Clicky


Twintig jaar DACHSER DIY-Logistics

Twintig jaar DACHSER DIY-Logistics
14-02-2018 11:13 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

WADDINXVEEN - DACHSER DIY-Logistics, de wereldwijde branche logistieke oplossing voor de bouw-, doe-het-zelf- en tuinsector, viert in 2018 haar twintigste verjaardag.

"De markt voor de doe-het-zelf-branche (DIY) groeit gestaag. Hierdoor moet de sector zich voortdurend opnieuw uitvinden om concurrerend te blijven", zegt Ralf Meistes, afdelingshoofd van DACHSER DIY-Logistics. "Product- en service-innovaties zijn echter niet genoeg. De gehele logistieke keten, van productie tot levering in het schap en -indien nodig- weer terug, moet zich blijven ontwikkelen en op betrouwbare wijze de innovaties van de industrie ondersteunen.

"Dit is waar DACHSER DIY-Logistics zich onderscheidt als logistieke partner voor deze sector. De perfect opgezette verkoopruimten met hun uitgebreide assortiment van gereedschappen, schroeven en spijkers, verf, behang, hout, meubels, tuingereedschap en bouwmaterialen roepen om een intelligente, branche specifieke logistiek."

Twintig jaar geleden bundelde DACHSER in Keulen zijn logistieke expertise voor de bouw-, doe-het-zelf- en tuinbranche binnen één centraal team onder leiding van Meistes. Met groot succes: jaarlijks transporteert DACHSER DIY-Logistics ruim 4,6 miljoen zendingen. Wereldwijd, over land, zee en door de lucht. De gedetailleerde processen die op maat zijn gemaakt voor de specifieke eisen van de branche en geconsolideerde afleveringen binnen vaste time slots bij 18.000 doe-het-zelfzaken in Europa, zorgen voor een uiterst efficiënte en intelligente logistiek.

Van kostenfactor naar succesfactor

"Door onze producten en diensten continu te blijven aanpassen aan de behoeftes van de sector, hebben we onze klanten zowel op het gebied van productie als detailhandel de afgelopen twintig jaar succesvol ondersteund", zegt Meistes.

"Momenteel ligt de focus op verdere ontwikkelingen in merchandising, e-commerce, omnichannel-concepten, digitalisering en binnenstedelijke distributie. Een zichtbare trend is dat doe-het-zelfzaken steeds vaker hun producten tentoonstellen in showrooms. Duurzame elektrische vervoersoplossingen zorgen steeds meer voor de optimalisatie van het snel en milieuvriendelijk beleveren in stadscentra. We kunnen wel stellen dat in de afgelopen twee decennia logistiek voor de ondernemingen in de DIY branche zich ontwikkeld heeft van een kostenfactor naar een succesfactor."