Clicky


Nieuwe verbinding GTS Moerdijk (CCT) - Piacenza vice versa

Nieuwe verbinding GTS Moerdijk (CCT) - Piacenza vice versa
06-02-2017 17:10 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

BARI - GTS Group, met het hoofdkantoor in Bari, Italië, gaat met ingang van week 7 een driewekelijkse dienst opzetten tussen Moerdijk en Piacenza vice versa met verbindingen voor Nederland en met name voor Noord-Brabant en Zeeland en met aansluiting op de ferry diensten van A2B naar Groot-Brittannië.

Doel is medio september de treinverbinding uit te breiden naar zes vertrekken per week. GTS zal tevens haar diensten op Rotterdam Botlek uitbreiden van drie naar vijf vertrekken per week.

GTS biedt intermodale diensten aan huis/huis met eigen 45FT containers PW HC en terminal/terminal. De nieuwe treinverbinding sluit perfect aan op de bestaande treinverbindingen op Rome, Napels en Bari en ferrydiensten op UK, Griekenland en Turkije, aldus Nick Ahsman directeur van GTS Nederland.   

Het Havenbedrijf Moerdijk is verheugd met deze nieuwe spoorverbinding. Directeur Ferdinand van den Oever: “Voor onze ambities is het van zeer groot belang dat de haven goede spoorverbindingen heeft. De nieuwe dienst van GTS Group op Piacenza draagt daar aan bij. Het aantal spoorverbindingen in Moerdijk groeit op dit moment snel, en daar zijn we uiteraard enorm blij mee. Het levert een bijdrage aan de verdere verduurzaming van onze haven door het stimuleren van meer vervoer van goederen over water en spoor.”

CCT, directeur Luc Smits, feliciteert GTS met de treindienst op Moerdijk: “De voorbereiding gezamenlijk tussen GTS, A2B en maakt zeer nadrukkelijk duidelijk dat als men met elkaar de schouders ergens onder zet in de markt multimodale oplossingen kunnen versterken aan bestaande concepten. Door de nieuwe dienst worden de verbindingen vanaf Moerdijk naar Italië verdubbeld en bieden we de gezamenlijke klanten betrouwbare en efficiënte multimodale verbindingen met hoge frequentie”

CCT heeft een nieuwe kraan geïnvesteerd om zowel de landzijde als spoor handelingen efficiënt te laten verlopen en een “dwell time” sneller dan omliggende havens te kunnen bieden.