Clicky

maandag 19 mei 2025 - 22:23 uur
Home Blog Pagina 156

DAF XF Construction 10×4 voor Bol Zandhandel

TEN BOER – Bol Zandhandel uit het Groningse Ten Boer heeft een multifunctionele DAF XF op de weg gezet. De DAF XF verliet de fabriek als 8×4 FAW waarna Veldhuizen Trucks er een 10×4 van maakte door de plaatsing van een tweede vooras.

De DAF XF Construction FAW is af fabriek een 8×4 met een zogenaamde ‘triple’ opstelling van de assen. Gekozen werd voor een versie met een wielbasis van 455 cm. Veldhuizen Trucks bouwde een mechanisch gestuurde, liftbare tweede vooras op 204 cm achter de vooras. Daardoor ontstond ruimte tussen de beide voorassen voor de uitlaatdemper en de steunpoten van de kraan.

De eerste aangedreven as staat op 181 cm vanuit as twee, waardoor de beide voorassen nu goed zijn voor elk 10 ton aslast op kenteken. Voor de aangedreven assen drie en vier geldt elk 9,5 ton, en voor de gestuurde naloopas 8 ton. Daarmee komt het totale GVW op 47 ton.

Wendbaar

Dankzij de aanpassingen van Veldhuizen Trucks ontstond een wendbare truck met veel mogelijkheden en een hoog laadvermogen. De truck werd door Gijsbertsen voorzien van een Palfinger Q200 Z95 TR autolaadkraan en een twee- zijden kipper met een hydraulisch werkend zijbord en milieukleppen. Het totaalgewicht van de opgebouwde truck is 19.480 kilo waardoor er een hoog netto laadvermogen van 27.500 kg resteert.

DAF XF Construction

De, in fraai metallic groen gespoten DAF XF Construction is voorzien van de stalen voorbumper van DAF waarmee het een echt bouwvoertuig is. Met zijn ruime dagcabine met opvallend goed zicht rondom en de DAF Corner Eye camera is de DAF XF bijzonder geschikt voor het veilig werken in woonwijken en binnensteden. Dat is belangrijk, want Bol Zandhandel levert zand, grind en tuinaarde aan particulieren. Deze grondstoffen worden aan de eigen loswal nabij Groningen aangevoerd met schepen, waarna ze losgestort of in bigbags bij de klanten worden aangeleverd.

Bol Zandhandel heeft daarvoor een eigen webshop ingericht waar klanten hun keuze kunnen maken. Door middel van de autolaadkraan kunnen bigbags zelfs bij de klanten over de schutting worden geplaatst.

Bol Ten Boer is een familiebedrijf dat al drie generaties actief is in heel Noord Nederland.

Kamer denkt aan leeftijdsgrens van 15 jaar voor sociale media

DEN HAAG – Stel leeftijdsgrenzen op voor sociale media die verslavende technieken gebruiken. Die oproep doet de Tweede Kamer door een motie aan te nemen van D66, NSC, CDA, ChristenUnie en SGP. Het kabinet werkt al aan richtlijnen op dat vlak, maar weet zich nu nogmaals verzekerd van steun. PVV, VVD, Denk en FVD stemden tegen.

De motie noemt een leeftijd van 15 jaar als voorbeeld, maar niet als definitieve keuze. De minimumleeftijd moet volgens de Kamer een “norm” voor sociale media worden, maar hoe hard die norm wordt en wie die handhaaft, is niet duidelijk.

“Een verslavend ontwerp is voor alle leeftijden schadelijk”, schrijven de partijen. In elk geval kinderen, zonder “volgroeid en weerbaar” brein, hebben bescherming nodig. “Techbedrijven slagen er niet in om een gezonde en veilige omgeving te bieden voor kinderen.”

Staatssecretaris Vincent Karremans (Jeugd, Preventie en Sport, VVD) beloofde vorige maand in een debat dat hij voor de zomer komt met adviezen voor een minimumleeftijd voor sociale media en een aanbevolen schermtijd voor kinderen. De Kamer vraagt Karremans om samen met andere landen zijn best te doen om regels voor techbedrijven te maken.

Israël breidt offensief op Westoever uit en doodt Hamas-kopstuk

JENIN – Israël heeft het offensief op de bezette Westelijke Jordaanoever uitgebreid, meldt het leger. Daarbij zou in Jenin de lokale leider van Hamas zijn gedood.

De Israëlische krijgsmacht was van plan om het Hamas-kopstuk te arresteren, maar de operatie liep uit op een schietpartij. De leider werd geraakt en overleed, net als een andere Palestijn. Drie anderen zijn opgepakt.

Israël heeft de afgelopen maanden het offensief op de Westoever meerdere keren uitgebreid. Tientallen Palestijnen zijn sinds het begin van dit jaar gedood en tienduizenden burgers uit hun huis verdreven. De Europese Unie verklaarde zich dit weekend “ernstig zorgen” te maken over de Israëlische militaire operatie.

Dode bij ongeval in Kerkwerve

KERKWERVE – Dinsdagmiddag is bij een ongeval op de Heuvelsweg een persoon om het leven gekomen, meldt de politie op X.

De bestuurder van het busje zou van de weg zijn geraakt en tegen een boom zijn gebotst.

Het forensisch team verricht onderzoek naar de oorzaak van het ongeluk. De weg is daarom voorlopig afgesloten, meldt de politie.

China trekt vergunningen van drie Amerikaanse soja-importeurs in

BEIJING – Drie Amerikaanse bedrijven verliezen hun vergunning om sojabonen te mogen importeren in China, maakt de douane van het land bekend.

Ook houdt de Chinese overheid Amerikaans hout tegen. De maatregelen volgen op extra importheffingen op Chinese goederen die de Amerikaanse regering heeft aangekondigd.

De Chinese douane maakte bekend dat de importvergunningen zijn ingetrokken van de graandivisie van grondstoffenhandelaar Louis Dreyfus, de landbouwcoöperatie CHS en terminalexploitant EGT. Formeel doet de douane dat omdat er bepaalde schimmels of sporen van coatings zijn aangetroffen op sojabonen. Ook de import van hout is volgens de douane gestopt na de vondst van schimmelsoorten en kleine wormen in partijen hout.

Nadat de VS een verhoging van importheffingen op Chinese goederen tot 20 procent hadden aangekondigd, sloeg Beijing dinsdag terug met de aankondiging van heffingen tussen de 10 en 15 procent op landbouwproducten als soja, vlees, groente en fruit en zeevruchten uit de VS.

Britse oppositie en militairen boos op ‘respectloze’ Vance

LONDEN – In het Verenigd Koninkrijk wordt geërgerd gereageerd op uitspraken van de Amerikaanse vicepresident JD Vance. Die zette in een interview met Fox News vraagtekens bij de meerwaarde van een mogelijke vredesmacht voor Oekraïne met “20.000 manschappen uit een of ander willekeurig land dat al dertig of veertig jaar geen oorlog heeft uitgevochten”. Respectloos, vinden Britse politici en veteranen.

De conservatieve politicus James Cartlidge, die optreedt als defensiewoordvoerder van zijn oppositiepartij, zegt in een reactie op X dat Britse en Franse troepen zij aan zij met de Amerikanen hebben gevochten in Afghanistan. Dat gebeurde toen de Amerikanen hun NAVO-bondgenoten na de aanslagen van 9/11 om hulp vroegen. “Het is enorm respectloos om hun inzet en opoffering te negeren.”

Ook de defensiewoordvoerster van oppositiepartij Liberal Democrats spreekt schande over de uitspraken van Vance. “JD Vance wist de honderden Britse militairen die hun leven gaven in Irak en Afghanistan uit de geschiedenisboeken”, schreef parlementariër Helen Maguire. Ze spreekt over een “sinistere poging” de realiteit te ontkennen en verwijt Vance zijn kantoor te schande te maken.

Ook veteranen reageren tegenover Britse media ontstemd. Vance zegt zich niet in de “absurd oneerlijke” kritiek te herkennen. Hij verklaart op X het helemaal niet over Frankrijk en Engeland te hebben gehad en zegt dat die landen dapper hebben meegevochten met de VS.

‘s Werelds grootste ijsberg A23a loopt vast en botst niet op eiland

CAMBRIDGE – De grootste ijsberg ter wereld, die op ramkoers leek te liggen met het eiland Zuid-Georgia, is stil komen te liggen. Volgens de British Antarctic Survey lijkt de van Antarctica afkomstige berg te zijn vastgelopen op zo’n 70 kilometer van het eiland. Daardoor is het gevaar voor de dieren op Zuid-Georgia waarschijnlijk geweken.

De ijsschots (met de naam A23a) brak in 1986 af van het vasteland van Antarctica. De berg weegt bijna een biljoen ton en is zo’n 3500 vierkante kilometer, groter dan de provincie Friesland.

Sinds enkele jaren waarschuwen wetenschappers dat de ijsberg onderweg was naar Zuid-Georgia, een Brits overzees eiland dat zo’n 1400 kilometer ten oosten van de Falklandeilanden ligt. Een botsing zou gevolgen kunnen hebben voor de dieren op het eiland en het ecosysteem. Het koude smeltwater van de ijsberg zou er namelijk voor zorgen dat vissen naar andere gebieden trekken, waardoor geen voedsel zou overblijven voor de pinguïns en de zeehonden.

Als de ijsberg blijft liggen waar die nu ligt, is daar waarschijnlijk geen sprake van.

De Graaf Logistics kiest voor MAN TGM en TGE

De Graaf Logistics

OOSTERHOUT – De Graaf Logistics uit Oosterhout heeft een serie van acht voertuigen afgeleverd gekregen. Het gaat om drie MAN TGM bakwagens en vijf MAN TGE bestelwagens.

Het meer dan honderd jaar oude familiebedrijf De Graaf Logistics is een logistiek dienstverlener op het gebied van fijnmazige distributie en warehousing. Daarvoor zet het bedrijf een vloot in van 65 voertuigen en bezorgt het dagelijks zendingen in de gehele Benelux. De vloot wordt vernieuwd met een duidelijke focus op regiodistributie. Dit zorgt voor het efficiënter afleveren van zendingen met het juiste voertuig voor elke route.

Eerste MAN-trucks in de vloot

Facilitair Directeur Jan Visser: “Wij werken sinds 2023 met verschillende MAN TGE bestelwagens en het contact met dealer MANA Bedrijfswagens heeft nu geleid tot een vervolginvestering in MAN-voertuigen. De MAN TGE bevalt ons uitstekend en ook onze chauffeurs zijn er erg positief over. Dat is belangrijk want wij willen dat mensen met plezier hun werk doen. Dat, in combinatie met de prima samenwerking met MANA Bedrijfswagens, heeft geleid tot de aanschaf van nog eens acht nieuwe MAN-voertuigen: vijf TGE bestelwagens en drie MAN TGM bakwagens. Daarmee zijn het de eerste MAN-trucks in onze vloot.”

Comfort en ergonomie

De MAN TGE bestelwagens worden ingezet voor het leveren van pakketten en de TGM bakwagens voor het leveren van pallets. De trucks zijn opgebouwd met een laadbak van Willemsen Carrosserie uit Tiel. Gekozen is voor de MAN TGM met een dagcabine. “Deze trucks maken dagelijks rond de 25 stops en dan zijn comfort en ergonomie belangrijk. Het cabine-interieur is van hoogstaande kwaliteit en de vormgeving is gelijk aan de MAN-trucks voor lange afstand.

De TGM is standaard voorzien van een hypermoderne volautomatische MAN Powermatic transmissie met koppelomvormer. Dit zorgt voor overschakelen zonder trekkrachtonderbreking. Door zeer snelle inschakeling van de lock-up resulteert dit in een lager motortoerental en daarmee ook een laag brandstofverbruik en lage C02-uitstoot. Met deze MAN TGM-trucks hebben onze chauffeurs hetzelfde hoge comfortniveau als in de TGE bestelwagens”, aldus Visser.

Met het eigen wagenpark en het 20.000 m2 grote warehouse biedt De Graaf Logistics een breed scala aan diensten voor volledige ontzorging van haar klanten. Als familiebedrijf vormen zij een hecht team dat zich dagelijks inzet voor vooruitstrevende oplossingen in logistieke dienstverlening.

Estland wil dat Europa steun voor Kyiv opvoert na wapenstop VS

TALLINN – Estland vindt dat Europa met meer steun voor Oekraïne moet komen nu de VS hun militaire hulp hebben stilgelegd. “We roepen alle bondgenoten van Oekraïne op om hun hulp zo snel mogelijk op te voeren”, staat in een verklaring van minister van Buitenlandse Zaken Margus Tsahkna.

“Europa moet de militaire steun aan Oekraïne opvoeren om dat land in staat te stellen te blijven vechten voor een rechtvaardige en duurzame vrede”, aldus de minister. “De Estse regering heeft al besloten om dit jaar haar steun met 25 procent te verhogen en ook 10.000 artilleriegranaten aan Oekraïne te leveren.”

De minister oppert dat het mogelijk is om aanvullende steun te financieren door in beslag genomen Russische tegoeden in Europa te gebruiken. Dat zoiets juridisch onhaalbaar zou zijn is volgens Tsahkna onzin. “De enige veroorzaker van de oorlog moet druk voelen en het slachtoffer van de agressie moet krachtige steun krijgen, want dat is de enige manier om Rusland te dwingen zijn doelen op te geven en blijvende vrede in Oekraïne te bereiken.”

Twee doden, waaronder een vrachtwagenchauffeur, bij ernstige ongevallen op de Duitse A1

DINKLAGE – Op de Duitse A1 bij Dinklage (Landkreis Vechta) hebben zich in de vroege dinsdagochtend twee ernstige ongevallen voorgedaan. Daarbij zijn twee mensen om het leven gekomen.

Auto botst op vrachtwagen, inzittende stapt uit en wordt doodgereden

Volgens de snelwegpolitie botste eerst een auto op een vrachtwagen. De bestuurder en vermoedelijk meerdere inzittenden stapten na het ongeval uit de auto. Eén van hen werd vervolgens door een passerende auto aangereden en dodelijk gewond. De 55-jarige bestuurder van deze auto raakte daarbij ernstig gewond.

Opmerkelijk is dat twee inzittenden van de betrokken auto na het ongeval zijn gevlucht. De politie startte direct een zoekactie met een helikopter en drones, maar van de twee ontbreekt nog ieder spoor.

Politie vindt bivakmutsen in de auto

Later op de ochtend deed de politie in het achtergelaten voertuig een opvallende ontdekking. In de auto werden bivakmutsen en gereedschap aangetroffen. Omdat de identiteit van de gevluchte inzittenden onbekend is, kan de politie nog niet vaststellen of de gevonden voorwerpen verband houden met een misdrijf. De politie sluit niet uit dat de twee voortvluchtigen zwaar gewond zijn geraakt bij het ongeval.

Vrachtwagenchauffeur overlijdt bij kettingbotsing in de file

Door het eerste ongeval ontstond een lange file op de A1. Aan het einde van die file botsten vervolgens meerdere vrachtwagens op elkaar.

Bij dit ongeval kwam een vrachtwagenchauffeur om het leven. Hij zat na de botsing bekneld in zijn cabine en kon pas na enige tijd door de brandweer worden bevrijd. Een andere vrachtwagenchauffeur raakte bij het ongeval ernstig gewond.

Snelweg richting Hamburg langdurig afgesloten

De A1 richting Hamburg is sinds de vroege ochtend ter hoogte van de aansluiting Holdorf volledig afgesloten. Volgens de wegbeheerder zal de snelweg naar verwachting tot ver in de middag dicht blijven.

Uitbreiding VOG-aanvraag helpt ondermijning in havengebieden tegen te gaan

Foto: Martijn Beekman

DEN HAAG – Ondermijning is een breed maatschappelijk probleem. Over de vraag hoe weerbaarder te worden tegen inmenging van criminelen werd gesproken op het ondernemersdiner, waar overheid, ondernemers en kennisinstellingen samenkwamen om te bespreken hoe criminelen de pas kan worden afgesneden.

Uit onderzoek blijkt dat 86 procent van de grote criminele netwerken in Europa gebruikmaakt van legale bedrijfsstructuren om toegang te krijgen tot markten, witwasroutes en gevoelige informatie.

Met initiatieven zoals het Waarschuwingsregister Logistieke Sector en het Actieprogramma Veilig Ondernemen wordt actief ingezet op weerbaarheid en veiligheid. Samenwerking tussen bedrijven, overheid en andere partijen is essentieel om georganiseerde criminaliteit structureel tegen te gaan en zo een veilige en integere economische omgeving te waarborgen.

Minister van Justitie en Veiligheid David van Weel benadrukte tijdens deze bijeenkomst: “Criminelen kunnen alleen slagen met hulp van binnenuit. Dit vraagt om bewustzijn bij overheid én bedrijfsleven over kwetsbaarheden in processen en functies. Door gezamenlijk op te trekken kunnen we bedrijven weerbaarder maken tegen de toenemende ondermijnende criminaliteit.”

Ondermijnende criminaliteit ontstaat wanneer criminelen misbruik maken van legale structuren, zoals bedrijven en overheidsdiensten, om illegale activiteiten uit te voeren. Dit gebeurt bijvoorbeeld in de havensector, waar criminele netwerken transport- en logistieke processen infiltreren om drugssmokkel en andere illegale handel mogelijk te maken. Dit ondermijnt de veiligheid en integriteit van de economie en samenleving.

Om criminele inmenging tegen te gaan, breidt screeningsautoriteit Justis per 3 maart 2025 de aanvraagprocedure voor de Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) uit met een nieuw risicogebied: locatie, specifiek gericht op havengebieden. Werkgevers in de havensector kunnen hierdoor gerichter screenen op strafbare feiten die relevant zijn voor functies binnen het havengebied. Dit moet voorkomen dat personen met een criminele achtergrond toegang krijgen tot kwetsbare locaties, zoals containerterminals en distributiecentra. Met deze maatregel wordt een belangrijke stap gezet in de aanpak van ondermijning en de bescherming van de integriteit van de havensector.

Israël eist ‘volledige demilitarisatie’ van de Gazastrook

JERUZALEM – Israël eist dat de Gazastrook volledig wordt gedemilitariseerd als voorwaarde om over te gaan tot de tweede fase van het bestand met Hamas. Dat zei minister van Buitenlandse Zaken Gideon Saar, die ook het besluit van zijn regering verdedigde om hulpgoederen tegen te houden die zijn bestemd voor het kustgebied.

Israël en Hamas sloten in januari een bestand. Dat begon met een eerste fase van 42 dagen waarin de strijd is gestaakt en herhaaldelijk Israëlische gijzelaars zijn geruild voor Palestijnse gevangenen. Die 42 dagen zijn inmiddels verstreken zonder dat duidelijk is hoe het nu verder moet. Het was onder meer de bedoeling dat in de tweede fase ook Israëlische troepen worden teruggetrokken uit Gaza, maar over de precieze invulling moet nog worden onderhandeld.

Israël heeft inmiddels een Amerikaans voorstel overgenomen om het huidige staakt-het-vuren te verlengen. “We hebben geen overeenstemming over fase twee”, erkende Saar. ” We eisen volledige demilitarisatie van Gaza, Hamas en Islamitische Jihad eruit. En geef ons onze gijzelaars terug. Als ze daarmee instemmen, kunnen we het morgen al uitvoeren.”

Onrust

De onrust nam afgelopen weekend verder toe toen Israël de levering van hulpgoederen blokkeerde. “Humanitaire hulp is de belangrijkste inkomstenbron voor Hamas geworden”, zei de Israëlische minister, die stelde dat Hamas het geld gebruikt om “meer jonge terroristen te rekruteren”.

Hamas reageerde geërgerd op de eis over demilitarisatie. Kopstuk Sami Abu Zuhri zei tegen persbureau AFP dat ontwapenen onbespreekbaar is voor zijn beweging en andere gewapende Palestijnse groepen. “De wapens van het verzet zijn een rode lijn voor Hamas en alle verzetsgroeperingen.”

Nederlands vrachtschip de H&S Wisdom aan de grond gelopen in VK

Foto: Mark Prummel | www.markprummel.nl

LONDEN – Een vrachtschip dat onder Nederlandse vlag vaart, is aan de grond gelopen in het Verenigd Koninkrijk.

Het gaat volgens omroep BBC om het schip H&S Wisdom, dat van Rotterdam onderweg was naar een bestemming in de buurt van Scunthorpe.

Op luchtfoto’s is te zien dat de Wisdom is gestrand bij de monding van de Humber, in het noordoosten van Engeland. Het is onduidelijk hoe dat kon gebeuren en wat voor lading het vrachtschip vervoert.

Het schip was onderweg naar de haven Gunness Wharf. Daar worden volgens de omroep onder meer bulkgoederen en staalproducten verwerkt. Het schip had vorige week staalproducten in Duisburg geladen, bijgeladen in de Waalhaven in Rotterdam en is zaterdag naar de Humber vertrokken.

Vanaf 5 maart ETA verplicht voor vrachtwagenchauffeurs die naar het VK rijden

DAMWÂLD – Vrachtwagenchauffeurs die vanaf 5 maart 2025 naar het Verenigd Koninkrijk rijden, moeten rekening houden met een nieuwe verplichte reisautorisatie: de ETA (Electronic Travel Authorisation). Deze digitale toestemming wordt vanaf 5 maart 2025 verplicht voor EU-burgers, waaronder Nederlandse vrachtwagenchauffeurs. Vanaf 2 april 2025 zal deze verplichting ook daadwerkelijk worden gehandhaafd.

Wat is de ETA?

De ETA is een vooraf aan te vragen digitale inreisvergunning, die gekoppeld wordt aan het paspoort van de chauffeur. Zonder deze ETA kom je vanaf april het VK niet meer binnen, ook niet als beroepschauffeur. De kosten bedragen £10 (omgerekend zo’n 12 euro) en de vergunning is 2 jaar geldig of tot het paspoort verloopt.

Hoe vraag je een ETA aan?

De aanvraag verloopt via de officiële ETA-app van de Britse overheid of via de website: https://apply-for-an-eta.homeoffice.gov.uk

Wat heb je nodig?

✅ Geldig paspoort
✅ Contactgegevens
✅ Beantwoording van enkele beveiligingsvragen

De aanvraag wordt meestal binnen enkele uren beoordeeld, maar het kan tot 3 dagen duren. Zorg er daarom voor dat je deze ruim op tijd regelt.

Waarom deze verplichting?

Het VK scherpt met de ETA haar grenscontroles aan en wil daarmee de grensovergangen stroomlijnen. Het systeem geldt voor alle reizigers uit landen die zonder visum naar het VK mogen reizen — dus ook voor vrachtwagenchauffeurs uit de EU.

Geen ETA = Geen toegang

Let op: zonder geldige ETA wordt je bij aankomst aan de grens geweigerd. Transportondernemingen doen er daarom goed aan om hun chauffeurs tijdig te informeren en te ondersteunen bij de aanvraag.

Meer informatie

Meer over de ETA lees je op de website van de Britse overheid:
🔗 https://www.gov.uk/guidance/apply-for-an-electronic-travel-authorisation-eta

DAF bereikt mijlpaal van 10.000 XB distributietrucks

EINDHOVEN – DAF Trucks heeft de 10.000ste Nieuwe Generatie DAF XB truck geproduceerd in zijn fabriek in het Britse Leyland. Maxi Haulage Limited, dat zijn hoofdkantoor heeft in het Schotse Irvine, toonde zich ingenomen met de levering van het bijzondere voertuig.
De DAF XB ging in december 2023 in productie en maakt deel uit van de succesvolle serie Nieuwe Generatie DAF trucks.

De XB zet de maatstaf voor stedelijke en regionale distributie door de hoogste efficiëntie te combineren met uitstekende veiligheid en het beste chauffeurscomfort. De voertuigen zijn beschikbaar met zowel uiterst efficiënte diesel-aandrijflijnen als volledig elektrische versies, waarmee de XB tot 350 kilometer emissievrij kan rijden. De DAF XB distributietruck is leverbaar in de klasse van 7,5 tot 19 ton GVW en kan worden voorzien van een dagcabine, verlengde dagcabine of slaapcabine.

Wendbaar en manoeuvreerbaar

Dankzij zijn unieke manoeuvreerbaarheid en kleine draaicirkel is de Nieuwe Generatie DAF XB ongekend wendbaar, wat cruciaal is in drukke stedelijke gebieden. Voor maximale veiligheid zijn alle Nieuwe Generatie XB trucks uitgerust met het complete pakket Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), zoals DAF Side & Turn Assist, Drive-off Assist, Speed Limit Recognition en DAF Drowsiness Detection.

Maxi Haulage Limited

De 10.000ste truck werd overgedragen aan Maxi Haulage Limited, dat in het Verenigd Koninkrijk en Ierland toonaangevend is in transport, distributie en logistiek. Het nieuwe voertuig zal worden voorzien van een schuifzeilenopbouw en een laadklep voor palletdistributie. De ‘mijlpaaltruck’ is onderdeel van een totale bestelling van 23 voertuigen voor Maxi Haulage.

‘Robuustheid en functionaliteit’

“Wij zijn erg blij met de DAF trucks in ons wagenpark vanwege hun robuustheid en functionaliteit. Daarom hebben we gekozen voor de DAF XB”, aldus Andy McGuire, General Manager van Maxi Haulage. “We zijn er zeker van dat ook de nieuwe trucks uitstekend zullen presteren.”

Een nieuwe mijlpaal

Simon Powell, Operations Manager Leyland Trucks: “Deze mijlpaal is een geweldig moment voor Leyland Trucks. Het onderschrijft het succes van de XB distributietruck in het Verenigd Koninkrijk én daarbuiten. Ook is het de bevestiging van de uitstekende voertuigeigenschappen en weerspiegelt deze 10.000ste XB onze toonaangevende kwaliteit.”

×