Clicky

dinsdag 1 juli 2025 - 02:19 uur
Home Blog Pagina 12

Ziekenhuis mag behandeling ernstig ziek 3-jarig meisje stopzetten

MAASTRICHT – Ziekenhuis Maastricht UMC+ mag de medische behandeling van een ernstig ziek 3-jarig meisje staken van de rechter. Het meisje heeft een zeldzame genetische ziekte en wordt sinds eind februari door kunstmatige beademing in leven gehouden. De artsen willen daarmee stoppen. Zij oordelen dat ze “uitzichtloos lijdt” en verdere behandeling zinloos is. De ouders van het meisje hoopten via de rechter toch verdere behandeling af te dwingen.

Anders dan de behandelend artsen en andere specialisten die second opinions gaven, hebben de ouders nog enige hoop op herstel. Het is ook in strijd met hun geloofsovertuiging om de behandeling te stoppen zolang het hart klopt. De rechtbank noemt het leed en verdriet “zeer invoelbaar”, maar benadrukt dat het besluit aan de artsen is.

“Uit diverse verklaringen van artsen en verplegend personeel blijkt dat het meisje ernstig lijdt”, concludeert de rechter. Die vindt het besluit van het ziekenhuis juist.

De ouders kunnen nog in beroep gaan. Ze hebben daarvoor vier weken de tijd, zegt hun advocaat. Hij noemt het een medisch-ethisch dilemma. “Het meisje is volledig bij bewustzijn, ze zit half rechtop in bed en kijkt naar filmpjes op haar iPad. Ze reageert op haar moeder, maar kan niet praten door de apparatuur”, zegt de raadsman, die het vonnis woensdagmiddag aan de ouders in het ziekenhuis heeft toegelicht.

De advocaat spreekt van “een stevig gemotiveerd vonnis”, waarbij de rechter grondig op al zijn argumenten is ingegaan. “Het toetsingskader van het hof zal hetzelfde zijn”, zegt hij. Of er een hoger beroep volgt, is nog ongewis, ook met het oog op wat het ziekenhuis beslist als de procedure nog maanden op zich laat wachten. “Ik ga nog nader met de ouders in gesprek. Ze zullen een weloverwogen besluit moeten nemen.”

Schiphol vindt risico’s te groot bij 24-uursstaking personeel KLM

HAARLEM – Schiphol vreest te grote risico’s voor de veiligheid en openbare orde als grondpersoneel van KLM het werk neerlegt op de luchthaven. Dat brengt passagiers en personeel in gevaar, stelde een advocaat van de luchthaven woensdag in de rechtbank in Haarlem. De luchthaven eist dat de rechter de vakbonden FNV en CNV verbiedt om zaterdag een staking van 24 uur op Schiphol te organiseren.

Grondpersoneel van KLM helpt bijvoorbeeld bij het versjouwen van koffers of het verslepen van vliegtuigen. Schiphol stelde in de rechtbank in Haarlem dat er grote problemen kunnen ontstaan als door de staking vliegtuigen niet meer kunnen landen, mensen te lang in aangekomen vliegtuigen moeten wachten en aankomst- en vertrekhallen te vol raken.

Schiphol wees erop dat bij dit soort problemen het luchthavenpersoneel “het moet bezuren”. Toen in april 2022 bijvoorbeeld een spontane staking van zes uur werd gehouden, zorgde dat voor chaotische situaties op Schiphol waarbij medewerkers van het vliegveld met agressie te maken kregen.

De advocaat van Schiphol sprak tijdens een kort geding dat KLM had aangespannen tegen FNV en CNV om de staking te laten verbieden. De luchthaven zegt zich niet te willen mengen in het cao-conflict tussen die partijen en erkent dat staken een grondrecht is. “Maar geen enkel recht is onbeperkt, ook het stakingsrecht niet.” Hij deed nog de suggestie van korte acties van een half uur op zaterdagochtend, die ook voor overlast zorgen, maar niet ontwrichtend zijn.

DHL Supply Chain en Fortum starten samenwerking voor duurzame recycling van EV-batterijen

BONN – DHL Supply Chain heeft een langdurig contract gesloten met Fortum Battery Recycling, onderdeel van het Noordse energiebedrijf Fortum, voor de logistieke afhandeling van afgedankte batterijen van elektrische voertuigen (EV’s). De samenwerking richt zich op het ontwikkelen en leveren van gespecialiseerde logistieke oplossingen voor batterijrecycling en vormt een belangrijke stap in het versterken van circulaire ketens in de Europese e-mobiliteitssector.

Fortum Battery Recycling biedt als enige partij in Europa een geïntegreerde oplossing voor alle fasen in de batterijrecyclingketen. Via geavanceerde technieken weet het bedrijf waardevolle grondstoffen als lithium, kobalt en nikkel terug te winnen uit gebruikte batterijen, met minimale restafval. DHL neemt binnen de samenwerking de volledige logistieke keten op zich, van veilig transport en opslag tot tijdige aanlevering bij de recyclingfaciliteiten van Fortum.

Logistiek als sleutel tot circulaire economie

De dienstverleningsvorm die DHL Supply Chain aanbiedt, gaat verder dan traditionele logistiek. De focus ligt op het ondersteunen van de hele levenscyclus van technologieën en producten. In dit geval betekent dat het verzorgen van het veilige vervoer, de opslag en het beheer van gebruikte EV-batterijen, met als doel het recyclingproces van Fortum zo soepel en efficiënt mogelijk te laten verlopen.

“Onze samenwerking met Fortum onderstreept onze ambitie om innovatieve logistieke oplossingen te leveren die inspelen op de groeiende vraag vanuit de e-mobiliteitsmarkt,” aldus Hendrik Venter, CEO DHL Supply Chain EMEA. “Met onze ervaring in servicelogistiek en ons wereldwijde netwerk helpen we Fortum om hun recyclingcapaciteit uit te breiden, met behoud van de hoogste normen op het gebied van veiligheid en duurzaamheid.”

Europees recyclingmodel voor Europese elektrificatie

Fortum benadrukt het belang van recycling binnen de energietransitie. “We zijn trots op de samenwerking met DHL Supply Chain om een efficiënte en duurzame logistieke oplossing te ontwikkelen voor de recycling van EV-batterijen,” aldus Anssi Airas, hoofd van de divisie Battery bij Fortum. “Wij geloven dat elektrificatie in Europa alleen mogelijk is als ook de recycling van batterijen hier plaatsvindt – in Europa, voor Europa. Deze samenwerking is een cruciale stap in onze missie om de circulaire economie te versterken en hulpbronnen te behouden.”

Met de overeenkomst zetten beide bedrijven een nieuwe standaard in duurzame logistiek en recycling binnen de Europese mobiliteitssector.

DHL Global Forwarding opent nieuw luchtvrachthub op luchthaven Frankfurt

Foto: DHL | Bernd Georg

FRANKFURT – DHL Global Forwarding, de lucht- en zeevrachtspecialist van DHL Group, heeft woensdag officieel zijn nieuwe luchtvrachthub geopend op de luchthaven van Frankfurt. De nieuwe faciliteit van 24.500 m² is ontwikkeld door Fraport AG en ligt op een terrein van circa 55.000 m² in CargoCity Süd. Met de opening van deze hub centraliseert DHL zijn activiteiten op en rond de luchthaven, wat moet leiden tot een efficiënter en duurzamer luchtvrachtproces.

De nieuwe terminal beschikt over 54 cross-docks en heeft een verwerkingscapaciteit van tot 300.000 ton luchtvracht per jaar. Voorheen werkte DHL Global Forwarding op drie verschillende locaties rond de luchthaven. Die zijn nu samengebracht op deze centrale plek. Dit moet zorgen voor minder vrachtwagenbewegingen, kortere afstanden op het terrein en een betere werkomgeving voor de circa 100 medewerkers die er werkzaam zijn.

Focus op groei en duurzaamheid

Volgens Tobias Schmidt, CEO van DHL Global Forwarding Europe, is Frankfurt vanwege de centrale ligging steeds belangrijker geworden als luchtvrachthub: “Met deze nieuwe locatie realiseren we onze visie op hoge kwaliteitsstandaarden, moderne technologie en sterkere bundeling van vracht. Dit stelt ons in staat om toekomstige volumegroei efficiënter, sneller en duurzamer af te handelen.”

Foto: DHL | Bernd Georg

Naast de overslagruimte is er 3.000 m² beschikbaar voor kantoor- en sociale ruimten. Ook is op de locatie het Europese hoofdkantoor gevestigd van StarBroker, de interne luchtvrachtoperator van DHL, die verantwoordelijk is voor het boeken van vrachtcapaciteit en het beheren van gecontroleerde chartervluchten.

Volledige dienstverlening onder één dak

Het nieuwe centrum biedt een breed scala aan logistieke diensten: van het samenvoegen en uitsplitsen van vracht (consolidatie/deconsolidatie) tot douaneafhandeling, wegvervoer en organisatie van charters. Er wordt gebruikgemaakt van geavanceerde technologie voor het laden en lossen van ULD’s (Unit Load Devices), waarmee kwaliteit en efficiëntie verder worden verhoogd.

Milieustandaarden en laadinfrastructuur

De nieuwbouw voldoet aan de laatste ecologische bouwvoorschriften en is voorzien van een zonnepanelendak met een piekvermogen van 2 megawatt. Het terrein biedt ruime manoeuvreerruimte en parkeergelegenheid, met onder meer 25 vrachtwagen- en 185 autoparkeerplaatsen, waarvan 20 zijn uitgerust met laadpunten voor elektrische voertuigen.

Foto: DHL | Bernd Georg

Onderdeel van Fraports uitbreidingsstrategie

De eigenaar van het pand is Fraport AG, dat het gebouw verhuurt aan DHL. Anke Giesen, lid van de raad van bestuur van Fraport, spreekt van een belangrijke mijlpaal: “Met het Masterplan Cargohub streven we ernaar om het vrachtvolume tegen 2040 met meer dan 50 procent te laten groeien naar circa 3 miljoen ton per jaar. De nieuwe faciliteit van DHL, goed voor 300.000 ton, speelt daarin een sleutelrol.”

Bonden: gevolgen staking bij KLM niet ernstig genoeg voor verbod

Foto: Adobe Stock | pettys

HAARLEM – Vakbonden FNV en CNV vinden dat de voorziene problemen door de staking van grondpersoneel van KLM op zaterdag niet groot genoeg zijn om de actie te verbieden.

Actievoeren voor betere arbeidsvoorwaarden is een sociaal grondrecht en mag alleen verboden worden met heel zwaarwegende redenen, bijvoorbeeld als de veiligheid in gevaar komt. Maar dat is volgens advocaten van de bonden aankomend weekend niet het geval, zeiden ze in de rechtbank in Haarlem. Daar probeert KLM de staking van 24 uur in een kort geding te laten verbieden.

Een advocaat voor de bonden haalde het voorbeeld aan van een staking van 24 uur in maart op de luchthaven van Frankfurt. Volgens een Duitse vakbond zorgde dat maar voor een beperkt aantal gestrande passagiers op de luchthaven, die de volgende dag weer konden vertrekken. “Voor Schiphol is een 24-uursactie mogelijk voor het eerst in de geschiedenis, maar in de rest van Europa is dit een veelgebruikt middel”, zei de advocaat.

Ze betoogde ook dat juist korte acties voor meer chaos kunnen zorgen, omdat bij een staking van een hele dag geen mensen naar het vliegveld komen. Ze vindt daarnaast dat KLM meer kan doen om de veiligheid te vergroten door de activiteiten volledig stil te leggen. Nu zou KLM nog willen proberen een deel door te laten gaan, wat volgens de bonden voor extra chaos kan zorgen omdat passagiers dan alsnog naar Schiphol komen terwijl hun vlucht niet doorgaat.

De bonden weerspreken dat er afspraken zijn gemaakt om pas later over loon te onderhandelen, waardoor de actie volgens KLM onrechtmatig is. Bovendien heeft topvrouw Marjan Rintel openlijk gepleit voor het bevriezen van de lonen.

Rijstroken A4 richting Amsterdam dicht bij Schiphol

A4

HOOFDDORP – Op de A4 richting Amsterdam zijn woensdagmiddag vier rijstroken afgesloten, iets na het knooppunt Burgerveen. Een rijstrook is nog open. Een verslaggever van het ANP meldt dat verkeer in de richting van de hoofdstad wordt omgeleid via de N201 en N232, die aan de oostkant langs Schiphol lopen.

De ANWB meldt dat er op de weg richting Amsterdam 6 kilometer aan file staat, tot aan Hoofddorp-Zuid. Het is niet duidelijk waarom de rijstroken dicht zijn.

Twee van de vijf rijstroken op de A4 richting Den Haag zijn sinds een paar dagen al afgezet voor het vervoer van delegaties van de NAVO-top. Die gaan woensdagmiddag weer terug naar Schiphol en zullen al ‘spookrijdend’ over de afgesloten corridor naar de luchthaven rijden. Dat gebeurt onder begeleiding van de politie en met de nodige veiligheidsmaatregelen.

Vanwege het vertrek van de delegaties zijn ook de A44 richting Amsterdam en de N434 richting de A4 afgesloten.

N194 bij Obdam dicht na ongeval met twee doden

Foto: Rooducties

OBDAM – Bij een ongeval op de provinciale weg N194 bij Obdam zijn twee personen om het leven gekomen. Dat meldt de politie. Het ongeluk gebeurde rond 14.50 uur.

Wat er precies is gebeurd is nog onduidelijk ook is nog niet bekend of beide personen in dezelfde auto zaten.

De weg is vanwege het onderzoek naar de oorzaak volledig afgesloten voor alle verkeer. Ook de weg ernaast en het fietspad zijn afgesloten voor alle verkeer.

Hoe lang het onderzoek zal duren is niet bekend. De politie vraagt getuigen zich te melden en om eventuele dashcam beelden te delen met de politie.

Spaanse premier Sánchez wil defensiebestedingen nog steeds niet verhogen

DEN HAAG – Spanje blijft erbij dat de huidige uitgaven aan de krijgsmacht wel genoeg zijn, ondanks de nieuwe NAVO-afspraak om ze sterk te verhogen.

Spanje blijft van mening dat de militaire doelen van de NAVO behaald kunnen worden voor een lager bedrag dan de NAVO nu probeert af te dwingen, zei minister-president Pedro Sánchez na afloop van de NAVO-top.

In Den Haag is afgesproken om 3,5 procent van de economie uit te geven aan defensie, plus 1,5 procent voor aanverwante zaken. Spanje voldoet sinds kort aan het oude doel van 2 procent. Dat vindt Sánchez “toereikend, realistisch en te combineren met de verzorgingsstaat”, zei hij in een persconferentie. De militaire doelen zouden volgens hem ongeveer 2,1 procent van de economie kosten.

Dat Spanje niet akkoord wilde gaan met de nieuwe, hogere bestedingsdoelen, dreigde bijna een groot probleem te worden voor de top. De tekst van de verklaring is nu zo dat Spanje ruimte ziet om onder de hogere bestedingen uit te komen.

KLM vindt schade en overlast door staking buiten proportie

HAARLEM – KLM vindt een staking van grondpersoneel die de vakbonden FNV en CNV willen houden te ver gaan.

In de rechtbank in Haarlem noemde een advocaat van de luchtvaartmaatschappij de actie disproportioneel, onder andere omdat die 161.000 passagiers in de problemen dreigt te brengen en voor 87 miljoen euro schade zorgt. Met een kort geding hoopt KLM de actie tegen te houden.

Bovendien zegt KLM nog helemaal niet uitgepraat te zijn met de bonden over nieuwe arbeidsvoorwaarden, waardoor het veel te vroeg zou zijn om naar een ingrijpende actie als een staking te grijpen.

Eerder spraken de luchtvaartmaatschappij, grondpersoneel en medewerkers van andere afdelingen af om eerst over andere onderwerpen te onderhandelen en pas later over loon. FNV en CNV schenden die zogeheten procesafspraken, betoogden advocaten van KLM. De staking zou daardoor onrechtmatig zijn.

Trump: NAVO-top was ‘fantastisch’, groot succes

DEN HAAG – De NAVO-top was een “groot succes”, vindt de Amerikaanse president Donald Trump. Na de plenaire vergadering van NAVO-leiders noemde hij de top “fantastisch”.

“Er waren geweldige mensen hier”, aldus de president tijdens een ontmoeting met de Nederlandse demissionaire premier Dick Schoof. “Iedereen was er, al de premiers en presidenten en koningen en koninginnen.” De Nederlandse organisatie heeft volgens hem fantastisch werk geleverd.

Trump zei dat hij met het koninklijk echtpaar heeft ontbeten en omschreef hen als “prachtige mensen”. “We hebben een geweldige tijd gehad”, vervolgde Trump. “We vonden dat Nederland fantastisch was en ik denk dat jullie het fantastisch hebben gedaan.”

Later woensdag geeft Trump naar verwachting nog een persconferentie waar hij meer zal zeggen over de inhoud van de NAVO-top en de bijbehorende slotverklaring.

NAVO-leiders eens over nieuwe norm voor veel hoger defensiebudget

DEN HAAG – De NAVO-landen gaan 5 procent van hun economie steken in defensie en aanverwante zaken, hebben hun leiders op de top in Den Haag afgesproken. Ook onwillige landen als Spanje stemden in met de nieuwe afspraak, al legt dat land die wel wat anders uit.

De nieuwe ‘NAVO-norm’ is bedoeld om Europa te herbewapenen na decennialang achteroverleunen. Maar die komt vooral voort uit een eis van de Verenigde Staten. De VS verleggen hun aandacht naar China en Europa moet zijn eigen verdediging bekostigen, stelt president Donald Trump, die er het cijfer van 5 procent aan verbond.

NAVO-topman Mark Rutte kneedde die torenhoge eis om naar een haalbaarder voorstel. Dat schrijft 3,5 procent van het bruto binnenlands product voor defensie voor, plus 1,5 procent voor ondersteunende zaken. Tot nu toe was het de bedoeling om 2 procent van het bbp aan defensie te besteden.

De lidstaten hebben tot 2035 de tijd om de nieuwe norm te halen. Dat is later dan Rutte aanvankelijk had voorgesteld, maar dat uitstel is een geste naar landen die moeite hadden met het plan. In 2029 moet het percentage worden geëvalueerd en zou het dus mogelijk verhoogd of verlaagd kunnen worden.

Spanje beweert dat de toezegging niet voor dat land geldt. Maar volgens de NAVO worden er geen uitzonderingen gemaakt. Spanje zal er wel achter komen dat het echt niet met minder kan, is voorlopig de bezweringsformule.

Voor de 3,5 procent aan ‘harde’ defensie-uitgaven zijn vanouds duidelijke maatstaven, waardoor NAVO-landen daarmee niet kunnen marchanderen. Onder de 1,5 procent vallen onder meer investeringen in infrastructuur, maatschappelijke weerbaarheid en de defensie-industrie, staat in de slotverklaring van de top.

De lidstaten leggen de NAVO elk jaar een plan voor met een “geloofwaardige, geleidelijke weg naar het doel”, hebben ze afgesproken. Maar consequenties bij getreuzel zijn er niet, omdat de alliantie de soevereine landen nergens toe kan dwingen. Wel kan ze “blamen en shamen”, wanprestaties uitmeten in de hoop op verbetering, zoals nu feitelijk al jaarlijks gebeurt.

CPB: invoer VS kelderde in april door handelstarieven Trump

DEN HAAG – De Verenigde Staten hebben in april veel minder goederen ingevoerd, meldt het Centraal Planbureau (CPB) in zijn Wereldhandelsmonitor.

Een sterke daling van de Amerikaanse import werd volgens het CPB al verwacht door de importheffingen die de Amerikaanse president Donald Trump begin april aankondigde.

De import van de VS nam in april met 20 procent af ten opzichte van maart. Vergeleken met dezelfde maand een jaar eerder was er sprake van een kleine stijging van 2,4 procent. In het eerste kwartaal van het jaar steeg de Amerikaanse import nog met 18,4 procent. Die stijging werd volgens het CPB waarschijnlijk veroorzaakt doordat Amerikaanse bedrijven extra goederen importeerden vooruitlopend op de dreigende tariefsverhogingen.

Met de daling in april ligt de invoer van de VS iets onder het niveau van voor de aangekondigde tariefsverhogingen. De gegevens tonen volgens het CPB niet precies de herkomst van de eerdere toename van de import van de VS aan. Voor april is er volgens het onderzoeksinstituut bij verschillende landen een afname van de totale export te zien, het sterkst in de eurozone en het Verenigd Koninkrijk.

Vrachtwagen bungelt boven afgrond nadat brug instort in Guizhou (China) [+video’s]

GUANGXI – Dinsdag 24 juni is in de zuidwestelijke provincie Guizhou (Guangxi–Chengdu expressway) een vrachtwagen blijven hangen aan een ingestorte brug. Een aardverschuiving, veroorzaakt door aanhoudende hevige regenval, bracht de Houzihe Grand Bridge (Houzi River Grand Bridge) onder zware belasting waardoor deze instortte.

Het voertuig kwam precies in het ingestorte deel tot stilstand. In de cabine zat de chauffeur, wiens cabine net boven de afgrond bungelde, terwijl de oplegger nog op de brug stond. Omwonenden die aanwezig waren, waarschuwden de man en alarmeerden direct hulpdiensten.

Dankzij een snelle inzet van de brandweer kon de chauffeur ongedeerd uit zijn voertuig worden gehaald.

Er vielen wonderwel geen gewonden.

Verkeersautoriteiten hadden de brug al eerder op de ochtend tijdelijk afgesloten na het detecteren van structurele vervormingen rond 05:51 lokale tijd. Tegen 07:11 werd het verkeer volledig stilgelegd, maar een half uur later begaf de brug het alsnog.

Na de instorting lag de weg bezaaid met brokstukken en onder de brug lagen meerdere bouwvoertuigen uit naburige dorpen, zonder inzittenden.

De oorzaak ligt vrijwel zeker bij de zware moessonregens. Rond de instorting zijn rivieren buiten hun oevers getreden, wat in bepaalde gebieden de hevigste overstroming in 30 jaar veroorzaakte. Lokale weerbureaus waarschuwen voor aanhoudende buien en stijgende waterstanden.

Een onderzoek naar de precieze toedracht van de bruginstorting is direct opgestart.

Tienduizenden meldingen over nieuwe storing bij Odido

DEN HAAG – Telecomprovider Odido kampt opnieuw met een grote storing bij zijn mobiele diensten, nadat het bedrijf eerder op de dag nog had gemeld dat een storing op woensdagochtend was verholpen. Op de website Allestoringen.nl zijn tienduizenden meldingen binnengekomen over een tweede storing bij het bellen en mobiel internetten uit verschillende delen van het land.

Ook bij de Odido-dochtermerken Ben en Simpel worden problemen gemeld op Allestoringen.nl. Een woordvoerder van Odido was niet onmiddellijk bereikbaar voor vragen over de nieuwe storing. Hij zei eerder op de dag dat er geen tekenen waren van een cyberaanval.

Ook over KPN en VodafoneZiggo kwamen er storingsmeldingen iets na het middaguur. KPN zei dat er geen sprake is van een storing. VodafoneZiggo heeft eveneens geen storing. Doordat smartphones van Odido niet bereikbaar zijn kunnen gebruikers van andere providers ten onrechte denken dat er een storing bij hun eigen netwerk is.

Ministeries: gaan niet speculeren

De storingen raken ook Odido-gebruikers die aanwezig zijn op en rondom de NAVO-top in Den Haag. Odido kampte onlangs op meerdere dagen ook al met verschillende problemen op zijn netwerk.

Woordvoerders van de ministeries van Justitie en Veiligheid en Economische Zaken verwijzen naar de providers en willen niet speculeren over een mogelijke oorzaak van de storing. “We staan in nauw contact met de providers”, zegt een woordvoerder van Economische Zaken, die benadrukt dat dit bij elke storing het geval is.

Van Zanen: bijna 300 drones uit lucht gehaald rond NAVO-top

DEN HAAG – Tot nu toe zijn er in de dagen rond de NAVO-top in Den Haag bijna driehonderd drones uit de lucht gehaald. Dat zei de Haagse burgemeester Jan van Zanen tijdens een werkbezoek dat hij deed met demissionair staatssecretaris van Defensie, Gijs Tuinman. Ze namen een kijkje op locaties in de hofstad waar speciale eenheden van Defensie drones uit de lucht halen.

Volgens Van Zanen verloopt dit “heel succesvol”. “Dat vergt heel veel techniek, dat vergt heel veel kennis en ook aanpassingen.” De burgemeester en staatssecretaris gingen ook langs bij het hoofdbureau van de politie, waar het centrale bureau van de drone-eenheden zit.

Eerder meldde de politie al dat er voorafgaand aan de top tientallen drones in beslag zijn genomen in en rond Den Haag. Vliegen met drones is tot donderdag verboden in en rond de hofstad, Rotterdam en Schiphol.

Van Zanen noemt de operatie in zijn stad rond de NAVO-top “zeer plezierig”. “De voorbereidingen werpen hun vruchten af en ik hoop ook dat het zo blijft. Belangrijk vooral vind ik dat er niet te veel overlast is en dat we daar met maatwerk op reageren. En belangrijk vind ik ook dat de top straks ook resultaten heeft, daar wacht ik met smart op.”

×