Clicky


Freightex wordt Coyote Logistics, een UPS-bedrijf

Freightex wordt Coyote Logistics, een UPS-bedrijf
15-03-2018 13:51 | Bedrijfsovernames en fusies | auteur Redactie [FE]

CHIGAGO - Freightex kondigt vandaag aan voortaan onder de naam Coyote Logistics te opereren. Het in Europa gevestigde Freightex is een ‘asset-light’ aanbieder van volledige laadruimtes, gedeelde laadruimtes, en gekoelde en gespecialiseerde transportdiensten.

Freightex werd in januari 2017 door UPS overgenomen, twee jaar na de overname van Coyote Logistics door UPS. De overname van Freightex versterkte de aanwezigheid van UPS en Coyote op de groeiende third-party logistics (3PL) markt.

In het afgelopen anderhalf jaar heeft Coyote Logistics zijn diensten wereldwijd uitgebreid. Na de opening van een kantoor in Guadalajara in Mexico vorig jaar, wilde Coyote zijn internationale aanwezigheid verder uitbouwen. Dankzij de overname door UPS van Freightex, dat kantoren heeft in Groot-Brittannië, Polen en Nederland, wordt dat nu gerealiseerd.

“Coyote Logistics breidt zich in Europa verder uit als één merk”, vertelt Jonathan Sisler, voorzitter van Coyote. “Dit zal de verdere groei van de sterke cultuur, de innovatieve technologie en inzet voor service bevorderen, wat ons succes in Noord-Amerika heeft mogelijk gemaakt. Elke Coyote-medewerker maakt deel uit van hetzelfde wereldwijde team, gemotiveerd door dezelfde waarden en visies.”

Freightex zal voortaan opereren onder de naam Coyote Logistics en zal zijn diensten in heel Europa blijven uitbreiden. Met meer dan anderhalf miljoen vrachtprofessionals in Europa zijn er aanzienlijke mogelijkheden om het bestaande vrachtvervoerdersbestand van Coyote uit te breiden, om zo meer toegevoegde waarde te creëren voor klanten en vervoerders.

“De afgelopen 12 maanden konden we onze Europese diensten verbeteren door gebruik te maken van de goed ontwikkelde processen van Coyote, met name wat technologie en vorming betreft”, verduidelijkt Tim Phillips, bestuurder voor Europa. “De overname is een natuurlijke stap in onze ontwikkeling naar één duidelijk merk met een eensgezinde boodschap voor onze klanten en onze vervoerders, met wie we vaak wereldwijde relaties hebben.”