Clicky


DB Schenker ontvangt Rail Award Beste Logistiek Dienstverlener op Zijderoute

DB Schenker ontvangt Rail Award Beste Logistiek Dienstverlener op Zijderoute
28-05-2018 10:25 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

TILBURG - Voor het derde jaar op rij heeft DB Schenker de AFLAS Award ontvangen als Beste Logistiek Dienstverlener Rail tijdens de uitreiking van de Asian Freight, Logistics & Supply Chain (AFLAS) Awards 2018 in Shanghai.

Door het spooraanbod tussen Europa en Azië stelselmatig te verbeteren op het vlak van kosten, transittijden en service, heeft DB Schenker een leiderspositie verworven op de Trans-Euraziatische spoorcorridor. De hattrick van Rail Awards is een aanvullende waardering op eerder behaalde AFLAS Awards voor de beste logistieke dienstverlener in zeevracht, luchtvracht, en de beste wegvervoerondernemer.

Rien Gulden, Head of Multimodal Solutions bij Schenker Logistics Benelux: “Als eerste logistiek dienstverlener verbindt DB Schenker sinds 2008 China en Europa via het spoor. Eerst met dedicated spoorshuttles, daarna is de serviceportfolio uitgebreid met westbound en eastbound FCL- en LCL-diensten tot een totaalpakket met deur-deur-oplossingen voor alle markten.”

De DBSCHENKEReurasia service combineert het DB Schenker-netwerk met de dagelijkse China Train. Met een transittijd van 14 dagen vormt de China Train een duurzaam en betrouwbaar alternatief voor de minder snelle zeevrachtoplossing en de duurdere luchtvrachtoptie.

“Een groot voordeel is dat onze klanten één aanspreekpunt hebben voor het transport van complete ladingen, groupage- en deellading van en naar verschillende Chinese bestemmingen,” aldus Rien Gulden.

“Wij merken dat veel verladers de voordelen van een snellere looptijd, en daarmee onder andere lagere voorraden en een flexibelere supply chain, inzien. De volumes die wij vervoeren via onze China Train, groeien elk jaar met circa 300%. DB Schenker heeft, als enige forwarder met een railachtergrond en aandelen in alle Chinese intermodale railterminals, toegang tot alle lijnen die aangeboden worden. Van één lijn in 2011, tot zestien reguliere lijnen vandaag.”

Foto's

  • J.Roeland
    ROS