Clicky

dinsdag 13 mei 2025 - 17:03 uur
Home Blog Pagina 3

Evenveel politiegeweld, vaker bij mensen met ‘onbegrepen gedrag’

AMSTERDAM – De politie gebruikte vorig jaar bij ruim 36.000 incidenten geweld, ongeveer even vaak als in het jaar ervoor. De inzet van een vuurwapen door agenten daalde ten opzichte van eerdere jaren, meldt de politie dinsdag.

De politie spreekt van een stabilisering van het geweldsgebruik, na jaren van toename. “Dat is een positieve ontwikkeling, maar waardoor het komt weten we nog niet precies”, aldus Peter Holla, politiechef in Amsterdam en landelijk portefeuillehouder geweld.

Bij het toepassen van geweld door de politie ging het 23.912 keer om fysiek geweld om een verdachte onder controle te brengen. In 38 procent betrof dit “mensen met onbegrepen gedrag”, ruim vier procentpunt meer dan in 2023. Volgens de politie gaat het vaak om mensen die psychisch in de war zijn.

Vuurwapen

“Zulke situaties vragen om samenwerking met zorgpartners”, zegt Holla. “Deze mensen hebben niet altijd politie, maar vooral hulp nodig. Personen met onbegrepen gedrag zijn vaak onberekenbaar en daarom gevaarlijk voor henzelf en hun omgeving.”

Agenten gebruikten vorig jaar 1760 keer hun vuurwapen, waarbij 214 keer gericht werd geschoten. In 194 gevallen was dat om een ernstig gewond dier uit zijn lijden te verlossen en in acht gevallen gericht op een agressief dier. De wapenstok werd 3167 keer geregistreerd als gebruikt, het stroomstootwapen 1114 keer en pepperspray 749 keer.

Drie miljoen incidenten

Het aantal klachten over politiegeweld steeg. Vooral ging dit om geweld bij maatschappelijke onrust, zoals blokkades van snelwegen door milieuactivisten. Klachten worden onderzocht door een speciaal team.

De politie kwam bij ruim drie miljoen incidenten in actie. Daarvan werd in minder dan 1 procent (0,74 procent) geweld gebruikt.

MAN Charge&Go: nieuwe laadservice voor laden van eTrucks, ongeacht merk, bij openbare stations

LEUSDEN – De nieuwe MAN Charge&Go laadservice is nu beschikbaar voor alle klanten, ongeacht het merk. MAN Charge&Go maakt het gemakkelijker om laadpunten te vinden die geschikt zijn voor trucks in heel Europa.

MAN’s nieuwe laadservice maakt het mogelijk om met één laadpas de laadstroom te betalen tegen aantrekkelijke voorwaarden. Een bijzondere feature van MAN Charge&Go is de unieke MAN eTruck ready standard. Het Europese truck-compatibele laadnetwerk bestaat momenteel uit ongeveer 650 locaties. Tegen het einde van 2025 voldoen ongeveer 1.000 laadlocaties aan de eTruck ready/limited standard.

Daarnaast wordt de MAN Charge&Go laadpas geaccepteerd op meer dan 15.000 andere laadlocaties in Europa. Klanten profiteren daarnaast ook van de continue uitbreiding van het laadnetwerk.

Laden bij openbare laadpunten is een belangrijk criterium voor klanten wanneer ze kiezen voor batterij-elektrische trucks. MAN heeft de eTruck ready standard ontwikkeld om ervoor te zorgen dat publiek laden niet eindigt bij ongeschikte laadpunten voor auto’s. De nieuwe eTruck ready/limited standard helpt klanten bij het vinden van laadpunten die geschikt zijn voor trucks. Wendbaarheid en hoogte- en gewichtsbeperkingen behoren tot de criteria van de eTruck ready standard.

Op de digitale kaart van MAN Charge&Go worden de laadpunten die geschikt zijn voor trucks weergegeven in twee varianten: eTruck ready en eTruck limited. Waar eTruck ready onbeperkte laadpunten voor trucks weergeeft, hebben de laadpunten met het label ‘limited’ beperkingen, bijvoorbeeld met het oog op de lengte van de combinatie.

Bij MAN Charge&Go staat de eenvoudige en betrouwbare afhandeling van het laadproces bij laadpunten van verschillende aanbieders centraal. De eTruck-chauffeur authenticeert zich bij het laadstation met de bijbehorende kaart en het betalingsproces wordt op de achtergrond afgehandeld.

De laadservice is zo ontwikkeld dat ook gemengde wagenparken van het aanbod gebruik kunnen maken. Een geconsolideerde en transparante factuur aan het einde van de maand geeft een overzicht van de laadkosten voor het hele wagenpark bij alle gebruikte laadpunten. MAN Charge&Go maakt gebruik van het laadnetwerk met Preferred Partners van TRATON Charging Solutions. Dit garandeert aantrekkelijke voorwaarden voor gebruikers. Klanten profiteren ook van 24/7 ondersteuning door de experts van MAN Mobile24.

MAN Charge&Go is geïntegreerd in MAN Digital Services. Wel zo handig voor zowel wagenparkbeheerders als chauffeurs. In de praktijk betekent dit bijvoorbeeld dat de laadlocaties kunnen worden weergegeven in de truck of in de MAN DriverApp. Het MAN Charge&Go Service Portal biedt klanten te allen tijde volledige transparantie met betrekking tot de laadkosten en een overzicht van de laadkaarten.

MAN Truck & Bus stimuleert zero-emissie transport met aantrekkelijke trucks en nieuwe oplossingen. Om het voor klanten gemakkelijker te maken om over te stappen, is het nu cruciaal dat politici de marktgroei bevorderen en hiervoor een betrouwbaar financieel kader creëren. Dit vereist duidelijke, doortastende politieke richtlijnen en de uitbreiding van een laadinfrastructuur die geschikt is voor bedrijfsvoertuigen. Europa heeft tegen 2030 minstens 50.000 openbare laadpunten nodig.

cargo-partner en Nippon Express bundelen krachten met “ONE Road”: geïntegreerd Europees wegtransportnetwerk

WENEN – Logistieke dienstverleners cargo-partner en Nippon Express slaan de handen ineen om hun wegtransportactiviteiten in Europa te integreren onder het project “ONE Road”. Met deze samenwerking ontstaat een pan-Europees netwerk voor groupage-, LTL- en FTL-vervoer, waarmee beide bedrijven inspelen op de toenemende vraag naar flexibele en betrouwbare transportoplossingen.

De samenwerking volgt een jaar na de overname van cargo-partner door NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC.. Onder de vlag van “ONE Road” worden de sterke marktposities van cargo-partner in Centraal- en Oost-Europa gecombineerd met de gevestigde infrastructuur van Nippon Express in West-Europa. Dit resulteert in een fijnmazig en breed dekkend transportnetwerk.

Sterke basis in Centraal- en Oost-Europa

“Door de netwerken te integreren, creëren we een stevig operationeel fundament dat onze organische groei ondersteunt en onze positie op de Europese markt verder versterkt,” aldus Thomas Schledorn, Chief Operating Officer Overland bij cargo-partner. Schledorn is tevens verantwoordelijk voor het wegtransportproduct van NX in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Het netwerk van cargo-partner in Centraal- en Oost-Europa vormt een belangrijk onderdeel van de nieuwe strategie. Vanuit hubs in onder andere Wenen, Zory, Ljubljana, Zagreb en Sofia wordt een snelle en betrouwbare dienstverlening gerealiseerd. Voor West-Europa wordt gebruikgemaakt van de hubs van Nippon Express.

Eerste successen in Italië en uitbreiding richting West-Europa

De samenwerking heeft in Italië al geleid tot een volledige integratie van de diensten. De volgende stap is uitbreiding naar België, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Hiervoor wordt een zogeheten “Road Community” opgericht waarin elke betrokken regio wordt vertegenwoordigd.

Een van de eerste zichtbare resultaten is de succesvolle dagelijkse groupagedienst tussen Oostenrijk en Italië. Sinds september 2024 worden goederen vervoerd tussen de Nippon Express-hub in Lainate (Milaan) en cargo-partner-locaties in Slovenië, Kroatië en Bulgarije. In november volgden dagelijkse retourverbindingen tussen Lainate en bestemmingen in onder meer Oostenrijk, Slowakije, Tsjechië, Hongarije, West-Roemenië en Noord-Macedonië, via de centrale hub in Wenen. Begin 2025 kwamen daar directe linehaul-verbindingen tussen Polen en meerdere Italiaanse vestigingen bij.

Volgende stap naar uniform logistiek landschap

Volgens Schledorn weerspiegelt het project “ONE Road” de gezamenlijke ambitie om een uniform en flexibel Europees wegtransportnetwerk te creëren. “Deze samenwerking verbindt Oost- en Centraal-Europa met de belangrijkste markten in West-Europa en biedt klanten een naadloos logistiek landschap.”

Binnen het netwerk worden transportdiensten waar mogelijk geïnternaliseerd, wat zorgt voor meer controle en flexibiliteit. cargo-partner investeert daarnaast in capaciteitsuitbreiding en het inzetten van eigen middelen om het netwerk verder te versterken en eventuele hiaten op te vullen.

Organisaties willen dat meer daklozen met urgentie woning krijgen

DEN HAAG – Dakloze mensen moeten makkelijker een urgentieverklaring voor een woning krijgen, vindt een collectief van organisaties onder de naam Dakloosheid Voorbij! Dinsdag bieden de organisaties een manifest aan bij de Tweede Kamer.

Tientallen organisaties hebben de oproep ondertekend, waaronder meerdere woningcorporaties, platform voor cliënten in de ggz MIND en de Landelijke Studentenvakbond (LSVb).

Met een urgentieverklaring kunnen dakloze mensen voorrang krijgen op een sociale huurwoning. Volgens een wetsvoorstel hierover krijgt slechts een klein deel van de daklozen een urgentieverklaring, legt Dakloosheid Voorbij! uit.

Bredere groep

Het gaat dan alleen om mensen die in een opvang zitten of bijvoorbeeld uit een ggz-instelling zijn ontslagen, maar het collectief wil dat een bredere groep voorrang kan krijgen. “Pas de wet aan zodat ook jongeren die van bank naar bank hoppen, mensen die noodgedwongen bij familie verblijven zonder daar te kunnen inschrijven of zelfs in auto’s of caravans overnachten, erkend worden als urgent woningzoekenden”, zo staat in het manifest.

De situatie van iemand zonder woonplek moet nu eerst verslechteren voordat iemand in aanmerking komt voor voorrang, legt Nil Şendil van Dakloosheid Voorbij! uit. Volgens Şendil kunnen dakloze woningzoekenden makkelijk aantonen dat ze geen woonplek hebben, bijvoorbeeld doordat ze niet staan ingeschreven op een adres.

In het Nationaal Actieplan Dakloosheid staat dat de overheid de ambitie heeft om in 2030 te zorgen dat niemand nog dakloos hoeft te leven.

Bloomberg: China heft verbod op Boeing-leveringen op na deal

BEIJING – China heeft het verbod op de levering van Boeing-vliegtuigen aan Chinese luchtvaartmaatschappijen opgeheven. Dat meldt persbureau Bloomberg op basis van ingewijden. De stap volgt op de doorbraak in het handelsoverleg tussen Washington en Beijing. Beide landen besloten daardoor hun importheffingen tijdelijk te verlagen.

Een maand geleden verbood China de levering van vliegtuigen van de Amerikaanse fabrikant aan Chinese maatschappijen. Ook beval Beijing om alle aankopen van luchtvaartgerelateerde apparatuur en vliegtuigonderdelen van Amerikaanse bedrijven te pauzeren. Het verbod volgde op het besluit van de Amerikaanse president Donald Trump om de importheffingen voor de meeste Chinese goederen te verhogen naar 145 procent.

China sloeg vervolgens terug met heffingen op Amerikaanse goederen van 125 procent. Daardoor bevond Boeing zich midden in de handelsoorlog tussen de twee grootmachten. Door de Chinese heffingen zouden Boeings en Amerikaanse luchtvaartonderdelen veel duurder worden voor Chinese afnemers. Maandag kondigden China en de Verenigde Staten echter aan hun tarieven voor de komende negentig dagen flink te verlagen. China hanteert nu een tarief op goederen uit de VS van 10 procent en de Amerikanen heffen 30 procent op Chinese goederen.

Handelsakkoord

De hervatting van de leveringen aan China zal een directe impuls geven aan Boeing. De vliegtuigbouwer hoeft nu geen nieuwe kopers te vinden voor de ongeveer vijftig toestellen die dit jaar aan China worden geleverd. Het herstel van de leveringen zou echter van korte duur kunnen zijn als de handelsoorlog tussen de VS en China niet binnen de komende drie maanden wordt opgelost.

De rol van Boeing in de internationale handel lijkt ook steeds politieker te worden. Trump kondigde vorige week een handelsakkoord aan met het Verenigd Koninkrijk, inclusief een vliegtuigdeal van 10 miljard dollar voor de levering van Boeings aan British Airways.

VS verlagen importheffingen op kleine Chinese pakketjes

HONGKONG – De Verenigde Staten gaan de invoerheffingen op kleinere pakketjes uit China verlagen, meldt het Witte Huis. Dit is opnieuw een stap die de handelsspanningen tussen de twee economische grootmachten moet verminderen.

Pakketten tot 800 dollar uit China en Hongkong waren eerder vrijgesteld van heffingen, maar zijn sinds begin mei belast met een speciaal tarief van 120 procent van de productwaarde of een minimumbedrag van 100 dollar per poststuk. Dat tarief wordt vanaf 14 mei verlaagd naar 54 procent, het vaste bedrag van 100 dollar blijft.

Door de vrijstelling konden sommige pakketten voorheen belastingvrij en met minimale controles de VS binnenkomen.

Het aantal zendingen via die route steeg de afgelopen jaren hard, waarbij het gros kwam van fastfashionwebwinkels als Temu en Shein. President Donald Trump kondigde in februari aan een einde te maken aan de vrijstelling.

Weer drukte op wegen door omrijders wegens afsluiting A12

UTRECHT – Door de wegafsluiting van de A12 tussen Veenendaal en Utrecht is het dinsdagochtend druk op de omleidingsroutes. Ook maandagochtend zorgde dat daar al voor drukte.

Op de A1 vanuit Apeldoorn richting Amersfoort stond rond 08.00 uur 9 kilometer file, wat leidde tot een vertraging van ruim een halfuur. Op de A15 tussen Nijmegen en Gorinchem was er langzaamrijdend en stilstaand verkeer over een lengte van 17 kilometer met een vertraging van bijna drie kwartier.

Aan de A12 tussen Veenendaal en Utrecht wordt sinds vrijdagavond gewerkt. De weg is in de richting van Utrecht tot maandag 19 mei 05.00 uur dicht voor al het verkeer. Over een lengte van 30 kilometer krijgt de weg onder meer stiller asfalt. Verkeer kan omrijden via de A30, A1 en A27, en via de A50, A15, A2 en A27.

N-wegen

Op de A2 van Maastricht richting Eindhoven staat bij Roosteren 6 kilometer file als gevolg van een ongeluk met meerdere voertuigen. De berger is onderweg om vier voertuigen mee te nemen, meldt Rijkswaterstaat. Twee rijstroken zijn dicht, de vertraging is drie kwartier.

Op de N31 bij Drachten-Noord botsten een bus en een bestelwagen op elkaar. Vanuit Leeuwarden is een rijstrook dicht waardoor de vertraging daar drie kwartier bedraagt. Omrijden kan via Heerenveen, over de A32 en de A7.

Op snelwegen en N-wegen staat dinsdagochtend ruim 600 kilometer file, meldt de ANWB.

Noordelijke bestuurders pleiten voor financiering van Lelylijn

LEEUWARDEN/GRONINGEN – Bestuurders in Noord-Nederland roepen de regeringspartijen op om samen met hen de financiering van de Lelylijn rond te krijgen. In de voorjaarsnota kondigden de partijen aan een deel van de 3,4 miljard euro die gereserveerd was voor de treinverbinding tussen de Randstad en Noord-Nederland, te gebruiken voor andere doeleinden. “Daarmee zetten zij ook een streep door de strategische ontwikkeling van Nederland”, schrijven de bestuurders in een opiniestuk in De Telegraaf.

De Lelylijn is volgens hen nodig voor “economische groei, innovatie en leefbaarheid in noordelijk Nederland”. Een betere verbinding vermindert ook de druk op de Randstad en geeft “ademruimte”, schrijven ze.

Voor de projecten die de regeringspartijen willen financieren met het geld voor de Lelylijn bestaat draagvlak in het noorden. “Maar ze zijn geen alternatief voor de Lelylijn en de ontwikkelkansen die de Lelylijn met zich meebrengt. Door het geld uit de spaarpot te halen, is de ruggengraat uit onze toekomstvisie gehaald.”

Het stuk is ondertekend door de commissarissen van de koning van Friesland, Groningen en Flevoland en zeven burgemeesters uit de provincies.

 

Motorrijder overleden door aanrijding in Gelderse Oosterbeek

OOSTERBEEK – Een motorrijder is maandagavond overleden door een verkeersongeluk op de Utrechtseweg in het Gelderse Oosterbeek, meldt de politie.

Bij de aanrijding waren nog een motor en een fietser betrokken.

De fietser is naar het ziekenhuis gebracht. Op de plek waar het ongeluk gebeurde, zijn meerdere hulpdiensten aanwezig en de weg is voorlopig afgesloten. De politie onderzoekt wat er is gebeurd.

Grote uitslaande brand bij HempFlax Oude Pekela, blussen duurt nog de hele dag [+foto’s]

Foto: Noordernieuws

OUDE PEKELA – In een pand van een bedrijf dat hennep verwerkt in Oude Pekela woedt sinds maandagavond brand. Het vuur ontstond even voor 21.00 uur, in de Groningse plaats. De brandweer verwacht dinsdag nog de hele dag bezig te zijn met blussen. Volgens een woordvoerder van de brandweer liggen de schuren van het bedrijf in de Schoolstraat vol met strobalen. Er zijn geen mensen gewond geraakt, aldus de woordvoerder. “Iedereen is veilig buiten.”

Meerdere naastgelegen woningen zijn voor de zekerheid ontruimd. De bewoners worden tijdelijk op een andere plek opgevangen. De brandweer heeft een tweede peloton brandweerlieden opgeroepen en bekijkt nu hoe het vuur het best kan worden bestreden. “De brand is nu gigantisch uitslaand”, volgens de woordvoerder. Hoe het vuur is ontstaan is op dit moment nog niet bekend. Omdat er veel bluswater nodig is, wordt dat uit een nabijgelegen kanaal gepompt.

Om omwonenden in het gebied rond het bedrijf te waarschuwen voor de rook en te adviseren ramen en deuren te sluiten is een NL-Alert verstuurd. De brand trekt veel kijkers. De hulpdiensten roepen op om niet naar Oude Pekela te komen. Het getroffen bedrijf maakt verschillende natuurlijke producten van hennep, zoals bouwmaterialen, dierverzorgingsproducten en voedingssupplementen.

Havenondernemers Rotterdam overwegen rechtszaak vanwege stikstofbeleid

ROTTERDAM – De ondernemers in de haven van Rotterdam zijn klaar met het in hun ogen te weinig doortastende stikstofbeleid van het kabinet. Ze onderzoeken de mogelijkheid om een rechtszaak aan te spannen tegen de overheid, heeft voorzitter Victor van der Chijs van belangenvereniging Deltalinqs gezegd tijdens een jaarlijks diner met de ondernemingen.

Landbouwminister Femke Wiersma kwam vorige maand met een reeks stikstofmaatregelen en 2,2 miljard euro om de vergunningverlening weer op gang te helpen. Maar volgens Van der Chijs “helpt dit beleid niet om de stikstofimpasse nu echt te doorbreken”.

“De vergunningverlening zit volledig op slot zolang de natuur niet hersteld wordt en het kabinet niet doorpakt. De vernieuwing en verduurzaming stokt op alle punten als de overheid niet handelt en maar blijft treuzelen en uitstellen. Het kost ons miljarden aan investeringen als we niet opletten. Deze stikstofsoap duurt nu al zes jaar”, staat in een persbericht over de toespraak van Van der Chijs.

Verder pleiten de havenbedrijven voor een gelijk internationaal speelveld, verwijzend naar onder meer de relatief hoge energiekosten in Nederland en de CO2-heffing. “Dit moet fundamenteel anders voor we basisindustrie in de haven kwijtraken”, aldus de voorzitter, die vraagt “dit als harde doelstelling in het kabinetsbeleid op te nemen”.

Heinen kan bonussen KLM-top niet tegenhouden, maakt wel bezwaar

DEN HAAG – Minister van Financiën Eelco Heinen vindt het niet kunnen dat KLM “hoge bonussen” uitkeert aan de directie, terwijl het luchtvaartbedrijf wil snijden in de kosten. Daarom wil de VVD-bewindsman volgende week bij de aandeelhoudersvergadering bezwaar maken tegen het beloningsbeleid. Dat bevestigt zijn woordvoerder na berichtgeving van De Telegraaf.

Hij begrijpt evenwel dat dit weinig zal uithalen, omdat de staat met een kleine 6 procent van de aandelen lang geen meerderheidsbelang heeft.

Desondanks is het “duidelijk wel een signaal”, licht zijn woordvoerder toe. Vorig jaar werd de aandeelhouders gevraagd om een besluit te nemen over het beloningsbeleid van KLM, waarop de staat tegenstemde. Deze aandeelhoudersvergadering staat een dergelijk besluit niet op de agenda. Maar Heinen maakt wel van de gelegenheid gebruik om bezwaar te maken tegen het huidige beloningsbeleid.

De drie directieleden hebben vorig jaar 530.950 euro aan kortetermijnbonussen ontvangen, meldt De Telegraaf.

Storing Haringvlietbrug duurt voort

KLAASWAAL – De storing bij de Haringvlietbrug duurt voort. Maandag zou na de avondspits worden proefgedraaid met de brug om te zien of een gevonden oplossing werkt. Maar een benodigd onderdeel is nog niet geleverd, daarom wordt de test doorgeschoven naar later deze week, meldt een woordvoerder van Rijkswaterstaat.

Door de storing kan hoge scheepvaart niet onder de brug door die de Hoeksche Waard met Goeree-Overflakkee en Noord-Brabant verbindt. Schippers kunnen een omweg nemen van vier uur en dat lijken ze ook te doen, want er liggen voor zover de woordvoerder weet geen schepen te wachten.

De problemen met het vergrendelen van de brug ontstonden zondagmiddag. Toen kon het verkeer tijdelijk niet via de A29 het water over tussen de Hoeksche Waard en Hellegatsplein.

Grote verkeershinder op Duitse A4 door ongeval met vrachtwagen geladen met gevaarlijke stoffen

Foto: Duitse Politie

MELLINGEN – Op de A4 in de Duitse deelstaat Thüringen is maandagmiddag ter hoogte van Mellingen een vrachtwagen met aanhanger van de weg geraakt, waarbij een lading van circa tien ton aan gevaarlijke stoffen deels vrijkwam. Het ongeval zorgt voor langdurige verkeershinder tussen de aansluitingen Magdala en Apolda, met name in de rijrichting Dresden.

De 55-jarige chauffeur raakte om nog onbekende reden van de weg en reed een talud af. Daarbij verloor hij een deel van zijn lading, bestaande uit diverse gevaarlijke stoffen. Enkele van deze stoffen raakten beschadigd en zijn gaan lekken. De exacte aard van de gevaarlijke stoffen wordt momenteel onderzocht.

Uit voorzorg stelde de brandweer een veiligheidszone van 500 meter in rond het incident. Na inspectie en risicobeoordeling werd deze zone aangepast.

De rijbaan richting Frankfurt am Main is inmiddels na ongeveer vijf uur weer vrijgegeven. De rijrichting Dresden blijft voorlopig volledig afgesloten in verband met bergingswerkzaamheden. Voor het bergen van het voertuig is een kraan nodig.

De chauffeur liep lichte verwondingen op. Daarnaast kregen vier hulpverleners, waaronder twee ambulancepersoneelsleden, last van ademhalingsirritaties en zijn met ambulances naar ziekenhuizen in de omgeving gebracht.

De totale schade wordt geschat op ongeveer 50.000 euro. Naar verwachting zullen de bergingswerkzaamheden en wegafsluitingen nog tot in de late avond duren.

Verkeersdeelnemers wordt dringend geadviseerd de omgeving van de ongevalslocatie ruim te mijden. Op de omleidingsroutes moet rekening worden gehouden met vertragingen en verkeersopstoppingen.

 

Fietser overleden bij aanrijding Rotterdam, automobilist opgepakt

ROTTERDAM – Bij een aanrijding tussen een auto en een fietser in Rotterdam is een 57-jarige vrouw uit Bergschenhoek overleden.

Na de aanrijding is de 20-jarige bestuurder uit Rotterdam aangehouden.

De aanrijding was rond 17.20 uur op het Schieplein, een druk verkeersknooppunt bij Rotterdam-Noord.

Hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren wordt onderzocht.

×