Clicky


Koopman Logistics wint Groninger Ondernemingsprijs 2018

Koopman Logistics wint Groninger Ondernemingsprijs 2018
30-11-2018 17:42 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie

LEEK - Donderdagavond 29 november is de Groninger Ondernemingsprijs 2018 toegekend aan Koopman Logistics uit Leek. Directieleden Maurice de Wilde en Harm Koopman ontvingen de prijs uit handen van Commissaris van de Koning René Paas in een volle Springerzaal van MartiniPlaza. Naast de winnaar kregen ook mede-finalisten FritsJurgens en Roossien Hoogwerktechniek veel lovende woorden van de jury.

Koopman Logistics Group is een logistieke dienstverlener met twee takken: Cargo en Automotive. Binnen Cargo verzorgt men goederenvervoer over de weg en logistiek rond internetbestellingen, in Groningen en Friesland, als partner in het landelijk TransMission netwerk. Het grootste deel van de omzet komt uit de dienstverlening en het transport in de automotive sector. Koopman Logistics Group is de grootste autotransporteur van Nederland, gespecialiseerd in Remarketing: het netjes maken van gebruikte auto’s met als doel een hogere verkoopwaarde te realiseren voor leasemaatschappijen.

Winnaar

“Dat we deze prijs mogen winnen is een groot compliment, ook voor de vorige generaties en voor de 200 medewerkers die nu in hun cabine liggen te slapen” zegt Harm Koopman na afloop van de finale. Over de nieuwste digitale tak van sport van Koopman, de blockchain, zegt Koopman: “Mijn opa zei altijd dat je moet bewegen. En dat doen we met deze digitale activiteit: voor een autofabrikant volgen we het hele traject van de fabriek naar de dealer. Zo proberen we het hele proces te optimaliseren en kosten te besparen.”

Juryrapport

Uit het Juryrapport: de keuze voor Koopman Logistics laat zien dat de sector Logistiek sterk vertegenwoordigd is in Groningen. Onze provincie biedt een goed vestigingsklimaat aan ondernemingen die zowel op lokaal, regionaal, nationaal als op internationaal niveau willen presteren. De jury prijst Koopman Logistics in het bijzonder voor het feit, dat men heel bewust vanuit Groningen een internationale markt bedient, dat men er als familiebedrijf in is geslaagd om zich door te ontwikkelen tot een zeer succesvolle en relevante 21e eeuwse onderneming, dat men ook buiten de familie om gekwalificeerd management durft te benoemen op strategische (top)posities en dat men de verbinding tussen de oude en de nieuwe economie succesvol heeft weten te leggen.