MAASTRICHT – De rechtbank Limburg heeft een eis van een aandeelhouder van een Limburgs transportbedrijf afgewezen. De eisende partij wilde dat haar aandelen verplicht zouden worden overgenomen door haar mede-aandeelhouder of door het transportbedrijf zelf, omdat de onderlinge relatie ernstig was verslechterd.
De rechtbank oordeelde echter dat er geen goede redenen waren om deze verplichte uitkoop toe te wijzen. Dat blijkt uit een vandaag gepubliceerde uitspraak van de rechtbank Limburg.
De zaak draaide om twee broers die via hun vennootschappen gezamenlijk eigenaar zijn van een transportbedrijf dat hun vader ooit startte. De eisende aandeelhouder stelde dat de andere broer haar rechten en belangen had geschaad, onder andere door haar uit de bedrijfsvoering te weren en door het transportbedrijf te concurreren via een nieuw opgerichte vennootschap.
Broers in conflict
Volgens de rechtbank ligt de oorzaak van het conflict niet alleen bij de mede-aandeelhouder, maar ook bij de eisende aandeelhouder zelf. Zij trok zich in 2020 terug uit het bedrijf en wilde geen werkzaamheden meer verrichten. Daardoor kwam de mede-aandeelhouder in een moeilijke positie terecht, met name omdat noodzakelijke vergunningen alleen gezamenlijk konden worden verlengd.
Toen medewerking van de eisende aandeelhouder uitbleef, zag de andere broer zich gedwongen een nieuwe vennootschap op te richten om de activiteiten voort te kunnen zetten. Dit leidde tot de beschuldiging van concurrentie, maar volgens de rechtbank was deze stap gerechtvaardigd om verdere schade aan het oorspronkelijke transportbedrijf te voorkomen.
Geen reden voor gedwongen uitkoop
De rechtbank Limburg oordeelde uiteindelijk dat de omstandigheden niet ernstig genoeg zijn om een verplichte overname van de aandelen af te dwingen. De eiseres heeft niet voldoende aangetoond dat het voortzetten van haar aandeelhouderschap onredelijk is geworden door handelen van haar broer.
Ook vond de rechter dat het blokkeren van haar bankpas door de andere aandeelhouder een begrijpelijke voorzorgsmaatregel was na verontrustende uitspraken van de eiseres.
De eis tot gedwongen overname van de aandelen werd daarom volledig afgewezen, en de eiseres moet ook de proceskosten betalen.
DEN HAAG – Het gerechtshof Den Haag heeft dinsdag een 72-jarige man veroordeelt tot betaling van 260.000 euro aan de Staat. Het bedrag betreft het wederrechtelijk verkregen voordeel uit een omvangrijke cocaïnesmokkel via het vrachtschip Antofagasta, dat in februari 2015 in Nederland werd binnengebracht. Dit blijkt uit een uitspraak die vandaag door het hof is gepubliceerd.
Het gerechtshof oordeelt dat de veroordeelde man samen met zijn zoon 650.000 euro verdiende aan het illegale transport van cocaïne. Deze opbrengst moest gedeeld worden met anderen die bij de smokkel betrokken waren, maar uiteindelijk hielden vader en zoon elk 325.000 euro over.
Ontneming wegens drugshandel
Het hof baseert zich onder meer op heimelijk afgeluisterde gesprekken waarin duidelijk werd gesproken over het tellen en verdelen van grote hoeveelheden contant geld. Het illegale transport vond plaats met het schip Antofagasta.
Het Openbaar Ministerie eiste eerder dat de man ruim 323.000 euro moest terugbetalen. Het hof verlaagt dit bedrag naar 260.000 euro vanwege de overschrijding van de redelijke termijn van de rechtszaak, die ruim vier jaar langer duurde dan toegestaan.
Draagkracht
De verdediging had aangevoerd dat de veroordeelde niet in staat is het bedrag te betalen. Het hof ziet echter geen reden om aan te nemen dat hij ook in de toekomst niet over voldoende draagkracht zal beschikken.
De veroordeelde kan eventueel nog betalingsregelingen treffen of om uitstel vragen bij het Openbaar Ministerie.
AMSTERDAM – Een vrachtwagenchauffeur is door de rechtbank Amsterdam veroordeeld tot een taakstraf van 120 uur wegens aanmerkelijk onvoorzichtig rijgedrag. De chauffeur veroorzaakte op 17 maart 2023 een ernstig ongeval op de kruising van de Churchilllaan en de Scheldestraat in Amsterdam, waarbij een fietsster zwaar gewond raakte. Dat blijkt uit een uitspraak van de rechtbank Amsterdam, die dinsdag is gepubliceerd.
Het ongeluk gebeurde toen de chauffeur met zijn vrachtwagen rechtsaf sloeg, waarbij hij een rechtdoor rijdende fietsster over het hoofd zag. De vrouw werd overreden en liep hierbij zwaar lichamelijk letsel op, waaronder gescheurde bovenbeenspieren, kniebanden en botbreuken. Zij is meerdere keren geopereerd en zal naar verwachting een kunstknie nodig hebben.
Onvoldoende opgelet
De rechtbank verwijt de chauffeur dat hij onvoldoende oplette tijdens het rechtsaf slaan. Uit onderzoek bleek dat de chauffeur bijna anderhalve minuut stil stond voor het rode verkeerslicht, terwijl zich meerdere fietsers naast en achter hem opstelden. De chauffeur verklaarde echter niemand gezien te hebben en richtte zich bij het rechtsaf slaan vooral op de linkerzijde van zijn voertuig om schade aan geparkeerde auto’s te voorkomen.
Hoewel de chauffeur handsfree aan het bellen was en objecten op zijn dashboard had liggen, achtte de rechtbank niet bewezen dat dit het zicht heeft belemmerd of het ongeval heeft veroorzaakt. Ook de afstelling van de spiegels werd door de rechtbank niet als oorzaak gezien.
Geen rijontzegging
Naast de taakstraf eiste het Openbaar Ministerie ook een rijontzegging van zes maanden. Vanwege het feit dat de chauffeur voor zijn werk afhankelijk is van zijn rijbewijs en het ongeval inmiddels anderhalf jaar geleden heeft plaatsgevonden, besloot de rechtbank om deze ontzegging niet op te leggen.
Wel benadrukte de rechtbank dat van beroepschauffeurs extra oplettendheid mag worden verwacht, vooral in drukke steden met veel fietsers, zoals Amsterdam.
ARNHEM – De rechtbank Gelderland heeft verzekeraar TVM volledig aansprakelijk gesteld voor de letselschade van een bestuurder van een veegwagen, die in september 2022 op de vluchtstrook van de A15 werd aangereden door een vrachtwagen. De verzekeraar stelde eerder dat de chauffeur deels zelf schuld had, omdat hij geen gordel droeg. De rechter heeft dit standpunt afgewezen, zo blijkt uit de uitspraak die dinsdag is gepubliceerd.
Het ongeluk gebeurde op 14 september 2022, toen de chauffeur bezig was met het schoonvegen van de vluchtstrook van de A15. Een vrachtwagen, verzekerd bij TVM, reed met ruim 80 kilometer per uur volledig de vluchtstrook op en botste achterop de veegwagen. De klap was zo hevig dat de bestuurder van de veegwagen ernstig gewond onder de vangrail terechtkwam.
Discussie over gordelplicht
De verzekeraar erkende aansprakelijkheid, maar wilde de schadevergoeding met 25 procent verminderen omdat de bestuurder tijdens het ongeval geen gordel droeg. Volgens TVM zou het letsel minder ernstig zijn geweest als hij die wel had gedragen. De rechtbank oordeelt echter dat er onvoldoende bewijs is dat de chauffeur op het moment van het ongeval daadwerkelijk in de veegwagen zat. Omdat hij geregeld uit moest stappen voor werkzaamheden op de vluchtstrook, stond niet vast dat hij verplicht was een gordel te dragen toen het ongeluk plaatsvond.
De rechter stelt daarom dat de chauffeur géén eigen schuld treft en TVM volledig aansprakelijk is voor alle ontstane schade.
Schadevergoeding
Het verzoek om een andere schadebehandelaar toe te wijzen werd afgewezen. Wel moet TVM naast de volledige schadevergoeding ook de juridische kosten van het slachtoffer vergoeden, ruim 7.900 euro.
WASHINGTON – De Amerikaanse president Donald Trump heeft het opgenomen voor zijn nationale veiligheidsadviseur Mike Waltz. Er was discussie ontstaan over de positie van de topadviseur nadat een journalist per ongeluk was toegevoegd aan een groepschat waarin een militaire operatie tegen de Houthi’s werd besproken. “Waltz heeft zijn lesje geleerd. En hij is een goed mens”, zei de president tegen NBC News.
De betreffende journalist, hoofdredacteur Jeffrey Goldberg van The Atlantic, had in een artikel geschreven hoe hij was uitgenodigd voor de discussie op berichtendienst Signal. Daar zouden ook ministers en de vicepresident aan hebben deelgenomen. Goldberg kreeg de uitnodiging van een gebruiker die zich Waltz noemde.
Trump bagatelliseerde het voorval tegenover NBC. De aanwezigheid van Goldberg in de chat zou “geen enkele impact” hebben gehad op de militaire operatie. Trump kreeg ook de vraag hoe de hoofdredacteur in de vertrouwelijke chat is opgenomen. “Het was een van Michaels mensen aan de telefoon”, antwoordde hij. “Een medewerker had zijn nummer in het toestel staan.”
Chat
Het Witte Huis heeft beweerd dat geen “oorlogsplannen” of “geheim materiaal” zijn gepost in de chat. Goldberg stelde zelf in zijn artikel dat er gedetailleerde informatie was gepubliceerd over het gebruik van wapens, doelwitten en de timing van de geplande operatie. Dat leidde tot politieke verontwaardiging. Democraten stellen dat er wel erg nonchalant is omgegaan met de nationale veiligheid.
CIA-directeur John Ratcliffe erkende dinsdag in een hoorzitting in het Congres dat hij in de Signal-chat zat. Hij zei dat het gebruik van die berichtendienst onder sommige omstandigheden is geoorloofd.
DEN HAAG – Consumenten die de afgelopen vijf jaar een variabel energiecontract hadden, kunnen schade claimen bij hun energiemaatschappij, meldt de Friese jurist Roelof de Nekker. Hij baseert zich op een uitspraak van het gerechtshof in Amsterdam, dat heeft geoordeeld dat het zogeheten prijswijzigingsbeding in een variabel energiecontract oneerlijk is.
Consumenten met zo’n contract hebben volgens de jurist jarenlang te veel betaald voor gas en elektriciteit. “Consumenten zijn misleid. De schade is enorm”, zegt De Nekker. De schade bedraagt volgens hem tussen de 500 euro en 6000 euro per consument. De totale schade voor consumenten ligt “vermoedelijk tussen de 15 en 25 miljard euro”.
In de algemene voorwaarden van Energie-Nederland, die alle energieleveranciers in Nederland gebruiken, is een prijswijzigingsbeding opgenomen. Op grond hiervan kan de energiemaatschappij de prijs eenzijdig veranderen. “Zowel de rechtbank als het gerechtshof oordelen dat dit beding in strijd is met Europees consumentenrecht”, aldus de jurist.
De uitspraak van het gerechtshof in Amsterdam draait om een zaak die werd aangespannen door een consument tegen energieleverancier Vattenfall. Energie-Nederland zegt nog geen reactie te kunnen geven. “Wij zijn nog bezig de uitspraak te bestuderen, ik kan nog geen inhoudelijke reactie geven”, zegt een woordvoerder van de brancheorganisatie.
LONDEN – De Londense politie houdt er geen rekening meer mee dat bij de brand die het vliegverkeer op de luchthaven Heathrow platlegde sprake was van een misdaad.
De contraterreurafdeling deed onderzoek naar de brand, maar heeft volgens de politie “geen bewijs gevonden dat erop wijst dat bij het incident sprake was van verdachte omstandigheden”.
Vrijdag werd het vliegverkeer van en naar de drukste luchthaven van Europa stilgelegd vanwege een brand in een elektrische installatie in Hayes. De regering meldde al snel dat er geen reden was om aan te nemen dat sprake was van kwade opzet. Toch hield de politie daar nog wel rekening mee.
De politie zegt de netbeheerder, de brandweer en het energiebedrijf nog te helpen, maar verder niet meer op zoek te zijn naar strafbare feiten. “Als enige nieuwe informatie of bewijs aan het licht komt, zal dat zo nodig onderzocht en bestudeerd worden”, aldus de politie.
ROTTERDAM – Norsepower, wereldwijd marktleider in windondersteunde voortstuwingstechnologie en Stena Line hebben een overeenkomst getekend voor de levering van twee rotorzeilen op het geheel nieuwe methanol-hybride RoRo-schip Stena Connecta. De investering draagt bij aan de ambitie van Stena Line om de CO2-uitstoot met 30 procent te verminderen tegen 2030.
De Jinling Weihai-scheepswerf in China bouwt het schip met een lengte van 147 meter dat wordt uitgerust met twee 28×4 meter Norsepower Rotor Sails. Naar verwachting leveren die tot 9 procent brandstofbesparing op de geplande vaarroute op de Ierse Zee, tussen Belfast en Heysham. De windomstandigheden zijn daar zeer gunstig zijn voor windondersteunde voortstuwing. De levering van het schip staat gepland in het vierde kwartaal van 2025.
Innovatie in scheepvaart
Deze samenwerking brengt twee toonaangevende bedrijven samen, die zich beiden inzetten voor innovatie en duurzaamheid. De strategische ambitie van Stena Line om over te schakelen op hernieuwbare brandstoffen, waaronder e-methanol, sluit naadloos aan bij de missie van Norsepower om de uitstoot van CO2 in de scheepvaart te vermijden of verminderen. “We zijn vereerd om samen te werken met Stena Line, een bedrijf dat altijd vooroploopt in duurzame scheepvaartinnovaties,” zegt Heikki Pöntynen, CEO van Norsepower.
“Deze samenwerking onderstreept de betrouwbaarheid en kwaliteit van Norsepower’s producten, evenals de afstemming met Stena Line’s vooruitstrevende doelstellingen om tegen 2030 de CO2-uitstoot met 30 procent te verminderen.”
Rotorzeilen
Dennis Tetzlaff, Chief Operating Officer Fleet bij Stena Line, vult aan: “Stena Line heeft onlangs het nieuwe schip, de Stena Connecta, te water gelaten. Deze wordt uitgerust met twee rotorsails. Innovaties zoals deze zijn essentieel om onze schepen toekomstbestendig te maken en om onze emissiedoelstellingen te behalen.”
Om de impact op het milieu tijdens de uitvoeringsfase van het project te minimaliseren, worden de rotorzeilen in Norsepower’s nieuwe productiefaciliteit in Yancheng in China geproduceerd en direct geleverd aan de scheepswerf. Deze aanpak verlaagt zowel kosten als emissies.
Stena Line heeft een lange geschiedenis van innovatie en was in 2015 de eerste ferrymaatschappij die een schip op methanol liet varen, met de ombouw van de Stena Germanica. De toevoeging van Norsepower Rotor Sails versterkt haar positie als koploper in de verduurzaming van de scheepvaart.
NEW YORK – Amerikaanse consumenten zijn sinds 2021 niet zo somber geweest over de economie en hun financiën als in maart, meldt een toonaangevende onderzoeksorganisatie.
De maandelijkse index van de Conference Board in New York voor maart daalde stevig. Met name over de nabije toekomst zijn Amerikanen onzeker.
De graadmeter voor het consumentenvertrouwen van de Conference Board daalde 7,2 punten naar 92,9 punten. Een aparte index die aangeeft hoeveel vertrouwen consumenten in de VS hebben in arbeidsmarkt, ondernemersklimaat en de eigen inkomsten in de nabije toekomst daalde harder en bereikte het laagste punt in de afgelopen twaalf jaar.
Amerikanen rekenen ook op sterkere prijsstijgingen dan voorheen. Dat kwam onder andere door importheffingen die president Donald Trump heeft ingevoerd of aangekondigd. Daarnaast zijn eieren in de VS snel duurder geworden door uitbraken van de vogelgriep.
WAGENBORGEN – Dinsdagmiddag heeft een vrachtwagen zijn trailer verloren op de N362 bij Wagenborgen, vlak na een rotonde. De trailer kwam tot stilstand op de middengeleider, wat zorgde voor een gevaarlijke situatie op de weg.
Volgens de chauffeur, die op dat moment al 5.000 kilometer met de trailer had gereden zonder deze los te koppelen, gebeurde het incident onverwacht.
De koeltrailer begon diesel te lekken, terwijl de vrachtwagen zelf slechts lichte schade opliep.
De berging van de trailer neemt uren in beslag, omdat een hijskraan nodig is om het voertuig weer op te tillen.
De N362 is voorlopig afgesloten tussen de aansluiting met de Holeweg (N362) en de Gereweg richting Nieuwolda/Scheemda.
Weggebruikers moeten rekening houden met vertragingen en omleidingen.
SINT ANNAPAROCHIE – Bij groothandel in groente en fruit Smeding in Sint Annaparochie (Friesland) verdwijnen tientallen banen. Dat meldt Omrop Fryslân vandaag. De werkzaamheden verhuizen naar een nieuw distributiecentrum van Smeding in Geldermalsen (Gelderland).
Momenteel werken er ongeveer 260 mensen bij Smeding in Sint Annaparochie. Vooral uitzendkrachten verliezen hun baan, maar ook medewerkers met een vast contract worden getroffen, aldus directeur Sjaak Smeding tegenover Omrop Fryslân.
Reden voor de verhuizing naar Gelderland is een nieuw, groot internationaal contract met de Everest Group, een samenwerkingsverband tussen onder andere de Nederlandse supermarktketens Jumbo en Picnic, en het Duitse Edeka. Edeka is het grootste supermarktconcern van Duitsland.
“Edeka is groter dan alle Nederlandse supermarkten bij elkaar. Het is fantastisch dat we hiermee een langlopend contract hebben binnengehaald. Daar zijn we heel trots op,” zegt Smeding.
Voor Edeka gaat Smeding de distributie verzorgen van groenten en fruit, afkomstig uit de havens van Rotterdam, Vlissingen en Antwerpen. De locatie in Geldermalsen is daarvoor beter geschikt, omdat deze gunstiger ligt ten opzichte van Duitsland.
Ook de distributie voor online supermarkt Picnic, onderdeel van dezelfde Everest Group, verhuist van Sint Annaparochie naar Geldermalsen. Medewerkers uit Friesland die daar nu nog werkzaam zijn, moeten op zoek naar ander werk. Smeding biedt hen wel de optie om mee te verhuizen, al beseft hij dat de afstand voor velen een flinke drempel vormt.
Smeding noemt de beslissing “erg spijtig” voor het personeel. “Ze begrijpen waarom deze stap genomen wordt, maar leuk is het nooit als het jezelf raakt.”
De groei in Geldermalsen biedt volgens Smeding op termijn mogelijk ook kansen voor Sint Annaparochie. “We zetten één stap tegelijk. Eerst willen we alles in Geldermalsen goed op orde krijgen.”
DEN HAAG – De voorbereidingen op de Hofvijver voor de reparatie van de lekkage aan het Binnenhof schiet al aardig op. Tientallen vrachtwagens hebben al zand gestort en moesten hiervoor over pontons rijden die over de Hofvijver zijn gelegd om zo dichtbij het Binnenhof te kunnen komen.
Met een graafmachine wordt het zand verder verplaatst en goed gelegd om zo het gedeelte voor het regeringsgebouw droog te kunnen leggen.
Op dit moment zijn ze op ongeveer driekwart van al het zand dat uiteindelijk zal worden gestort.
NIJMEGEN – Ziekenhuis Radboudumc in Nijmegen is dinsdagmiddag gedeeltelijk ontruimd om een mogelijke brand. Een onbekend aantal mensen moest het gebouw verlaten.
Volgens een woordvoerster van het ziekenhuis is nog niet bekend wat er precies aan de hand is.
De eerste melding van een mogelijke brand in Gebouw A van het ziekenhuis, aan het Geert Grooteplein Zuid, kwam rond 13.30 uur binnen.
Onlangs had Breewel Logistiek de primeur met de in gebruik name van de allereerste Actros L met aerodynamische ProCabin in Nederland. Deze trekker laat zien dat Mercedes-Benz er in is geslaagd het brandstofverbruik nog verder terug te brengen. Iets wat directeur Peter Breewel aanspreekt. Vaste chauffeur Patrick van de Meer is op zijn beurt laaiend enthousiast over de rijeigenschappen en de ongekende luxe van deze nieuwe Actros cabine.
Als onderdeel van een grote order van achttien Mercedes-Benz trekkers en bakwagens, waarvan 9 met de nieuwe ProCabin, bestelde Breewel Logistiek bij Egon Verheul, Key Accountmanager Fleetsales bij Daimler Truck Nederland, ook een nieuwe Actros L 1845 trekker met ProCabin. Mercedes-Benz Trucks heeft deze cabine bijzonder efficiënt vormgegeven en ontwikkelde een zeer aerodynamische truck. Met name de vlakke voorklep, de geoptimaliseerde bumper en gestroomlijnde instap dragen hieraan bij. Op de Actros cabine zijn dan ook nauwelijks naden en voegen meer te ontdekken.
Directeur Peter Breewel: “Ik moet eerlijk bekennen dat ik even moest wennen aan het uitgesproken design. Maar als ik verder kijk, zie ik vooral een ontzettend uitgebalanceerde trekker die weer een stap maakt in het optimaliseren van de Total Cost of Ownership. Dat blijft voor ons als logistiek dienstverlener een belangrijke voorwaarde. Patrick, onze chauffeur, haalt met deze nieuwe Actros op de route naar Parijs een verbruik van 1 op 5 en dat is echt heel netjes.”
v.l.n.r.: Remco van Laar (Sales Directeur GomesTrucks), Egon Verheul (Key Accountmanager Fleetsales Daimler Truck Nederland), Peter Breewel (Directeur Breewel Logistiek) en Jan Wouter Pater (Werkplaatsmanager Breewel Logistiek)
De Actros 1845 L ProCabin werd door GomesTrucks geleverd in de grootste cabinevariant, de imposante ProCab Giga met vlakke vloer. Het design van de eerste ProCabin die in Nederland de weg op gaat, is door Breewel Logistiek verder naar eigen wens aangepast. Om er een echte Breewel truck van te maken, werd de trekker in de herkenbare dieprode kleur gespoten en werd een subtiele witte lijn onder de voorruit en over de voorklep getrokken. Ook de frontspiegel, zonneklep en instap werd rood gespoten en zelfs in de velgen zijn rode accenten aangebracht.
Rechtsvoor en linksachter de cabine is de driepuntster van Mercedes-Benz gebruikt voor een gestyleerd effect in het design. Bovenop de cabine heeft Breewel een lichtbak met naamplaat, luchthoorns en ledverlichting laten plaatsen. Met deze typerende uiterlijke kenmerken komt de nieuwe Actros L goed voor de dag in de Breewel vloot van circa 200 trekkende eenheden.
“Hoe vaker je hem ziet, hoe mooier hij wordt,” aldus Breewel. Ook typisch voor de logistiek dienstverlener, maar minder zichtbaar: de Actros werd onderhuids voorzien van alle leverbare veiligheids- en assistentiesystemen waaronder Active Braks Assist 6 en Active Sideguard Assist 2.
Als een jas
Achter de aerodynamische looks, schuilt een cabine met een zeer hoog chauffeurscomfortniveau. Patrick van de Meer is al achttien jaar chauffeur bij Breewel en stapte over van een motorwagen met staalgeveerde vooras naar een volledig luchtgeveerde trekker. “Nou dat verschil merk je wel hoor,” meent Patrick.
“Maar er is veel meer waarmee deze ProCabin een grote stap voorwaarts maakt. De lederen stoelen zitten perfect en het zicht is fantastisch. De bediening op het scherm en op het stuur voelt intuïtief waardoor ik heel comfortabel ben achter het stuur. Ik kan wel zeggen dat als ik ga zitten, de cabine me als een jas past. Het rijdt heerlijk en ik heb nog nooit zo’n stille werkplek gehad. Behalve als mijn kinderen meerijden want die zijn me soms net iets té enthousiast over het geluidsysteem van de Multimedia Cockpit Interactive!”
De nieuwe Actros L werd geleverd met de optionele matrix-led-koplampen. Deze geven een kraakhelder licht wat volgens Patrick goed merkbaar is. Ook noemt hij het alerte schakelgedrag van de PowerShift automaat als een van de verbeteringen die hem in de eerste weken zijn opgevallen.
Leefruimte
Voor de 1 meter 86 lange Patrick is de GigaSpace variant van de ProCabin met een stahoogte tussen de stoelen van 2 meter 13 een uitkomst. De chauffeur is erg gesteld op de leefruimte die de cabine biedt. Met name de grote hoeveelheid opbergruimte bevalt hem.
Patrick: “Ik slaap om de nacht in de Actros en de bedden met volledige lattenbodem en het dikke premium matras zorgen ervoor dat ik ’s ochtends uitgerust wakker word. Een van de kleine details waar Mercedes goed over na heeft gedacht, zijn de gordijnen met magneetstrips. Fijn als je overdag wilt slapen en je cabine goed wilt verduisteren.”
Met de nieuwe ProCabin heeft de Breewel chauffeur de primeur voor Nederland. In binnen en buitenland mag Patrick onderweg op veel opgestoken duimen rekenen. Ook tijdens stops heeft hij ook veel aanspraak van chauffeurs die vaak met de mobiel in de hand om de cabine heen draaien.
“Ik begrijp dat sommigen aan de nieuwe ProCabin moeten wennen. Maar laatst kwam er nog een chauffeur naar me toe die me complimenteerde met een prachtige auto. Leuk om te horen natuurlijk. Al was ik allang overtuigd van de kwaliteiten van deze Actros!”
Het familiebedrijf Breewel Logistiek is in bijna 80 jaar tijd uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende spelers in geconditioneerd groepagevervoer van sierteeltproducten naar Frankrijk. Nagenoeg de complete keten, van grossiers tot kleine bloemisten ‘op de hoek van de straat’ behoort tot de klantenkring van Breewel Logistiek. Het transportbedrijf investeert continu in moderne vrachtwagencombinaties die vaak met dubbele bemanning duizenden kilometers door Nederland, België en Frankrijk rijden.