Clicky


DHL Express verhoogt prijzen internationale expreszendingen met 4,9 procent in 2019

DHL Express verhoogt prijzen internationale expreszendingen met 4,9 procent in 2019
21-09-2018 16:48 | Algemeen | auteur Redactie [FE]

SCHIPHOL - DHL Express heeft vandaag aangekondigd zijn tarieven per 1 januari 2019 met gemiddeld 4,9 procent te verhogen. De groei in het internationaal expresvervoer en de krapte in aanwezige capaciteit maakt het noodzakelijk te investeren in faciliteiten en materieel. Daarbij wordt tevens voldaan aan de hogere eisen die aan de kwaliteit van expresservices worden gesteld op het gebied van transittijden en leverbetrouwbaarheid.

"DHL Express heeft aanzienlijk geïnvesteerd in zijn internationale netwerk om aan de hoogste verwachtingen te voldoen en een nog betere service aan klanten wereldwijd te bieden”, licht Ronald Leunisse, Managing Director DHL Express Nederland, toe. “Dat begint met de investering in de kennis van onze mensen die allemaal opgeleid zijn tot Certified International Specialist.”

“Met uitbreidingen van hubs en nieuwe gateways hebben we onze verwerkingscapaciteiten per verzending verhoogd en onze transittijden verkort. Die uitbreiding zie je overal ter wereld, van Afrika en China tot Amerika, maar ook in eigen land. Onze nieuwe vestiging in Maastricht wordt binnenkort geopend en in Zwolle beginnen we met bouwen. Alle overige Service Centers zijn recent vernieuwd.”

“Ook op vlak van duurzaamheid wordt veel geïnvesteerd om de CO2 -footprint van onze klanten te verkleinen. Momenteel openen we in verschillende steden zogenaamde CityHubs, die binnensteden emissievrij beleveren.”

“Datzelfde geldt voor het garanderen van de hoogste beveiligings- en duurzaamheidsnormen waarmee we voldoen aan de vereisten van onze klanten, partners en transportautoriteiten. TAPA-certificering zoals ook onze Nederlandse vestigingen die kennen, zijn daar een voorbeeld van.”

DHL Express past zijn prijzen jaarlijks aan, rekening houdend met de inflatie, valuta-dynamiek en andere stijgende kosten in elk van de meer dan 220 landen en gebieden waar het actief is. Prijsaanpassingen variëren van land tot land, afhankelijk van de plaatselijke omstandigheden, en zijn van toepassing op alle klanten waar contracten dit toestaan.