Clicky

maandag 18 augustus 2025 - 17:03 uur
Home Blog

A2 richting Eindhoven: één rijstrook naar A73 langdurig dicht tussen verzorgingsplaats Bosserhof en knooppunt Het Vonderen

Foto: Rijkswaterstaat

UTRECHT – Rijkswaterstaat start op vrijdag 29 augustus met werkzaamheden aan de A2 richting Eindhoven tussen verzorgingsplaats Bosserhof en knooppunt Het Vonderen. Bij deze wegsituatie is er nu sprake van vier rijstroken: twee rijstroken richting Eindhoven en twee rijstoken als uitvoegstrook richting de A73. Voor de uitvoering van de werkzaamheden, is één van de twee uitvoegstroken richting de A73 voor een langere periode afgesloten. Deze situatie duurt tot dinsdag 30 juni 2026, 21.00 uur. Voor invoegend verkeer van de verzorgingsplaats Bosserhof komt tijdelijk een toerit.

Deze werkzaamheden bereiden de kruising voor met het nieuwe kabel- en leidingtracé, dat we tijdens een afsluitweekend van de A2 in 2025 aanleggen. Hiervoor verwijdert Rijkswaterstaat het bestaande geluidsscherm en een deel van de grondophoging langs de snelweg. Achter een tijdelijke barrier met geluidswerend scherm bouwen ze vervolgens een nieuwe, definitieve grondkerende constructie. Daarna plaatst Rijkswaterstaat een nieuw geluidsscherm. Deze ingrepen zijn nodig voor de toekomstige verbreding van de A2.

Beperkte ruimte: afsluiting rijstrook noodzakelijk

Voor de veiligheid van weggebruikers en medewerkers is het noodzakelijk om de rechterrijstrook én de vluchtstrook ter plaatse af te sluiten. De tijdelijke barrier kan vanwege ruimtegebrek en de aanwezigheid van ondersteuningsconstructies niet tussen de rijstrook en de vluchtstrook geplaatst worden. Hierdoor blijft op de uitvoeger naar de A73, voor een gedeelte slechts één rijstrook beschikbaar voor verkeer richting Venlo.

Hinder en advies aan weggebruikers

De afsluiting van de rijstrook kan leiden tot vertraging 5- 10 minuten, met name tijdens de spitsuren en vakanties, afhankelijk van de drukte. Weggebruikers wordt aangeraden extra reistijd in te plannen en indien mogelijk buiten de spits te reizen.

Noodlijdende bussenmaker Ebusco mag leningen omzetten in aandelen

Foto: Adobe Stock

DEURNE – De noodlijdende bussenfabrikant Ebusco heeft een belangrijke stap gezet in de jacht op meer financiële mogelijkheden. De aandeelhouders gingen op een buitengewone vergadering akkoord met het omzetten van leningen in aandelen.

Een van de twee geldschieters heeft al aangegeven daarvan gebruik te willen maken, waardoor er aan minder betalingsverplichtingen hoeft te worden voldaan.

De andere geldschieter, die eerder eveneens een lening vanuit een bank overnam, heeft nog niet gezegd het verschuldigde bedrag om te willen zetten in aandelen. Hiervoor is later alsnog een mogelijkheid, laat een woordvoerster van de beursgenoteerde onderneming uit Deurne weten.

De instemming was belangrijk voor Ebusco, dat nog altijd op zoek is naar meer geld om te overleven. Vrijdag maakte de onderneming bekend dat de omzet over de eerste helft van dit jaar opnieuw flink is gedaald. Wel is het gelukt om het nettoverlies te verkleinen.

Smalrompvliegtuigen winnen terrein in luchtvracht: efficiënter en duurzamer

DUBLIN – Smalrompvliegtuigen spelen een steeds belangrijkere rol in de luchtvrachtsector. Dankzij de introductie van nieuwe generatie vrachttoestellen, zoals de Boeing 737-800 en Airbus A321-200, kan de sector inspelen op de groeiende vraag naar efficiënter en duurzamer transport.

Deze toestellen zijn uitgerust met brandstofzuinige motoren, verbeterde aerodynamica en lichtere materialen. Hierdoor verbruiken ze aanzienlijk minder brandstof dan oudere modellen en stoten ze minder CO₂ uit. Ook bieden ze snellere doorlooptijden, waardoor kleinere ladingen over korte en middellange afstanden sneller en milieuvriendelijker vervoerd kunnen worden.

Aanvulling op wide-body vrachtvliegtuigen

Smalrompvliegtuigen zijn geen concurrent van wide-bodies, maar vullen elkaar aan. Waar wide-body toestellen grote volumes op lange afstanden tussen wereldwijde hubs vervoeren, bedienen smalrompschepen juist regionale luchthavens en kleinere markten. Daarmee fungeren ze als feeder en verbinden ze secundaire luchthavens efficiënt met internationale knooppunten.

Regionale trends

Europa en Midden-Oosten: smalromptoestellen worden steeds belangrijker in regionale vrachtnetwerken, mede door de hoge handelsvolumes en goed ontwikkelde infrastructuur.

Afrika: de inzet groeit gestaag, hoewel de infrastructuur beperkter is. Nieuwe modellen vergroten hier de capaciteit en het bereik ten opzichte van oudere vrachtvliegtuigen.

Magma Aviation zet in op duurzame groei

Luchtvrachtmaatschappij Magma Aviation, onderdeel van de internationale Avia Solutions Group, ziet grote kansen in de combinatie van smal- en wide-body operaties. Door beide strategisch te combineren kan Magma klanten betere connectiviteit, snellere en flexibelere oplossingen én duurzamer transport bieden.

“Met bijna twintig jaar wereldwijde ervaring begrijpen wij hoe smalrompvliegtuigen optimaal in te zetten zijn binnen een wereldwijd vrachtnetwerk”, aldus Magma Aviation.

Magma Aviation heeft zijn hoofdkantoor in Dublin en strategische hubs in Dubai en Gatwick. De moedermaatschappij Avia Solutions Group beheert een vloot van 209 vliegtuigen en meer dan 250 dochterondernemingen, ondersteund door 14.000 luchtvaartprofessionals wereldwijd.

Trump voor komst Zelensky: grote dag in het Witte Huis

WASHINGTON – De Amerikaanse president Donald Trump spreekt in aanloop naar het bezoek van Europese leiders over een grote dag in het Witte Huis. “We hebben nog nooit zoveel Europese leiders tegelijk hier gehad. Een grote eer voor Amerika”, schreef hij op sociale media.

“Laten we kijken wat de uitkomst zal zijn”, sloot Trump zijn bericht af. De president ontvangt maandag eerst de Oekraïense leider Volodymyr Zelensky en later andere Europese leiders.

De gesprekken volgen op de ontmoeting van Trump en de Russische leider Vladimir Poetin in Alaska. Zelensky mocht toen niet aanschuiven en krijgt nu vermoedelijk de kans om te reageren op de Russische voorstellen.

Optimistisch

Trump toonde zich na de top met Poetin optimistisch. Hij stelde dat Zelensky nu de mogelijkheid heeft de oorlog vrijwel meteen te beëindigen.

De president klaagde ook dat politieke tegenstanders en de media te kritisch zijn over zijn vredesinspanningen. Zelfs als Rusland zich zou overgeven, zouden de “nepnieuwsmedia en hun Democratische partners” volgens de president nog claimen dat het voor hem een vernederende uitkomst is.

Een listeriabesmetting in Nederland gemeld na reeks in Frankrijk

SOLNA – In Nederland is zeker één persoon besmet geraakt met de listeriabacterie na het eten van een zachte kaas. Een overzicht van de Europese gezondheidsdienst (ECDC) maakt dat duidelijk.

In Frankrijk zijn de afgelopen maanden 21 mensen ziek geworden en twee mensen overleden door de bacterie. Ze hadden kaas gegeten van een specifieke leverancier die problemen bleek te hebben met de bacterie.

Producent Chavegrand heeft in eigen land tientallen soorten kaas teruggeroepen, waaronder diverse soorten camembert en geitenkaas. Het bedrijf zegt de controles op verontreinigingen met een factor honderd te hebben verhoogd.

Over de enige bevestigde Nederlandse besmetting zijn nog geen details bekend. Ook in België is recent een besmetting gemeld, net als in Denemarken.

Gezonde mensen worden meestal niet ziek van de listeriabacterie, maar in zeldzame gevallen kan die mensen dodelijk ziek maken. Listeria kan ook miskramen veroorzaken.

Ook Art Rooijakkers per direct weg bij Nieuws van de Dag

HILVERSUM – Ook presentator Art Rooijakkers stopt per direct bij het programma Nieuws van de Dag. Dat heeft Talpa Network maandag bekendgemaakt.

Een week geleden stapte de andere vaste presentator, Malou Petter, al op. Zij stelde dat de “inhoudelijke koers” van het programma toch niet bij haar paste.

Ook Rooijakkers haakt af om die reden. “Met open vizier begon ik aan dit spannende, nieuwe project”, zegt hij in een korte verklaring. “Zoals het hoort bij een programma in ontwikkeling, ging dat niet zonder slag of stoot. Maar driekwart jaar later moet ik toch concluderen dat de desk van Nieuws van de Dag niet mijn plek is. Dat is jammer, maar ik heb het geprobeerd.”

De presentator blijft wel verbonden aan Talpa. Meer informatie over nieuwe klussen communiceert het mediabedrijf later. De nieuwe vaste presentator van het programma wordt Thomas van Groningen. Pim Sedee blijft als vaste invaller betrokken bij Nieuws van de Dag.

A12 richting Utrecht negen dagen dicht: Rijkswaterstaat adviseert thuiswerken of alternatief vervoer

A12

UTRECHT – Weggebruikers moeten de komende weken rekening houden met forse hinder op de A12. Van vrijdag 22 augustus 20.00 uur tot maandag 1 september 05.00 uur is de snelweg richting Utrecht volledig afgesloten tussen knooppunt Maanderbroek en knooppunt Lunetten. Rijkswaterstaat waarschuwt voor meer dan een uur extra reistijd en adviseert reizigers om zoveel mogelijk thuis te werken of gebruik te maken van fiets en trein.

Nieuw asfalt en groot onderhoud

De afsluiting is nodig voor de tweede fase van grootschalig onderhoud aan de A12. In mei werd al het asfalt tussen Maarn en Lunetten vervangen en vond onderhoud plaats tussen Veenendaal en Maarn. Dit keer wordt het omgedraaid:

  • Veenendaal – Maarn: nieuw, stiller asfalt (30 km in totaal).
  • Maarn – Lunetten: onderhoud aan onder meer bebording, verlichting en groen.

Volgens Rijkswaterstaat kan de weg na deze werkzaamheden weer jaren mee. Het onderhoud aan de rijrichting Utrecht–Veenendaal volgt later dit jaar; de datum is nog niet bekend.

Volledige afsluiting nodig

De keuze om het hele traject tussen de knooppunten af te sluiten, is bewust gemaakt, legt omgevingsmanager Assia Messouli uit: “Als we alleen het stuk afsluiten waar op dat moment gewerkt wordt, rijdt er toch veel verkeer tot aan de afsluiting. Dat veroorzaakt opstoppingen en drukte op de omliggende wegen.”

Advies aan weggebruikers

Rijkswaterstaat roept weggebruikers op om de hinder te beperken door:

  • zoveel mogelijk thuis te werken,
  • de fiets of trein te gebruiken,
  • indien noodzakelijk: de spits te mijden en de officiële omleidingsroutes te volgen.

Voor frequente reizigers is er de A12 Slim Reizen Challenge. Deelnemers kunnen gratis een e-bike uitproberen, gebruikmaken van een fiets-APK of een NS Flex Altijd Voordeel-abonnement aanvragen.

Andere werkzaamheden

De A12 is niet het enige traject waar wordt gewerkt. Ook tussen Den Haag en Gouda, op de A27 (Houten–Hooipolder), de A6 (Almere–Lelystad) en rond Amsterdam vinden werkzaamheden plaats. Aansluitend op de afsluiting van de A12 wordt de N224 tussen Ede en Renswoude afgesloten van 1 tot en met 25 september, inclusief de aansluiting met de A12.

Meerdere woningen in brand in Deurne [+foto’s]

DEURNE – De grote brand die maandagmiddag woedde in vier woningen in Deurne is onder controle, meldt de veiligheidsregio.

De brand brak maandagmiddag uit aan de Maassingel en verspreidde zich snel.

Er raakte niemand gewond. De brandweer verwacht nog enige tijd bezig te zijn met nablussen.

Bij de brand kwam veel rook vrij. Daarom werd ook een NL-Alert verstuurd waarin omwonenden werden opgeroepen om ramen en deuren te sluiten. Voor mensen die zijn getroffen door de brand is opvang geregeld.

VK schrapt extra grenscontroles op import levende dieren uit EU

LONDEN – Het Verenigd Koninkrijk schrapt de invoering van extra grenscontroles op de import van levende dieren uit de Europese Unie. Dat heeft de Britse regering maandag bekendgemaakt. Op die manier moet de handel tussen het land en het landenblok soepeler gaan.

Het besluit volgt op een overeenkomst die de Britten in mei met de EU sloten. Daarmee moet het papierwerk voor de handel worden verminderd en worden routinematige grenscontroles op plant- en dierproducten afgeschaft. De voedselstandaarden blijven wel gehandhaafd. Over de details van deze deal, die nog niet van kracht is, wordt nog onderhandeld.

In juni kondigde het Verenigd Koninkrijk al aan de grenscontroles op de import van fruit en groenten uit de EU te willen schrappen.

ABC: Vance ook bij ontmoeting Trump en Zelensky

WASHINGTON – De Amerikaanse vicepresident J.D. Vance woont de ontmoeting bij van zijn politieke baas Donald Trump en de Oekraïense president Volodymyr Zelensky. Dat zegt een ingewijde tegen het Amerikaanse ABC News.

Vance was in februari ook bij een bezoek van Zelensky aan het Witte Huis. Dat ontaardde in ruzie. Vance noemde de Oekraïense president respectloos.

De ontmoeting van maandag volgt op overleg tussen Trump en de Russische leider Vladimir Poetin in Alaska. Trump schreef op Truth Social dat Zelensky de mogelijkheid heeft om de oorlog “vrijwel onmiddellijk te beëindigen”.

Europese leiders

Zelensky schreef zelf op X ook snel vrede te willen, maar die moet wel duurzaam zijn. Hij stelde dat gebieden die zijn land eerder moest opgeven later door Poetin zijn gebruikt als uitvalsbasis voor een invasie.

Trump ontvangt de Oekraïense leider naar verwachting rond 19.00 uur Nederlandse tijd. De Amerikaanse leider treft na zijn overleg met Zelensky ook andere Europese leiders.

Tijs van den Brink stopt bij EO en wil Kamerlid worden voor CDA

HILVERSUM – Presentator en journalist Tijs van den Brink stopt na 25 jaar bij de EO. Hij heeft bij het CDA gesolliciteerd naar een plek op de kandidatenlijst, maakte de EO maandag bekend.

Van den Brink, een van de bekendste gezichten van de EO, is met onmiddellijke ingang niet meer journalistiek actief voor de omroep.

Mocht Van den Brink na de verkiezingen voor de Tweede Kamer eind oktober niet in het parlement belanden, dan gaan de presentator en de EO in gesprek over “de ontstane situatie”. Het is echter uitgesloten dat hij in dat geval terugkeert in zijn huidige werkzaamheden.

Tien kandidaten voor doorstart aardappelproductenmerk CêlaVíta

WEZEP – Het failliete aardappelproductenmerk CêlaVíta maakt een goede kans op een doorstart, denkt curator Frans Aartsen. Zo’n tien kandidaten hebben zich afgelopen week gemeld. “Hoe serieus die zijn, moet nog blijken. Maar op basis van de eerste inschatting hebben we goede hoop, ook door het aantal kandidaten”, laat Aartsen weten.

De productie in de fabriek in het Gelderse Wezep ligt al stil sinds zeker vorige week, toen het faillissement werd aangevraagd. Er is wel nog wat voorraad, die Aartsen gaat proberen te verkopen voordat de houdbaarheidsdatum is verstreken. Ook liggen er waarschijnlijk nog producten uit eerdere ladingen in supermarkten.

Voor alle 171 medewerkers is ontslag aangevraagd. Volgens Aartsen is het nog te vroeg om te zeggen hoeveel van hen hun baan zouden behouden bij een doorstart.

CêlaVíta werd ruim een jaar geleden overgenomen door Nimbus. Dat investeringsbedrijf meldde zich volgens Aartsen niet als kandidaat voor een doorstart.

Verder hield het ammoniaklek in de fabriek van CêlaVíta de curator afgelopen weekend bezig. Het lek werd snel gevonden en heeft daardoor geen invloed gehad op bijvoorbeeld de producten in de koelinstallaties. De locatie is weer vrijgegeven.

Rijeka Gateway start laatste testfase voor opening containerterminal

Foto: APM Terminals

RIJEKA (Kroatië) – De nieuwe containerterminal Rijeka Gateway, een gezamenlijke investering van APM Terminals en ENNA Group, is begonnen aan de laatste testfase. Met de aankomst van het eerste containerschip en de eerste testtrein wordt toegewerkt naar de officiële opening op 12 september 2025.

Eerste schip en testtrein

Het containerschip M/V Cape Fulmar, afkomstig uit Port Said (Egypte), is vier weken afgemeerd aan de terminal. Het schip van 170 meter lang en 25 meter breed, met een capaciteit van circa 1.440 TEU, wordt ingezet voor uitgebreide training en het testen van operationele processen. Daarbij worden onder meer het laden en lossen van diverse containertypen, het vastzetten van lading en de coördinatie met terminalvoertuigen geoefend.

Daarnaast arriveerde ook de eerste testtrein, geëxploiteerd door ENNA Logic. De 500 meter lange trein – verdeeld over twee sporen – leverde lege containers aan voor het testen van de RMG-kranen.

Voorbereiding op commerciële vaart

De eerste vrachtwagens en treinen met exportlading worden begin september verwacht. De eerste commerciële scheepsaanloop staat gepland voor vrijdag 12 september 2025. In eerste instantie zullen schepen wekelijks op vrijdag aanlopen, waarna de frequentie geleidelijk wordt verhoogd.

Investering en capaciteit

Rijeka Gateway is de grootste particuliere logistieke investering in Kroatië. De terminal heeft in de eerste fase een capaciteit van 650.000 TEU en kan schepen tot 18.000 TEU ontvangen. Daarmee profileert Rijeka zich als strategische toegangspoort voor goederenstromen richting Centraal- en West-Europa.

Focus op personeel en training

Het team van de terminal telt inmiddels ruim 220 medewerkers. In 2025 is al meer dan 45.000 uur aan training geïnvesteerd, waarmee de nadruk ligt op het opbouwen van een goed opgeleide en veerkrachtige workforce.

“Na twee jaar bouwen is de terminal volledig uitgerust en klaar voor proefoperaties,” aldus Peter Corfitsen, CEO van Rijeka Gateway. “De aankomst van het testscheep en de testtrein markeert een spannende fase waarin onze systemen en processen in de praktijk worden gebracht.”

Haven van Hamburg noteert sterke groei containeroverslag in eerste halfjaar 2025

Foto: HHM

HAMBURG – De Haven van Hamburg heeft in de eerste helft van 2025 een duidelijke groei laten zien in de overslagcijfers. Ondanks een stagnerende wereldeconomie en geopolitieke spanningen groeide de zeevrachtoverslag met 3,6 procent tot 57,8 miljoen ton. De groei werd vooral gedreven door de containersector, die een stijging van 9,3 procent noteerde tot 4,2 miljoen TEU.

Containers zorgen voor stijging zeevrachtoverslag

De containerimport groeide met 11,6 procent, terwijl de export met 6,9 procent toenam. In tonnage kwam de containeroverslag uit op 41,2 miljoen ton (+6,8 procent). “Dankzij nieuwe lijndiensten en herstructureringen bij rederijen heeft Hamburg marktaandeel teruggewonnen ten opzichte van de grote West-Europese havens,” aldus Axel Mattern, CEO van Port of Hamburg Marketing.

De overslag van conventioneel stukgoed (-3,7 procent tot 0,6 miljoen ton) en bulkgoederen (-3,8 procent tot 16,0 miljoen ton) liep licht terug. In het segment vloeibare bulk was er een plus van 10,3 procent tot 4,7 miljoen ton, terwijl grijpgoed (-6,6 procent tot 8,5 miljoen ton) en agribulk (-13,9 procent tot 2,9 miljoen ton) daalden. Vooral de afgenomen vraag naar kolen en ertsen drukte de resultaten. Bij de landbouwproducten zorgde een forse daling van graanexporten (-80,8 procent tot 852.000 ton) voor de terugval, ondanks hogere importen van oliehoudende zaden (+8,9 procent tot 1,7 miljoen ton).

Foto: HHM

Azië en Baltische regio stuwen groei

De groei in de containeroverslag kwam vooral door handelsstromen met het Verre Oosten (+10,7 procent tot 1,8 miljoen TEU) en de Baltische regio (+20,8 procent tot 734.000 TEU).

  • In Azië waren vooral Maleisië (+93,2 procent tot 169.000 TEU), India (+41,6 procent tot 137.000 TEU) en China (+10,5 procent tot 1,2 miljoen TEU) belangrijke groeimarkten.
  • In de Baltische regio viel de groei op in de handel met Denemarken (+36 procent tot 98.000 TEU), Finland (+20,1 procent tot 125.000 TEU) en Polen (+28,8 procent tot 182.000 TEU).

Alleen de handel met de Verenigde Staten daalde (-19,3 procent tot 275.000 TEU), mede door veranderingen in het Amerikaanse handelsbeleid.

Meer grote containerschepen in Hamburg

Het aantal scheepsaanlopen in Hamburg nam in de eerste helft van dit jaar licht toe (+0,7 procent). Vooral het aantal grote containerschepen met een capaciteit boven de 10.000 TEU steeg sterk: +51,6 procent tot 285 aanlopen. Schepen met meer dan 24.000 TEU capaciteit bezochten de haven 127 keer, een stijging van 29,6 procent ten opzichte van vorig jaar.

Nieuwe lijndiensten met het Middellandse Zeegebied, het Midden-Oosten, het Verre Oosten en India versterkten de positie van Hamburg. Rederijen hebben hun diensten bovendien beter afgestemd op de omvaart via Kaap de Goede Hoop, waardoor het aantal aanlopen zich heeft gestabiliseerd.

Foto: HHM

Doorvoer en achterlandvervoer in de lift

De containerdoorvoer (transhipment) groeide met 23,8 procent tot 1,6 miljoen TEU, terwijl het containerachterlandvervoer stabiel bleef stijgen met +2,2 procent tot 2,6 miljoen TEU.

“De haven bevestigt opnieuw haar rol als draaischijf tussen de markten in het Verre Oosten en Noord-Europa, met name de Baltische regio,” zegt Friedrich Stuhrmann, CCO van Hamburg Port Authority. “Met projecten zoals de verbreding van de vaargeul bij Wedel en de uitbreiding van het draaibekken bij de Waltershofer Hafen investeren we in de toekomstbestendigheid van Hamburg als internationale hub.”

Regionale postbedrijven vrezen voor duizenden banen door nieuwe Postwet

AMSTERDAM – Regionale postbedrijven vrezen voor het voortbestaan van duizenden banen door een nieuwe Postwet waaraan wordt gewerkt. “De voorstellen van de minister leiden ertoe dat 4500 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt die bij ons werken op straat komen te staan”, heeft Lotte de Boer van de ledenraad van samenwerkingsverband Business Post gezegd in gesprek met radiozender BNR.

Het gaat om de toegang tot het landelijke postnetwerk. Die zou onzeker worden. PostNL zou niet langer verplicht zijn om lagere inkooptarieven te rekenen voor de kleinere postbedrijven. Voor de 27 samenwerkende regionale postbedrijven, verenigd in Business Post, is dat laatste echter van levensbelang, omdat ze hun klanten anders niet goed kunnen helpen met het deel van hun post dat buiten de eigen regio valt.

“Dat betekent de doodsteek voor onze bedrijven”, stelt De Boer, tevens commercieel directeur bij SBPost, over het voorstel dat nu voorligt. De komende tijd voert Business Post campagne om de politiek te overtuigen de plannen nog aan te passen. Ze vragen om “blijvende toegang onder de juiste voorwaarden en tarieven” tot het landelijke postnetwerk.

De regionale postbedrijven hebben naar eigen zeggen samen ruim 9000 klanten en zijn actief in bijna de helft van de Nederlandse postcodegebieden. Ze bezorgen de post van meer dan 50 procent van de gemeenten en van 60 procent van de ziekenhuizen. Ook bezorgen ze post voor bedrijven.

PostNL meldt dat regionale postbedrijven na het aanpassen van de wet ook het postnetwerk van PostNL kunnen gebruiken. “PostNL ziet het als haar maatschappelijke rol om sociale werkvoorzieningsbedrijven en andere sociale regionale partijen te betrekken bij de uitvoering van de postbezorging”, reageert het bedrijf, dat naar eigen zeggen weer gebruikmaakt van bezorgers van regionale postbedrijven.

×