Clicky


CLdN Cargo BV bestelt 100 Kögel Cargo Rails met Ro/Ro-uitrusting

CLdN Cargo BV bestelt 100 Kögel Cargo Rails met Ro/Ro-uitrusting
20-07-2016 15:16 | Nieuw Materieel | auteur Redactie [FE]

ROTTERDAM - CLdN Cargo BV uit Rotterdam kiest voor honderd nieuwe Kögel Cargo Rails in het voertuigpark. CLdN Cargo BV biedt zijn klanten deur-tot-deur transporten aan met eigen trailers in het Short sea vervoer van en naar Groot-Brittannië, Ierland, Portugal en Scandinavië. Daarnaast worden expeditie en logistieke diensten aangeboden binnen Europa met alle vervoermiddelen.

Met de nieuwe Kögel-trailers breidt CLdN Cargo BV niet alleen zijn uit ca. 800 trailers bestaande voertuigpark uit, maar levert ook een aanzienlijke bijdrage aan de milieubescherming en verlaging van CO2-emissies. Door de flexibele toepassingsmogelijkheden van de Kögel-trailers via weg, spoor en water kan CLdN Cargo BV de voordelen van het vervoer per veerboot en spoor op het hoofdtraject en de flexibiliteit van het vrachtwagenvervoer in het voor- en natraject optimaal benutten.

De voor het multimodale vervoer bestemde trailers zijn uitgerust met een versterkt chassisframe. De in het chassis geïntegreerde grijperkanten, een bescherming van de grijperkanten met dekzeil van aramideweefsel en speciale assen in de railuitvoering, zorgen ervoor dat de Cargo Rails per spoor verlaadbaar zijn. Daarbij is de Kögel Cargo Rail ontworpen voor de flexibele verlading op de meest gebruikelijke 'Taschenwagen' van de Duitse Spoorwegen.

Natuurlijk zijn de trailers ook volgens DIN EN 12642 Code XL gecertificeerd en dus geschikt voor het transport of snelle goederentreinen met een snelheid tot 140 km/h. Net zoals bij alle Kögel-voertuigen is het gehele voertuigchassis bij de Kögel Cargo Rail door de KTL-nano-ceramic-coatingtechniek en aansluitende laklaag duurzaam tegen corrosie beschermd.

CLdN Ro/Ro-uitrusting

De trailers beschikken voor het onbegeleid vervoer per schip en veerboot over een Ro/Ro-uitrusting. Die bestaat uit  een diagonale versterking tussen langsdrager en buitenframe, een tien millimeter dikke gesloten glijplaat, een tien millimeter dikke zadelplaat, twee nazuigventielen, vier paar sjorringen voor zware lasten met 12.000 kilogram testkracht alsmede markeringen volgens DIN EN 29367-2.

Eén paar standaard Ro/Ro-sjorringen voor is vervangen door een paar Ro/Ro-sjorringen aan de voorkant van het frame bij de koningspen verder buiten rechts en links. Een ander paar standaard Ro/Ro-sjorringen achter is vervangen door een paar sjorringen voor zware lasten vóór de onderrijbeveiliging. Dit voorkomt beschadigingen van de verlichtingsdragers bij het gebruik van kettingen. Bovendien is een acht millimeter dikke glijplaat in het voorste gedeelte tussen buitenframe en langsdrager gemonteerd.

De dubbel vastgeschroefde versterkte zadelpennen in de Ferry-uitvoering met rollen en een tot 2.340 millimeter ingekorte onderrijbeveiliging met glij-ijzers completeren de CLdN Ro/Ro-uitrusting.

Verdere veelzijdige individuele CLdN-uitrusting

Het draagvermogen van de bodem is ontworpen voor een verhoogde aslast van vorkheftrucks van 8.000 kilogram. Voor een optimale beveiliging van de lading zorgen, in het stalen geperforeerde Vario-Fix-buitenframe, 13 paar sjorringen voor 4.000 kilogram trekkracht per ring, in plaats van de standaard 2.000 kilogram trekkracht per ring. Bovendien zijn 16 paar sjorriemen vooraf vast aan het buitenframe gemonteerd.

Voor de beveiliging van de lading zijn er naast de telkens acht paar ronghouders voor insteekrongen voor vierkante buizen in het buitenframe ook acht paar ronghouders in het midden van het voertuig aangebracht. Daarnaast zijn op twee plaatsen in het voorste gedeelte telkens twee ronghouders aan de binnenkant van de langsdrager aangebracht en dienen, indien nodig, als vervangende voorste wand. Alle ronghouders in het midden van het voertuig zijn ook met kunststof bekleed.

Om de binnenkant van de voorste wand tegen beschadigingen tijdens dagelijks gebruik te beschermen, is een 12 millimeter dikke en 2.500 millimeter hoge zeefdrukplaat gemonteerd. De achterkant van de voertuigen is verder uitgerust met verstevigde stalen bumpers voor nog meer aanrijbescherming. Een acht millimeter dik dwarslopend stalen hoekstuk over de gehele breedte en een afsluitnokkenbeveiliging in het midden van de frameafsluitplaat zorgen voor de ultieme bescherming.

Om van aluminium resp. houten latten te kunnen afzien, zijn de trailers met een schuifkap met telkens 20 verticale aluminium latten per kant uitgerust. Verder behoren tot de speciale uitrusting onder andere een stalen verlichtingdrager, LED-contourlampen, LED-meerkamerlampen, kilometerteller, douanekoord en nog veel meer.