Clicky


Consumentenbond: bezorging pakketten PostNL moet beter

Consumentenbond: bezorging pakketten PostNL moet beter
26-03-2019 08:51 | Transport | auteur ANP

DEN HAAG - De pakketbezorging van PostNL moet beter. Bij de Consumentenbond regent het klachten. "Geen enkel ander bedrijf zorgt voor zoveel klachten als PostNL en dat moet anders'', stelt de Consumentenbond.

Volgens de bond klagen consumenten al jaren steen en been over PostNL. "Op Klachtenkompas, het online klachtenforum van de Consumentenbond, staat het bedrijf steevast bovenaan met het meeste aantal klachten.''

In 2018 was PostNL lijstaanvoerder met ruim 4600 klachten. Klagers zijn vooral ontevreden omdat hun pakketje zoek raakte of niet bezorgd werd (18 procent) of omdat de bezorger ten onrechte aangeeft dat de ontvanger niet thuis is (16 procent).

PostNL zegt in een reactie dat iedere klacht er voor een bedrijf een teveel is, maar dat de hoogste positie op het klachtenforum vooral komt door de grote hoeveelheid pakketten die het bedrijf bezorgt. "In 2018 bezorgde PostNL 251 miljoen pakketten en bij absolute metingen voer je dan al snel onterecht de ranglijst aan. Onterecht, we ontvangen slechts op 0,06 procent van de 1000 pakketten een klacht."