KOPENHAGEN – De Deense rederij DFDS heeft aangekondigd de vrachtafvaart Cappadocia Seaways te verkopen als onderdeel van een bredere vlootoptimalisatie.
Het schip, dat ruim 23 jaar actief was binnen het Middellandse Zee-netwerk van DFDS, maakt plaats voor de Selandia Seaways, een grotere en modernere RoRo-ferry met een laadcapaciteit van 2.772 laanmeters, goed voor 177 trailers.
De Selandia Seaways zal worden ingezet op de Tunis–Marseille-route, waar de vervoersvolumes de afgelopen jaren gestaag zijn gegroeid. De Gallipoli Seaways neemt de plaats in van de Cappadocia Seaways op de Mersin–Triëst-route. Volgens DFDS past de herschikking binnen de strategie om de vloot beter af te stemmen op de huidige en toekomstige vervoersbehoefte.
“We optimaliseren onze operaties om ervoor te zorgen dat onze vloot aansluit bij de vraag van vandaag en morgen”, zegt Mathieu Girardin, Executive Vice President en hoofd van de Ferrydivisie van DFDS.
“Met de inzet van de Selandia Seaways en de verdere optimalisatie binnen ons Middellandse Zee-netwerk behouden we de frequentie en kwaliteit van onze dienstverlening, en blijven we de handel tussen Europa, Turkije en Noord-Afrika ondersteunen.”
DFDS exploiteert binnen de Middellandse Zee-divisie zes routes met in totaal 17 schepen die Turkije, Noord-Afrika en Europa met elkaar verbinden. Wereldwijd omvat het DFDS-netwerk 30 veerroutes, waarvan 17 uitsluitend voor vracht en 13 gecombineerd voor vracht en passagiers.


                                    
