Clicky

maandag 30 juni 2025 - 00:20 uur
Home Blog Pagina 11

Motorrijder komt om bij verkeersongeval in Venlo

VENLO – Bij een verkeersongeval in Venlo is dinsdagavond rond 18:00 uur een motorrijder om het leven gekomen, meldt de politie.

Op dit moment is het nog niet bekend of het om een eenzijdig ongeval gaat of dat er meerdere voertuigen bij betrokken waren.

FO Verkeer onderzoekt nog hoe het ongeluk precies is gebeurd.

Belgische politie vraagt toeristen uit te kijken naar gezochte Nederlander Wim Beckmann

HILVERSUM – De Belgische politie roept vakantiegangers op uit te kijken naar de voor moord veroordeelde Nederlander Wim Beckmann, die sinds 2016 voortvluchtig is. De 67-jarige Beckmann wordt gezocht voor de moord op zijn vriendin in zijn villa in het Belgische Merksplas, zeventien jaar geleden. In het programma Opsporing Verzocht zei de Belgische politie dinsdagavond dat ze vermoedt dat de Nederlander naar het buitenland is vertrokken.

“In het verleden reisde hij geregeld in Azië, met name in Thailand, Cambodja en Dubai. Ook kende hij destijds mensen op Curaçao. Maar feitelijk zou hij overal ter wereld kunnen zijn”, aldus het onderzoeksteam. Het Belgische team vraagt iedereen, maar in verband met “de vakantieperiode voor de deur” met name vakantiegangers, “om waar ook ter wereld actief naar hem uit te kijken”. Daarvoor heeft de politie zogenoemde verouderingsportretten gepubliceerd, verschillende afbeeldingen van hoe de Nederlander er nu zou kunnen uitzien.

Beckmann is begin vorig jaar veroordeeld tot 29 jaar cel, maar was toen al spoorloos. Hij staat sinds december op de internationale opsporingslijst EU Most Wanted.

De in Den Bosch geboren Beckmann zou in 2008 zijn 27-jarige vriendin hebben doodgeschoten in de slaapkamer van zijn villa. Zelf had hij een schotwond in zijn arm en oog. Volgens de politie wilde Beckmann een uit de hand gelopen woningoverval of criminele afrekening in scène zetten. Veel zaken wijzen erop dat hij zijn vriendin zelf heeft doodgeschoten en zichzelf daarna bewust heeft verwond, aldus de politie.

Het opsporingsteam gaat ervan uit dat Beckmann, als hij nog leeft, een andere identiteit heeft aangenomen. Hij zou onder meer te herkennen zijn aan een glazen oog.

Zutphen schrapt ‘dienstencentrum’ asielzoekers na onrust

ZUTPHEN – Zutphen krijgt toch geen ‘dienstencentrum’ voor de opvang van asielzoekers. Dat plan leidde vorige maand tot veel onrust, de Gelderse gemeente spreekt van “een continue stroom aan reacties”. Daarom gaat de opvang niet door.

Zutphen wilde maximaal 250 asielzoekers opvangen na hun aanmelding in Ter Apel. In drie tot zes weken tijd zouden ze worden geholpen bij de eerste stappen van hun asielprocedure. Dat moest helpen om de wachttijden voor asielzoekers te verkorten. Het gebouw had in de tweede helft van 2028 klaar moeten zijn.

Culemborg krijgt voorlopig geen eigen opvang voor asielzoekers. De Gelderse gemeente wilde volgend jaar een locatie openen, die ze zelf zou beheren, en sprak daarover met de overheid. Begin deze maand kwam de coalitie echter ten val. Culemborg vreest “dat de demissionaire regering nieuwe spelregels vaststelt” en maakt daarom “een pas op de plaats”.

Culemborg wilde 176 asielzoekers opvangen in een leegstaand kantoorgebouw aan de Bellweg. Die locatie zou zeven jaar beschikbaar moeten zijn. De gemeente wil daarom duidelijke afspraken over langdurige financiering, maar het kabinet zou daar niet toe bereid zijn. Zelfs als de overheid nu toch akkoord gaat, is de opvang later klaar dan halverwege 2026, aldus de gemeente.

Ook in het Gelderse Oldebroek loopt de opvang van asielzoekers vertraging op. De gemeente zegt veel reacties van inwoners te hebben gekregen en dat er ook veel mogelijke locaties zijn voorgedragen. De beoordeling daarvan “kost meer tijd dan verwacht”. Oldebroek verwacht pas begin september te weten welke locaties überhaupt haalbaar zijn. Oldebroek heeft, net als alle andere gemeenten, tot 1 juli de tijd om het opgelegde aantal asielplekken te vinden. “Dat lukt niet op tijd”, concludeert de gemeente, die om meer tijd vraagt.

Voorst in Gelderland moet volgens de spreidingswet 41 asielzoekers opvangen, maar gaat nu proberen 156 plekken te vinden, dus bijna vier keer zoveel. De gemeente gaat ervan uit dat er volgende maand een nieuwe verdeling komt en bereidt zich daar alvast op voor.

ProRail: kabels Schiphol hersteld, treinverkeer wordt opgestart

UTRECHT – De door brand beschadigde stroomkabels langs het spoor bij Schiphol zijn vervangen. Dat meldt ProRail dinsdagavond.

Volgens de spoorbeheerder zijn de sporen na de herstelwerkzaamheden rond 22.15 uur weer vrijgegeven en kan het treinverkeer weer worden opgestart.

In de reisplanner van de NS is te zien dat de treinen van en naar Schiphol vanuit Utrecht en Amsterdam weer rijden. Door de defecte kabels lag het treinverkeer op die trajecten de hele dag stil.

De brand in de kabels ontstond in de nacht van maandag op dinsdag ter hoogte van de Overlandenweg in Amsterdam. De politie houdt rekening met een misdrijf. Er is nog niemand aangehouden.

CNN: atoominstallaties niet verwoest bij aanvallen VS op Iran

WASHINGTON – De Amerikaanse aanvallen op drie Iraanse atoominstallaties afgelopen weekend hebben de belangrijkste componenten van het nucleaire programma van het land niet vernietigd, in tegenstelling tot wat president Donald Trump beweert. Waarschijnlijk is slechts een maandenlange vertraging veroorzaakt, volgens een eerste beoordeling van Amerikaanse inlichtingendiensten. Dat stellen ingewijden tegen de Amerikaanse nieuwszender CNN en The New York Times.

De evaluatie waar zij zich op baseren is van het Defense Intelligence Agency van het ministerie van Defensie. Wel meldt CNN dat de schade nog verder wordt geanalyseerd en dat het beeld op basis daarvan nog kan veranderen. Volgens The New York Times heeft het atoomprogramma nog geen half jaar vertraging opgelopen en ook binnen de Israëlische krijgsmacht zou er twijfel zijn over de aangerichte schade. Voor de aanval was de schatting dat Iran als het zou willen binnen drie maanden een kernbom zou kunnen maken.

Trump claimde na het bombardement met zogenoemde bunkerbusters dat belangrijke Iraanse atoominfrastructuur was “weggevaagd”. Ook defensieminister Pete Hegseth noemde de aanval zondag een overweldigend succes. “We hebben het Iraanse nucleaire programma verwoest”, zei hij.

De ingewijden laten aan CNN weten dat de Iraanse voorraad verrijkt uranium niet is vernietigd. Een groot deel was voor de aanval verplaatst, stelt het vijf pagina’s tellende rapport. En volgens een van hen zijn centrifuges nog grotendeels “intact”.

Het Witte Huis laat aan de nieuwszender weten op de hoogte te zijn van de analyse, maar het er niet mee eens te zijn. “Het lekken van deze vermeende analyse is een duidelijke poging om president Trump te kleineren en de dappere gevechtspiloten die een perfect uitgevoerde missie uitvoerden om het Iraanse nucleaire programma te vernietigen, in diskrediet te brengen”, laat een woordvoerster weten.

De Amerikaanse krijgsmacht viel in de nacht van zaterdag op zondag de nucleaire installaties in Fordow, Natanz en Isfahan aan. De eerste twee zijn getroffen door speciale bunkerbusters die diep onder de grond schade moeten aanrichten. Isfahan is bestookt met Tomahawk-raketten die vanuit een onderzeeboot zijn afgevuurd.

Wereldleiders binnen bij Huis ten Bosch voor diner

DEN HAAG – Zo’n 35 regeringsleiders, staatshoofden en ministers zijn aangekomen op Paleis Huis ten Bosch voor het diner met koning Willem-Alexander en koningin Máxima. De Amerikaanse president Donald Trump kwam als laatste aan.

Naast leiders uit landen die bij de NAVO zijn aangesloten, waren er ook vertegenwoordigers van partners van de alliantie zoals Australië en Zuid-Korea uitgenodigd voor de samenkomst.

Ook de Oekraïense president Volodymyr Zelensky kwam, evenals voorzitter van de Europese Commissie Ursula von der Leyen en voorzitter van de Europese Raad António Costa.

Sommige leiders kwamen met hun partners naar Huis ten Bosch, anderen niet. Trump kwam alleen. Koning Willem-Alexander spreekt de deelnemers aan het diner toe. Ook is het de bedoeling dat de wereldleiders samen op de foto gaan.

Amerikaanse president Trump aangekomen op Schiphol voor NAVO-top [+foto’s&video]

SCHIPHOL – De Amerikaanse president Donald Trump is aangekomen in Nederland voor de NAVO-top. Trump reisde met de Air Force One, zijn presidentiële vliegtuig. Rond 13.00 uur Nederlandse tijd vertrok hij vanaf Joint Base Andrews, om 19.37 uur landde hij op Schiphol.

Op het moment dat de Air Force One landde, moesten andere toestellen in een wachtpatroon boven Nederland vliegen, was te zien op Flightradar24.

Trump ontmoet dinsdagavond koning Willem-Alexander en koningin Máxima. Later op de avond volgt een diner op Paleis Huis ten Bosch, samen met andere leiders. De president overnacht ook op het paleis.

Woensdag begint Trump de dag met een fotomoment en ontbijt met het koningspaar. Daarna staat onder meer een vergadering met de leiders van de 32 NAVO-landen in het World Forum op de planning.

Het was lange tijd onzeker of Trump naar de top zou komen. Hij had eerder aangegeven dat hij zou gaan, maar daar was twijfel over ontstaan na de Amerikaanse aanvallen op Iran.

A4 richting Amsterdam dicht rond Schiphol

A4

HOOFDDORP – De A4 richting Amsterdam is dinsdagavond afgesloten, iets na het knooppunt Burgerveen. Een verslaggever van het ANP meldt dat verkeer in de richting van de hoofdstad wordt omgeleid via de N201 en N232, die aan de oostkant langs Schiphol lopen.

De ANWB bevestigt dat de snelweg rond de luchthaven dicht is in de richting van Amsterdam. Een woordvoerder van de politie laat weten dat dit is gedaan in verband met “stoetjes” die aankomen voor de NAVO-top.

Naar verwachting landt de Amerikaanse president Donald Trump tussen 19.30 uur en 20.00 uur op Schiphol.

FNV: ‘Grote bedrijven mogen kennelijk over lijken gaan’

UTRECHT – De FNV is verbijsterd dat de wettelijke bescherming van werknemers, gemeenschappen en natuur nog verder wordt afgezwakt. Gisteravond besloten de Europese regeringsleiders daartoe nadat eerder de Europese Commissie al de botte bijl in de wet zette. De regeringsleiders willen met name de anti-wegkijkwet (CSDDD) veranderen in een tandeloze tijger. Die wet verplicht bedrijven grove schendingen als kinderarbeid of uitbuiting te voorkomen en aan te pakken.

Petra Bolster, vicevoorzitter van het FNV interim-bestuur noemt de beslissing ‘een totale knieval voor het grote bedrijfsleven’. Bolster: “Wel winst, nul verantwoordelijkheid. Het is voor onze regeringsleiders kennelijk prima om gezondheid, leefomgeving en arbeidsomstandigheden van mensen in gevaar te brengen zodra dat meer winst voor grote multinationals oplevert. Het is treurig en alarmerend dat Europese bedrijven wereldwijd over lijken mogen gaan want uiteindelijk heb je het daar wel over.”

Van waakhond naar tandeloze tijger

De EU-landen willen nu dat alleen bedrijven met meer dan 5.000 werknemers en een jaarlijkse omzet van 1,5 miljard euro een verplichting krijgen. Een enorme afzwakking van de originele wet die uitging van 500 werknemers en een omzet van 150 miljoen. De wet is daardoor nog maar van toepassing op duizend bedrijven in de hele EU in plaats van de originele 13.000. Bovendien hoeven die multinationals alleen nog maar te kijken naar mogelijke misstanden bij directe toeleveranciers, en niet meer naar de hele toeleveringsketen. Ook de verplichting om een klimaatplan uit te voeren is geschrapt, zijn de eisen waaraan bedrijven moeten voldoen sterk afgezwakt en is de invoering van de wet met een jaar uitgesteld, naar 1 juli 2028.

Mythes over regeldruk

De reden voor de deregulering lijkt een door werkgevers ingestoken verhaal over vermeende ‘regeldruk’ voor bedrijven. Toch blijkt uit cijfers van de Europese Commissie zélf, dat het bedrijven het 0,09 procent van hun nettowinst kost om aan de originele anti-wegkijkwet te voldoen. Onderzoek van de Europese Investeringsbank toont bovendien aan dat de ‘regeldruk’ in Europa lager is dan in de Verenigde Staten en dat Nederland nog minder regels kent dan het Europees gemiddelde. Bolster: “Dat argument snijdt dus geen hout.”

Het Europees Parlement is aan zet

De bal ligt nu bij het Europees Parlement. De FNV roept het parlement op om te staan voor de bescherming van mens en milieu. Petra Bolster: “Dat vraagt ook om serieuze verplichtingen voor grote bedrijven. Het is tijd om paal en perk te stellen aan kinderarbeid, uitbuiting, vakbondsonderdrukking en milieuverwoesting. Voor de FNV is de afbraak van beschermende regels onacceptabel. Naast een kwestie van fatsoenlijk zakendoen blijkt het haalbaar en betaalbaar. We zullen dit stoppen waar we kunnen.”

Woonwinkelketen Rivièra Maison failliet verklaard

faillissement

DEN HAAG – De Nederlandse woonwinkelketen Rivièra Maison is dinsdag failliet verklaard, hebben medewerkers van twee vestigingen bevestigd. Het personeel van het bedrijf, met zeven vestigingen in Nederland, is dinsdagmiddag ingelicht.

De onderneming heeft ook twee eigen zaken in Duitsland en een groot aantal verkooppunten in Europa waar de meubels en accessoires van het merk Rivièra Maison worden verkocht. In Nederland zijn de producten onder meer verkrijgbaar bij de interieur- en kledingzaken van Bomont.

De exacte reden voor het faillissement van Rivièra Maison is nog niet bekend. Volgens een medewerker ging het steeds slechter met het bedrijf en konden de rekeningen niet meer worden betaald.

“We zijn er kapot van”, zegt oprichter en directeur Henk Teunissen tegenover woonwebsite Wonen360. Hij richtte Rivièra Maison op in 1985. Het familiebedrijf, met honderden medewerkers, leed de afgelopen jaren verlies.

Is elektrisch rijden in de transportsector realistisch?

Elektrisch rijden wint langzaam maar zeker terrein binnen de transportsector. In 2024 werden in Nederland ruim 8.000 lichte elektrische voertuigen geregistreerd, wat een verdubbeling betekent ten opzichte van twee jaar eerder. Voor middelzware en zware voertuigen ligt het aantal registraties nog lager, rond de 669 stuks, maar ook hier is een duidelijke opwaartse trend zichtbaar.

Internationaal zet deze groei zich door: in Europa verdriedubbelde de verkoop van elektrische vrachtwagens in 2023. Landen als Noorwegen en Zweden laten zien dat grootschalige inzet van elektrische trucks zelfs op lange afstanden haalbaar is, met marktaandelen die oplopen tot bijna 8%.

Voor veel transportbedrijven blijft de overstap naar elektrisch rijden een strategische keuze. De aanschafprijs van elektrische voertuigen ligt vaak hoger dan die van dieselvarianten. Hier speelt financial lease een cruciale rol. Dankzij deze leasevorm kunnen ondernemers investeren in een modern en duurzaam wagenpark zonder direct een groot bedrag vast te leggen. Met vaste maandlasten, fiscale voordelen en de optie om het voertuig na afloop van het contract over te nemen, biedt financial lease de flexibiliteit die nodig is om mee te bewegen met de energietransitie.

De nieuwste elektrische trucks zijn niet alleen stiller, maar ook technologisch volwassen. Met actieradiussen van 300 tot 450 kilometer, en soms zelfs tot 600 kilometer, zijn ze steeds geschikter voor regionaal transport en vaste routes. Daarnaast wordt volop geëxperimenteerd met innovatieve oplossingen zoals batterijwisselstations, waarmee laadtijden aanzienlijk kunnen worden verkort. Dit verhoogt de operationele inzetbaarheid en biedt voordelen op drukke logistieke knooppunten.

Als we kijken naar de totale kosten over de levensduur, komen elektrische trucks steeds dichter in de buurt van dieselvoertuigen. Het onderhoud is goedkoper, de energieprijzen liggen lager en de voertuigen hebben doorgaans een langere levensduur. In steden zoals Amsterdam en Parijs zijn elektrische bestelbussen inmiddels financieel aantrekkelijk dankzij lokale en Europese subsidies. Naar verwachting zal de kostengelijkheid tussen elektrisch en diesel in brede zin rond 2025 of kort daarna worden bereikt. Tegelijkertijd worden regels voor uitstoot steeds strenger: vanaf 2025 worden meer binnensteden afgesloten voor voertuigen met schadelijke emissies, en vanaf 2040 geldt in de EU een emissievrije norm voor vrachtverkeer.

In dit veranderende landschap wordt het aanbod aan bedrijfswagens steeds diverser. Fabrikanten zoals Toyota zetten volop in op innovatie met onder andere elektrische pickups en waterstofvoertuigen, gericht op zwaarder transport. Deze technologische ontwikkelingen maken elektrische bedrijfswagens steeds beter toepasbaar voor uiteenlopende transportbehoeften. Voor ondernemers die hun wagenpark willen verduurzamen, zijn elektrische bedrijfswagens daardoor steeds realistischer en toegankelijker geworden. Met behulp van leaseconstructies zoals financial lease, subsidies en voortdurende technische verbeteringen is elektrisch rijden in de transportsector niet langer toekomstmuziek, maar een haalbare en duurzame stap vooruit.


Dit was een gesponsord artikel. De redactie is niet verantwoordelijk voor de inhoud. Bent u ook geïnteresseerd in de mogelijkheden om een gesponsord artikel te plaatsen? Neemt u vrijblijvend contact op

ABU: stakingen uitzendkrachten dc’s AH onverantwoord en onbegrijpelijk

DEN HAAG – De Algemene Bond Uitzendondernemingen (ABU) heeft dinsdag fel gereageerd op de stakingen van uitzendkrachten bij distributiecentra van Albert Heijn in Pijnacker en Geldermalsen. De acties zijn uitgeroepen door vakbond FNV, die protesteert tegen de onlangs afgesloten cao tussen werkgeversorganisaties ABU en NBBU en de Landelijke Belangen Vereniging (LBV).

Volgens de ABU is de staking onnodig en gebaseerd op een onjuiste voorstelling van zaken. “FNV misleidt de uitzendkrachten die zij zegt te vertegenwoordigen,” stelt de bond in een verklaring. De ABU wijst erop dat er al een nieuwe cao is afgesloten voor uitzendkrachten voor de periode 2026-2028, die volgens hen “de positie van uitzendkrachten aanzienlijk verbetert” en aansluit op nieuwe wetgeving rondom gelijke arbeidsvoorwaarden.

De ABU benadrukt dat FNV in 2021 zelf heeft ingestemd met het traject richting deze hervormingen, maar zich nu terugtrekt en nieuwe eisen stelt. Daarbij verwijt de werkgeversorganisatie FNV dat het herhaaldelijk uitnodigingen voor overleg heeft genegeerd. “Wie weigert aan tafel te komen, kan niet klagen over uitsluiting,” aldus de ABU.

Ook stelt de brancheorganisatie dat er geen sprake is van een verslechtering van arbeidsvoorwaarden, maar juist van verbeteringen. De acties zouden volgens de ABU dan ook nodeloos schade toebrengen aan bedrijven en organisaties die gebruikmaken van uitzendkrachten, terwijl zij geen directe partij zijn in het conflict.

De ABU roept FNV op om de acties te staken en alsnog het overleg aan te gaan. “FNV verkiest liever actievoeren boven daadwerkelijk onderhandelen,” aldus de bond, die circa 65 procent van de uitzendmarkt vertegenwoordigt.

Rutte feliciteert Trump: Europa gaat dankzij jou FORS betalen

DEN HAAG – NAVO-chef Mark Rutte heeft de Amerikaanse president Donald Trump gefeliciteerd met diens “grote succes” dat Europa “veel meer gaat betalen” voor defensie. “En dat moeten ze ook. En dat wordt jouw overwinning”, staat in een appje van Rutte waarvan Trump een afbeelding op sociale media heeft geplaatst. Rutte dankt Trump ook voor de aanvallen op Iran in het appje vol complimenten en hoofdletters.

Rutte overlaadt Trump al sinds zijn aantreden met lof en dankt mede daaraan volgens NAVO-bronnen zijn uitstekende verstandhouding met Trump. Ze zien die als cruciaal om Trumps steun voor de alliantie te behouden. Al schuiven diplomaten weleens ongemakkelijk bij de vloed aan vleiende woorden, Rutte is er toch maar in geslaagd de president goedgeluimd naar de top in Den Haag te halen, denken ze. De vrees bestond dat Trump erover zou denken weg te blijven, wat de NAVO in crisis zou kunnen storten.

“Je vliegt vanavond een nieuw groot succes in Den Haag tegemoet”, staat in Ruttes appje dat Trump dinsdag plaatste. “Het was niet gemakkelijk, maar we zijn erin geslaagd ze allemaal te laten tekenen voor 5 procent!” De leiders van de 32 NAVO-landen zullen woensdag afspreken 5 procent van hun economie te gaan uitgeven aan defensie en ondersteunende zaken. “Je zult iets bereiken dat GEEN Amerikaanse president in tientallen jaren voor elkaar kreeg.”

‘Europese vrienden’

Sommige NAVO-landen hopen maar dat de uitlatingen van Rutte en Trump niet de woede wekken van andere leiders op de top; van bondgenoten die de nieuwe uitgavenafspraak met veel moeite en al tegenstribbelend halen bijvoorbeeld. Of van landen die de aanvallen op Iran afwijzen en een schending van het internationaal recht noemen.

Rutte prijst Trump in het bericht voor “je beslissende optreden in Iran, dat werkelijk uitzonderlijk was, en iets dat niemand anders durfde. Het maakt ons allemaal veiliger”.

Trump heeft zin in de top, laat hij weten. Hij kijkt ernaar uit “al mijn heel goede Europese vrienden te zien”. Hij verwacht een “rustige top”, kalmer dan dat hij het de afgelopen dagen had met de Iran-crisis.

Moederbedrijf Monsterboard vraagt uitstel van betaling aan in VS

CHICAGO – Het moederbedrijf van vacaturesite Monsterboard heeft uitstel van betaling aangevraagd in de Verenigde Staten. CareerBuilder + Monster hoopt zo een nieuwe eigenaar of kopers van activiteiten te vinden, terwijl het een plan uitwerkt om schuldeisers terug te betalen.

De onderneming is een zogeheten Chapter 11-procedure gestart. Dat geeft het bedrijf de mogelijkheid aan een doorstart te werken terwijl de activiteiten blijven doorgaan.

Monsterboard was eerder onderdeel van Monster, een dochter van uitzendconcern Randstad. Vorig jaar werd Monster samengevoegd met branchegenoot CareerBuilder. Randstad heeft nu nog maar een minderheidsbelang in handen. Een woordvoerder van Randstad zegt niet voor CareerBuilder + Monster te kunnen spreken.

De financiële problemen bij het bedrijf kwamen eerder al aan het licht. Zowel Monster als CareerBuilder werd groot in de jaren negentig toen internetgebruik nog in opkomst was. Inmiddels hebben ze te maken met concurrentie van platforms als LinkedIn en Indeed.

“Net als vele andere in de branche is ons bedrijf getroffen door een uitdagende en onzekere macro-economische omgeving”, zegt topman Jeff Furman. Daarom is volgens hem naar veel opties gekeken. “We hebben vastgesteld dat het starten van dit door de rechtbank gecontroleerde verkoopproces de beste manier is om de waarde van onze bedrijven te maximaliseren en banen te behouden.”

Volgens hem is er al een deal gesloten voor de verkoop van onder meer het vacatureplatform van het bedrijf. Het verkoopproces gaat gepaard met herstructureringsmaatregelen bij de Amerikaanse tak van het bedrijf. Of er ook gevolgen zijn voor bijvoorbeeld het in Nederland bekende Monsterboard is niet duidelijk.

Belgische Distrilog Group neemt Transport Michiels over

WILLEBROEK/HULSHOUT – De Belgische logistieke dienstverlener Distrilog Group breidt verder uit met de overname van Transport Michiels uit Hulshout. De overname gaat in per 1 juli 2025. Transport Michiels blijft daarbij opereren als een aparte divisie binnen de groep.

Transport Michiels is gespecialiseerd in uitzonderlijk en buitenmaats transport en heeft al jarenlang een stevige reputatie opgebouwd binnen deze niche. Volgens Distrilog Group versterkt de overname de positie van beide bedrijven en biedt het mogelijkheden om klanten breder en veelzijdiger te bedienen.

“Beide bedrijven vullen elkaar uitstekend aan,” stelt Distrilog. “Waar Distrilog inzet op een breed palet aan logistieke en transportoplossingen, brengt Transport Michiels specialistische kennis en ervaring mee op het gebied van speciaal transport.”

Voor klanten en medewerkers verandert er volgens beide partijen weinig. De dienstverlening van Transport Michiels blijft behouden, net als de bestaande contracten en contactpersonen. Ook het personeel blijft werkzaam op de vertrouwde locatie in Hulshout.

Distrilog-CEO Philip Salaerts noemt de overname een logische stap binnen de groeistrategie van het bedrijf. “We kijken ernaar uit om samen te bouwen aan een duurzame toekomst. De overname van Transport Michiels past perfect binnen onze langetermijnvisie gericht op samenwerking, klantgerichtheid en innovatie.”

Met deze overname verstevigt Distrilog Group zijn positie als logistieke speler op de Belgische markt en breidt het zijn activiteiten verder uit richting het segment van uitzonderlijk vervoer.

×