Gedupeerde ING-klanten kunnen niet betalen
AMSTERDAM - ING-klanten die door een dubbele afschrijving te weinig saldo op hun rekening hebben en niet meer kunnen betalen, moeten nog even geduld hebben. De bank heeft geen directe oplossing voor dat probleem, zegt een woordvoerder van de bank.
ING komt klanten die rood zijn komen te staan, wel deels tegemoet. Zij betalen daarover geen rente.
Afgelopen nacht schreef ING drie miljoen betalingen dubbel af. De bank liet woensdagochtend direct weten het bijzonder vervelend te vinden dat de fout is gemaakt en biedt klanten excuses aan.
ING streeft ernaar woensdag nog een oplossing te hebben, zodat ING-klanten het teveel afgeschreven bedrag weer terug op hun rekening hebben. De dubbel afgeschreven bedragen zijn niet twee keer overgeboekt naar de bedrijven waar ING-klanten pinden.
Banken verwerken betalingen en overschrijvingen in groepen. Een van die groepen is per ongeluk twee keer verwerkt. Het gaat met name om pinbetalingen die maandag zijn gedaan.
Gaat de salarisverhoging van topman @INGnl Ralph Hamers toch door? Vannacht zijn pinbetalingen van maandag voor de tweede keer afgeschreven. Ga ik daar ook nog boeterente over betalen? pic.twitter.com/qvyjlPpCIr
— Frans Zuiderhoek (@FransZuiderhoek) 21 maart 2018
Op dit moment zijn er problemen met dubbele boekingen. Dit betreft 3 miljoen posten. Boekingen van pinbetalingen van 19 maart zijn dubbel verwerkt. We werken aan een oplossing waarbij dit hersteld wordt. Zodra meer informatie bekend is volgt een update. Excuses voor het ongemak.
— ING Nederland (@ingnl) 21 maart 2018