Clicky

zondag 4 mei 2025 - 17:39 uur
Home Blog Pagina 154

OM eist celstraf en tbs tegen man uit Naaldwijk vanwege terroristische plannen

NAALDWIJK – Een 24-jarige man uit Naaldwijk die wilde uitreizen naar strijdgebied van IS, moet als het aan het OM ligt 24 maanden de cel in en vervolgens tbs met dwangverpleging krijgen.

De in Syrië geboren verdachte werd in mei vorig jaar in een bus in Parijs aangehouden. Vermoedelijk was hij onderweg naar Somalië om zich daar aan te sluiten bij de terroristische organisatie IS. Bij de rechtbank Rotterdam werd maandag duidelijk dat de verdachte zwaar geradicaliseerd was en mogelijk bereid was een zelfmoordaanslag te plegen.

Het onderzoek naar de verdachte start na berichten van inlichtingendienst AIVD. Daarin wordt onder meer gemeld dat de verdachte aanhanger is van het jihadistische gedachtegoed en op het punt staat uit te reizen. Hij wil deelnemen aan de gewapende strijd en zou bereid zijn aanslagen te plegen. De verdachte blijkt op 14 mei 2024 in een touringcar vanuit Den Haag richting Parijs te zijn gestapt. Diezelfde avond wordt de man in Frankrijk aangehouden, en twee weken later overgebracht naar Nederland.

Op zijn telefoon vindt de politie publicaties van IS, IS-propagandaberichten, maar ook uitleg over het plegen van zelfmoordaanslagen en handleidingen voor het maken van bomgordels en explosieven. Ook blijkt de verdachte op Telegram uitgebreid met anderen te chatten over het uitreizen, onder andere naar Irak en Afrika. De verdachte laat weten zich te willen aansluiten bij de gewapende strijd aan de kant van IS. Hij krijgt te horen dat IS in Irak moeilijk te bereiken is, maar dat de jihadistische strijd in Somalië mogelijkheden biedt. Uit de zoekgeschiedenis blijkt dat de verdachte ook daadwerkelijk zoekt naar goedkope vluchten vanuit Marokko naar Somalië of Irak. Hij chat ook over een ‘een kleine operatie’ die hij van plan is te ondernemen, en die hij ook wilde filmen.

Ook wordt er een audiobericht aangetroffen waarin de verdachte een boodschap aan de Nederlandse staat inspreekt: “Frankrijk, zij hebben Marokko aangevallen, Amerika ook. Syrië hebben ze bezet. Nederland heeft Irak en Syrië gebombardeerd. Dat zijn jullie. Ook al hebben jullie er niets mee te maken.”

De verdachte zelf verklaart dat hij van plan was om eerst naar Madrid te reizen en daarna mogelijk naar IS-strijdgebied, maar hij ontkent dat hij zich bezig wilde houden met de gewapende strijd. Hij wilde graag wonen in een Islamitische omgeving, ook om van zijn drugsverslaving af te komen. De ‘kleine operatie’ zou slaan op zijn voornemen om een bijbel te verbranden.

Het OM neemt de plannen van de verdachte serieuzer: “Verdachte is verminderd toerekenbaar gelet op geconstateerde stoornissen. Die stoornissen zijn van invloed geweest op het handelen van verdachte”.

Het OM verdenkt de verdachte onder meer van het voorbereiden van terroristische misdrijven omdat hij gedurende langere tijd informatie verzamelde over de manier waarop hij zich kon aansluiten bij IS, aanslagen die door IS zijn geclaimd en waarin de martelaren werden verheerlijkt en manieren waarop een aanslag kan worden gepleegd. Daar past volgens het OM een gevangenisstraf van 24 maanden en tbs met dwangverpleging bij.

Stikstofplannen Wiersma geven provincies voorzichtig hoop

DEN HAAG – Provincies reageren hoopvol, maar ook afwachtend op de plannen die minister Femke Wiersma eind vorige week presenteerde om Nederland van het stikstofslot te halen. De BBB-politica schetste in brieven aan de Tweede Kamer en in de media wat ze wil doen om de vergunningverlening weer op gang te brengen en tegelijk de natuur te laten herstellen. De plannen zijn nog niet uitgewerkt en het is de vraag of ze juridisch stand houden.

“Het zijn brieven die hoop geven”, zegt de Zuid-Hollandse gedeputeerde Mariëtte van Leeuwen, ook van de BBB. “We voorzien dat als het lukt om de rekenkundige ondergrens te verhogen, het merendeel van de PAS-melders kan worden gelegaliseerd. Daarnaast geeft het vermoedelijk meer ruimte voor andere opgaven zoals de woningbouw en de energietransitie.”

Andere provincies zijn wat terughoudender. Zo zegt de provincie Utrecht benieuwd te zijn naar de precieze plannen. “Zoals we al vaker hebben aangegeven: wij verwachten een geborgde inzet vanuit het Rijk, zodat we verder kunnen werken aan het herstel van de natuur, de vergunningverlening vlot kunnen trekken en agrariërs van hun al jaren durende onzekerheid kunnen verlossen”, aldus een woordvoerster van gedeputeerde Mirjam Sterk (CDA).

De provincie Noord-Brabant reageert nu evenmin inhoudelijk op het plan en verwijst naar gesprekken tussen het Rijk en het Interprovinciaal Overleg (IPO). Om te proberen het stikstofprobleem op te lossen, hebben de provincies een commissie ingesteld die in gesprek gaat met de ministeriële commissie Economie en Natuurherstel onder leiding van premier Dick Schoof. Deze werkgroep, met negen ministers en twee staatssecretarissen, is in het leven geroepen na twee recente rechterlijke stikstofuitspraken waardoor er eigenlijk geen vergunningen meer kunnen worden verleend. Doel is Nederland “zo snel mogelijk van het stikstofslot af te krijgen”.

Alle provincies hebben het Rijk herhaaldelijk gevraagd om maatregelen voor stikstofreductie. “We zien dat de minister daarop inzet met bijvoorbeeld het invoeren van bedrijfsspecifieke emissienormen”, aldus Van Leeuwen. “Wij beseffen dat een dergelijke aanpak veel impact zal hebben op verschillende sectoren en zijn dan ook verheugd dat zorgvuldig onderzoek wordt gedaan naar hoe en wat dit betekent. We wachten de uitkomsten af.”

Zwaargewonde jongen Rotterdam is 11 jaar, oorzaak onduidelijk

Politie

ROTTERDAM – De jongen die zondagavond zwaargewond werd gevonden in een huis in de Rotterdamse Zuidwijk is elf jaar en mogelijk het slachtoffer van een steek- of schietincident, meldt de politie.

Hij is in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. Eerder meldde de politie dat de jongen uit Rotterdam-Hoogvliet gewond raakte door een steekincident.

De politie vond het jonge slachtoffer rond 19.10 uur nadat ze op een melding waren afgekomen van een harde knal in de woning aan de Asterlo. Buiten het huis is een vuurwapen gevonden. De politie zoekt uit wat er precies gebeurd is, er is nog niemand aangehouden.

Een team van twintig rechercheurs onderzoekt de zaak.

Polen gaat geen militairen naar Oekraïne sturen

WARSCHAU – Polen gaat geen militairen naar Oekraïne sturen, maar blijft het buurland steunen met financiële en militaire hulp. Premier Donald Tusk zei dit vlak voor vertrek naar Parijs, waar een informele top over Oekraïne en Europese veiligheid wordt gehouden.

Tusk gaat andere Europese leiders tijdens het spoedoverleg aansporen hun defensie-uitgaven te verhogen. Hij is van mening dat Europese landen Oekraïne niet goed kunnen helpen als zij geen stappen zetten om hun defensiecapaciteiten te verbeteren. Europa is “niet in staat om het militaire potentieel van Rusland tegen te gaan”, zei hij.

De premier waarschuwde later op X dat als Europa “nu niet veel investeert in defensie, we tien keer zo veel zullen moeten uitgeven als we een bredere oorlog niet kunnen voorkomen”. Hij schreef “het recht te hebben dit luid en duidelijk te zeggen”, omdat zijn land bijna 5 procent van het bruto binnenlands product (bbp) uitgeeft aan defensie. Dat is ver boven de 2 procent die de NAVO voorschrijft.

Positieve rol

Polen “kan en moet” volgens Tusk een positieve rol spelen. Dit betekent volgens hem het waarborgen van de nauwe samenwerking tussen Polen, Oekraïne, de Europese Unie, de Verenigde Staten en Europese landen zoals het Verenigd Koninkrijk en Noorwegen. “Er is geen ruimte voor een keuze tussen de Europese Unie of de Verenigde Staten”, zei hij. Sommige landen vrezen dat ze voor Europese veiligheid niet meer op de VS kunnen rekenen.

Polen stelt zich sinds de Russische inval in Oekraïne op als een mondige partner van Oekraïne. Het land vangt bijna 1 miljoen Oekraïners op, dat is volgens VN-cijfers bijna een op de zeven gevluchte Oekraïners.

Politie bevrijdt gegijzelde man (48) in Oosterhout

Politie

OOSTERHOUT – De politie heeft in de nacht van zondag op maandag een 48-jarige man bevrijd die was gegijzeld in een huis in de Donkerstraat in Oosterhout. Hij verkeert in goede gezondheid, aldus de politie.

Bij de inval werd ook een 48-jarige verdachte uit de Brabantse plaats opgepakt.

De politie kreeg rond middernacht een melding van de gijzeling en onderzoekt nu de omstandigheden. Wel is duidelijk dat het gaat om een “op zichzelf staand incident”.

De verdachte wordt later deze week voorgeleid aan de rechter-commissaris, die beslist of hij langer in de cel blijft.

Pensioenfonds ABP belegt ook niet meer in Alphabet en Meta

AMSTERDAM – Ambtenarenpensioenfonds ABP is niet alleen gestopt met beleggen in autofabrikant Tesla, maar heeft ook zijn belangen in Google-moederbedrijf Alphabet en Facebook-eigenaar Meta Platforms verkocht. Dat heeft bestuursvoorzitter Harmen van Wijnen gezegd in een interview met Het Financieele Dagblad.

ABP presenteert regelmatig lijsten met bedrijven waarin het belegt. De laatste dateert van eind derde kwartaal vorig jaar. Het FD ontdekte dat de namen van Alphabet en Meta daarop niet meer zijn terug te vinden. In totaal nam het pensioenfonds volgens de krant afscheid van zo’n negenhonderd van de 2000 bedrijven waarin het belegde. Eerder was al bekend dat Tesla van de lijst was verdwenen.

Volgens Van Wijnen is zijn fonds anders gaan beleggen. “Naast rendement hechten wij waarde aan vier thema’s: klimaat, biodiversiteit, mensenrechten en goed bestuur. Al onze beleggingen hebben wij langs deze criteria gelegd en dan vallen er dus negenhonderd af, waarvan deze drie. Zo blijven bedrijven over die risico’s voldoende beheren en goede investeringen zijn.”

De bestuursvoorzitter gaat niet op de individuele afwegingen in, maar voegt toe dat bij de besluiten meerdere factoren een rol kunnen spelen. Bij de categorie goed bestuur alleen al gaat het om de antwoorden op meerdere vragen. “Is er een integer bestuur, hoe is het personeelsbeleid geregeld en is er sprake van voldoende medezeggenschap? Bij Tesla speelde, zoals ABP al eerder heeft gezegd, de hoge beloning van de bestuurder een rol.”

Schip vaart tegen hoogspanningskabels, Amsterdam-Rijnkanaal weer vrij voor scheepvaart

Foto: VLN Nieuws

DIEMEN – Het scheepvaartverkeer op het Amsterdam-Rijnkanaal is even voor 16.00 uur hervat, meldt Rijkswaterstaat. Sinds maandagochtend was een deel van het kanaal bij Diemen gestremd omdat er hoogspanningskabels in het water lagen. Dat kwam doordat een schip met daarop een te hoge kraan tegen de kabels was gevaren.

Schepen die lagen te wachten kunnen weer doorvaren, aldus een woordvoerder van Rijkswaterstaat. Rond 13.00 uur waren dat er zo’n vijftig, vrijwel allemaal beroepsvaart.

Mogelijk wordt een deel van het kanaal op een later moment nog eens afgesloten voor reparatie van de kabels. Of dat nodig is en wanneer dat zou moeten, daarover wordt nog overlegd.

Douane stuit op 127 kilo cannabis bij logistiek bedrijf nabij Schiphol

Foto: Douane

SCHIPHOL – De Douane heeft op vrijdag 7 februari 127 kilo cannabis onderschept. Douaniers vonden de drugs bij een logistiek bedrijf in de buurt van Schiphol.

De pakketten waren afkomstig uit de Verenigde Staten en bestemd voor een bedrijf in Amsterdam.

De zaak is overgedragen aan het Cargo HARC-team Schiphol.

Cargo HARC-team Schiphol

Het Cargo HARC-team is een samenwerkingsverband tussen Douane, Koninklijke Marechaussee en FIOD. Deze partijen werken nauw samen om ondermijnende criminaliteit, drugssmokkel en witwassen op en rond de luchthaven Schiphol tegen te gaan.

Vrachtwagenchauffeur zwaargewond nadat hij klem komt te zitten tussen containerchassis

Foto: MediaTV

ROTTERDAM – Een chauffeur is maandagmiddag zwaargewond geraakt nadat hij klem kwam te zitten tussen een containerchassis.

De chauffeur had het chassis ingeschoven maar hij zat er zelf nog tussen.

Met een containerkraan is het chassis losgerukt.

De chauffeur is onder spoedtransport van de politie naar het ziekenhuis vervoerd.

De Arbeidsinspectie zal ter plaatse komen om onderzoek te doen naar het ongeval.

PVV tegen sturen militairen naar Oekraïne

DEN HAAG – De PVV is tegen het sturen van Nederlandse militairen naar Oekraïne. Dat heeft Geert Wilders op X laten weten.

Volgens hem doet Nederland al aan “veel missies” mee en moet ook het Nederlands grondgebied beschermd worden.

Wilders koerst met zijn standpunt af op een botsing met het kabinet. Premier Dick Schoof zei dit weekeinde nog tijdens een veiligheidsconferentie in München dat Nederland positief kijkt naar deelname aan een vredesmacht die Oekraïne na een akkoord met Rusland moet beschermen.

12.000 euro boete voor Bulgaarse vrachtwagenchauffeur voor tachograaffraude

Foto: BALM

BERLIJN – Het Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM) heeft een boete van 12.000 euro opgelegd aan een Bulgaarse vrachtwagenchauffeur wegens manipulatie van de tachograaf. De overtreding werd vastgesteld tijdens een controle op de Duitse A3 nabij Neurenberg en betrof een transport van Turkije naar Duitsland. De boete is inmiddels door de bevoegde rechtbank bekrachtigd.

Tachograaf gemanipuleerd

Tijdens de controle ontstond het vermoeden dat de tachograaf van de vrachtwagen was gemanipuleerd. De truck werd vervolgens voor nader onderzoek naar een gespecialiseerde werkplaats gebracht. Daar werd bevestigd dat de tachograaf onrechtmatig was geopend en dat een technisch onderdeel was vervangen, waarmee de rij- en rusttijden werden gemanipuleerd.

Door deze aanpassingen werden extreme overschrijdingen van de rij- en werktijden van de chauffeur verborgen en rusttijden gefingeerd. In werkelijkheid hadden de chauffeurs doorgewerkt in plaats van de verplichte pauzes te nemen. Dergelijke praktijken brengen ernstige verkeersveiligheidsrisico’s met zich mee, omdat oververmoeide chauffeurs een gevaar vormen op de weg.

Strikte handhaving blijft prioriteit

De BALM benadrukt dat het opsporen en streng bestraffen van dergelijke overtredingen een topprioriteit blijft. Het manipuleren van tachografen ondermijnt de verkeersveiligheid en leidt tot oneerlijke concurrentie binnen de transportsector.

Hoewel de rechtbank de boete heeft bevestigd, kunnen tegen de uitspraak nog juridische stappen worden ondernomen. BALM blijft actief controleren op naleving van de rij- en rusttijden en neemt harde maatregelen tegen overtreders.

Oliekartel OPEC+ overweegt verder uitstel verhoging olieproductie

WENEN – OPEC+ overweegt om de geplande verhoging van de olieproductie opnieuw uit te stellen. Dat hebben afgevaardigden van het oliekartel tegen persbureau Bloomberg gezegd. Het zou de vierde keer zijn dat de alliantie onder leiding van Saudi-Arabië en Rusland de plannen om de olieproductie weer op te schroeven, uitstelt.

OPEC+ onthulde in juni vorig jaar voor het eerst plannen om de productie geleidelijk te verhogen. Door de afnemende vraag naar olie in China en de grotere nieuwe voorraden in de Verenigde Staten werd het oliekartel echter steeds gedwongen om de plannen uit te stellen. Zo zouden de olielanden eigenlijk begin januari de dagelijkse productie weer geleidelijk verhogen, maar dat werd met drie maanden uitgesteld tot eind maart. Vanaf april tot en met september 2026 zouden ze dan stapsgewijs weer meer olie oppompen, waarmee een eerdere productiebeperking van 2,2 miljoen vaten per dag geleidelijk zou worden opgeheven.

Het oliekartel stelde de productieverhoging eerder uit, omdat de olieprijzen onder druk stonden. Met het lagere aanbod wil het kartel de olieprijzen ondersteunen. Ook nu zouden de wereldwijde oliemarkten nog te kwetsbaar zijn om de productie weer op gang te brengen, verklaarde een van de afgevaardigden. Er is echter nog geen besluit genomen en de olielanden zouden nog verdeeld zijn over hoe verder te gaan. Een besluit wordt in de komende weken verwacht.

De Amerikaanse president Trump heeft oliestaat Saudi-Arabië en andere leden van de OPEC onlangs opgeroepen om de olieprijzen te verlagen. Het in Wenen gevestigde secretariaat van de OPEC verklaarde echter dat de huidige olieprijzen van rond de 74 dollar per vat voor veel OPEC-landen nog altijd te laag zijn om de overheidsuitgaven te dekken. Ook werd gewaarschuwd voor de gevaren van de Amerikaanse importheffingen, die voor meer onzekerheid zorgen op de oliemarkten.

Doorgaan met de productieverhoging zou daarnaast het verwachte olieoverschot verder kunnen doen toenemen. Volgens het Internationaal Energieagentschap (IEA) zal namelijk zelfs als OPEC+ de productie ongewijzigd laat, het wereldwijde aanbod dit jaar de vraag met gemiddeld 450.000 vaten per dag overtreffen. De oliekenners van JPMorgan Chase en Citigroup verwachten dan ook dat de olieprijzen voor het einde van 2025 zullen dalen tot onder de 60 dollar per vat. Dat zou ook voor lagere prijzen kunnen zorgen bij tankstations in Nederland.

Duitse BALM controleert vrachtwagens zonder ze stil te zetten

Foto: BALM

BERLIJN – Het Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM) heeft zijn digitale controlecapaciteiten aanzienlijk uitgebreid. Dankzij geavanceerde sensortechnologie en elektronische gegevensuitwisseling kunnen inspecteurs nu in real-time een groot deel van hun toezichtstaken uitvoeren zonder voertuigen direct stil te zetten. Dit betekent dat vrachtwagens alleen uit het verkeer worden gehaald bij concrete vermoedens van overtredingen, waardoor onnodige wachttijden voor de transport- en logistieksector worden verminderd.

Efficiënter toezicht met sensortechnologie

Tijdens de passage van vrachtwagens worden via digitale interfaces automatisch gegevens gecontroleerd met betrekking tot rij- en rusttijden, tachografen en voertuigafmetingen. De toepassing van deze technologie minimaliseert verstoringen in het verkeer en draagt bij aan een eerlijkere concurrentie binnen de sector.

In de pilotfase, waarin de nieuwe controlevoertuigen zijn ingezet, werden in 2023 al 750.000 extra sensorcontroles uitgevoerd. Tot en met oktober 2024 is dit aantal gestegen tot meer dan 1 miljoen extra controles. Naar verwachting zal dit aantal verder oplopen naarmate de vloot van controlevoertuigen verder wordt gemoderniseerd.

Positieve reacties uit de overheid

Dr. Volker Wissing, de Duitse minister van Digitale Zaken en Transport, spreekt zich positief uit over deze technologische vooruitgang: “De inzet van digitale technologie bij het BALM levert nu al enorme voordelen op. Ik ben onder de indruk van de hoeveelheid extra digitale controles die inmiddels mogelijk zijn op de wegen. De nationale inzet van moderne controlevoertuigen zorgt voor kortere wachttijden en efficiëntere controleprocessen. Dit betekent vooral voor de logistieke sector een aanzienlijke tijdsbesparing. Maar belangrijker nog: de toegenomen controlecapaciteit draagt direct bij aan de verkeersveiligheid voor alle weggebruikers.”

Ook Christian Hoffmann, president van BALM, onderstreept het belang van deze innovatie: “De nieuwe technologische mogelijkheden zorgen voor kwalitatief nieuwe eisen aan onze controleurs. De geautomatiseerde signalering van verdachte situaties vraagt om een nauwkeurige beoordeling en verdere ontwikkeling van de werkzaamheden binnen onze inspectiedienst.”

Toekomstige ontwikkelingen en internationale samenwerking

Het BALM voert niet alleen controles uit op binnenlandse en buitenlandse vrachtwagens, maar werkt ook samen met andere instanties zoals de politie, douane en inspectiediensten. Bovendien speelt grensoverschrijdende samenwerking een belangrijke rol. Het Duitse agentschap werkt actief samen met buitenlandse controlediensten om de naleving van rij- en rusttijden, technische eisen, cabotage en tolbetaling te waarborgen.

Lavrov ziet geen rol voor Europa bij vredesgesprekken Oekraïne

MOSKOU – De Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov ziet geen reden om Europese landen te betrekken bij vredesbesprekingen over de oorlog in Oekraïne. Volgens hem willen zij het conflict juist voortzetten.

“Ik weet niet wat ze aan de onderhandelingstafel zouden doen. Als ze daar gaan zitten met het doel om de oorlog voort te zetten, waarom zou je ze dan uitnodigen?”, verklaarde Lavrov op een persconferentie in Moskou.

Hij zei dat Europa al meerdere kansen heeft gehad om betrokken te zijn bij een oplossing voor de strijd in Oekraïne.

De minister gaat maandag met een delegatie naar Saudi-Arabië. Daar vindt dinsdag een ontmoeting plaats met Amerikaanse topfunctionarissen over onder meer het stoppen van de oorlog.

E. van Wijk Group neemt Exalto Transport over

BRAKEL – De E. van Wijk Group heeft Exalto Transport uit Brakel overgenomen, een specialist in exceptioneel- en speciaal transport. Deze strategische overname betekent een uitbreiding van de speciaal transportdivisie binnen de E. van Wijk Group, die in 2021 al werd ingeluid door de overname van Ryano Logistics. Exalto Transport is een toonaangevende internationale speler op het gebied van speciaal vervoer voor de Infrasector en de zware industrie.

“De overname van Exalto Transport is een fantastische kans voor ons,” aldus Ewout van Wijk, CEO van de E. van Wijk Group. “Met deze stap kunnen we onze positie in de markt versterken en ons dienstenportfolio verder uitbreiden. Exalto Transport heeft een uitstekende reputatie opgebouwd, en we kijken ernaar uit om samen verder te groeien. Deze overname past perfect binnen onze strategische keuze om verder in te zetten op diversificatie op het gebied van geografie, industrieën en vervoersactiviteiten.”

Exalto Transport werd in 1995 opgericht door Eljo en Monique Exalto en groeide uit tot een gerenommeerd transportbedrijf, gespecialiseerd in exceptioneel vervoer. Vanuit Brakel, waar de activiteiten de komende jaren zullen worden voortgezet, biedt het bedrijf maatwerkoplossingen voor speciaal transport in geheel Europa.

Voor Eljo en Monique was het van groot belang dat hun bedrijf werd overgenomen door een partij die dezelfde kernwaarden deelt.

“De warme sfeer van een familiebedrijf en het feit dat de overname heel lokaal plaatsvindt, geven mij veel zekerheid dat Exalto Transport in goede handen is bij de E. van Wijk Group. We delen dezelfde bedrijfscultuur, waarin betrokkenheid en betrouwbaarheid centraal staan,” aldus Eljo Exalto. Hij blijft aan als directeur van Exalto transport en zal de verdere groei en ontwikkeling van het bedrijf begeleiden.

Met deze overname groeit het wagenpark van de E. van Wijk Group naar 375 trucks en bestaat de organisatie uit ruim 850 medewerkers. Met een omzet van meer dan 140 miljoen euro is het familiebedrijf actief in nationaal en internationaal transport en warehousing.

 

Vanuit vestigingen in Nederland, Roemenië, Polen en Oekraïne blijft de E. van Wijk Group zich ontwikkelen en innoveren, met een sterke focus op kwaliteit, betrouwbaarheid en klantgerichtheid.

×