Clicky

vrijdag 25 juli 2025 - 05:11 uur
Home Blog Pagina 4

Looop Logistics neemt tien nieuwe DAF XG 480 vrachtwagens in gebruik

VENLO – Looop Logistics heeft tien nieuwe DAF XG 480 vrachtwagens in gebruik genomen. Deze voertuigen vormen de recentste uitbreiding van het snel vernieuwende wagenpark en vallen binnen de hoogste VECTO-efficiëntieklasse.

Sinds 2024 werkt Looop Logistics, met vestigingen in Duitsland en Nederland, actief aan de duurzame modernisering van het wagenpark. In het afgelopen anderhalf jaar werden in totaal 22 nieuwe trucks aangeschaft, waaronder 16 DAF XG 480 en 6 Volvo FH 500-modellen.

Deze investeringen maken deel uit van een bredere strategie om emissies te verlagen, operationele efficiëntie te verhogen en voor te sorteren op de invoering van de vrachtwagenheffing in Nederland per 1 juli 2026.

De nieuwe trucks zijn niet alleen zuinig, maar ook voorbereid op toenemende inzet voor derden. Hoewel Looop beschikt over een eigen werkplaats, zorgt de lagere onderhoudsbehoefte van deze moderne voertuigen voor een hogere inzetbaarheid, minder stilstand en meer flexibiliteit in de dagelijkse planning.

Snelle levering door sterke samenwerking

De levering en inzet van de tien nieuwe voertuigen verliep opmerkelijk snel. Binnen slechts tweeënhalve week werden de trucks geproduceerd en volledig rijklaar afgeleverd. Deze prestatie is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen DAF-dealer Van Tilburg-Bastianen (TB), Knapen Deurne, Arton Reclame en Looop Logistics.

Looop Logistics beschikt over een vloot van 50 tanktrailers welke 24/7 worden ingezet voor transport van vloeibare producten in Noordwest-Europa.

Groen licht voor aanpassingen aan spoorweg tussen Alkmaar en Amsterdam

AMSTERDAM – ProRail mag het bestaande spoor tussen Alkmaar en Amsterdam aanpassen, zodat op dat traject in de toekomst meer reizigerstreinen kunnen rijden. Dat volgt uit een uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State van vandaag (23 juli 2025).

Stichting De Hooge Weide, een melkveehouderij en zorgboerderij en enkele omwonenden kwamen in beroep tegen het tracébesluit ‘Programma Hoogfrequent Spoorvervoer Alkmaar-Amsterdam’ van de staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, maar de hoogste bestuursrechter verklaart alle bezwaren ongegrond. Dit betekent dat het besluit van de staatssecretaris daarmee definitief is geworden. Tegen de uitspraak van de Afdeling bestuursrechtspraak is geen hoger beroep mogelijk.

Meer treinen en aanpassingen aan stations en spoor

De aanpassingen zijn onderdeel van het zogeheten Programma Hoogfrequent Spoorvervoer. Met dat programma kan de capaciteit op het spoor worden vergroot om zo de groei aan reizigers- en goederenvervoer op het spoor in goede banen te leiden en om de kwaliteit en betrouwbaarheid van het spoor te verbeteren. Voor het traject Alkmaar-Amsterdam betekent het programma dat het aantal intercity’s en sprinters toeneemt.

Om de dienstregeling te kunnen inpassen komt er onder meer in Heerhugowaard een nieuw spoorwegemplacement waar treinen geparkeerd en schoongemaakt worden en worden in Alkmaar perrons verlengd en geluidsschermen aangebracht. Verder maakt het tracébesluit het mogelijk dat station Uitgeest wordt vernieuwd en achttien overwegen op het spoor tussen Alkmaar en Amsterdam worden aangepast.

Bezwaren ongegrond

Stichting De Hooge Weide, een melkveehouderij en zorgboerderij en omwonenden zijn het niet eens met het tracébesluit van de staatssecretaris en vochten dat aan bij de Afdeling bestuursrechtspraak. De stichting vindt dat de staatssecretaris het nut en de noodzaak en het groot openbaar belang om het goederenkeerspoor te verleggen en te verlengen, niet deugdelijk heeft onderbouwd.

Het bedrijf is eigenaar van ongeveer 45 hectare grond voor het agrarisch bedrijf, waarvan 22 hectare aan de overzijde van het spoor ligt. Om dit land te bereiken maakt het bedrijf veel gebruik van de overweg bij zijn bedrijfslocatie voor onder meer het weiden van vee. Volgens het bedrijf zorgt de aanleg van het nieuwe goederenkeerspoor ervoor dat het ernstig wordt beperkt in het gebruik van de grond aan de overzijde van het spoor.

De omwonenden vrezen onder meer voor meer geluidsoverlast, bijvoorbeeld van het plaatsen van een extra eilandperron richting bestaande woningen en omdat er meer treinen gaan rijden. Een van de omwonenden vreest negatieve gevolgen voor zijn woon- en leefklimaat van het nieuwe spoorwegemplacement in Heerhugowaard.

Maar geen van de aangevoerde beroepsgronden slaagt, aldus de Afdeling bestuursrechtspraak. En daarmee blijft het tracébesluit in stand.

Olielek gemeld na aanvaring in Duitse haven Cuxhaven

BREMEN – Een aanvaring tussen twee schepen bij de Duitse havenstad Cuxhaven aan de Noordzee heeft daar geleid tot een olielek. Er raakte voor zover niemand gewond.

Bij de haven kwam de tanker Capella in botsing met het offshore schip Coastal Legend. Dat schip liep schade op en de autoriteiten schatten dat ongeveer 6000 liter olie in het water is beland.

Het is nog onduidelijk wat de oorzaak is van de scheepsbotsing. Hulpverleners proberen te voorkomen dat het lek zich uitbreidt.

Lading kantelt van vrachtwagen in Almelo

Foto: 112Twente

ALMELO – Op de Van rechteren Limpurgsingel in Almelo is woensdagochtend een vrachtwagen zijn lading verloren.

De lading kantelde van de dieplader waarop het vervoerd werd.

Uit veiligheidsoverwegingen is één rijstrook tijdelijk afgesloten voor het verkeer.

Er is een kraan ter plaatse om de gekantelde lading weer rechtop te zetten, zodat de weg zo snel mogelijk volledig kan worden vrijgegeven.

Beperkte doorstart De Jongh’s Transporten door H. van der Berg Transport uit Duiven

ARNHEM/DUIVEN – H. van der Berg Transport uit Duiven heeft overeenstemming bereikt met curator mr. David Vrijbergen over een beperkte doorstart van De Jongh’s Transporten Arnhem B.V., dat op 17 juli 2025 failliet werd verklaard. Woensdagochtend gaf de rechter-commissaris officieel groen licht voor de overname.

“De aankomende dagen zal worden gekeken hoe de activiteiten geïntegreerd kunnen worden en welk personeel mee over kan,” laat mr. S. Drijber van Drijber en Partners weten. Mr. Drijber adviseert H. van der Berg Transport in deze doorstart. “Prioriteit is nu het ontzorgen van de klanten van De Jongh’s Transporten.”

De Jongh’s Transporten, opgericht in Arnhem en sinds 1996 gevestigd in ’s-Heerenberg, was actief in een breed scala aan transportdiensten. Het bedrijf richtte zich onder meer op groupagevervoer, bulk- en containervervoer, kippertransport, palletvervoer, ro-ro vervoer, volumevervoer en exceptioneel transport. Ook beschikte De Jongh’s over een eigen opslagruimte van 6.000 vierkante meter bij de vestiging in ’s-Heerenberg.

H. van der Berg Transport is gespecialiseerd in nationaal en internationaal vervoer, met een focus op groupage en distributie. Het bedrijf beschikt over een centraal gelegen distributiecentrum in Duiven, met directe aansluiting op het Nederlandse snelwegennet. Dankzij korte communicatielijnen en een efficiënte bedrijfsvoering staat het bedrijf bekend om scherpe tarieven en snelle service.

Met de doorstart wordt getracht continuïteit te bieden aan klanten en werkgelegenheid te behouden waar mogelijk.

Vier aanhoudingen na schietincident op A13 waarbij taxichauffeur gewond raakte

DEN HAAG/ROTTERDAM – De politie heeft vier verdachten aangehouden naar aanleiding van het schietincident dat in de nacht van zondag 9 op maandag 10 juni plaatsvond op de A13. Bij het incident raakte een taxichauffeur gewond nadat hij werd beschoten tijdens een achtervolging.

Dankzij grondig recherchewerk en meerdere tips van getuigen konden in de weken na het incident vier verdachten worden aangehouden. Het gaat om een 24-jarige man uit Amsterdam, een 17-jarige jongen uit Zandvoort en twee minderjarige jongens van 16 en 17 jaar uit Amsterdam, meldt de politie.

De verdachten worden verdacht van poging tot doodslag op de taxichauffeur. Na de beschieting werd een van de betrokken voertuigen later onder verdachte omstandigheden aangetroffen aan de Binckhorstlaan in Den Haag.

De politie zet het onderzoek naar de toedracht van het incident voort. Meer aanhoudingen worden niet uitgesloten.

Mass Flow Meter-systeem vanaf 1 januari 2026 verplicht in havens Rotterdam en Antwerp-Bruges

Foto: Port of Antwerp-Bruges

ROTTERDAM/ANTWERPEN – Vanaf 1 januari 2026 zijn bunkerschepen die brandstof leveren in de havens van Rotterdam en Antwerp-Bruges verplicht om gebruik te maken van een Mass Flow Meter (MFM)-systeem. Deze maatregel geldt voor de levering van residuale destillaten (zoals stookolie en diesel) én biobrandstoffen.

Een MFM-systeem meet exact hoeveel brandstof er tijdens het bunkeren wordt overgepompt van het bunkerschip naar het zeeschip. Het doel van de verplichtstelling is om de betrouwbaarheid, transparantie en efficiëntie van de bunkermarkt in beide havens te verbeteren.

Structurele problemen in bunkermarkt

De maatregel is ingevoerd na diverse signalen over structurele kwantiteitsproblemen bij bunkeringen, die onder meer door onderzoeksbureau CE Delft zijn bevestigd. Om dit probleem aan te pakken, sluiten de havens zich aan bij wereldwijde best practices zoals in Singapore, waar het gebruik van MFM-systemen al langer verplicht is.

Internationale standaard en certificering

De gebruikte MFM-systemen moeten voldoen aan de internationale ISO 22192-norm. Hoewel niet alle onderdelen van deze norm één-op-één toepasbaar zijn vanwege Europese regelgeving, wordt het systeem grotendeels conform deze standaard ingevoerd. Daarnaast moeten de systemen voor 1 januari 2026 zijn gecertificeerd en ingediend bij de havenmeester of Havenkapitein.

Rol van bunkersurveyor verandert

Hoewel het MFM-systeem veel automatisch meet, blijft de rol van de bunkersurveyor belangrijk. Wel verandert deze rol. Daarom bieden Rotterdam en Antwerp-Bruges, in samenwerking met de International Bunker Industry Association (IBIA), een speciale opleiding aan. De havens adviseren om uitsluitend goed opgeleide surveyors in te zetten bij bunkeringen.

Handhaving en sancties

De nieuwe voorschriften worden strikt gehandhaafd. De toezichthouders zullen zowel willekeurig als op basis van signalen inspecties uitvoeren aan boord van bunkerschepen. Overtredingen kunnen leiden tot boetes of het intrekken van de bunkervergunning.

Met de invoering van het MFM-systeem zetten de havens van Rotterdam en Antwerp-Bruges een belangrijke stap richting een modernere en transparantere bunkersector.

China veroordeelt Amerikaans vertrek uit UNESCO

BEIJING – China heeft teleurgesteld gereageerd op het Amerikaanse besluit om weer uit de VN-organisatie UNESCO te stappen. “Dit is niet het gedrag dat je van een verantwoordelijk groot land zou verwachten”, reageerde een woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken. “China heeft het werk van UNESCO altijd vol overgave gesteund.”

UNESCO, dat onder meer gaat over Werelderfgoed, wordt door het Witte Huis verweten doelen te steunen die “woke zijn en verdeeldheid zaaien”. Trump trok zijn land tijdens zijn eerste ambtsperiode ook terug uit de VN-organisatie en doet dat nu opnieuw.

De VS waren in 2023 juist weer toegetreden tot de organisatie nadat de Democraat Joe Biden president was geworden. Amerikaanse functionarissen stelden toen dat China aan invloed won door de Amerikaanse afwezigheid.

Geladen trailer van Ewals Cargo Care gestolen in Gent

GENT – In de nacht van zondag 20 op maandag 21 juli 2025 is een geladen trailer van Ewals Cargo Care gestolen vanaf een parkeerplaats in het Belgische Gent.

Het gaat om een Krone-trailer met kenteken OR-22-XK en vlootnummer XSH 9036.

De trailer was op het moment van diefstal geladen.

Heeft u informatie over de locatie van de trailer of heeft u iets verdachts gezien in de omgeving van Gent rond het tijdstip van de diefstal? Neem dan alstublieft contact op met TT Experts via info@ttexperts.nl.

Alle informatie, hoe klein ook, kan van waarde zijn voor het onderzoek.

Randstad boekt opnieuw lagere resultaten, winst valt fors terug

DIEMEN – Uitzender Randstad heeft in het tweede kwartaal opnieuw zwakkere resultaten behaald, waarbij onder meer de winst fors terugviel. Het concern heeft al langer last van de afkoelende arbeidsmarkt in verschillende landen. Bedrijven zijn door de zwakkere economie terughoudender geworden met het aannemen van tijdelijk personeel, wat het bedrijf nog steeds merkt.

De omzet is in april, mei en juni met 5 procent afgenomen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, tot bijna 5,8 miljard euro. De nettowinst viel 40 procent terug tot 47 miljoen euro.

Topman Sander van ‘t Noordende benadrukt in een toelichting op de kwartaalcijfers dat in sommige belangrijke markten wel verbetering zichtbaar was ten opzichte van het eerste kwartaal. Ook probeert Randstad de kosten te drukken om de winstgevendheid van het bedrijf te beschermen, stelt de topman.

Topman

Het uitzendconcern heeft daarnaast bekendgemaakt dat Van ‘t Noordende wordt voorgedragen voor een tweede termijn als topman.

In veel landen liep de omzet in het tweede kwartaal terug. Zo zag Duitsland een omzetdaling van 10 procent. Op de belangrijke Noord-Amerikaanse markt zakten de inkomsten met 9 procent en in Frankrijk ging de omzet met 7 procent omlaag. In Nederland bleef de daling met 3 procent relatief beperkt.

Onduidelijkheid

Van ‘t Noordende stelt dat de onduidelijkheid die nog steeds heerst in de markt volgens klanten en Randstad zelf “het nieuwe normaal” is. “Iedereen is nog steeds erg voorzichtig met het aannemen van personeel en het doen van investeringen, maar dat zal waarschijnlijk nog wel even zo blijven”, aldus de topman. Momenteel heeft Randstad geen aanleiding om te denken dat de prestaties de komende tijd drastisch omhoog of omlaag gaan, legt Van ‘t Noordende uit.

De tak voor operationeel werk doet het nog relatief goed in de onzekere tijden, volgens Randstad. Zo is er nog altijd genoeg vraag naar tijdelijke arbeidskrachten in de logistiek, voor productiewerk of in hotels en restaurants. Meer onder druk staat de vraag naar de inhuur van bijvoorbeeld financieel specialisten of marketingspecialisten, legt de topman uit.

Politiemedewerker eenheid Oost-Nederland aangehouden

DEN HAAG – Een politiemedewerker van de eenheid Oost-Nederland is aangehouden op verdenking van computervredebreuk, schending van het ambtsgeheim, meineed en valsheid in geschrifte. De aanhouding was deze week, meldt de politie.

De medewerker was eerder in het onderzoek al buiten functie gesteld. Hij of zij had daarna geen toegang meer tot politiegebouwen en politiesystemen.

De medewerker is inmiddels weer vrij. De politie wil er verder niets over kwijt.

FrieslandCampina boekt sterk resultaat in eerste halfjaar 2025 dankzij hogere prijzen en kostenbesparingen

AMERSFOORT – FrieslandCampina heeft in de eerste helft van 2025 een sterk financieel resultaat geboekt. De zuivelcoöperatie zag het bedrijfsresultaat stijgen met ruim 20 procent tot 363 miljoen euro. Ook het nettoresultaat steeg fors, van 183 miljoen euro in het eerste halfjaar van 2024 naar 230 miljoen euro in 2025, ondanks een daling van de melkaanvoer.

De omzet groeide met 6,4 procent naar 6,8 miljard euro. Die stijging was vooral te danken aan hogere verkoopprijzen, die de gestegen kosten van melk en inflatie compenseerden. De volumes daalden licht, maar de winstgevendheid verbeterde dankzij een betere volumemix en voortgezette kostenbesparingen via programma’s als Expedition 2030 en Performance+. In de eerste helft van 2025 realiseerde FrieslandCampina hiermee al 132 miljoen euro aan besparingen.

Sterke prestaties in kindervoeding en ingrediënten

Vooral de businessgroepen Specialised Nutrition en Ingredients presteerden goed. Deze onderdelen profiteerden van een sterke vraag naar hoogwaardige voeding voor specifieke doelgroepen, zoals kinderen en sporters. Ook in Europa, Noord- en Zuid-Amerika werden goede resultaten geboekt. In Azië daalden omzet en resultaat door marktonzekerheden en toenemende concurrentie.

De operationele kasstroom kwam uit op 43 miljoen euro, een forse daling ten opzichte van 247 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar. Die daling hangt samen met een hoger werkkapitaal, mede doordat het saldo van uitstaande verplichtingen eind 2024 relatief hoog was.

Duurzaamheid en investeringen

FrieslandCampina investeerde in het eerste halfjaar in verduurzaming van het productienetwerk, onder meer via elektrificatie, circulair watergebruik en duurzamere verpakkingen. Ook werd een nieuw distributiecentrum in Maleisië geopend. Het aantal melkveehouders dat deelneemt aan pilots voor regeneratieve landbouw is verdubbeld naar zestig. Daarnaast zijn de aangescherpte klimaatdoelen inmiddels gevalideerd door het Science Based Targets initiative (SBTi).

In totaal ontvingen leden-melkveehouders 228 miljoen euro voor hun duurzaamheidsprestaties in 2024. Dit is 17 miljoen euro minder dan het jaar ervoor, onder meer door strengere eisen binnen het duurzaamheidsprogramma Foqus planet en moeilijke omstandigheden op het boerenerf, zoals ruwvoertekorten en de impact van blauwtong.

Hogere melkprijs ondanks lagere aanvoer

De ledenmelkaanvoer daalde met 1,6 procent naar 4,6 miljard kilogram, onder meer door bedrijfsbeëindigingen. Tegelijkertijd steeg de garantieprijs voor boerderijmelk met 19,6 procent tot 55,63 euro per 100 kilogram. De pro forma melkprijs bedroeg 59,66 euro per 100 kilogram, een stijging van 19,1 procent ten opzichte van een jaar eerder. Een contante nabetaling wordt pas vastgesteld na het volledige jaarresultaat in februari 2026.

Vooruitzichten: tweede helft van het jaar uitdagender

FrieslandCampina verwacht dat het resultaat in de tweede helft van 2025 onder druk zal staan door een combinatie van laag consumentenvertrouwen, ongunstige valutaontwikkelingen en een verslechterend zuivelklimaat. Toch blijft het bedrijf vertrouwen houden in zijn strategie, dankzij het evenwichtige productportfolio en de besparingsprogramma’s, die naar verwachting 400 tot 500 miljoen euro per jaar zullen opleveren ten opzichte van het basisjaar 2023.

CEO Jan Derck van Karnebeek spreekt van “uitstekend teamwork” en benadrukt dat FrieslandCampina blijft bouwen aan een duurzame toekomst: “Samen maken we het verschil.”

Shell en andere energiebedrijven stappen uit klimaatadviesgroep

LONDEN – Shell en andere grote energiebedrijven zijn uit een prominente klimaatadviesgroep gestapt. Dat hebben de ondernemingen bevestigd na berichtgeving van de Britse zakenkrant Financial Times.

Shell, het Noorse Aker en het Canadese Enbridge hebben sinds eind vorig jaar allemaal de adviesgroep van de Science Based Targets initiative (SBTi) verlaten. Het gaat om een wereldwijd orgaan dat klimaatstandaarden opstelt voor bedrijven.

Daarmee lijken de ondernemingen een zes jaar durende poging te hebben opgegeven om een strategie op te stellen om hun CO2-uitstoot tot “netto nul” terug te brengen. Volgens de krant kregen de bedrijven daarbij onder meer te horen dat een dergelijke standaard zou vereisen dat ze zouden stoppen met het ontwikkelen van nieuwe olie- en gasvelden.

Een woordvoerder van Shell heeft laten weten dat het bedrijf zich in oktober al uit de adviesgroep had teruggetrokken. Dit nadat was gebleken dat het laatste conceptvoorstel bij SBTi “op geen enkele substantiële manier” de visie van de sector weerspiegelde.

De woordvoerder van Shell voegde toe dat het bedrijf het belang erkent van een wetenschappelijk onderbouwde methodologie om de sector te helpen klimaatdoelstellingen te bereiken. Maar Shell gelooft volgens hem dat elk voorstel “realistische maatschappelijke en economische uitdagingen” moet weerspiegelen en bedrijven “voldoende flexibiliteit” moet bieden om tegen 2050 een netto nul-bedrijf te worden.

A4 richting Amsterdam weer vrijgegeven na ongeval met bussen

Foto: ANP

NIEUW VENNEP – De A4 en A44 richting Amsterdam zijn weer vrijgegeven, meldt Rijkswaterstaat. Eerder waren de wegen afgesloten ter hoogte van Nieuw-Vennep na een ongeval tussen twee bussen.

“De bussen zijn geborgen en het wegdek is gereinigd door de zoab-cleaner”, aldus Rijkswaterstaat.

Het ongeval tussen de twee bussen van Flixbus gebeurde dinsdag rond 16.00 uur. Enkele mensen raakten lichtgewond en moesten voor behandeling naar het ziekenhuis. In de bussen zaten 66 passagiers. Mensen die ongedeerd waren, zijn overgebracht naar hun bestemming in Amsterdam, liet Flixbus dinsdagavond weten.

Ozzy Osbourne op 76-jarige leeftijd overleden

LONDEN – Black Sabbath-zanger Ozzy Osbourne is op 76-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt, meldt onder meer Sky News. Hij gaf eerder deze maand zijn laatste optreden met de band.

Zijn familie laat in een verklaring weten dat de zanger dinsdagochtend is overleden. “Hij was met zijn familie en werd omringd door liefde.” De Brit had zijn afscheidstournee met Black Sabbath 5 juli afgesloten met een groot optreden in Birmingham. Vrienden en collega’s als Metallica, Guns N’ Roses en Slayer werkten mee aan dit concert.

Black Sabbath wordt over het algemeen beschouwd als de eerste metalband. De groep had zijn eerste optreden in 1968. Tot de grootste hits worden nummers als Iron Man, Paranoid, War Pigs, Crazy Train en Changes gerekend. Osbourne stond bekend om zijn opmerkelijke acties. Een beroemd verhaal is hoe hij tijdens een optreden het hoofd van een vleermuis afbeet. Dit soort acties bezorgden hem bijnamen als The Prince of Darkness.

Realityserie The Osbournes

Osbourne, die solo onder meer een hit scoorde met No More Tears, kreeg in de jaren negentig een tweede carrière als realityster, dankzij het MTV-programma The Osbournes, dat van 2002 tot 2005 te zien was. Behalve Ozzy speelden ook zijn vrouw Sharon en hun kinderen Kelly en Jack rollen in de serie.

De zanger had Parkinson en kampte al jaren met een zwakke gezondheid. Met Black Sabbath maakte Osbourne negentien studioalbums, de laatste verscheen in 2013. Van deze platen werden meer dan 70 miljoen exemplaren verkocht. De zanger maakte solo nog dertien extra studioplaten. Hiervan werden er naar schatting 100 miljoen verkocht.

Reacties op overlijden

Zijn verbintenis met Sharon in 1982 was zijn tweede huwelijk. Met zijn eerste vrouw Thelma had Ozzy drie kinderen. Een derde kind dat hij met Sharon kreeg, Aimee, deed niet mee aan de realityshow op MTV.

Black Sabbath heeft via Instagram gereageerd op het overlijden. De band deelde een foto van Osbourne tijdens het concert in Birmingham met het bijschrift “Ozzy Forever”.

Afscheidsconcert

Op sociale media staan ook reacties van andere collega’s en vrienden. “Hij was een dierbare vriend en een grote relschopper die zijn plek in het pantheon van de rockgoden heeft veiliggesteld”, zegt Elton John. “Hij was een echte legende. Hij was een van de grappigste mensen die ik ooit heb ontmoet. Ik ga hem heel erg missen.”

Metallica deelt op X een emoji van een gebroken hartje. Ronnie Wood van de Rolling Stones zegt op X dat hij “erg droevig is om te horen dat Ozzy is overleden. Hij had een prachtig afscheidsconcert in Birmingham.”

×