Clicky


UPS investeert in grondnetwerk voor snellere verbinding van Nederland met Zwitserland en Oost-Europa

UPS investeert in grondnetwerk voor snellere verbinding van Nederland met Zwitserland en Oost-Europa
21-06-2016 09:14 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

AMSTERDAM - UPS kondigde vandaag een reeks uitbreidingen van zijn grondnetwerk aan die ervoor zorgen dat Nederlandse klanten meer exportmogelijkheden hebben. Exporteurs in Nederland kunnen nu profiteren van een snellere UPS Standard® service wanneer ze naar Zwitserland, Polen, Tsjechië, Estland, Letland en Litouwen verzenden. Zo kunnen Nederlandse bedrijven hun Zwitserse klanten nu in slechts twee dagen bereiken, waar dit voorheen drie dagen kostte.

“Hoewel onze UPS express-services altijd de snelste leveringen zullen blijven garanderen, is het ons gelukt in deze gebieden twee complete dagen winst te boeken in onze transittijd voor onze meest spaarzame grensoverschrijdende grondservices”, zegt Nando Cesarone, President, UPS Europa.

“UPS heeft toegezegd tot 2019 miljard te investeren in zijn Europese netwerk en infrastructuur. Deze upgrade, die onze Nederlandse klanten met hun handelspartners in Europa verbindt, maakt deel uit van die investering en zorgt ervoor dat ze nieuwe markten op een snellere en efficiëntere manier kunnen bereiken”, vervolgt Cesarone.

Ecommerce Europe schat dat de Europese interneteconomie zal groeien van 2,2 procent van Europa’s BBP in 2014 tot 6,6 procent in 2020. Deze groei in e-commerce betekent dat klanten meer mogelijkheden krijgen dan ooit, voor de transactie van persoonlijke goederen, maar ook voor service-aankopen in traditionele sectoren als de industriële productie en de auto-industrie.

Volgens het UPS Pulse of the Online Shopper™ onderzoek, uitgevoerd door comScore, zal 58 procent van de online shoppers hun winkelwagentje leegmaken als ze de levertijd te lang vinden. Bovendien geeft 43 procent van de klanten aan dat verlate leveringen ervoor zorgen dat ze minder snel nogmaals bij dezelfde winkel kopen. Met een snellere UPS Standard service kunnen Nederlandse bedrijven klanten tevreden houden doordat producten snel en tegen een betaalbare prijs bij de klant geleverd worden.

Snellere levertijden betekenen ook meer mogelijkheden voor bedrijven in Nederland om te profiteren van de voordelen van exporteren. Volgens European SME Exporting Insights, de enquête die UPS in 2015 onder meer dan 10.000 mkb’ers heeft afgenomen, waaronder 1.087 Nederlandse mkb’ers, hebben bedrijven die exporteren een significant voordeel ten opzichte van bedrijven die zich alleen richten op hun thuisland.

“UPS is al meer dan 30 jaar een betrouwbare schakel bij het verbinden van Nederlandse bedrijven van alle formaten met de rest van de wereld”, zegt Cesarone. “Deze laatste uitbreidingen zijn opnieuw bewijs van onze langdurige toewijding om service te leveren van de hoge kwaliteit waar UPS bekend om staat.”