Clicky


Daimler levert eerste elektrische Freightliner-truck aan Penske Truck Leasing in de VS

Daimler levert eerste elektrische Freightliner-truck aan Penske Truck Leasing in de VS
21-12-2018 11:32 | Nieuw Materieel | auteur Redactie

STUTTGART/LOS ANGELES - Met de overdracht van de eerste volledig elektrische Freightliner eM2, begint Daimler Trucks met het dagelijks testen van zware en middelzware e-trucks in de Verenigde Staten. Op 20 december 2018 heeft Daimler's dochter Daimler Trucks North America (DTNA) de eerste middelzware Freightliner eM2 overgedragen aan de Amerikaanse klant Penske Truck Leasing Corporation in Los Angeles.

Penske Truck Leasing gaat de elektrische truck gebruken voor lokaal distributievervoer in de Northwest Pacific en in Californië. In de loop van 2019 ontvangt Penske Truck Leasing Corporation in totaal twintig volledig elektrische Freightliner-trucks: tien middelzware eM2 en tien eCascadia voor het zware transport. In totaal zal de innovatievloot van de Freightliner dertig voertuigen omvatten.

"Penske is vereerd om het eerste bedrijf te zijn dat deze nieuwe medium-duty elektrische truck in gebruik neemt", zegt Brian Hard, President en CEO van Penske Truck Leasing. 

De overdracht aan Penske Truck Leasing Corporation is de eerste stap naar elektrificatie van het stedelijke distributieverkeer in de Verenigde Staten.

Penske Truck Leasing Corporation is een toonaangevende aanbieder van transportdiensten met meer dan 270.000 voertuigen en bedient klanten vanuit meer dan 1.000 locaties in Noord-Amerika, Zuid-Amerika, Europa, Australië en Azië. Met een bereik van 230 mijl (370 kilometer) is de Freightliner eM2 perfect voor last-mile bezorgservices.

De batterijen laden tot 80 procent in ongeveer 60 minuten, en bieden daarmee een bruikbare capaciteit van 325 kWh tot 480 piekvermogen.

De Freightliner eCascadia is gebaseerd op de Cascadia, de meest succesvolle zware langeafstandstruck op de Noord-Amerikaanse markt. Aan het begin van de serieproductie zal de eCascadia tot 730 piekvermogen hebben. De batterijen bieden een bruikbare capaciteit van 550 kWh, een bereik van maximaal 250 mijl (ruim 400 kilometer) en hebben de mogelijkheid om tot 80 procent op te laden in ongeveer 90 minuten.

Foto's

  • Bentvelzen Transport
    Bentvelzen Transport
  • J.Roeland
    PETER APPEL
  • J.Roeland
    Smeets Ferry