Clicky

maandag 28 juli 2025 - 20:54 uur
Home Blog Pagina 2

Handelschef EU noemt deal met VS beter dan handelsoorlog

BRUSSEL – Handelschef van de Europese Commissie Maroš Šefčovič is er “honderd procent zeker van” dat de handelsdeal die nu gesloten is met de Verenigde Staten beter is dan een handelsoorlog. Daarmee reageerde hij in een persconferentie op de kritische geluiden vanuit sommige EU-lidstaten op de 15 procent wederkerige importtarieven.

“Dit is de beste deal die we hadden kunnen sluiten onder heel lastige omstandigheden”, zei Šefčovič. Volgens hem wilden de VS zondagmiddag nog vasthouden aan het invoeren van 30 procent importtarieven. Dat zou volgens Šefčovič de handel tussen EU en de VS effectief hebben “stopgezet”.

Met deze deal is voorkomen dat er honderdduizenden en “misschien wel miljoenen” banen verloren zijn gegaan, zei de handelschef. Bovendien is de EU nu in de positie om verder te onderhandelen over andere zaken dan alleen handel, voorziet hij. “Zoals veiligheid en Oekraïne. We hebben nu de mogelijkheid om te discussiëren over gevoelige geopolitieke zaken.”

Veel details handelsdeal EU-VS moeten nog worden uitgewerkt

BRUSSEL – Veel details over de handelsdeal tussen de Europese Unie en de Verenigde Staten moeten nog worden uitgewerkt, laten meerdere EU-bronnen weten.

Hoewel president van de Europese Commissie Ursula von der Leyen en de Amerikaanse president Donald Trump het zondag eens werden over 15 procent wederzijdse tarieven, gaan onderhandelingen over eventuele uitzonderingen op een lager niveau nog altijd verder. Een gezamenlijke verklaring hierover komt mogelijk eind deze week, verwachten de bronnen.

Zo wordt nog altijd onderhandeld over uitzonderingen op wijn en dranken, zoals Amerikaanse whiskey. De EU kijkt ook naar uitzonderingen van tarieven op huisdierenvoedsel, kreeft, (bevroren) vis en kunstmest, laat een bron weten. Die laatste zou de EU toestaan om een alternatief te hebben voor Russische kunstmest, die de EU niet wil importeren vanwege de oorlog in Oekraïne.

De VS willen op hun beurt een lager tarief op producten die ze enkel uit Europa halen, zoals kurk.

Bijgehouden lijst

Over de farmaceutische producten onderstrepen de EU-bronnen nogmaals dat zij ervan uitgaan dat 15 procent wederkerige tarieven gaan gelden. Dit tenzij de VS nog aanvullende tarieven aankondigen voordat de gezamenlijke verklaring is opgesteld, aldus de bronnen.

De EU houdt de lijst met tegentarieven op Amerikaanse producten die was voorbereid voor het geval een deal zou klappen achter de hand voor “als het nodig is”, zegt een bron bij de Europese Commissie. Maar de Commissie rekent er niet op die snel te hoeven inzetten nu er een afspraak is.

Uitzonderingen

Vliegtuigen en vliegtuigonderdelen, bepaalde chemicaliën, chips en sommige landbouwproducten zijn uitgezonderd van de tarieven, zei Von der Leyen eerder. Amerikaanse tarieven op Europees staal en aluminium blijven onveranderd op 50 procent staan.

Terntank bestelt opnieuw VentoFoil windsystemen bij Econowind

ZEEWOLDE – De Zweedse tankerrederij Terntank heeft een herhaalorder geplaatst bij Econowind voor de levering van acht VentoFoil windondersteuningssystemen op twee nieuw te bouwen, methanolklare hybride tankers. Hiermee komt het totaal aantal bestellingen op vijf schepen en twintig VentoFoils – met elk schip uitgerust met vier 16 meter hoge windvleugels.

De nieuwe bestelling volgt op een eerdere order uit mei 2023, waarbij drie schepen werden voorzien van de innovatieve windondersteuningssystemen. Het eerste schip uit die serie, de Tern Vik, werd in april 2025 opgeleverd door China Merchants Jinling Shipyard in Yangzhou.

De schepen zijn volledig afgestemd op de doelstellingen van de Internationale Maritieme Organisatie (IMO) voor 2050 en combineren meerdere technologieën voor emissievrije voortstuwing. Onder het zogeheten K-Sail-concept van Kongsberg kan wind optimaal worden ingezet als primaire energiebron. De schepen zijn tevens voorzien van batterijpakketten en dual-fuel motoren die zowel op methanol als diesel kunnen draaien.

Windvoortstuwing als essentieel onderdeel

Terntank richt zich op duurzaam maritiem vervoer van brandstoffen in de Noord-Europese regio. Wind-Assisted Ship Propulsion (WASP) vormt een belangrijk onderdeel van het scheepsontwerp. De VentoFoils van Econowind zijn lichtgewicht, inklapbaar – wat handig is in havens – en voldoen volledig aan de ATEX-veiligheidsnormen voor tankers.

“We streven er voortdurend naar om het brandstofverbruik te verminderen – dat zit in ons DNA,” aldus Claes Möller, CEO van Terntank. “De integratie van de VentoFoils met het Kongsberg-systeem verliep vlekkeloos. De daadwerkelijke brandstofbesparing komt overeen met de verwachtingen. We zijn erg tevreden.”

Marktacceptatie voor windondersteuning groeit

De herhaalorder is een bevestiging van de goede prestaties van het systeem en een signaal aan de markt dat windvoortstuwing geen toekomstmuziek meer is, maar een bewezen en direct toepasbare technologie.

Het engineeringsteam van Econowind werkte nauw samen met Terntank en Kongsberg om de systemen naadloos te integreren in het energiesysteem van de schepen. Daarbij wordt in real-time geoptimaliseerd tussen wind, batterijen en brandstofmotoren om uitstoot te minimaliseren en efficiëntie te maximaliseren.

“We zijn trots dat we onze samenwerking met Terntank kunnen voortzetten,” zegt Chiel de Leeuw, commercieel directeur van Econowind. “Deze herhaalorder onderstreept de prestaties van onze VentoFoils en de gedeelde ambitie om de maritieme sector te verduurzamen.”

Met deze laatste order heeft Econowind inmiddels meer dan 130 VentoFoils verkocht. De systemen worden ingezet op uiteenlopende scheepstypen, waaronder bulkcarriers, tankers, ro-ro’s en containerschepen – een teken dat windondersteuning in de scheepvaartsector aan terrein wint.

Premiers Cambodja en Thailand akkoord met wapenstilstand

PUTRAJAYA – De premiers van Cambodja en Thailand zijn na bemiddeling van hun Maleisische ambtgenoot akkoord gegaan met een wapenstilstand aan hun omstreden grens. Het staakt-het-vuren gaat om middernacht in (19.00 uur Nederlandse tijd). De premier van Maleisië, Anwar Ibrahim, heeft de overeenkomst bekendgemaakt en zei dat er geen voorwaarden aan de wapenstilstand zijn verbonden.

De oude grensconflicten hebben sinds 24 juli tot veel beschietingen over en weer geleid. Daarbij zijn circa 35 doden gevallen. Ongeveer twee derde van de slachtoffers waren burgers. In het grensgebied zijn naar schatting 300.000 mensen op de vlucht geslagen sinds de vijandelijkheden begonnen.

Het grensconflict is al circa 120 jaar oud en stamt uit het koloniale tijdperk toen het koninkrijk Cambodja bij Frans-Indochina hoorde. Over het grensverloop tussen Frans-Indochina en het toenmalige koninkrijk Siam zijn later omstreden afspraken gemaakt.

De spanningen in het grensgebied aan de noordgrens van Cambodja lopen vaak op, mede door de aanwezigheid van culturele of religieuze bezienswaardigheden. Het Internationaal Gerechtshof in Den Haag heeft begin jaren zestig een historische tempel aan de grens toegewezen aan Cambodja. De uitspraak betrof slechts een klein deel van het grensgebied.

Ondernemersvereniging evofenedex vindt deal met VS onbevredigend

ZOETERMEER – Ondernemersorganisatie evofenedex noemt het handelsakkoord tussen de Europese Unie en de Verenigde Staten “onbevredigend”.

“Ook een invoertarief van 15 procent schaadt de onderlinge handel”, staat in een reactie van de belangenbehartiger voor de handel en logistiek.

Wel begrijpt evofenedex “in de huidige politieke context in de VS dat de Europese Commissie heeft gekozen voor behoud van stabiliteit boven ambitie”.

De ondernemersvereniging spreekt van “een duur betaald compromis dat stabiliteit moet brengen”.

De zondag gepresenteerde deal toont volgens de belangenbehartiger dat de EU moet inzetten op innovatie en concurrentiekracht. “Alleen dan kunnen Europese bedrijven sterker staan in toekomstige handelsgesprekken met de VS en andere grote handelsblokken”, staat in de reactie.

Winstval Audi door importheffingen en reorganisatiekosten

INGOLSTADT – Audi heeft in de eerste helft van het jaar flink minder winst geboekt. Dat komt volgens de Duitse autofabrikant onder meer door de Amerikaanse importheffingen. Ook reorganisatiekosten drukten op het resultaat.

Audi realiseerde over de eerste helft van 2025 een omzet van ruim 32 miljard euro, 5,3 procent meer dan een jaar eerder. Onder de streep bleef daarvan meer dan 1,3 miljard euro over, ruim 37 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Alleen al de Amerikaanse importheffingen hebben Audi ongeveer 600 miljoen euro gekost.

Daarnaast kondigde de fabrikant in maart een reorganisatie aan waarbij ongeveer 7500 banen in Duitsland verdwijnen. De kosten die daarmee gepaard gaan, belastten het resultaat in de eerste zes maanden van dit jaar met nog eens 600 miljoen euro.

Forse importheffing VS

Audi heeft nu ook de vooruitzichten voor het lopende boekjaar aangescherpt. Het bedrijf verwacht voor dit jaar een omzet van 65 miljard tot 70 miljard euro. Dat was eerder 67,5 miljard tot 72,5 miljard euro. Ter vergelijking: over vorig jaar realiseerde Audi een omzet van 64,5 miljard euro.

De Europese auto-industrie had de afgelopen maanden te maken met Amerikaanse importheffingen van 27,5 procent. De Europese Unie en de Verenigde Staten kwamen zondag tot een handelsakkoord, waardoor dit tarief wordt verlaagd naar 15 procent. Audi evalueert deze deal en de gevolgen daarvan momenteel nog.

Rechter wijst vordering van 910.000 dollar op Panamees schip ‘Broad Rise’ af wegens verjaring

Foto: Adobe Stock | firdan

ROTTERDAM – De rechtbank Rotterdam heeft een vordering van brandstofleverancier Aurora Marine Fuels Limited afgewezen. Het bedrijf wilde bijna een miljoen dollar verhalen op een schip onder Panamese vlag, maar de rechter oordeelde dat de claim te laat was ingediend en daarmee verjaard is volgens het Panamese recht.

De zaak draait om een levering van scheepsbrandstof (bunkers) aan het vrachtschip Broad Rise, die op 1 januari 2022 werd afgeleverd via een Chinese leverancier. De brandstof was besteld door de tijdelijke bevrachter van het schip, het bedrijf Cardinal Trade SA. Aurora betaalde de rekening aan de leverancier, maar kreeg zelf nooit betaald door Cardinal. Daarom stapte zij naar de rechtbank om het bedrag van ruim 910.000 dollar alsnog te verhalen – niet op Cardinal, maar op de eigenaar van het schip: Orient Rise Shipping Limited (ORS) uit Hong Kong.

Aurora had eerder al met toestemming van de rechter beslag laten leggen op de Broad Rise, dat later werd opgeheven nadat een garantstelling werd afgegeven door de P&I-club van de eigenaar. In de procedure stelde Aurora dat zij volgens internationaal zeerecht het recht had om de vordering op het schip te verhalen, ook al was Cardinal de formele schuldenaar.

De rechtbank ging daar niet in mee. Volgens het internationaal privaatrecht is verhaal op een schip in Nederland alleen mogelijk als dat zowel onder het toepasselijke recht van de vordering (in dit geval Amerikaans recht) als onder het recht van de vlaggenstaat van het schip (Panama) is toegestaan. En juist onder Panamees recht is zo’n vordering na één jaar verjaard.

De rechter stelde vast dat die verjaringstermijn was verstreken en dat Aurora de vordering niet tijdig had gestuit. Daardoor is het schip niet langer vatbaar voor beslag of verhaal in Nederland.

Aurora draait op voor kosten en schade

Omdat de vordering is afgewezen, moet Aurora ruim € 24.000 aan proceskosten vergoeden aan ORS. Daarnaast oordeelde de rechtbank dat Aurora aansprakelijk is voor schade die ORS heeft geleden door het eerder gelegde conservatoir beslag op de Broad Rise. De precieze hoogte van die schade moet nog worden vastgesteld in een aparte schadestaatprocedure.

Eigenaar m.s. Perficio mag aansprakelijkheid na aanvaring met Belgische brug beperken

Foto: Vlaamse Waterwegen

ROTTERDAM – De rechtbank Rotterdam heeft geoordeeld dat de eigenaar van het binnenvaartschip Perficio zijn aansprakelijkheid mag beperken voor schade die ontstond bij een aanvaring met een brug in België. De rechter wees daarbij een poging van de Vlaamse overheid af om de Nederlandse procedure stil te leggen ten gunste van een Belgische rechtszaak.

Op 29 juni 2023 voer het m.s. Perficio tegen de hefbrug bij Humbeek-Sas in België, waardoor aanzienlijke schade aan de brug ontstond. De Vlaamse Waterweg NV (DVW), beheerder van de brug, stelde het schip en haar eigenaren aansprakelijk. Kort daarna startte Perficio Shipping samen met haar verzekeraar EOC een zogenoemde beperkingsprocedure in Nederland. Daarmee proberen scheepseigenaren hun aansprakelijkheid financieel te beperken, op basis van het internationale CLNI-verdrag.

DVW begon enkele dagen later ook een civiele procedure in België, waarbij zij onder meer eiste dat de scheepseigenaar geen recht zou hebben op aansprakelijkheidsbeperking. Volgens DVW liep de Belgische zaak voor op de Nederlandse procedure en moest de Rotterdamse rechter daarom wachten met een oordeel (het zogeheten litispendentie-verweer). De rechtbank ging daar echter niet in mee: de beperkingsprocedure in Rotterdam was eerder gestart en vormt volgens de rechter het beginpunt van de daaropvolgende inhoudelijke procedure, de zogeheten renvooiprocedure.

De zaak in Rotterdam draaide uitsluitend om de vraag of de schade was veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid aan de kant van de scheepseigenaar of diens vertegenwoordigers. Alleen in dat geval zou er géén recht zijn op aansprakelijkheidsbeperking. De rechtbank concludeerde dat daarvan geen sprake is: er zijn geen aanwijzingen dat de aanvaring is veroorzaakt door bewust risicovol gedrag of opzet.

De rechter oordeelde bovendien dat het CLNI-verdrag voldoende duidelijke regels bevat en dat er geen aanvullend Belgisch of Nederlands recht nodig is voor de interpretatie ervan. Daarmee wijst de rechtbank ook het subsidiaire verzoek van DVW af om de zaak aan te houden totdat het Belgische deskundigenonderzoek van de Nautische Commissie volledig is afgerond.

Gevolg: Perficio Shipping en haar verzekeraar mogen de schadeclaim afhandelen binnen de grenzen van het door hen ingestelde beperkingsfonds. DVW is veroordeeld tot betaling van ruim €2.000 aan proceskosten.

Twee politieagenten gestoken tijdens fouillering in Rotterdam

ROTTERDAM – Twee politieagenten zijn maandagochtend vroeg gewond geraakt tijdens een controle op de Rochussenstraat in Rotterdam-Centrum.

Een 24-jarige man uit Rotterdam stak de agenten in hun benen met een mes dat hij tijdens de fouillering plotseling tevoorschijn haalde.

Rond 04.30 uur wilden agenten van de Hondenbrigade de man controleren vanwege verdacht gedrag. Tijdens het fouilleren trok de verdachte onverwacht een mes uit zijn broeksband en viel hij de agenten aan. Beide hondengeleiders liepen steekwonden op en zijn overgebracht naar het ziekenhuis voor medische behandeling.

De verdachte kon ter plaatse worden aangehouden. Hij wordt verdacht van poging tot doodslag. De politie doet nader onderzoek naar het incident.

MAN-vrachtwagen gestolen bij Eddy Ducker Trucks en Parts in Oirschot

OIRSCHOT – In de nacht van zaterdag 26 op zondag 27 juli is bij het trekker terrein aan de Den Uitvanck in Oirschot een MAN-vrachtwagen gestolen.

Het gaat om een crème/witte MAN TGX 18.440 met rode accenten gestolen. Het voertuig is voorzien van kenteken 91-BGN-8.

De diefstal is inmiddels bij de politie gemeld.

Het betrokken bedrijf, Eddie Ducker Trucks and Parts, roept iedereen op die iets verdachts heeft gezien of meer informatie heeft over de diefstal, zich te melden.

Tips kunnen worden doorgegeven via info@eddieducker.nl of telefonisch via 0499-575645. Vraag daarbij naar Maurits of Henk.

Man veroordeeld voor diefstal van opleggers en heling gestolen lading

Diefstal

BREDA – De rechtbank Zeeland-West-Brabant heeft vrijdag 25 juli 2025 een 51-jarige man veroordeeld tot een gevangenisstraf van 270 dagen wegens het in vereniging stelen van twee opleggers met stalen profielen en het opzettelijk helen van een oplegger met lading. De opleggers waren eigendom van een transportbedrijf. De rechtbank kende daarnaast een schadevergoeding van ruim 70.000 euro toe aan het benadeelde bedrijf.

De ladingdiefstal vond plaats op 26 april 2023, toen de man samen met anderen twee opleggers met stalen profielen wegnam van een bedrijventerrein. De rechtbank rekent het de man zwaar aan dat hij zich met zijn mededaders toegang tot het terrein verschaft heeft door middel van verbreking en zich aldus op grote schaal schuldig heeft gemaakt aan vermogenscriminaliteit.

Daarnaast achtte de rechtbank het wettig en overtuigend bewezen dat de man zich op 14 augustus 2023 schuldig maakte aan opzetheling van een gestolen oplegger. Hij werd in de vroege ochtend samen met zijn vader aangetroffen in een vrachtwagen met een van diefstal afkomstige oplegger, voorzien van een valse kentekenplaat. De originele kentekenplaat werd achter de bijrijdersstoel aangetroffen – op de plek waar de verdachte zat. De mannen konden geen vrachtbrief tonen en hadden volgens hun verklaring een paar duizend euro gekregen om de oplegger ’s nachts te verplaatsen.

Hoewel er onvoldoende bewijs was dat de mannen de oplegger zelf hadden gestolen, vond de rechtbank dat de verdachte had moeten weten dat het hier om een gestolen oplegger ging. Dat oordeel baseerde zij onder meer op het tijdstip, de valse kentekenplaat, het ontbreken van transportdocumentatie en het uitzonderlijk hoge bedrag voor de opdracht.

De rechtbank hield in haar strafoplegging rekening met het strafblad van de verdachte. Hij was eerder veroordeeld voor soortgelijke feiten en bevond zich op het moment van het plegen van de nieuwe feiten nog in een proeftijd. Ook uit een reclasseringsrapport bleek dat het recidiverisico hoog is en dat er weinig mogelijkheden zijn voor gedragsverandering via toezicht.

De benadeelde partij, het getroffen transportbedrijf, kreeg een deel van de schadevergoeding toegewezen. De rechtbank achtte de vordering met betrekking tot de waarde van de gestolen stalen profielen (ruim €70.000) voldoende onderbouwd. De schadevergoeding voor de gestolen opleggers zelf werd vanwege gebrek aan onderbouwing niet inhoudelijk behandeld.

Tot slot werd een eerder opgelegde voorwaardelijke gevangenisstraf deels ten uitvoer gelegd in de vorm van een taakstraf van 200 uur.

Lobbygroep: importheffing VS belasting voor Duitse auto-industrie

BERLIJN – Een Amerikaanse importheffing van 15 procent belast de Duitse auto-industrie. Dat stelt de VDA, de belangrijkste autobrancheorganisatie in Duitsland, ondanks het lagere tarief. Volgens VDA-president Hildegard Müller kost deze importheffing Duitse autobedrijven jaarlijks miljarden.

De Europese Unie en de Verenigde Staten sloten zondag een handelsovereenkomst met een algemene heffing van 15 procent. Dat tarief geldt ook voor de auto-industrie, waar eerder een heffing van 27,5 procent gold.

De details van de deal zijn nog niet bekend. “Het is nu belangrijk hoe de overeenkomst er concreet uitziet en hoe betrouwbaar die is”, stelt Müller. De Verenigde Staten vormen een belangrijke exportmarkt voor de Duitse auto-industrie. De VDA is sinds de invoering van de heffingen in april door de Amerikaanse president Donald Trump zeer kritisch geweest.

Bierverkoop Heineken opnieuw omlaag in Europa en Amerika

AMSTERDAM – Heineken heeft het afgelopen halfjaar minder bier verkocht. Dat had vooral te maken met verkoopdalingen in Europa en Noord- en Zuid-Amerika, de twee grootste markten voor de bierbrouwer. In overige regio’s vond het bier van Heineken, waaronder ook merken als Birra Moretti en Desperados vallen, meer aftrek.

In Europa drukten onder meer onderhandelingen met grote afnemers op de verkopen. Zo besloot supermarktketen Jumbo in Nederland tijdelijk te stoppen met de inkoop omdat de prijsonderhandelingen niet wilden vlotten. Onlangs werd bekend dat er een akkoord is en Heineken weer terugkeert in de schappen. In de Amerika’s had Heineken vooral last van een zwakker consumentenvertrouwen.

Wereldwijd verkocht Heineken ruim 116 miljoen hectoliter bier, 1,2 procent minder dan een jaar eerder. Daarvan kwam 36,2 miljoen hectoliter terecht bij klanten in Europa, een daling van 4,7 procent. In Noord- en Zuid-Amerika nam het biervolume met 1,2 procent af tot 42,2 miljoen hectoliter. Het gaat hier om autonome groei, waarbij eventuele overnames niet zijn meegerekend.

Europese klanten

De onderhandelingen duurden langer dan verwacht, zeiden topman Dolf van den Brink en financieel topman Harold van den Broek in een toelichting bij de resultaten. Naast Nederland werd er ook over prijzen onderhandeld met klanten in Frankrijk, Duitsland en Spanje. Inmiddels zijn de onderhandelingen achter de rug.

Over bedongen prijzen wilden Van den Brink en Van den Broek niets kwijt vanwege de concurrentiegevoeligheid. Naar eigen zeggen is het bedrijf nu wel in een “goede positie” voor een verbetering van de verkoop in de tweede helft van dit jaar. De prognoses voor het huidige boekjaar blijven verder onveranderd.

Importheffingen VS

Ook de handelsdeal die de Europese Unie met de Verenigde Staten heeft gesloten zal daar weinig invloed op hebben, legden Van den Brink en Van den Broek uit. Dat komt doordat Heineken vooral lokaal voor de lokale markt produceert. De impact die er al zou zijn, had het bedrijf al meegenomen bij het vaststellen van de vooruitzichten.

De omzet van Heineken liep in de eerste helft van dit jaar terug met 5 procent tot ruim 16,9 miljard euro. Daarvan bleef een nettowinst over van 744 miljoen euro.

Treinongeval Duitsland kwam waarschijnlijk door aardverschuiving door zware regenval

RIEDLINGEN – Het dodelijke treinongeval zondag in het zuidwesten van Duitsland komt waarschijnlijk door een aardverschuiving, veroorzaakt door zware regen. Dat meldt de politie.

Door de ontsporing van de regionale trein kwamen drie inzittenden om het leven en raakten tientallen anderen gewond.

De overledenen zijn de machinist, een treinmedewerker en een passagier. Het aantal gewonden ligt volgens de recentste informatie op 41.

Een brandweercommandant sprak zondag over vijftig gewonden, van wie er 25 ernstig aan toe waren. De trein vervoerde ongeveer honderd mensen.

De trein ontspoorde in de buurt van Riedlingen, gelegen in de deelstaat Baden-Württemberg. Eerder was er een storm in de regio.

Dode gevonden bij woning Wierden, andere bewoner neergestoken

WIERDEN – Bij een woning in Wierden is maandagochtend een dode gevonden, meldt de politie.

Het gaat om een bewoner van de woning aan het Stationsplein. “Een incident in de relationele sfeer sluiten we niet uit”, aldus de politie.

Hulpdiensten kregen rond 07.00 uur een melding van een steekincident in de Overijsselse plaats. In het huis werd ook een bewoner gewond aangetroffen, die naar een ziekenhuis is gebracht.

De regionale krant Tubantia meldt dat het slachtoffer een 71-jarige man is en de gewonde zijn iets oudere echtgenote. Dat wil de politie niet bevestigen. Het onderzoek naar wat er precies is gebeurd, is nog bezig. De politie roept getuigen op zich te melden.

×