Clicky


ALDO group kiest voor Bleckmann

ALDO group kiest voor Bleckmann
08-08-2016 10:16 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

ENSCHEDE/OLDENZAAL - De ALDO Group heeft gekozen voor Bleckmann. De onder andere in Twente gesitueerde Europees marktleider op gebied van Supply Chain Management (SCM) in Fashion en Lifestyle Logistics heeft met de ALDO Group een belangrijke wereldwijde speler op gebied van footwear en accessoires binnengehaald. De warehouses van Bleckmann in onder andere Enschede en Oldenzaal behoren tot de modernste ter wereld en maken het bedrijf toonaangevend in de markt.

Europa: Logistieke lappendeken

"In de huidige markt met een veelheid aan kanalen zoals retail, wholesale, franchise en e-commerce zochten wij een speler die binnen de logistieke lappendeken van Europa onze ambities waar kunnen maken", aldus Patrik Frisk, CEO van ALDO Group.

"Wij hebben 2050 winkels en 2 miljoen klanten per jaar die onze producten op allerlei manieren afnemen, daarom kiezen we voor de beste SCM die we hebben kunnen vinden."

Een trotse CEO van Bleckmann, Johan Milliau, vult hem aan: "En dat staat in Twente, waar we natuurlijk meer dan een eeuw historie hebben in de mode-industrie. Maar het is niet alleen Twente, we zijn een Benelux operatie voor de Europese markt en ook in Azië, Noord-Amerika en Hong Kong timmeren we aan de weg."

Total retail

Bleckmann heeft de afgelopen jaren de e-commerce aanpak geperfectioneerd en is nu in staat om een paar hectare full operational warehouse in een paar dagen tijd op te bouwen.

"Het is niet gek dat wij een collectie een paar keer door ons warehouse heen krijgen", vertelt Steven Rymenans, eindverantwoordelijk voor strategie en internationale ontwikkeling,

"We pakken een collectie eerst uit en sorteren en prepareren deze voor de retail, wat overblijft halen we weer op en wordt ofwel naar een outlet gebracht, opgeslagen of het gaat de diverse e-commerce kanalen in. Total retail noemen we dat. De klant bepaalt een strategie en wil verkrijgbaar zijn. Wij kunnen het waarmaken." 

Inmiddels heeft de voorsprong van Bleckmann zich al uitbetaald in nog meer e-commerce klanten. "De fashion heeft de weg gebaand voor total retail, andere categorieën plukken daar de vruchten van", aldus Johan Milliau, "Groupon is één van onze belangrijkste klanten op dat gebied."

De Europese markt werd de voorbije jaren bediend vanuit twee magazijnen in UK en Italië. Deze twee bestaande locaties worden in de komende 9 maanden gesloten en gecentraliseerd bij Bleckmann in Enschede. Vanaf begin deze zomer zullen de eerste schoenen en accessoires binnenkomen. In februari 2017 moet de hele transformatie rond zijn. Al met al levert de verhuizing naar Twente van ALDO Group minimaal 80 banen op.

"En als we de ambities van ALDO Group zien, worden dat er nog veel meer", merkt Johan Milliau op.