Clicky


GLS lanceert vernieuwde merkidentiteit

GLS lanceert vernieuwde merkidentiteit
04-10-2021 13:34 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie

AMSTERDAM - GLS, een vooraanstaande pakketdienstverlener, onthult vandaag haar vernieuwde merkidentiteit. De fris ogende GLS-merkidentiteit bouwt voort op het succesverhaal van GLS in de snel wijzigende markt van pakketdiensten en sluit naadloos aan bij de groeiambities van de onderneming. De kerngedachte bij GLS is een persoonlijke pakketservice met flexibele oplossingen. De nieuwe merkidentiteit weerspiegelt de betrokkenheid van GLS met een frisse en dynamische look en een knipoog naar de digitale toekomst.

De vernieuwde merkidentiteit oogt met een opvallend blauw en geel zeer aantrekkelijk. De gele pijl die lang het visuele uithangbord van GLS vormde is op een compacte wijze in de letter G verwerkt. De stip symboliseert de deskundigheid, de doelgerichte missie en de verbondenheid van GLS met haar klanten in het digitale tijdperk. De pure look wordt met een frisse en gevatte kleur en stijl duidelijk versterkt.

De merkvernieuwing komt in een tijd met aanzienlijke uitdagingen voor GLS. De klanten verwachten flexibele, transparante en duurzame oplossingen voor hun verzendingen. Om op dit verwachtingspatroon in te spelen, heeft GLS haar netwerk en diensten op specifieke wijze in meer internationale, praktische, digitale en duurzame oplossingen ingebed. GLS streeft naar een verdere versterking van haar positie als marktleider voor internationale verzendingen met een focus op groei in B2C-diensten, zonder haar sterke positie in de B2B-sector uit het oog te verliezen. Dankzij haar efficiënte internationale netwerk met een grondige kennis van de lokale markten is GLS ervan overtuigd dat ze haar groeidoelstelling voor 2025 kan realiseren.

“GLS staat al meer dan 30 jaar bekend om haar flexibele en sterk persoonlijke service. We bouwen constant voort op de sterke basis die onze werknemers en klanten vormen. Door de snel wijzigende verwachtingen van de klant en pakketmarkt moet ook GLS mee evolueren”, aldus Martin Seidenberg, CEO van de GLS Group. “De vernieuwde merkidentiteit weerspiegelt ons werk en onze ambitie met een modernere en fris ogende look. Dynamisch, krachtig, modern, levendig en persoonlijk: de nieuwe identiteit weerspiegelt perfect wie we vandaag zijn en morgen zullen zijn.”

De vernieuwde merkidentiteit zal vanaf 4 oktober geleidelijk aan over alle markten in Europa en Noord-Amerika worden ingevoerd.