Clicky


Simon Loos start campagne #100dagen100chauffeurs

Simon Loos start campagne #100dagen100chauffeurs
10-10-2016 17:10 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

WOGNUM - Zonder transport staat alles stil… Iedereen kent de slogan en iedereen weet dat chauffeurs daarbij het allerbelangrijkste zijn. Door de flinke groei en het landelijke chauffeurstekort is Simon Loos hard op zoek naar nieuwe chauffeurs, en start daarom vandaag de campagne #100dagen100chauffeurs.

In honderd dagen wil het bedrijf in ieder geval honderd chauffeurs aannemen. Ervaren trailerchauffeurs zijn natuurlijk de eerste focus, maar ook zij-instromers (van B naar CE), bakwagenchauffeurs, 50-plussers, schoolverlaters en herintreders zijn van harte welkom.

HR manager Eric Stam: "Ervaren chauffeurs zijn steeds lastiger te krijgen, er is gewoon meer werk dan chauffeurs. Daarbij is onze grootste tak van sport Winkeldistributie, dat onterecht nog steeds niet zo’n goed imago heeft. Onze ervaring is juist dat distributiechauffeurs heel veel voordelen ervaren, bijvoorbeeld dat je ook parttime kunt werken, en je rooster van tevoren weet. Zeker voor chauffeurs met een gezin is dat ideaal om je kinderen te kunnen zien opgroeien."

Iedereen is welkom

Simon Loos richt zich daarom ook op het aantrekken van onervaren chauffeurs, of mensen die chauffeur willen worden. Inmiddels zijn er bijvoorbeeld al bijna veertig zij-instromers aan de slag, die via STL (Sectorinstituut Transport en Logistiek) hun chauffeursdiploma halen en bij Simon Loos een baangarantie krijgen. Ook 50-plussers kunnen direct aan de slag, en als ze geen geldige Code95 meer hebben, zorgt het bedrijf voor de nodige bijscholing. Voor chauffeurs met een studieschuld is er een mooie regeling om die te laten overnemen door Simon Loos.

Simpel solliciteren

Ook het solliciteren zelf is ongekend laagdrempelig: chauffeurs kunnen meteen telefonisch solliciteren bij de transportmanager, een open sollicitatie sturen, of binnenlopen bij één van de wekelijkse inloopsollicitaties. "Binnenlopen, kennismaken met het bedrijf, meteen een sollicitatiegesprek voeren en met een mooie baan naar buiten lopen, dat is volgens mij best uniek", aldus Eric Stam.

Logische keus

Het doel van de campagne is om heel Nederland te laten zien dat het een aanrader is om chauffeur bij Simon Loos te zijn. Of te worden. Eric Stam: "Simon Loos staat terecht bekend als een sociale, professionele en stabiele werkgever. Wij zijn trots op onze mensen, zij zijn echt ons visitekaartje. En we vinden het niet meer dan normaal om als werkgever te zorgen voor goede werkomstandigheden en uitstekende voorwaarden.

Gek genoeg schijnt het bijvoorbeeld nog steeds bijzonder te zijn als je als werkgever in transport op tijd het salaris uitbetaalt, of baanzekerheid biedt. Ook het begeleiden en opleiden van chauffeurs hebben we heel goed geregeld, onder andere met eigen opleidingen en chauffeurscoaches. En vergeet het mooie, moderne wagenpark

niet. We horen vaak van chauffeurs dat ze wilden dat ze veel eerder de overstap hadden gemaakt naar Simon Loos." Omdat de chauffeurs zo belangrijk zijn voor het bedrijf, ligt de focus ook altijd op het aangaan van een lange samenwerking. Het bedrijf biedt zo snel mogelijk een vast contract, en door de stabiele groei is er een grote baanzekerheid.

Natuurlijk wordt de campagne flink gepromoot. Op social media bijvoorbeeld met de hashtag #100dagen100chauffeurs, via traileradvertenties, en er worden de komende tijd leuke acties bedacht.

Zo is er al contact met 50-plusserambassadeur John de Wolf om te kijken welke synergie er kan worden bereikt.

De eigen medewerkers worden niet alleen betrokken bij de campagne, maar spelen er ook zelf een rol in, bijvoorbeeld door ze aan het woord te laten over het werken bij Simon Loos. Eric Stam: "Zelfs het beeldmateriaal schieten we van echte Simon Loos-chauffeurs. Wij zijn trots op hen, en zij op het werken bij Simon Loos. Dat is het mooiste wat je als werkgever kunt bereiken, en dat laten we graag zien!"