Belgische consumentenclub daagt Ryanair

Belgische consumentenclub daagt Ryanair
09-08-2018 16:02 | Arbeidsvoorwaarden | auteur ANP

BRUSSEL - De Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop spant in België een rechtszaak aan tegen Ryanair omdat de lagekostenmaatschappij weigert passagiers te compenseren voor geannuleerde vluchten vanwege stakingen op 25 en 26 juli, en vrijdag.

Test-Aankoop stapt namens vijftig gedupeerde passagiers naar de rechter De maatschappij verschuilt zich ten onrechte achter overmacht. Test-Aankoop wijst erop dat het Europees Hof van Justitie eerder al heeft geoordeeld dat een interne staking bij een luchtvaartmaatschappij geen buitengewone omstandigheid is.

De stakingen van cabinepersoneel en piloten kennen hun oorzaak binnen het bedrijf zelf en zijn rechtstreeks verbonden met de werkomstandigheden, aldus Test-Aankoop. Ryanair is daarom verplicht passagiers te compenseren voor vertragingen van minstens drie uur ten opzichte van de voorziene aankomsttijd, of als de vlucht geannuleerd werd en de klant hierover minder dan twee weken voor de vlucht werd geïnformeerd.

Nieuwsbrief

Elke werkdag het laatste nieuws rond lunchtijd
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier