Clicky


Drie MAN-trucks voor Gebr. Min Infra

Drie MAN-trucks voor Gebr. Min Infra
02-10-2017 09:44 | Nieuw Materieel | auteur Redactie [FE]

EGMOND AAN DE HOEF - Aannemersbedrijf Gebr. Min BV Infra profileert zichzelf met een knipoog naar de eigen naam met de slogan ‘Infrabouwers met een plus’. Het onlangs naar Egmond aan de Hoef verhuisde bedrijf investeerde in een verjonging van het wagenpark met maar liefst drie nieuwe MAN trucks. Het gaat om trucks van het type TGS waarvan twee 8x4 en één 10x4. Alle drie de trucks zijn voorzien van een wide-spread gestuurd tandemstel.

De totale vloot van Gebr. Min Infra omvat zeven trucks. De verjonging van het wagenpark krijgt met de komst van de drie MAN trucks dan ook meteen een behoorlijke impuls.

Directeur A.P.N. Min: ”Wij waren toe aan een vervanging van een deel van onze vloot. Na een verkenning vonden we bij MAN en vooral bij dealer BTS in Wognum een uitstekend antwoord. Er is bij de MAN organisatie veel kennis in huis over ons specifieke segment, en ook onze chauffeurs zijn enthousiast over de MAN trucks. Wij wilden vooral de beide 8x4 trucks zo compact mogelijk houden in verband met het trekken van een dieplader-aanhangwagen. Daarmee vervoeren wij onze eigen machines zoals asfaltsets. BTS is daar in samenwerking met Wierda Voertuig Techniek uitstekend in geslaagd. De gekozen oplossing is compact, bijzonder wendbaar en heeft een hoog laadvermogen. Kortom, het hele plaatje klopt gewoon bij MAN.’’

Enthousiaste chauffeurs

Met de nieuwe MAN trucks met de moderne Euro6c motoren zet Gebr. Min Infra een belangrijke stap op de CO2-prestatieladder van het bedrijf. Verder beperken milieuzones de logistieke bewegingen niet meer met de nieuwe, milieuvriendelijke en stille voertuigen. Beide TGS 43.460 Euro6-c trucks zijn uitgerust met een 30 tons NCH kabel-afzetsysteem. Eén van de twee is tevens voorzien van een Palfinger Epsilon 19,5 Ton/meter autolaadkraan. De derde MAN is een TGS 50.460 10x4 WSA.

Deze truck is voorzien van een kipper van HSM met een stalen binnenbak en een kunststof buitenzijde. Het laadvermogen van deze 10x4 bedraagt maar liefst 32 ton en dat is uniek. De geïsoleerde asfaltkipper is voorzien van een asfaltklep en een speciale asfaltrem. “Dat werkt ideaal voor de asfalteermachine; de chauffeurs zijn er bijzonder enthousiast over.’’ De trucks zijn bijzonder compleet uitgerust met een aantal comfort- en veiligheidverhogende voorzieningen. Zo zijn er zonnekleppen gemonteerd en camera’s die zicht geven naast- en achter het voertuig.

Oudste aannemer van het land

Aannemersbedrijf Gebr. Min Infra is bijzonder breed actief in de aannemerij. De lijst met specialismes loopt uiteen van wegenbouw, asfaltering en grondwerken tot sloopwerken, milieuwerken en riolering. Het ruim 160 jaar oude bedrijf heeft zestig medewerkers in dienst en is volgens eigen zeggen het oudste zelfstandige wegenbouwbedrijf van ons land. “Er zijn bedrijven die claimen ouder te zijn, maar dat zijn samengevoegde en gefuseerde bedrijven. Wij zijn al van meet af aan een echt familiebedrijf.’’