Clicky


Nieuw HRD trailerchassis met Gijsbertsen bagger/slibkipper voor Baars Transport

Nieuw HRD trailerchassis met Gijsbertsen bagger/slibkipper voor Baars Transport
21-01-2022 14:49 | Nieuw Materieel | auteur Redactie

NIEUWLAND - Onlangs leverde Wezenberg Trailers uit IJsselmuiden een HRD trailerchassis met op maat gemaakte Gijsbertsen bagger/slibkipper af aan Baars Transport in Nieuwland. De constructeurs van Gijsbersten hebben in samenwerking met de werkplaats van Baars Transport de kipper getekend en geconstrueerd.

Voor de Gijsbertsen kipper wordt gebruik gemaakt van hoogwaardige staalsoorten. Zo is de laatste drie meter uitgevoerd met Hardox TUF 500. Hierdoor is het mogelijk om de vloer en wanden uit te voeren met een dunner materiaal, wat het leeggewicht ten goede komt.

De kipper is uitgevoerd als bagger/slib kipper, welke vloeistofdicht is gebouwd. Het geheel is afgewerkt met milieukleppen en een opklapbare achterbumper.

De geschiedenis van Baars Transport begint in 1934 als oprichter C.M. Baars start met de verhuur van luxe auto’s met chauffeur. Een unicum in die dagen. Al snel komen er loonwerkzaamheden voor boeren bij, terwijl ook de fouragehandel start. In de oorlogsjaren gevolgd door melkvervoer van boer naar zuivelfabriek.

Na de Tweede Wereldoorlog concentreert Baars zich op agrarisch loonwerk en transport. Daarnaast is er een fourage- en brandstoffenhandel gericht op de agrarische sector. Vanaf de jaren ’70 van de vorige eeuw neemt het loonwerk door agrarische schaalvergroting af en ontwikkelt Baars zich tot veelzijdig transportbedrijf. Kraanverhuur wordt als nieuwe dienst toegevoegd, de fourage- en brandstoffenhandel afgestoten.

In de jaren ’80 verbreedt Baars met de bouw van eigen op- en overslagloodsen het logistieke dienstenpakket. Eind 1994 worden de activiteiten binnen de afdeling aannemerij uitgebreid met het saneren van olietanks.

Vanaf het jaar 2000 nemen mechanische baggerwerkzaamheden een belangrijke plaats in, een specialisme waarin Baars zich inmiddels marktleider mag noemen. Hierbij is de flexibele combinatie met de Baars-transportdivisie een duidelijke meerwaarde.