Clicky


GLS investeert in zijn Europese netwerk

GLS investeert in zijn Europese netwerk
23-11-2017 11:41 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

AMSTERDAM - Meer dan 100 miljoen euro investeerde de GLS Group de afgelopen twaalf maanden in de uitbreiding van haar Europese netwerk. Met een sterk vergrote capaciteit is de pakketdienst goed voorbereid op het najaarsseizoen.

“Ons Europese systeem is gebaseerd op sterke landelijke netwerken waarbij we dicht bij onze klanten zitten en nauw met elkaar verbonden zijn”, aldus Rico Back, CEO van de GLS Group. “Om ook bij topdrukte onze hoge kwaliteit te kunnen bieden, investeren we voortdurend in heel Europa.”

Meer dan 100 miljoen euro was er gemoeid met de nieuwbouw, uitbreiding of modernisering van locaties. GLS bouwde een nieuwe internationale hub in Slowakije (Zvolen). Daarnaast opende de pakketdienst in de GLS-regio Europe East zeven nieuwe depots – in Roemenië (Tulcea en Târgu Jiu), Slovenië (Slovenska Bistrica), Tsjechië (Klatovy en Sumperk) en Hongarije (Kazincbarcika en Boedapest). Moderne nieuwbouw werd ook in gebruik genomen door GLS Germany (Offenburg), GLS Austria (Rankweil) en GLS Poland (Radom).

Tot de grotere investeringen behoren bovendien omvangrijke uitbreidingen van depots. Enkele voorbeelden: Habay (België), Taastrup bij Kopenhagen (Denemarken), Rotterdam (Nederland) en Bydgoszcz (Polen). In het Duitse Neuenstein werd de hub van de expres-dochteronderneming DER KURIER uitgebreid. In Italië verhuisden drie GLS-depots naar grotere panden (Pesaro, La Spezia en Imperia).

Met deze maatregelen verhoogde GLS zijn capaciteit precies op tijd voor het najaarsseizoen en de periode rond de feestdagen. De afgelopen jaren lag de hoeveelheid pakketten die de GLS Group dagelijks vervoert vanaf oktober zo’n 30 procent hoger dan het jaargemiddelde. Vlak voor de feestdagen was er in sommige landen zelfs sprake van een verdubbeling van het volume. Rico Back: “De seizoenspiek valt dit jaar naar verwachting nog hoger uit. Om onze bestaande klanten de hoge kwaliteit te kunnen bieden die ze van ons zijn gewend, beginnen er geen nieuwe klanten in deze periode.”