het uitvoeren of faciliteren van procedures voor militairen die verband houden met gendertransitie. Later die maand zei het leger dat het transgenderleden zou gaan uitzetten. Daarmee moet het leger nu tot nader order ophouden.

Het leger heeft ongeveer 1,3 miljoen actieve militairen, blijkt uit gegevens van het ministerie van Defensie. Voorvechters van transgenderrechten zeggen dat er ongeveer 15.000 transgender dienstplichtigen zijn. Ambtenaren zeggen dat het om slechts enkele duizenden gaat.

Gebroeders van Eijk Transport kiest voor Volvo Trucks: een historisch moment na 117 jaar

ASTEN – In een mijlpaal voor het 117-jarige familiebedrijf Gebroeders van Eijk Transport uit Asten, zijn onlangs zes gloednieuwe Volvo FH 420pk 4×2 trekkers toegevoegd aan hun wagenpark. Dit is niet alleen een grote stap vooruit voor hun vloot, maar ook de eerste keer in hun rijke geschiedenis dat Volvo Trucks een plek inneemt binnen het bedrijf.

De trekkers, uitgerust met de innovatieve Volvo FH slaapcabines en het geavanceerde Camera Monitoring System (dat traditionele spiegels vervangt), markeren een nieuw tijdperk voor het transportbedrijf. De afdeling Sales Engineering van BAS Truck Center heeft gezorgd voor een optimale specificatie van de voertuigen, zodat deze perfect aansluit op het distributiewerk en de trucks veilig ingezet kunnen worden. Bovendien zijn de trucks geheel klant specifiek afgebouwd, inclusief aanvullend spuitwerk door BAS Truck Center Experience, waardoor ze perfect aansluiten bij de huisstijl van het bedrijf.

Positieve ervaringen

Jannis en Pim van Eijk, de neven die onlangs de leiding van hun vaders hebben overgenomen, hebben de keuze voor Volvo Trucks samen gemaakt en waren persoonlijk aanwezig in de Volvo Trucks fabriek om de productie van de voertuigen te aanschouwen.

Jannis van Eijk vertelt: “Wij hanteren normaal gesproken een twee-merkenbeleid, maar kregen van collega-transporteurs veel positieve ervaringen over Volvo Trucks, zowel vanuit werkgevers- als chauffeurszijde. Nu de Volvo Trucks enkele weken rijden, zijn we zeer tevreden over zowel de prestaties als de service en reactietijd van BAS Truck Center.”
De chauffeurs van Gebroeders van Eijk Transport reageren eveneens enthousiast op de nieuwe voertuigen. “De truck rijdt als een zonnetje, het is een fantastische auto,” aldus een van de chauffeurs. Zij hebben allemaal de de Volvo Producttraining gevolgd. Deze training heeft niet alleen bijgedragen aan het beter benutten van de aanwezige (veiligheids-)functies, maar ook aan een efficiëntere rijstijl en lagere (brandstof)kosten, wat een direct voordeel oplevert. Bovendien telt de training mee voor 7 uur theorie binnen Code 95, wat mooi meegenomen is.

Ook de klanten en partners van Gebroeders van Eijk Transport reageren positief op de komst van Volvo Trucks in het wagenpark. “Klanten en partners geven aan dat we een prachtig jong wagenpark hebben opgebouwd,” vertelt Jannis.

Verbeterd zicht met Camera Monitoring System

Het innovatieve Camera Monitoring System is een van de belangrijkste nieuwe technologieën in de Volvo Trucks. Jannis licht toe waarom hiervoor is gekozen: “Ik zie camera-spiegels als de toekomst. Ze geven niet alleen een futuristische uitstraling, wat ik persoonlijk erg waardeer, maar het zicht rondom de cabine wordt ook aanzienlijk verbeterd. Voor ons is dit cruciaal, omdat wij veel rijden in steden, dorpen en woonwijken. Goed zicht is van levensbelang in distributietransport,” zegt Jannis.

Toekomst

Met een crossdock faciliteit van 10.000 m² in Asten, een dagelijkse distributie van 1.000-1.200 zendingen per dag in de Benelux en een warehousing capaciteit van 15.000 m², blijft Gebroeders van Eijk Transport zich ontwikkelen. De ambities zijn groot. “Onze ambitie is verdere groei en uitbreiding in zowel distributie als warehousing, misschien ooit een extra vestiging waardoor we nog meer in control zijn van onze zendingen,” aldus Jannis.

Samenwerking

De samenwerking met BAS Truck Center verloopt soepel, en de verwachtingen voor de toekomst zijn hoog. “Hopelijk beperkt ons contact zich tot het uitvoeren van de reguliere onderhoudsbeurten. Dat zou betekenen dat we een goed product hebben gekocht!” zegt Jannis met een knipoog. BAS Truck Center ondersteunt dit met Uptime Management via de servicewerkplaats in Veldhoven, die ruime openingsuren biedt en zorgt voor maximale inzetbaarheid van de voertuigen.

Met de aanschaf van de zes nieuwe Volvo Trucks zet Gebroeders van Eijk Transport een nieuwe koers uit, waarin innovatie, comfort en betrouwbaarheid centraal staan. Samen met BAS Truck Center kijken zij uit naar een lange en vruchtbare samenwerking.

Latenighttalkshows RTL heten vanaf september RTL Tonight

HILVERSUM – De praatprogramma’s van RTL op de late avond gaan vanaf september door onder de titel RTL Tonight. Tot nu toe heetten de latenighttalkshows naar de presentatoren Renze (Klamer), Humberto (Tan) en Beau (van Erven Dorens). Zij blijven allemaal verbonden aan RTL Tonight, bevestigt RTL na berichtgeving van De Telegraaf.

RTL Tonight is vanaf september iedere zondag tot en met vrijdag te zien. “Hoewel we tevreden zijn over hoe de huidige talkshows het doen, vinden we het bij RTL wel belangrijk om te blijven vernieuwen”, aldus de zender.

“Dit proces hebben we al een tijd geleden ingezet door verschillende producenten uit te nodigen om met frisse ideeën over vorm en inhoud van de latenight te komen.”

Uiteindelijk viel de keuze van RTL op producent EndemolShine Nederland, die het stokje overneemt van PilotStudio.

G. van Doesburg Int. Transport ktijgt semi-publiek laadplein

ROSMALEN – Watts In Store, specialist in slimme energieoplossingen, heeft een intentieovereenkomst gesloten met G. van Doesburg Int. Transport BV, onderdeel van de GD-iTS Group, voor de realisatie van een semi-publiek laadplein. Met deze samenwerking helpt Watts In Store het transportbedrijf bij de transitie naar duurzaam en emissievrij transport.

Het nieuwe laadplein bestaat uit:

  • 280 kW snellader voor snel en efficiënt opladen van e-trucks
  • 300 kW / 635 kWh batterijsysteem voor energieopslag en netoptimalisatie
  • 60 kWp PV-systeem om maximale zonne-energie te benutten
  • 3 x 80 ampère netaansluiting

Hiermee worden dagelijks minimaal twee elektrische trucks geladen, waarbij zoveel mogelijk gebruik wordt gemaakt van lokaal opgewekte zonne-energie.

Het laadplein biedt G. van Doesburg Int. Transport BV de komende 12 jaar een optimaal functionerende laadinfrastructuur zonder operationele zorgen. Bovendien is het laadplein schaalbaar, waardoor de infrastructuur eenvoudig meegroeit met het wagenpark. Zo blijft het bedrijf flexibel in zowel laadcapaciteit als kosten, zonder onnodige risico’s.

De Provincie Gelderland heeft subsidie beschikbaar gesteld om dit project (mede) te realiseren.

Met dit project zet Watts In Store opnieuw een innovatieve stap in de transitie naar duurzame en toekomstbestendige logistiek.

Watts In Store biedt slimme batterijoplossingen en energie-infrastructuren die bedrijven helpen bij de energietransitie. Met expertise in energieopslag en laadinfrastructuur zorgt Watts In Store voor efficiënte, duurzame en rendabele oplossingen die aansluiten bij de behoeften van ondernemers in de logistiek, het MKB en vastgoed.

G. van Doesburg Int. Transport BV begon als een klein transportbedrijf in de jaren ‘70, en is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevend logistiek dienstverlener gespecialiseerd in Benelux en internationaal transport. Met een sterke focus op efficiëntie, betrouwbaarheid en een persoonlijke aanpak biedt het bedrijf op maat gemaakte transportoplossingen voor klanten in diverse sectoren. Het wagenpark bestaat uit ruim 60 vrachtauto’s en  meer dan 100 diverse trailers.

G. van Doesburg Transport BV is onderdeel van de GD-iTS Group, dat bestaat uit GD-iTS Warehousing (strategische opslag & logistiek), GD-iTS Forwarding Ocean (zeevracht & projecten met kantoor in Alblasserdam), GD-iTS Forwarding Air (met kantoor op Schiphol), GD-iTS International (met vestigingen in Slovenië & Spanje) en G. van Doesburg Materieel (wagenpark- & materieelbeheer)

×