Clicky


Lidl Nederland nieuwe klant voor DHL Parcel

Lidl Nederland nieuwe klant voor DHL Parcel
30-06-2016 11:06 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

UTRECHT - Deze maand is supermarktketen Lidl in Nederland van start gegaan met haar webshop, waarmee deze populaire supermarkt haar non-food assortiment online aanbiedt. In Duitsland bestaat deze online service al en is daar heel succesvol.

Naast de last mile verzorgt DHL ook de aanvoer van producten vanuit de Lidl warehouses in de omgeving van Stuttgart en Berlijn, die van daaruit rechtstreeks in het Nederlandse netwerk van DHL Parcel worden gebracht.

Dat betekent dat het hele non-food assortiment van Lidl rechtstreeks beschikbaar is voor Nederlandse consumenten. Daarmee wordt de consument een unieke servicepropositie geboden en ontstaat voor Lidl van een efficiënte logistieke keten, met een minimum aan schakels.

DHL Parcel investeert momenteel op grote schaal in uitbreiding en vernieuwingen; naast services als tijdvakbelevering en avondbezorging, ook in uitbreiding en vernieuwing van het wagenpark, onder andere met elektrische bestelauto’s en afleveropties in de vorm van ruim 1.350 DHL Parcelshops en pakketkluizen, de zgn. Parcelstations.