Clicky


Goodyear Total Mobility gaat dit jaar de weg op met een Europese Drive Results Tour

Goodyear Total Mobility gaat dit jaar de weg op met een Europese Drive Results Tour
28-04-2022 09:43 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie | Esther van der Wal

KONTICH - Goodyear zal in 2022 in dertien Europese landen de toegevoegde waarde van het commerciële totaalaanbod van Goodyear Total Mobility laten zien door middel van een roadshow en een op maat gemaakte digitale campagne. De tournee volgt de kalender van het Goodyear FIA European Truck Racing Championship in heel Europa, evenals een aantal belangrijke steden en beurzen.

Het initiatief nodigt vlootverantwoordelijken van vrachtwagens, bussen en zwaar rollend materieel uit om de voordelen te ervaren van het verbinden van de klantprocessen, en de Goodyear oplossingen en diensten. Hierbij wordt benadrukt hoe belangrijk het is om het beste te halen uit elk detail dat bijdraagt tot een duurzamer, efficiënter en competitiever wagenpark.

De Drive Results Tour en campagne beginnen op 22 april in Frankrijk, voordat ze in mei naar het Verenigd Koninkrijk en Italië gaan voor de eerste ronde van het Goodyear FIA European Truck Racing Championship in Misano. De Goodyear Drive Results Tour zal op 10 en 11 september te bezoeken zijn tijdens het FIA ETRC op het circuit van Zolder.

Goodyear's Total Mobility meerwaarde biedt een end-to-end oplossing die ontworpen is om wagenparken te ondersteunen bij het verlagen van de CO2-voetafdruk, het verbeteren van de concurrentiepositie en het optimaliseren van de efficiëntie in de dagelijkse werkzaamheden. Slimme tools zoals automatische bandenspanning- en profieldieptecontrole via Goodyear's CheckPoint (Drive-Over-Reader) meten op efficiënte wijze belangrijke aspecten van de bandgezondheid, zodat bestuurders en vlootverantwoordelijken erop kunnen vertrouwen dat elke rit efficiënter en duurzamer is. Goodyear Total Mobility omvat alles van hoogwaardige banden en innovatieve oplossingen tot uitgebreide ondersteuning, onderhoud en nazorg, verzekerd door het pan-Europese Goodyear servicenetwerk.

Bezoekers van de Drive Results Tour kunnen een ervaring verwachten die is afgestemd op hun commerciële focus. In de mobiele showroom wordt de nieuwste generatie veelzijdige en brandstofefficiënte Goodyear banden tentoongesteld, verrijkt met een indrukwekkend augmented reality element dat de gasten nog dichter bij de geïntegreerde technologie brengt. Het zal de belangrijkste elementen van de producten uitlichten en het belang benadrukken van het optimaliseren van de rolweerstand voor efficiënte kosten en het minimaliseren van de ecologische voetafdruk van een voertuig. Zo zal het gebruik van het gloednieuwe en duurzame FUELMAX ENDURANCE gamma met lage uitstoot resulteren in twee procent minder CO2-uitstoot of 100 ton minder CO2-uitstoot en 40.000 liter minder brandstof, per jaar.

Piotr Czyzyk, Managing Director Proactive Solutions and Fleet Europe: "We zijn ontzettend blij dat we dit jaar de geavanceerde voordelen van het Goodyear Total Mobility meerwaarde in Europa kunnen laten zien. Vorig jaar hebben we onze strategische samenwerking met ZF aangekondigd, samen kunnen we onze expertise op het gebied van data-intelligence verder inzetten. Voor transportbedrijven is directe toegang tot belangrijke gegevens van de verschillende bedrijfsmiddelen, of het nu banden, vrachtwagens of trailers zijn, een belangrijke stap voorwaarts bij het vereenvoudigen van hun digitale transformatie. De wagenparken van vandaag hebben preventieve en adviserende informatie nodig, samen met end-to-end fleet management-oplossingen, die hen ondersteunen om in slechts enkele seconden de juiste acties te ondernemen."

Maciej Szymanski, Director Marketing Europe: "Goodyear is voortdurend op zoek naar manieren om de efficiëntie van wagenparken te vergroten. In een economisch klimaat van snel stijgende kosten kunnen onze geavanceerde oplossingen onze partners helpen geld te besparen en hun bedrijf efficiënter te maken, terwijl ze hun concurrentievoordeel behouden. We zijn ons ervan bewust dat elk wagenpark met unieke uitdagingen te maken heeft, dus is het belangrijk om de potentiële besparingen op maat te maken en te laten zien, naast andere toegevoegde waarde zoals uptime en proactief onderhoud die een end-to-end benadering met zich meebrengt.  Goodyear biedt dit met het Total Mobility programma."