Clicky


Schiphol en KLM Cargo steunen milieubewuste luchtvrachtdienst van Parcel International die nog dezelfde dag in heel Europa levert

Schiphol en KLM Cargo steunen milieubewuste luchtvrachtdienst van Parcel International die nog dezelfde dag in heel Europa levert
20-12-2016 17:03 | Luchtvracht | auteur Redactie [FE]

AMSTERDAM - Onlangs werd 12send, de nieuwe bezorgdienst voor luchtvracht die nog dezelfde dag in heel Europa levert, geïntroduceerd door Parcel International. De pakketdienst maakt daarbij gebruik van het bagagesysteem van de luchthaven Schiphol en het Europese netwerk van KLM.

Schiphol Cargo en KLM Cargo steunen de dienst na een succesvolle pilot in oktober 2016 op KLM-vluchten tussen Amsterdam en Barcelona-El Prat.

Vracht die 12send vervoert wordt afgehandeld en geladen via het bagagesysteem van Schiphol en gaat vervolgens met KLM naar bestemmingen in heel Europa.

Parcel International zorgt voor ‘first mile’ en ‘last mile’ en levert de bestellingen af bij de eindklanten met elektrische busjes en e-bikes.

“Levering op dezelfde dag wordt binnen afzienbare tijd heel gewoon en als de belangrijkste e-commercehub van Europa steunen wij een innovatieve, hoogwaardige dienst die ook nog eens let op zijn CO2-uitstoot”, aldus Jonas van Stekelenburg, Head of Cargo bij Schiphol Cargo.

“De eersteklas bagageafhandeling op Schiphol is snel, veilig en probleemloos. Dankzij het efficiënte netwerk van KLM en de e-commerce-expertise van Parcel International gaan we ervan uit dat 12send een waardevolle aanvulling vormt op de Europese luchtvrachtdiensten en kan voldoen aan de groeiende behoeften van onze luchtvrachtpartners.”

Marcel de Nooijer, Executive Vice President bij KLM Cargo en Managing Director van Martinair Holland, legt uit waarom de dienst een nieuwe norm stelt op het gebied van grensoverschrijdende levering: “Dankzij de ruimcapaciteit van het uitgebreide passagiersnetwerk van KLM bieden we alle klanten in de snelgroeiende grensoverschrijdende e-commercemarkt geweldige oplossingen en kunnen we meegaan in de trend van levering binnen 24 uur.

We ontwikkelen deze dienst in samenwerking met Parcel International en Schiphol en we stellen daarmee een nieuwe norm voor grensoverschrijdende levering op dezelfde dag in heel Europa.”

Volgens Caspar Plat van Parcel International vragen klanten die producten als fast fashion en boeken bestellen steeds vaker om bezorging op dezelfde dag, maar vaak moeten ze wachten op levering de volgende dag per vrachtwagen.

“Dankzij 12send is de bezorging van internetbestellingen op dezelfde dag voortaan in heel Europa mogelijk door handig gebruik te maken van de anders onbenutte capaciteit van passagiersvliegtuigen”, legt hij uit. “Hierdoor kunnen we de dienst ‘voor 12.00 uur besteld, voor 23.00 uur bezorgd’ overal in Europa aanbieden.

Met de samenwerking tussen Schiphol, KLM en Parcel International bundelen we onze krachten ten behoeve van onze klanten, die vragen om steeds kortere doorlooptijden.”

Parcel International streeft ernaar om de activiteiten van 12send de komende jaren uit te breiden naar 20 Europese steden.

De dienst wordt uitgevoerd door 12send, een nieuwe start-up waarvan de meerderheid van de aandelen in handen is van Parcel International. KLM Cargo en Schiphol Cargo leveren een bijdrage aan de start-up en aan de introductie van de dienst.

Foto's

  • KLM Touringcar
    KLM Touringcar
  • Sipke Appel
    PH-KVG (MSN 20211)
  • Sipke Appel
    PH-CKA (MSN 33694)
  • Sipke Appel
    PH-BXU (MSN 33028)