Clicky


DHL Express investeert ruim 9 miljoen euro in nieuw Service Center in Utrecht

DHL Express investeert ruim 9 miljoen euro in nieuw Service Center in Utrecht
20-05-2016 16:56 | Bedrijfsnieuws | auteur Redactie [FE]

UTRECHT - DHL Express heeft op bedrijventerrein Haarrijn aan de snelweg A2 in Utrecht een geheel nieuw Service Center geopend. Het centrum dat een investering heeft gevergd van 9 miljoen euro bedient een groot deel van de provincie Utrecht als het gaat om internationale expreszendingen. Daarnaast huisvest het de afdeling Same Day, het onderdeel van DHL Express dat zich richt op nationale en internationale persoonlijk af te leveren koeriersdiensten.

De vestiging werd vrijdag 20 mei in het bijzijn van een zo’n 200 klanten en relaties uit de regio geopend door Michiel Greeven, algemeen directeur van DHL Express in Nederland. De verbouwing was nodig om de groei aan te kunnen en is tevens aangegrepen om een aantal innovaties in de verwerkingsprocessen van pakketten door te voeren.

“Na eerdere grondige verbouwingen op Schiphol en in Eindhoven en Apeldoorn is dit onze eerste geheel nieuw gebouwde vestiging in het landelijk project dat voorziet in een verbeterde capaciteit en kwaliteit van alle tien de vestigingen in de Nederlandse vertakking van ons mondiale DHL Expressnetwerk.”

Het Service Center, zoals de sorteercentra van DHL Express worden genoemd, beslaat zo’n 3.000 m2 loods en kantoor. Het pand heeft een automatische sorteerinstallatie en beschikt naast personeelsruimtes over ruime vergaderfaciliteiten en flexwerkplekken. Het zal de uitvalsbasis vormen voor 155 medewerkers die met zo’n 50 bestelwagens, bakwagens en vier Parcycles en een Cubicycle (speciale bakfietsen voor de binnenstad) klanten in de provincie Utrecht zullen bedienen.

Dagelijks worden in het Service Center 5.000 tot 6.000 internationale, tijdkritische expreszendingen verwerkt. De vestiging in Utrecht maakt onderdeel uit van het internationale netwerk van DHL Express, waarmee vanuit de regio alle belangrijke zakencentra in de wereld binnen 24 uur bereikt worden.

Onderdeel van internationaal investeringsprogramma

DHL Express is volop bezig met het grootste investeringsprogramma sinds het zich veertig jaar geleden in Nederland vestigde. In dit project wordt 45 miljoen euro geïnvesteerd in uitbreiding en vernieuwing van de Nederlandse vertakking van het internationale expresnetwerk. Inmiddels zijn de vestigingen op Schiphol en in Eindhoven en Apeldoorn grondig vernieuwd en uitgebreid en is de bouw van een nieuwe vestiging in Breda in volle gang.

Met de nieuwbouw voor de regio Rotterdam/Den-Haag in de buurt van Delft wordt binnenkort een start gemaakt. In totaal gaat et om tien vestigingen. In het wereldwijde expresnetwerk lopen de huidige investeringen in de honderden miljoenen.

Investeringen met het oog op groeiverwachtingen

De tien Service Centers van DHL Express in Nederland verwerken momenteel drie keer zoveel zendingen als amper 10 jaar geleden. De groeiverwachtingen gaan uit van nog eens een verdubbeling in de komende tien jaar. Om deze aantallen te kunnen blijven verwerken, moet het netwerk worden uitgebreid. Die uitbreiding biedt tevens de mogelijkheid innovaties te introduceren, die de processen efficiënter zullen maken en productiemiddelen duurzamer. Hierdoor kunnen de koeriers eerder op pad en nemen klanten hun pakketten eerder op de dag in ontvangst.

Shop voor particulieren

Het vernieuwde Service Center huisvest tevens een shop waar klanten hun zendingen zelf kunnen afleveren en brengen, ook particulieren. Naast de veelal zakelijke klanten biedt DHL Express nl. ook particulieren de gelegenheid om expreszendingen wereldwijd te versturen. Voor hen gaan expresleveringen onder de naam DHL EXPRESS EASY in één tot enkele dagen de wereld over. De shop biedt alle diensten op dit vlak.

Foto's

  • DHL
    DHL