Clicky


XPO en Sarenza openen nieuw logistiek centrum

XPO en Sarenza openen nieuw logistiek centrum
11-10-2016 19:38 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

Lyon (Frankrijk), 11 oktober 2016 – De succesvolle online schoenenwinkel Sarenza en partner in supply chain  XPO Logistics namen vandaag een nieuw logistiek platform in het Franse Réau (Seine-et-Marne) in gebruik.

De op maat gemaakte en geautomatiseerde logistieke oplossing is ingericht op de sterke Europese groei die Sarenza de komende jaren verwacht door te maken, en kan worden aangepast aan eventuele nieuwe online activiteiten en service-initiatieven voor consumenten.

President Hollande vereerde Sarenza en XPO Logistics met zijn deelname aan de openingsceremonie van het nieuwe logistieke platform. Klanttevredenheid en investeringen staan centraal bij groei en het creëren van werkgelegenheid en in de strategie van Sarenza’s leiders Stéphane Treppoz en Hélène Boulet-Supau.

Sinds 2005 bouwde Sarenza, de grote Franse online winkel voor schoenen en accessoires, een sterke Europese aanwezigheid op. Het verwierf een leidende positie op de e‑commerce-markt, waarbij inmiddels meer dan 50% van de omzet buiten Frankrijk wordt behaald.

Om die groei te ondersteunen koos Sarenza een logistieke dienstverlener die voldoet aan hoge eisen op het gebied van kwaliteit, snelheid en flexibiliteit, ongeacht transactievolumes. Gebruik makend van zijn uitgebreide kennis van geautomatiseerde logistieke processen en de e‑commerce-sector bouwde XPO Logistics speciaal voor Sarenza een nieuw distributiecentrum van met een oppervlak van 19.500 m², inclusief een fotostudio van 500 m² die razendsnel beeldmateriaal kan leveren voor het voortdurend wisselende productassortiment. XPO verzorgt momenteel de opslag van 2,6 miljoen items per jaar voor Sarenza, plus order picking en verzending van zo’n 6 miljoen items per jaar.

Stéphane Treppoz, CEO van Sarenza, verklaarde: “Dit nieuwe distributiecentrum legt een stevige basis onder onze groei en stelt ons in staat de klantvraag nog beter te ondersteunen met voorraadoptimalisatie, snelle levering en maatwerkpakketten. De nieuwe locatie getuigt niet alleen van onze Europese groeiambities, maar ook van onze enige obsessie: klanttevredenheid. Klantorders worden verwerkt in ongeveer 30 minuten na het plaatsen van de bestelling. Samen met XPO Logistics hebben we een van de meest moderne mode distributiecentra van Europa gebouwd in Frankrijk. Dat maakt ons ontzettend trots. ”  

Malcolm Wilson, Managing Director­­ Supply Chain van XPO Logistics Europa, lichtte toe: “Efficiënte logistiek is een sleutelfactor voor het succes van e-commerce-bedrijven. Ze zijn afhankelijk van de inzet van responsieve, flexibele en betrouwbare mensen en technologieën om in te spelen op de wensen van online shoppers: snelle levering, veilige verzending, betrouwbaarheid, persoonlijke service en ongecompliceerde retourzendingen, ook bij piekdrukte. Onze XPO-teams zetten met trots hun expertise in om Sarenza en de groei van haar Europese online business te ondersteunen.”