Clicky


Klachtenregen over abonnementen kortingsites

Klachtenregen over abonnementen kortingsites
03-11-2016 16:58 | Binnenland | auteur ANP

DEN HAAG - De Consumentenbond wordt overspoeld met klachten over bedrijven die telefonisch kortingsabonnementen aanbieden.

Volgens de bond kwamen er in korte tijd meer dan 2000 klachten binnen over organisaties als De Beste Korting, WeekendjeGenieten, Crowncard, Kortingscenter, Big Mundo, Megapot en Reisvoordeelvoucher.

Deze bedrijven verkopen kortingsabonnementen. Daarmee kunnen consumenten diverse producten en reisjes aanschaffen met korting of meedoen aan winacties. Ze benaderen consumenten telefonisch met het verhaal dat ze vrijblijvend kunnen kennismaken met zo’n abonnement. Maar als er niet binnen de proeftijd wordt opgezegd, wordt er eenmalig een bedrag van circa 100 euro in rekening gebracht.

Dit mag niet omdat een telefonische overeenkomst voor een dienst niet geldig is zonder handtekening. Gedupeerde consumenten hoeven dus niet te betalen, stelt de Consumentenbond.