Online supermarkt Picnic opent nieuw dc en verzevenvoudigd omzet

Online supermarkt Picnic opent nieuw dc en verzevenvoudigd omzet
16-08-2017 10:35 | Bedrijfsnieuws | auteur ANP

UTRECHT - Online supermarkt Picnic ligt op koers om dit jaar een omzet te draaien van 100 miljoen euro, bijna zeven keer zoveel als in 2016. Dat zegt Michiel Muller, mede-oprichter van het bedrijf, dat dinsdag de eerste paal liet slaan van een nieuw distributiecentrum op het Utrechtse bedrijventerrein Lage Weide.

Picnic zag het aantal klanten in de eerste helft van 2017 verdubbelen tot 65.000. Dat komt vooral doordat het bedrijf op steeds meer plekken in het land boodschappen bezorgt. In 24 steden biedt Picnic nu zijn diensten aan, vier keer zoveel als eind vorig jaar. "En er komen elke week nieuwe steden bij'', aldus Muller.

Het nieuwe distributiecentrum, het derde in totaal, gaat in maart open. Daarmee is het bedrijf nog niet klaar. Om tot een landelijk dekkende bezorging te kunnen komen, zijn nog twee van zulke centra nodig. Dit voorjaar kondigde Picnic al aan dat het daarin de komende drie jaar bij elkaar 100 miljoen euro investeert.

De uitbreidingsplannen leveren volgens Muller duizenden banen op door het hele land. Over drie jaar heeft Picnic zo'n 10.000 mensen in dienst, voorspelt hij. Nu zijn dat er nog circa duizend. Het nieuwe Utrechtse distributiecentrum biedt werk aan vijfhonderd tot duizend mensen.

Picnic bezorgt boodschappen met elektrische vrachtwagentjes. Daarvan rijden er nu 250 rond, ruim vier keer zoveel als eind 2016. Er zijn nog honderd van die karretjes in bestelling. Ook het nieuwe distributiecentrum is volgens Muller een toonbeeld van duurzaamheid. Zonnepanelen op het dak voorzien in een fiks deel van de stroombehoefte.



Nieuwsbrief

Elke werkdag het laatste nieuws rond lunchtijd
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier

Truckoccasions

Rijverboden