Clicky


IVECO Trakker 8x4 voor Rutte Groep uit Amsterdam

IVECO Trakker 8x4 voor Rutte Groep uit Amsterdam
18-07-2017 09:48 | Nieuw Materieel | auteur Redactie [FE]

AMSTERDAM - Recent heeft Rutte Groep uit Amsterdam een nieuwe IVECO Trakker 8x4 met 500pk sterke 13-liter dieselmotor in gebruik genomen. De nieuwe Trakker is uitgerust met een 10-tons vooras en een triple as-stel achter, waarvan de voorste twee aangedreven en de achterste hefbaar. De kraan en kipper-opbouw is verzorgd door Derkx en Davidson uit Haarlem.

Deze nieuwste IVECO Trakker uit het wagenpark van Rutte Groep uit Amsterdam is uitgerust met 10-tons vooras en triple as-stel achter met 10-tons sleepas. Het GVW van dit super wendbare voertuig komt uit op 39 ton. De opbouw betreft een kraan en kipper, zeer compact opgebouwd door Derkx en Davidson uit Haarlem. De achterste as is te heffen om extra druk op de aangedreven assen te genereren wanneer op onverhard terrein wordt gereden. De chauffeur van Rutte Groep kan de as weer laten zakken voor stabiliteit tijdens het kippen of bij het rijden op verharde wegen.

Onder de cabine van de Trakker bevindt zich een 500pk en 2300Nm IVECO Cursor 13 6-cilinder dieselmotor met SCR-only systeem. Hierdoor wordt geen EGR toegepast wat zorgt voor een schonere verbranding, lager brandstofverbruik en minder warmteontwikkeling. Daarnaast hoeft er ook geen actieve regeneratie van het roetfilter plaats te vinden.

De nieuwe Trakker zal voornamelijk door Rutte Groep worden ingezet voor de transport van materiaal en materieel voor eigen aangenomen werkzaamheden van het Wegenbouwbedrijf. Hiermee voert het bedrijf werkzaamheden uit in binnenstedelijk gebied voor de plaatsing van ondergrondse afvalinzameling systemen en onderhoudswerkzaamheden aan straatwerk bij diverse opdrachtgevers.

Mede door de zware opvouwbare kraan, de veelzijdige kieper, overdrukunit, het hoge laadvermogen en de wendbaarheid is dit voortuig op de meeste projecten goed inzetbaar. Het grote vermogen in combinatie met de ZF 16-traps automatisch schakelende versnellingsbak en een hydraulische retarder dragen bij aan een gunstig brandstofverbruik.