Opnieuw DDoS aanvallen bij 9292

Opnieuw DDoS aanvallen bij 9292
13-09-2017 11:30 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

AMSTERDAM - 9292 heeft opnieuw te kampen met DDoS aanvallen. Vanochtend kregen duizenden reizigers geen contact met 9292 voor het plannen van hun reis. Zowel de website als de apps en de API (Application Programming Interface) lagen onder DDoS-vuur.

Onlangs was het ook al raak en lagen de diensten er ruim een dag uit.

9292-directeur Stefan Hulman is hoogst ongelukkig met de voortdurende aanvallen: "We hebben regelmatig te maken met aanvallen op onze systemen maar de laatste tijd is het wel heel erg. 9292 is een service voor de reiziger die zijn reis wil plannen. Ik begrijp niet waarom die de dupe moeten zijn van mensen die willen laten zien dat ze goed kunnen hacken."

De DDoS-aanvallen zijn 'sophisticated' wat zoveel wil zeggen als dat ze geavanceerd zijn en moeilijk zijn af te wenden. Hulman: "We zetten alle zeilen bij om de aanvallen af te weren maar er worden iedere keer nieuwe manieren bedacht en gevonden. Ik ben persoonlijk liever bezig met het verbeteren van onze diensten dan tijd en geld steken in dit soort zaken. Ik hoop dat onze gebruikers begrip blijven opbrengen voor dit ongemak. Het gaat inmiddels wel over ruim 3 miljoen adviezen per dag."

Rijverboden
Nieuwsbrief

Elke werkdag het laatste nieuws rond lunchtijd
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier