Clicky


Nieuw distributiecentrum in Maastricht is onderdeel van DPD groeistrategie

Nieuw distributiecentrum in Maastricht is onderdeel van DPD groeistrategie
27-11-2020 10:21 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie

MAASTRICHt - Pakketdienst DPD opent een distributiecentrum op bedrijventerrein Beatrixhaven in Maastricht. Met het nieuwe distributiecentrum breidt DPD haar capaciteit in het uitleveren van pakketten in Nederland verder uit om de snelle groei te kunnen blijven faciliteren. Bovendien bespaart DPD dagelijks zo’n 5000 kilometer aan transport vanuit het sorteercentrum in Eindhoven naar Maastricht. Dit staat gelijk aan een vermindering van ruim 400 ton CO2 uitstoot per jaar. De nieuwe locatie beschikt over een totale vloeroppervlak van 6750 m² en een sorteermachine van ruim 250 meter lang. Het nieuwe centrum levert circa 100 extra werkplekken op.

Met het oog op de drukte rondom Black Friday en de feestdagen besloot DPD tien weken geleden om het nieuwe distributiecentrum nu te gaan openen. Dat doel is behaald. Het distributiecentrum heeft een oppervlakte van bijna 5.500 m² bedrijfsruimte en 1250 m² kantoorruimte. Door slim met de beschikbare ruimte om te gaan, is DPD in staat om meer dan 15.000 pakketten per dag te sorteren ter bezorging in het gebied rondom Maastricht.

Eric Dietz, CEO DPD Nederland: “Door de opening van depot Maastricht breiden we onze capaciteit verder uit om zo in te spelen op de vragen vanuit de markt en piekvolumes snel te verwerken. Daarnaast hebben we ook gekeken hoe we verder onze carbon footprint terug kunnen dringen. Dit doen we door elektrische voertuigen in te zetten, maar we kijken ook hoe we efficiënt onze routes in kunnen plannen. Door de opening van depot Maastricht kunnen we ook hier onze CO2 uitstoot van ons transport aanzienlijk terugdringen.”

Het nieuwe distributiecentrum is in samenwerking met Boek & Offermans Makelaars tot stand gekomen.

DrivingChange™

Bij DPD staat duurzaamheid hoog in het vaandel. DPD neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid, zowel tegenover haar klanten als tegenover haar medewerkers en de samenleving. Daarom werkt DPD volgens de duurzaamheidsstrategie DrivingChange™. Deze strategie is erop gericht om CO2-neutrale pakketten te bezorgen zonder extra kosten voor de klant. DPD doet dit door de processen efficiënt in te richten en door de inzet van verschillende elektrische voertuigen. In 2021 worden er elektrische voertuigen vanuit depot Maastricht ingezet voor de bezorging van pakketten rondom Maastricht.