Clicky


Emirates verwelkomde meer dan 10 miljoen passagiers deze zomer

Emirates verwelkomde meer dan 10 miljoen passagiers deze zomer
31-08-2022 19:03 | Zakelijk Nieuws | auteur Redactie

AMSTERDAM - Emirates, ’s werelds grootste internationale luchtvaartmaatschappij, vervoerde afgelopen zomer meer dan 10 miljoen passagiers op bijna 35.000 vluchten naar 130 bestemmingen. Met de terugkerende vraag naar reizen, werkt Emirates nauw samen met partners op de luchthavens om volgens schema te kunnen opereren, verstoringen te minimaliseren en passagiers zoals gepland naar hun bestemming te brengen.

Uitgebreid netwerk

Emirates voerde de afgelopen periode het aantal vluchten op om in de groeiende vraag van reizigers te voorzien. Zo herstartte de luchtvaartmaatschappij de dagelijkse service naar Londen Stansted en werd het aantal vluchten verhoogd op populaire routes naar 33 steden in Europa, Azië en het Midden-Oosten evenals naar populaire vakantieoorden zoals de Seychellen, de Malediven, Mexico en Miami.

In juni voegde Emirates Tel Aviv toe aan het wereldwijde netwerk en in juli kwam daar een derde dagelijkse vlucht naar Londen Gatwick bij. Deze laatste was ter compensatie voor de capaciteitsverminderingen op Londen Heathrow. De iconische Emirates A380, ’s werelds grootste commerciële vliegtuig, werd ook ingezet naar meer dan 30 steden om in de hoge vraag te voldoen.

Premium services en extra comfort

Op de grond heropende de luchtvaartmaatschappij 32 Emirates Lounges, inclusief 25 speciale lounges op de belangrijkste luchthavens in het wereldwijde netwerk. Hiermee voorziet Emirates frequent flyers en premium passagiers van extra comfort om te ontspannen en op te frissen tijdens hun reis. De maatschappij heeft tevens de kenmerkende Chauffeur Drive geherintroduceerd, waardoor First en Businessclass passagiers profiteren van een gratis transfer naar het vliegveld in bijna elke stad in het Emirates netwerk.

Dubai International Airport

Dubai International (DXB) is ’s werelds drukte internationale luchthaven. Met miljoenen Emirates passagiers die maandelijks arriveren en vertrekken vanaf DXB, zorgt de maatschappij ervoor dat alles soepel verloopt in de hub in Dubai. Dit wordt mede gerealiseerd door efficiënte coördinatie en additionele middelen die ingezet worden in het gehele ecosysteem op het vliegveld. Reizigers profiteren van de investeringen in services en digitale initiatieven om wachttijden op de luchthaven te minimaliseren en een vlotte doorstroom van passagiers te faciliteren zodat zij zonder problemen op hun bestemming arriveren.

Afgelopen zomer:

  • checkten meer dan 3.8 miljoen passagiers gemakkelijk online in via emirates.com en de Emirates App
  • maakten meer dan 500.000 reizigers gebruik van de 22 zelfservice check-in desks en 38 bagage afgifte faciliteiten in Dubai Terminal 3
  • maakten meer dan 11.000 passagiers gebruik van de Emirates thuis check-in service, welke gratis is voor First Class passagiers die vertrekken vanaf Dubai. Hiermee wordt de check-in rij overgeslagen en kunnen reizigers direct door naar immigratie.

Toekomstige ontwikkelingen

Emirates blijft het netwerk en de capaciteit uitbreiden naarmate de reisbeperkingen versoepelen. Moment zit de luchtvaartmaatschappij op 74% van het netwerk en de capaciteit van voor de pandemie. Het doel is om dit percentage tegen het eind van het jaar naar 80% te brengen. Emirates is tevens druk bezig met een retrofit programma om 120 vliegtuigen her in te richten met de nieuwste producten aan boord.