FNV stuurt ultimatum naar Axxicom, mogelijk acties

FNV stuurt ultimatum naar Axxicom, mogelijk acties
10-01-2019 17:07 | Arbeidsvoorwaarden | auteur Redactie

SCHIPHOL - FNV heeft vandaag een ultimatum gestuurd aan Trigion Axxicom Airport Caddy (Axxicom). Het bedrijf vervoert passagiers met een mobiliteitsbeperking op Schiphol, maar wil geen fatsoenlijke cao afspreken voor de ruim 250 vaste medewerkers en 550 uitzendkrachten en stagiairs.

Gaat de vervoerder voor 18 januari 2019 niet akkoord met de eisen van werknemers, dan volgen acties.

Egon Groen, bestuurder FNV Luchtvaart: "We zijn al sinds mei vorig jaar aan de gang met de directie, maar stuiten tot nu toe op een betonnen muur van onwil. Er ligt een belofte van Axxicom: “Als wij de aanbesteding winnen, sluiten we met FNV een cao af.” Helaas zijn ze deze belofte nog niet nagekomen. Tijd voor confrontatie dus."

FNV en de medewerkers van Axxicom willen een tweejarige cao met een loonsverhoging van 3,5 procent per jaar, met een minimum van 1.000 euro per jaar. Daarnaast willen ze afspraken over verlaging van de werkdruk, aanpassing van de onregelmatigheidstoeslag en het uitbannen van stagemisbruik.



ACTUEEL

Vanwege stiptheidsacties van Franse douaniers zijn er lange wachttijden in Calais. Check hieronder de actuele wachttijden.

Actuele wachttijden

Truckoccasions

Rijverboden
Nieuwsbrief

Elke werkdag het laatste nieuws rond lunchtijd
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier