Clicky


Kramer-terminals sluiten aan op Port Community System

Kramer-terminals sluiten aan op Port Community System
01-05-2018 16:33 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

ROTTERDAM - De drie terminals van de Kramer Group in Rotterdam zijn vanaf heden aangesloten op het Port Community System van Portbase. Zowel Rotterdam Container Terminal, Delta Container Services als Kramer City Terminal gebruiken voortaan de Portbase-services voor export. Een van de laatste ontbrekende schakels in de containersector voor havenbrede digitale informatie-uitwisseling is hiermee ingevuld. Het afhandelen van containerstromen wordt voor de gebruikers van de haven nog efficiënter en transparanter.

De grotere transparantie komt vooral tot uiting in de rol van de Kramer-terminals als Barge Service Center voor de deepsea-terminals op de Maasvlakte. Door deelname aan de exportdienstverlening van Portbase zien exporteurs en expediteurs voortaan realtime wanneer hun containers bij de drie terminals van Kramer Group worden gelost. Voorheen werd een dergelijke container pas zichtbaar op het moment dat deze vanaf Kramer arriveerde op de uitgaande deepsea-terminal.

Belang transparantie

Ruim 2600 exporteurs en expediteurs gebruiken de exportdienstverlening van Portbase voor het voormelden van hun exportdocumenten aan de deepsea-terminals in de Rotterdamse haven. Via Portbase kunnen zij vervolgens met track & trace op de voet volgen wanneer hun lading in de haven arriveert en daarna per zeeschip vertrekt. Gaat er onverhoopt iets mis, dan kan men dankzij de Portbase-informatie nog tijdig corrigeren. De deelname van de Kramer Group vergroot deze transparantie.

André Kramer, CEO van de Kramer Group: “Met de Kramer Group zijn wij de smeerolie voor de containersector in Rotterdam. Daar hoort ook aansluiting van al onze terminals op het Port Community System bij.”

Rianne Groffen, Director Marketing & Sales van Portbase: “De deelname van de Kramer Group aan het Port Community System maakt de haven van Rotterdam nog transparanter. Rederijen, exporteurs en expediteurs weten nu eerder dat hun containers vanuit het achterland in de haven zijn gearriveerd.”