Clicky

zaterdag 23 augustus 2025 - 03:45 uur
Home Blog Pagina 12

ECT Delta terminal voert gezichtsherkenning in voor PortKey-gebruikers

ROTTERDAM – Vanaf september 2025 verandert het toegangsbeleid van de ECT Delta terminal voor PortKey-gebruikers. Het containeroverslagbedrijf stapt over op 100 procent registratie en verificatie van zowel chauffeurs als bijrijders. Daarbij wordt gezichtsherkenning als biometrische verificatie geïntroduceerd.

De wijziging is volgens ECT noodzakelijk om te blijven voldoen aan de verplichtingen van de ISPS-wetgeving (Havenbeveiligingswet). De maatregel heeft vooral gevolgen voor PortKey-gebruikers die samen in één voertuig de terminal oprijden.

Nieuwe procedure bij carpoolen

In de huidige situatie registreert alleen de bestuurder zich bij de slagboom met zijn of haar PortKey. In de nieuwe situatie moeten voertuigen met meerdere inzittenden gebruikmaken van een speciale carpoollaan.

  • De bestuurder registreert zich vanuit de auto.
  • Bijrijders stappen uit en betreden de terminal via een tourniquet met hun eigen PortKey.
  • Eenmaal binnen kunnen zij opnieuw instappen in het voertuig.

Bij vertrek van de terminal moet de bestuurder niet alleen zijn eigen PortKey aanbieden, maar ook die van de bijrijders, zodat alle kaarten correct uit het systeem worden geschreven.

Gezichtsherkenning vervangt fingervein-technologie

Het tourniquet maakt gebruik van gezichtsherkenning. PortKey-gebruikers moeten daarom vooraf hun kaart laten voorzien van deze functie. Zonder gezichtsherkenning is toegang als bijrijder niet meer mogelijk en moet men zich melden bij de balie.

De bestaande fingervein-technologie blijft voorlopig actief voor bestuurders in de carpoollaan, maar zal op termijn worden uitgefaseerd omdat de apparatuur niet langer leverbaar is.

PortKey laten updaten

Gebruikers die hun PortKey nog niet hebben voorzien van gezichtsherkenning, moeten dit op korte termijn regelen bij Secure Logistics, de uitgever van de PortKey. Dit kan op het kantoor aan de Hormuzstraat 50, 3199 KW Rotterdam (Maasvlakte Plaza).

Voor vragen kunnen gebruikers terecht bij:

Ontslag op staande voet buschauffeur RET blijft in stand

ROTTERDAM – De kantonrechter in Rotterdam heeft het ontslag op staande voet van een buschauffeur van RET in stand gelaten. De chauffeur werd eind januari 2025 ontslagen nadat zij tijdens een rit een persoon voor de streep in de bus had laten staan, in strijd met het cabinebeleid van het openbaarvervoerbedrijf.

Uit de uitspraak blijkt dat de werkneemster tien dagen eerder nog een ernstige waarschuwing had gekregen voor exact dezelfde overtreding. In die waarschuwing was nadrukkelijk opgenomen dat een volgende overtreding tot ontslag zou leiden.

Beleid geschonden

Volgens het cabinebeleid van RET mag niemand zich tijdens een rit voor de gele streep begeven, behalve onder strikt omschreven uitzonderingen, zoals begeleiding door een mentor of instructeur. De regel is bedoeld om afleiding van de chauffeur te voorkomen en de verkeersveiligheid te waarborgen.

Tijdens de bewuste rit op 30 januari 2025 werd de chauffeur door leidinggevenden betrapt met een passagier voor de streep. Daarnaast droeg zij een oortje en schoenen die niet voldeden aan het kledingreglement. RET zag dit als een ernstige schending van de bedrijfsregels en ontsloeg haar dezelfde dag op staande voet.

Verweer onvoldoende

De chauffeur bestreed het ontslag en stelde dat zij geen passagier voor de streep had laten staan en dat collega’s dit ook doen. De rechtbank vond deze betwisting echter onvoldoende gemotiveerd. Uit verklaringen van leidinggevenden en eerdere stukken bleek dat zij de overtreding aanvankelijk niet had ontkend.

De kantonrechter oordeelde dat er sprake was van een dringende reden voor ontslag en dat RET snel en zorgvuldig had gehandeld. Ook wees de rechter erop dat de chauffeur kort daarvoor nog een ernstige waarschuwing had ontvangen.

Geen transitievergoeding

Omdat het ontslag het gevolg is van ernstig verwijtbaar handelen, hoeft RET geen transitievergoeding te betalen. Daarnaast werd de chauffeur veroordeeld tot betaling van de proceskosten van in totaal €949.

Stemacteur Hein Boele (Elmo uit Sesamstraat) overleden

ALMERE – Acteur Hein Boele is op 85-jarige leeftijd overleden. Dat bevestigt zijn familie aan het ANP na berichtgeving van HP/De Tijd. Boele was vooral bekend als stemacteur. Zo was hij decennialang de stem van de populaire roodharige pop Elmo uit Sesamstraat en verzorgde hij stemmen in talloze Disneyfilms. Boele overleed op 28 juli in zijn woonplaats Almere, na een kort ziekbed.

Boele werd geboren in Zwolle in 1939 en studeerde begin jaren zestig af aan de Toneelschool in Maastricht. Hij speelde daarna bij talloze theatergezelschappen, zoals De Nederlandse Comedie, Ensemble en Studio. Boele was op televisie te zien in succesvolle series als De Fabriek, Oppassen!!!, Toen was geluk heel gewoon en Goede Tijden Slechte Tijden. Ook speelde hij in Duitsland, onder meer in de serie Tatort. Zijn laatste grote televisierol speelde hij in De Luizenmoeder in 2019.

De grootste bekendheid kreeg Boele echter met zijn stem. Behalve Elmo sprak hij ook talloze bekende Disneypersonages in, zoals Japie Krekel, Konijn in de Winnie de Poeh-reeks en verschillende stemmen in de serie DuckTales. In de Nederlandse versie van Charlie and the Chocolate Factory uit 2005 sprak hij de stem van Opa Willem in, en in de Harry Potter-reeks was hij te horen als Hildebrand Slakhoorn.

Boele was vanaf 1996 ook te horen als verteller in de Efteling-attractie Villa Volta. Recent sprak hij nog teksten in voor Museum Geelvinck in Amsterdam. Ook bleef de acteur tot op hoge leeftijd andere acteurs coachen. Boele was meer dan vijftig jaar samen met zijn echtgenoot, oud-presentator Tom Meijer van de Wereldomroep. De uitvaart van de acteur was op 2 augustus.

Douane onderschept 88 kilo cocaïne in Rotterdamse haven

Foto: OM

ROTTERDAM – De Douane heeft afgelopen weekend 88 kilo cocaïne onderschept na controle op een groot containerschip. De verdovende middelen werden gevonden achter de inspectieluiken van twee koelcontainers.

Een partij van 45 kilo cocaïne werd gevonden in een container met vlees uit Uruguay, met bestemming Antwerpen. De andere 43 kilo werd gevonden in een container met vlees uit Argentinië, ook met bestemming Antwerpen.

Het verstoppen van cocaïne in inspectieluiken gebeurt de laatste jaren regelmatig. De drugs kunnen op de containerterminal snel door uithalers verwijderd worden. Door veel controles gericht op deze handelwijze probeert de Douane zo veel mogelijk drugs in beslag te nemen.

Het HARC-team, een samenwerkingsverband van Douane, FIOD, Zeehavenpolitie en het Openbaar Ministerie in Rotterdam heeft de zaak verder in onderzoek. Alle drugs zijn inmiddels vernietigd.

Drie vrachtwagenchauffeurs met forse alcoholpromillages krijgen rijverbod na weekendrijverbod

WONNEGAU – Bij alcoholcontroles langs de A61 hebben agenten van de Duitse snelwegpolitie Gau-Bickelheim zondagavond 17 augustus 2025 drie vrachtwagenchauffeurs betrapt die met forse alcoholpromillages achter het stuur zaten.

De controles vonden plaats op de parkeerterreinen van de tankstations en rustplaatsen Wonnegau-West en -Ost, kort voor het einde van het weekendrijverbod.

De drie chauffeurs, mannen van 53, 56 en 58 jaar oud, bliezen respectievelijk bijna 1,3, 1,65 en ruim 2,0 promille. Zij moesten hun vrachtwagens laten staan en kregen een rijverbod opgelegd.

In totaal werden dertig vrachtwagenchauffeurs gecontroleerd. Daarbij bleek dat twintig chauffeurs volledig nuchter waren. Zeven chauffeurs hadden minder dan 0,5 promille alcohol in hun ademlucht. Zij mochten hun rit voortzetten, maar zijn door de politie wel aangesproken op de gevaren van alcoholgebruik in het verkeer.

De Duitse politie benadrukt dat alcoholcontroles bij vrachtwagenchauffeurs een vast onderdeel zijn van verkeersveiligheidscampagnes op snelwegen, juist omdat de gevolgen van rijden onder invloed met zware voertuigen groot kunnen zijn.

Finland: bestand en veiligheidsgaranties belangrijkst bij overleg

HELSINKI – De Finse premier Petteri Orpo zegt dat een staakt-het-vuren en veiligheidsgaranties de belangrijkste onderwerpen zijn bij het overleg met de Amerikaanse president Donald Trump in het Witte Huis. Die ontvangt later op maandag de Oekraïense president Volodymyr Zelensky, de Finse president Alexander Stubb en andere Europese leiders.

De besprekingen over de oorlog in Oekraïne volgen op een ontmoeting tussen Trump en de Russische president Vladimir Poetin. Europese bondgenoten sturen een stevige afvaardiging om Zelensky bij te staan. Zij spraken elkaar zondag al ter voorbereiding. Volgens Orpo zal nogmaals worden benadrukt dat Rusland de oorlog is begonnen.

Finland heeft met 1340 kilometer van alle NAVO-landen de langste grens met Rusland. In Helsinki groeien de zorgen over Moskou. Finland trad in 2023, ruim een jaar na de Russische inval in Oekraïne, toe tot het bondgenootschap en trekt zich terug uit een verdrag tegen antipersoonsmijnen.

Ondernemers Midden-Nederland bezorgd over toekomst vanwege stikstofcrisis

APELDOORN – Bijna een vijfde van de ondernemers in Midden-Nederland vreest voor het voortbestaan van hun bedrijf door de stikstofcrisis. Dat komt naar voren uit een peiling onder 655 ondernemers uit die regio door VNO-NCW Midden. Volgens de ondernemersorganisatie gaat het daarbij vooral om ondernemers in de landbouw en industrie.

Uit het onderzoek komt naar voren dat een kwart van de ondervraagde ondernemers nu al directe hinder ondervindt van de stikstofproblematiek. Het gaat daarbij veelal om grotere bedrijven met meer dan vijftig medewerkers in dienst. Iets meer dan een vijfde van de ondernemers geeft aan nu nog geen problemen te ondervinden, maar die op termijn wel te verwachten.

Ondernemers geven verder aan vooral duidelijkheid van de overheid te missen. Ook ergeren zij zich aan de langdurige besluitvorming en de gebrekkige consistentie in het overheidsbeleid.

“Ondernemers willen bijdragen aan oplossingen, maar kunnen dat alleen als het beleid uitvoerbaar en voorspelbaar is”, zegt manager Chris Lorist van VNO-NCW Midden. Volgens hem zijn nieuwe tijdelijke regels voor natuurvergunningen van de provincie Gelderland wel positief. Daardoor kunnen projecten zoals woningbouw en bedrijfsuitbreiding weer doorgaan.

ILT-Luchtvaartautoriteit: op Schiphol dreigt overschrijding op twee handhavingspunten geluid

Foto: ILT

DEN HAAG – In de eerste helft van gebruiksjaar 2025 overschrijdt Schiphol vooralsnog geen normen voor het maximum aantal vluchten, de uitstoot van luchtverontreinigende stoffen (emissies), geluid en de veiligheid voor de omgeving (externe veiligheid).

Wel signaleert de luchtvaartautoriteit van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT-Luchtvaartautoriteit) dat de geluidsruimte in twee handhavingspunten halverwege het gebruiksjaar al voor meer dan 50 procent is verbruikt.

In drie gevallen is zonder geldige reden afgeweken van een vertrekroute voor de nacht. De betreffende luchtvaartmaatschappijen kregen hiervoor een waarschuwingsbrief. Ook liggen de gerealiseerde aantallen vliegbewegingen voor het etmaal (53 procent) boven de prognose.

Voor wat betreft het ongeoorloofd gebruik van de hulpmotor constateert de ILT-Luchtvaartautoriteit dat de naleving verbetert. Wel is de ILT-Luchtvaartautoriteit overgegaan tot het invorderen van een eerder opgelegde dwangsom aan KLM en Delta Air Lines. British Airways en Pegasus Airlines ontvingen een waarschuwing van de luchtvaartautoriteit. Dit staat in het Halfjaarverslag milieu en externe veiligheid Schiphol dat demissionair minister Tieman (Infrastructuur en Waterstaat) naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Luchthavenverkeerbesluit Schiphol

Voor Schiphol gelden normen en regels die staan in het Luchthavenverkeerbesluit Schiphol (LVB). De ILT-Luchtvaartautoriteit ziet erop toe dat Schiphol, Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) en de luchtvaartmaatschappijen die gebruikmaken van Schiphol deze normen en regels naleven.

Anticiperend handhaven

Op aanwijzing van de minister handhaaft de ILT-Luchtvaartautoriteit anticiperend op het Nieuwe Normen en Handhavingsstelsel (NNHS), zoals vastgelegd in de ontwerpwijziging van het LVB. De luchtvaartautoriteit toetst aan het eind van het gebruiksjaar of handhavingspunten zijn overschreden. Als een overschrijding op een handhavingspunt het gevolg is van vliegen volgens het NNHS, dan kan de ILT-Luchtvaartautoriteit niet handhavend optreden.

Geluidsgrenswaarden

In nagenoeg alle handhavingspunten van het LVB is de geluidsruimte halverwege het gebruiksjaar voor minder dan 50 procent verbruikt. In de handhavingspunten 19 en 25 is de geluidsruimte voor meer dan 50 procent gebruikt. Voor mensen in de hoek van Uithoorn en Aalsmeer (handhavingspunt 25) is dit het derde jaar op rij dat de geluidsruimte dreigt te worden overschreden. De verbruikte geluidsruimte is gebaseerd op de vervangende grenswaarden die voor gebruiksjaar 2025 zijn vastgesteld vanwege groot onderhoud aan het banenstelsel van Schiphol. Deze zijn op 20 februari 2025 van kracht geworden. Vooralsnog voldoet de sector aan de regels van het vliegen volgens het NNHS.

Zonnepanelenpark Polderbaan

Begin 2025 ontstond er een veiligheidsrisico bij landingen op de Polderbaan, vanwege reflecties van een aangrenzend zonnepanelenpark. De Polderbaan werd tijdelijk een deel van de dag gesloten en vliegverkeer werd omgeleid naar andere banen. Dit had gevolgen voor de geluidsbelasting in de handhavingspunten bij die andere banen. LVNL registreert het afwijkende baangebruik en rapporteert dit aan de ILT-Luchtvaartautoriteit. Aan het einde van dit gebruiksjaar kan het definitieve effect op de geluidsbelasting worden vastgesteld.

Routegebruik

Gezagvoerders van straalvliegtuigen moeten ervoor zorgen dat het vliegtuig binnen een vertrek- of naderingsroute en boven een minimale vlieghoogte blijft. Gezagvoerders mogen hier alleen van afwijken om veiligheidsredenen of na een instructie van LVNL. De ILT-Luchtvaartautoriteit stuurde aan drie luchtvaartmaatschappijen een waarschuwingsbrief vanwege het zonder geldige reden afwijken van vertrekroutes voor de nacht. LVNL overtrad de regels voor het routegebruik die voor hen gelden niet.

Gerealiseerde vliegbewegingen

De gerealiseerde aantallen vliegbewegingen voor het etmaal liggen met 53 procent boven het voorspelde aantal. De gerealiseerde aantallen vliegbewegingen voor de nacht blijven met 31 procent achter bij de gebruiksprognose. Ten opzichte van de eerste zes maanden van gebruiksjaar 2024 is het aantal vluchten zowel voor het hele etmaal als voor de nacht met twee procent toegenomen.

Dode gevonden na brand in woning in Burgh-Haamstede

Politie

BURGH-HAAMSTEDE – In een woning in Burgh-Haamstede waar maandagochtend brand heeft gewoed, is een dode gevonden. Dat meldt de politie.

De brand aan het Groenewoudswegje in de Zeeuwse plaats ontstond rond 07.00 uur. De politie onderzoekt de oorzaak van de brand.

Brandweerman omgekomen bij bosbranden in Spanje, vierde dode

brand vuur

YERES – Bij de bosbranden in Spanje is opnieuw een dode gevallen. Een brandweerman kwam om het leven tijdens de bestrijding van branden bij Yeres in de regio León toen zijn brandweerauto kantelde. Een andere brandweerman raakte daarbij gewond, melden Spaanse media.

In verscheidene delen van Spanje woeden al enige tijd hevige bosbranden, vooral in de regio’s Galicië, Extremadura en Castilië en Leon. In de laatstgenoemde regio vielen eerder twee doden en bij Madrid één.

Er zijn rond de veertig grote natuurbranden. Regiobestuurders vragen de centrale regering sneller en op grotere schaal te helpen. Premier Pedro Sánchez bespreekt dit maandag opnieuw met betrokken instanties. De premier van de regio Extremadura, María Guardiola, klaagde dat ze van Madrid te horen kreeg dat de regering niets kan doen tegen een brand zo groot als die bij Jarilla in haar regio.

Spanje heeft om internationale hulp gevraagd. Zo biedt Portugal steun. Nederland stuurt maandag twee transporthelikopters.

In Portugal woeden al tien dagen zeker negen grote bosbranden. Zondag is bij een verkeersongeval een van de brandweerlieden om het leven gekomen. Het is de tweede dode die bij de bestrijding van de Portugese natuurbranden is gevallen.

Trump: herovering Krim en NAVO-lidmaatschap geen optie Oekraïne

WASHINGTON – De Oekraïense president Volodymyr Zelensky kan de oorlog met Rusland “bijna onmiddellijk” beëindigen als hij dat wil, als hij afziet van de herovering van de Krim en een NAVO-lidmaatschap voor Oekraïne. Dat schrijft de Amerikaanse president Donald Trump op zijn platform Truth Social.

“Er is geen weg terug naar de Krim die Obama heeft weggegeven en geen toetreding tot de NAVO voor Oekraïne”, aldus de Amerikaanse president.

Zelensky spreekt maandagavond in het Witte Huis met Trump en enkele Europese leiders over een mogelijk einde van de oorlog tussen Rusland en Oekraïne.

Zelensky in Washington aangekomen [+video]

WASHINGTON – De Oekraïense president Volodymyr Zelensky is al in Washington aangekomen. Dat meldt hij op X. Hij spreekt maandag met de Amerikaanse president Donald Trump en andere Europese leiders over een mogelijk einde aan de oorlog met Rusland.

Zelensky laat in zijn bericht weten dankbaar te zijn voor de uitnodiging. Ook zegt hij dat de vrede tussen Rusland en Oekraïne blijvend moet zijn. “Niet zoals jaren geleden, toen Oekraïne gedwongen werd de Krim en een deel van ons oosten – een deel van de Donbas – op te geven en Poetin het simpelweg gebruikte als springplank voor een nieuwe aanval.”

De Oekraïense president vervolgt dat Rusland een einde moet maken aan de oorlog “die het zelf is begonnen”. “Ik hoop dat onze gezamenlijke kracht – met Amerika, met onze Europese vrienden – Rusland tot echte vrede zal dwingen.”

Trump en Zelensky ontmoeten elkaar om 19.15 uur Nederlandse tijd in het Witte Huis. Vanaf 21.00 uur wordt ook gesproken met de Europese leiders die speciaal voor het overleg naar Washington afreizen. De Europese delegatie bestaat onder anderen uit Europese Commissievoorzitter Ursula von der Leyen, de Franse president Emmanuel Macron en de Duitse bondskanselier Friedrich Merz. Ook NAVO-topman Mark Rutte komt naar Washington.

Het wordt Zelensky’s tweede bezoek aan het Witte Huis sinds Trumps aantreden in januari. Het bezoek in februari ontaardde in een ruzie voor de camera’s. Trump verweet Zelensky ondankbaar te zijn en verklaarde dat de Oekraïner “niet de juiste kaarten” had. De relatie werd hersteld, maar de Europese zorgen over Trumps standpunt over de oorlog bleven.

In Europa wordt gevreesd dat Washington Kyiv onder druk zal zetten om Russische voorwaarden voor vrede te accepteren. Dat zou onder meer betekenen dat Oekraïne grondgebied moet opgeven. Zelensky heeft zich herhaaldelijk uitgesproken tegen het opgeven van grondgebied, maar is bereid dit onderwerp te bespreken tijdens een gesprek met Trump en de Russische president Vladimir Poetin.

Advocatenorde oneens met laptopverbod in alle gevangenissen

DEN HAAG – Advocaten mogen in de toekomst niet langer een laptop, mobiele telefoon of USB-stick meenemen tijdens het bezoeken van hun cliënt in een penitentiaire inrichting, tenzij de directie van de PI daar toestemming voor heeft gegeven. Dat heeft de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) laten weten aan de Nederlandse orde van advocaten (NOvA). Volgens de DJI draagt het nieuwe toegangsbeleid bij aan “veiligheid binnen en buiten de inrichting”. Het is nog niet bekend wanneer het ingaat.

Het laptopverbod gold tot nu toe alleen voor advocaten met cliënten in de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught. Het werd daar in 2021 ingesteld na de arrestatie van advocaat Youssef T., de neef en toenmalig raadsman van Marengo-hoofdverdachte Ridouan Taghi.

De orde noemt de uitbreiding van het laptopverbod naar alle gevangenissen “onacceptabel en onwerkbaar”. Ze vindt dat strafrechtadvocaten altijd moeten kunnen beschikken over de dossiers van hun cliënten. “Strafdossiers, maar bijvoorbeeld ook reclasseringsrapporten, worden digitaal aangeleverd aan advocaten. Door advocaten te verbieden hun laptop en andere digitale gegevensdragers mee te nemen naar een gesprek met een gedetineerde cliënt, wordt het verlenen van adequate rechtsbijstand vrijwel onmogelijk”, aldus NOvA.

De orde dringt bij de DJI aan op het handhaven van de ‘ja, tenzij’-regel en af te zien van de aanscherping naar ‘nee, tenzij’.

De DJI laat weten te streven naar “uniformiteit in toegang tot de inrichtingen” en daarom bezig te zijn met nieuw toegangsbeleid. “Dat is nodig om uitdagingen zoals de toenemende contrabande en voortgezet crimineel handelen binnen de PI’s tegen te gaan. Het nieuwe uitgangspunt rondom datadragers/communicatiemiddelen is dat dit niet meer mag, tenzij het middel strikt noodzakelijk is voor de uitvoering van het werk”, aldus de DJI. “In dat geval kan toestemming worden verleend door de directeur.”

Donderdag staat een gesprek gepland tussen de DJI en de orde van advocaten over het nieuwe beleid. “Daar kunnen we niet op vooruitlopen”, aldus de DJI.

Miljoenenboete voor Qantas voor onterechte corona-ontslagen

CANBERRA – De Australische luchtvaartmaatschappij Qantas heeft een boete van 90 miljoen Australische dollar (ruim 50 miljoen euro) gekregen voor het onterecht ontslaan van 1800 grondmedewerkers tijdens de coronapandemie.

De rechter heeft Qantas opgedragen om 50 miljoen Australische dollar rechtstreeks aan de vakbond Transport Workers’ Union te betalen, die de luchtvaartmaatschappij had aangeklaagd.

Over de besteding van het resterende bedrag wordt later beslist, een deel kan terechtkomen bij gedupeerde werknemers.

De boete komt bovenop de compensatieregeling van 120 miljoen Australische dollar die vorig jaar al werd overeengekomen met de getroffen ex-medewerkers.

Onwel geworden vrachtwagenchauffeur ‘duwt’ twee bestelbusjes tankstation in langs A1 [+foto’s]

Foto: RVP Media

MUIDEN – Een bizar ongeluk maandagochtend bij een tankstation langs de A1.

De chauffeur raakte vermoedelijk onwel op de afrit naar tankstation Honswijck, ramde eerst een bestelbusje dat stond te tanken om vervolgens een ander geparkeerd busje te rammen.

Beide bestelbusjes zijn door het voertuig de winkel van het tankstation in geduwd.

Foto: RVP Media

De vrachtwagenchauffeur is naar het ziekenhuis overgebracht. Verder raakte er wonder boven wonder niemand gewond.

Foto: RVP Media

De brandweer is aanwezig om te kijken of het gebouw nog stevig genoeg is.

×